w123:n muutokset 75-85?
Re: w123:n muutokset 75-85?
Miten yleinen varuste on tuo Sähkökäyttöinen antenni, mikä minun autossa sattuu olemaan
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: w123:n muutokset 75-85?
Keski-Euroopan autoissa yleisempi, Suomiautoissa harvinainen, sanoisin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w123:n muutokset 75-85?
Oma auto onkin Saksan tuontiTimo L. kirjoitti:Keski-Euroopan autoissa yleisempi, Suomiautoissa harvinainen, sanoisin.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: w123:n muutokset 75-85?
Timo L. kirjoitti:Ns. pappalippaa ei saanut tehtaalta lisävarusteena, joko original zubehörinä tai tarvikkeena. Keltaiset sumuvalot ovat Ranskan malleissa.
[ http://www.voiturefr.fr/mercedes-occasion/photos/photo-mercedes-200-d.jpg ]
Mites toi keltainen umpio on tehty, siis väri siihen?
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: w123:n muutokset 75-85?
Tuliko farkkuun takalasinpyyhkijän tihkutoiminto 2.sarjan alussa?
Toimii nimittäin kummallisesti nuo lasinpyyhkijän nappulat omassa autossa ja kytkentäkaavioissa on jonkin verran eroa 1979 ja 1980 välillä.
Toimii nimittäin kummallisesti nuo lasinpyyhkijän nappulat omassa autossa ja kytkentäkaavioissa on jonkin verran eroa 1979 ja 1980 välillä.
Re: w123:n muutokset 75-85?
Eikös tihkutoiminto ole ollut alusta pitäen, ts. nappi sellainen kaksiosainen?Samuli H kirjoitti:Tuliko farkkuun takalasinpyyhkijän tihkutoiminto 2.sarjan alussa?
Toimii nimittäin kummallisesti nuo lasinpyyhkijän nappulat omassa autossa ja kytkentäkaavioissa on jonkin verran eroa 1979 ja 1980 välillä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w123:n muutokset 75-85?
Mulla on tällaiset napit kojelaudassa
Kun uudemmissa on taas nämä kaksi
Myös sähkökaavio vahvistaa että 1979 mallissa ei ole ollut tihkuajastinta.
Kun uudemmissa on taas nämä kaksi
Myös sähkökaavio vahvistaa että 1979 mallissa ei ole ollut tihkuajastinta.
Re: w123:n muutokset 75-85?
Paljon on kyllä muutosta vuosien varrella 123-malli kokenut
Ja täytyy sanoa että oli se mieluisampi tosiaan kopistella -78 farkun kylkiä kun tuon nykyisen -84 farkun.
Oon aatellu että onko sitä seonnut kun tuntuu niin ohkaisilta nämä.. aattelin että kuvittelen harhoja mutta näköjään niitä onkin ohennettu nuita peltejä
Tuossa nykyisessä on tällainen:
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
Ja antenni löytyy katon takaosasta aivan keskeltä ja pitäis olla ihan originaali asennus kun beckeri ym. on räpeltämättömänä paikollaan?
Ja täytyy sanoa että oli se mieluisampi tosiaan kopistella -78 farkun kylkiä kun tuon nykyisen -84 farkun.
Oon aatellu että onko sitä seonnut kun tuntuu niin ohkaisilta nämä.. aattelin että kuvittelen harhoja mutta näköjään niitä onkin ohennettu nuita peltejä
Tuossa nykyisessä on tällainen:
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
Ja antenni löytyy katon takaosasta aivan keskeltä ja pitäis olla ihan originaali asennus kun beckeri ym. on räpeltämättömänä paikollaan?
om601
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 191
- Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: w123:n muutokset 75-85?
Ennenvanhaan vanhat mersumiehet tiesi heti vuosimallin,kun vilkasivat kojelautaa.Oli namikat eri järjestyksessä,tai oli jotain eroo nappuloissa.Se oli ennenvanhaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 191
- Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: w123:n muutokset 75-85?
Siitä sähköanteenista vielä.Mulla on ollu ja on nytkin lankku,eli 124 ja kaikissa mun mepoissa on ollu sähköanteeni.Tosin se on harvinaisempi meillä täälä pohjolassa,esim tänään mun anteeni oli jäätyny pohjaan,viitisen astetta on tota pakkasta.
Re: w123:n muutokset 75-85?
muistelisin kanssa että olisko siinä samaisessa isossa napissa ollut vielä edellisten lisäksi käynnistys ja sammutus-syötönkatkaisu samassa. isäukolla oli nimittäin yksi -76 200D jossa näin taisi olla.kerosiini kirjoitti:Kaikissa 1.sarjalaisissa dieseleissä on ollut se iso tyhjäkäynninsäätönupikka jossa on myös ollut käsihehku. 300D:ssä (ja 2.sarjasta lähtien muissakin dieseleissä) on ollut pieni säätöruuvi. Turbodieselissä sitä nuppia ei ole ollenkaan.Hage kirjoitti:Mites tuota noin missäs vaiheessa se dieselin tyhjäkäynninsäätönuppi(? vai mikä nyt olikaan) muuttui pienemmäksi malliksi? 1. sarjalaisissa oon nähnyt sen isomman ruuvin
petsku
Re: w123:n muutokset 75-85?
Nostetaampa aihetta ylös!
Eli miten nuo tekniikka muutokset menivät W123 sekä Bensa ja Diesel malleissa, eli mitä eroa oli 0.5 ,1, 2. ja 3. sarjoissa tekniikan osalta? Eli moottoreiden ja vaihteistojen sekä perän osalta?
Tuntuu että tuossa omassa Bensa versiossa tuo moottori on jotenkin koottu 2 ja 3 sarjan osista..
Eli miten nuo tekniikka muutokset menivät W123 sekä Bensa ja Diesel malleissa, eli mitä eroa oli 0.5 ,1, 2. ja 3. sarjoissa tekniikan osalta? Eli moottoreiden ja vaihteistojen sekä perän osalta?
Tuntuu että tuossa omassa Bensa versiossa tuo moottori on jotenkin koottu 2 ja 3 sarjan osista..
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: w123:n muutokset 75-85?
Olisko tekniikaan tullut eroja eri tahtiin?
Onko tosiaan ensimmäisissä kyljet paksumpaa peltiä, kun ei ne ohutta ole 3. sarjassakaan? Oikein millistä kuitenkin.
Onko tosiaan ensimmäisissä kyljet paksumpaa peltiä, kun ei ne ohutta ole 3. sarjassakaan? Oikein millistä kuitenkin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1326
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: w123:n muutokset 75-85?
Näiden tällaisten myös jälkikäteen asennusmahdollisten varusteiden suosioon Suomessa on vaikuttanut myös rakas verottajamme. Tehdasasentenen sähköantenni (tai autoradio) oli autoveroineen todellinen luksusvaruste. Mutta Suomessa kaupan jälkeen asennetussa olikin vain LVV eli ALVin esi-isä.harriveikko kirjoitti:Siitä sähköanteenista vielä.Mulla on ollu ja on nytkin lankku,eli 124 ja kaikissa mun mepoissa on ollu sähköanteeni.Tosin se on harvinaisempi meillä täälä pohjolassa,esim tänään mun anteeni oli jäätyny pohjaan,viitisen astetta on tota pakkasta.
Ja 70-luvulla oli myös radiolupa, joten läheskään kaikki autoilijat eivät edes halunneet autoonsa laitetta, jolle joutui ostamaan vuosittain radioluvan. Kun autossa oli istuttu vuosia ilman radiota, ei sitä koettu heti tarpeelliseksi lupapakon poiston jälkeenkään.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1326
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: w123:n muutokset 75-85?
Öljykylpyputsari vaatii tosiaan huoltoa ja huomiota, kun taas paperinen on helppo, eikä unohdu. Lisäksi se on hyvä huollon lisäansaintatapa siellä laskussa lisärivinä verrattuna öljykylpymallin huoltamistyöhön. Plus paperimalli on varmemmin suodattava.kerosiini kirjoitti:Joo 1.sarjan 200D,220D ja 240D malleissa oli öljykylpyputsari. Ja miksi uudistus? No on kai se tuommonen paperifiltteri huoltovapaampi.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: w123:n muutokset 75-85?
Nyt olisi todennäköisesti tehokkaampaa sinun itse kertoa moottorista lisää, kuin alkaa tänne luoda listaa muutoksista (joita netti on pullollaan)Pontus kirjoitti: Eli miten nuo tekniikka muutokset menivät W123 sekä Bensa ja Diesel malleissa, eli mitä eroa oli 0.5 ,1, 2. ja 3. sarjoissa tekniikan osalta? Eli moottoreiden ja vaihteistojen sekä perän osalta?
Tuntuu että tuossa omassa Bensa versiossa tuo moottori on jotenkin koottu 2 ja 3 sarjan osista..
Kirjoita tarkemmin niistä kohdista mitä ihmettelet, niin katsotaan sitten kirjoista ja kansista. Mutta ulkomuistista, molemmin puolin syyskuuta 1982 ei ollut M102.980:ssa teknisiä muutoksia, ellei sellaisiksi lasketa mallisarjauudistuksessa tulleita (kulutusnäyttö, sähköpeili, ohjaustehostin...). Valmistenumero ja moottorinnumero saattais olla myös hyödyksi.