CDI tekniikka 124:seen coupeen
CDI tekniikka 124:seen coupeen
Jo vuosia mersufoumia lukeneena täytyy itsekin rohkaistua aloittamaan projekti.
Auton rakentelusta ei ole minkäänlaista aikaisempaa kokemusta. Osaaminen rajoittuu autojen suhteen perushuoltoihin ja pienempiin korjauksiin.
Aikaisemmin harrastuksena on ollut kaikenlainen metalli- ja puurakentaminen, mutta tontin rakennusoikeuksien huvetessa oli keksittävä uutta mielenkiinnon kohdetta.
Sen verran paljon autojen rakentaminen veti puoleensa, että ensin oli verstasrakennusta laajennettava ja tehtävä erillinen metalli-ja autopuoli, johon sai mahtumaan kaksipilarinosturin ja paremmat tilat hitsata.
Eli ei ihan soitellen sotaan, vaikkei tietoa itse autoista vielä paljoa ole kertynytkään - oppia ikä kaikki
Onneksi naapuri on automies henkeen ja vereen - apua on aina saatavilla kun sitä tarvitsee, eli usein
Itse asiaan.
Hankin jokin aika sitten hyväkoppaisen c124:sen m103:lla koneella josta oli jakoketju mennyt poikki. Eli koneremontti ainakin olisi ollut coupeen edessä. Etsiessäni m104:sta konetta eteen sattui 320 CDI, OM613 koneella oleva ajokuntoinen ja edullinen väyrynen, siitä tuli sitten mieleen jos laittaisikin CDI koneella olevan coupen ajoon. Voimaakin tuollaisesta koneesta foorumilla on otettu ulos mukavasti.
Itselleni tuollainen 250 - 300 hp riittäisi jo vallan mainiosti.
Isompaa cooleria, avarampaa RST-putkistoa, mahdollisesti päivitettyä ahdinta jotta tehotavoite saadaan kasaan. Vielä en uskalla liikaa miettiä sähköjä, mutta eiköhän niistäkin selvitä
Sitten vain väyrynen sisälle ja koneen irroitukseen. Tuli muuten muutama kuva otettua, letkuja ja piuhoja merkattua koska mistä ihmeestä muuten tietää mitä niille jatkossa tehdä
Kone irtosi ihmeen kivuttomasti kun rälläkällä teki keulaan tarpeeksi tilaa - paaliinhan mokoma on menossa loppujen lopuksi kuitenkin.
Mikäli osia joku kaipailee, joita en itse urakassa tule kaipaamaan - niin ei muutakuin yksityiviestiä tulemaan.
Kone ja laatikko on siis tällä hetkellä irti, seuraavaksi taitaa alkaa sama homma coupen kanssa. Sitten sovitetaan ja pähkäillään paljonko rälläkkää, sähköliimaa ja peltiä tarvitaan jotta kone laatikkoineen sopii paikalleen.
Lisää seuraa kun saadaan projektia eteenpäin..
Auton rakentelusta ei ole minkäänlaista aikaisempaa kokemusta. Osaaminen rajoittuu autojen suhteen perushuoltoihin ja pienempiin korjauksiin.
Aikaisemmin harrastuksena on ollut kaikenlainen metalli- ja puurakentaminen, mutta tontin rakennusoikeuksien huvetessa oli keksittävä uutta mielenkiinnon kohdetta.
Sen verran paljon autojen rakentaminen veti puoleensa, että ensin oli verstasrakennusta laajennettava ja tehtävä erillinen metalli-ja autopuoli, johon sai mahtumaan kaksipilarinosturin ja paremmat tilat hitsata.
Eli ei ihan soitellen sotaan, vaikkei tietoa itse autoista vielä paljoa ole kertynytkään - oppia ikä kaikki
Onneksi naapuri on automies henkeen ja vereen - apua on aina saatavilla kun sitä tarvitsee, eli usein
Itse asiaan.
Hankin jokin aika sitten hyväkoppaisen c124:sen m103:lla koneella josta oli jakoketju mennyt poikki. Eli koneremontti ainakin olisi ollut coupeen edessä. Etsiessäni m104:sta konetta eteen sattui 320 CDI, OM613 koneella oleva ajokuntoinen ja edullinen väyrynen, siitä tuli sitten mieleen jos laittaisikin CDI koneella olevan coupen ajoon. Voimaakin tuollaisesta koneesta foorumilla on otettu ulos mukavasti.
Itselleni tuollainen 250 - 300 hp riittäisi jo vallan mainiosti.
Isompaa cooleria, avarampaa RST-putkistoa, mahdollisesti päivitettyä ahdinta jotta tehotavoite saadaan kasaan. Vielä en uskalla liikaa miettiä sähköjä, mutta eiköhän niistäkin selvitä
Sitten vain väyrynen sisälle ja koneen irroitukseen. Tuli muuten muutama kuva otettua, letkuja ja piuhoja merkattua koska mistä ihmeestä muuten tietää mitä niille jatkossa tehdä
Kone irtosi ihmeen kivuttomasti kun rälläkällä teki keulaan tarpeeksi tilaa - paaliinhan mokoma on menossa loppujen lopuksi kuitenkin.
Mikäli osia joku kaipailee, joita en itse urakassa tule kaipaamaan - niin ei muutakuin yksityiviestiä tulemaan.
Kone ja laatikko on siis tällä hetkellä irti, seuraavaksi taitaa alkaa sama homma coupen kanssa. Sitten sovitetaan ja pähkäillään paljonko rälläkkää, sähköliimaa ja peltiä tarvitaan jotta kone laatikkoineen sopii paikalleen.
Lisää seuraa kun saadaan projektia eteenpäin..
Viimeksi muokannut Hurja, Ma 19.03.2018 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Laita väyskästä myös koko taka-akselisto kaikkineen, mittaristo jne...niin saat kaiken ESP:tä myöten toimimaan.
wiimax.fi
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Espn saa pelaamaan myös kun otat 124 alkuperäisistä ABS kehistä joka toisen hampaan pois, jos on siis absillinen alunperin.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Onhan ESP tietenkin kiva olla olemassa - tosin useammin omassa w211:ssa käsi hamuaa ESP:tä pois päältä.
Tämä täytyy kuitenkin ottaa harkintaan.
Joka tapauksessa perämurikka tulee vaihdettavaksi Coupeen vaikka alkuperäinen kelkka jäisikin paikalleen.
Millainen perä tuollaiseen kannattaisi hankkia ja sopiiko esim. väyrysestä perä 124:seen?
Tämä täytyy kuitenkin ottaa harkintaan.
Joka tapauksessa perämurikka tulee vaihdettavaksi Coupeen vaikka alkuperäinen kelkka jäisikin paikalleen.
Millainen perä tuollaiseen kannattaisi hankkia ja sopiiko esim. väyrysestä perä 124:seen?
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Mitenhän tuon om613 manuaaliksi koodaamisen laita on nykyään, pystyykö sitä tekemään? Manuaalinahan tuota ei ole saanut.
Eli jos moottorin ohjausta ei saa koodattua semmoiseksi että se ei keskustele laatikonohjaimen kanssa täytyy sinun käyttää alkuperäistä voimansiirtoa ja laatikonohjausta, joka taas tarkoittaa sitä että esp täytyy autoon laittaa ja perävälitys täytyy olla tuon väyrysen välitys eli 2.65.
Minä laittaisin tuon väyrysen taka-akselin niinkuin dealer tuolla aijemmin jo ehdotti.
Eli jos moottorin ohjausta ei saa koodattua semmoiseksi että se ei keskustele laatikonohjaimen kanssa täytyy sinun käyttää alkuperäistä voimansiirtoa ja laatikonohjausta, joka taas tarkoittaa sitä että esp täytyy autoon laittaa ja perävälitys täytyy olla tuon väyrysen välitys eli 2.65.
Minä laittaisin tuon väyrysen taka-akselin niinkuin dealer tuolla aijemmin jo ehdotti.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Kyllähän tähän on tulossa väyrysen laatikko ja moottori, eli siinä mielessä pitäisi onnistua.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
sitä tuossa koitin kertoa että laatikon ohjaus vaatii toimiakseen esp:n ja jos laittaisi jonkun toisen laatikon ohjauksen niin se vaatisi sitten moottorin ohjaimen "koodaamista" manuaaliksi.
Kun tuota perä asiaa kyselit niin perävälitys on oltava 2.65 ja abs anturit täytyy laittaa molempiin takarenkaisiin omansa (w124 vain yksi abs anturi perässä).
Kun tuota perä asiaa kyselit niin perävälitys on oltava 2.65 ja abs anturit täytyy laittaa molempiin takarenkaisiin omansa (w124 vain yksi abs anturi perässä).
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Silläpä ajattelin kun sinulla koko purkuauto näyttää olevan, takakelkka vaatii lähinnä toisten kiinnikkeiden siirtämistä vähäsen ja menee kokonaisena paikalleen. Sitten sinulla on voimansiirto kokonaisuutena kestävä vetareineen ja kaikki osat saa väyrysen osina jos jotain tarvitsee joskus vaihtaa, jarrut jne...ja tulee mainitut ABS anturit samalla. Etupäässä antureiden kehistä joka toinen hammas pois.
Eräs tuttu teki tuollaisen muutoksen (lukee varmasti tätäkin) ja siihen pintapuolisesti tutustuessa tuli selväksi että ilmanmuuta noin jos joskus itse tekisin.
Pystyy tarvittaessa käyttämään normiajossa talviautona ESP avulla huoletta, ja saahan siihen kytkimen jolla tarvittaessa espit pois päältä.
Eräs tuttu teki tuollaisen muutoksen (lukee varmasti tätäkin) ja siihen pintapuolisesti tutustuessa tuli selväksi että ilmanmuuta noin jos joskus itse tekisin.
Pystyy tarvittaessa käyttämään normiajossa talviautona ESP avulla huoletta, ja saahan siihen kytkimen jolla tarvittaessa espit pois päältä.
wiimax.fi
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Kiitoksia neuvoista.
Lähden siis neuvojen mukaan liikkeelle, hirvittää vaan noi sähköpuolen hommat mutta eiköhän niihinkin täältä tietoa löydy
Kannattaako siis oikeasti siirtää kaikki sähköt vai voisiko valot, ikkunat jne antaa 124sen sähköjen hoitaa tuo puoli?
Lähden siis neuvojen mukaan liikkeelle, hirvittää vaan noi sähköpuolen hommat mutta eiköhän niihinkin täältä tietoa löydy
Kannattaako siis oikeasti siirtää kaikki sähköt vai voisiko valot, ikkunat jne antaa 124sen sähköjen hoitaa tuo puoli?
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Nää uudemmathan on sikäli ikävästi tehty että johtosarja on melkein yhtenäinen. Kyllähän ne varmaan kohtuullisen helposti saa eroteltua toisistaan
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Mielenkiintoinen projekti! Fiksuin varmaan olisi siirtää koko tekniikka, mutta itse laittaisin silti man. laatikolla, joku aftermarket ecu mottiin, sittenhän olisi kiva peli ihan vaan näin erilaisena näkökulmana
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Viron foorumilla oli topic jossa laitettiin 320CDI 190 pikkumersuun. Siitä autosta tais olla myynti-ilmoitus tälläkin foorumilla ja linkki siihen viron foorumiin. Sieltä vois löytyä vinkkejä.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Hieno projekti! Kunhan riittää innostus loppuun saakka. tehotavoite on niin maltillinen, että mielestäni riittää vakiomotti ohjelmoituna. vakioahdin riittää käsittääkseni hyvin johonkin 280hv. jotkut on ottanu enempikin. Olisin myös koko sähköjen siirtämisen kannalta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
mese ji oli jo vuosia sitten juttu missä nim tapsa89Maastis kirjoitti:Viron foorumilla oli topic jossa laitettiin 320CDI 190 pikkumersuun. Siitä autosta tais olla myynti-ilmoitus tälläkin foorumilla ja linkki siihen viron foorumiin. Sieltä vois löytyä vinkkejä.
laittoi cdi koneen ja vain tarvitavat sähköt pikku mersuun
E:kannatta sieltä kaivella jos juttu vielä löytyis
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
En kyllä lähtis kaikkea sähköä siirtämään sehän käytännössä vaatis myös väyrysen lämmityslaitteen yms siirtymistä ja kuinkahyvin se istuu w124 koelaudan alle.
Ottaisin väykystä vaan tarvittavat moottorinohjaus, laatikonohjaus, esp ja etusami.
Ottaisin väykystä vaan tarvittavat moottorinohjaus, laatikonohjaus, esp ja etusami.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Paljoa ei viikonloppuna ehtinyt nuorimman pojan ristijäisten takia perehtymään projektiin.
Pientä purkuoperaatiota.
Sopiiko coupeen esim. farmarin vakaaja? Kannattaa varmaan vakaaja vaihtaa mahdollisimman jäykkään versioon?
Jos jollakin on tiedossa mistä saisi coupeen amg-tyyliset helmalevikkeet niin olisin kiitollinen, saatika jos jollain on sellaiset tyhjänpanttina niin kiinnostaisi kovasti ostaa.
Pientä purkuoperaatiota.
Sopiiko coupeen esim. farmarin vakaaja? Kannattaa varmaan vakaaja vaihtaa mahdollisimman jäykkään versioon?
Jos jollakin on tiedossa mistä saisi coupeen amg-tyyliset helmalevikkeet niin olisin kiitollinen, saatika jos jollain on sellaiset tyhjänpanttina niin kiinnostaisi kovasti ostaa.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Käy farkun vakaaja. Tuosta väykystä käy sitten takavakaaja tuohon, mulla oli joskus väykyn 18mm takavakaaja 124 coupessa.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Vanha tekniikka nostettu pois paikaltaan - kiitos taas avusta Pekalle
Olisiko jollakulla myydä w210 cdi koneisen farkun ohjaustehostimen pumppua?
Pitäisi saada ASD-perälle ja simpukalle painetta.
Ilmeisesti w126sen mittari toimii sähköisesti - eli sellainenkin kiinnostaisi. Vai millaisia keinoja olisi saada 124sen mittariin nopeustieto?
Näillä näkymin laatikkoa tulee ohjaamaan ofgearin boksi ja väyrysestä otetaan vain moottorinohjaukseen tulevat sähköt.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Onko selvitetty miten saat moottorinohjauksen toimimaan ilman laatikonohjainta kun tuota moottoria ei ole saanut manuaalina.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Oliko täälä joskus juttua jotta joku oli laittanu venekäyttöön 320cdi koneita... eli siinätapaukses joltain on ainakin koodaus sujunut. Muistelisin että sellaista oli ainakin jotta koodaaminen kannattais aloittaa luovuttajan ollessa vielä kasassa ja silloin poistaa varusteita yms... ei omakohtaista kokemusta.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Uudemmasta moottorista ainakin onnistuu kun sitä on manuaalina saanut mutta tätä vanhaa ei. Sitä en nyt muista onnistuuko se sitä kautta että ohjelmasta poistetaan vikatilat jolloin mikään ei muutu vaikka moottori laatikonohjaimelta jotain yhteydenottoa kaipaisikin.
Viimeksi muokannut jukkis., To 22.03.2018 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Juuri niin onnistuu niinkuin jukkis sano, poistetaan ohjelmasta vikatila rajottimet. Auto käytännössä kokoajan vikatilassa, mutta toimii niinku normaalisti.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
No niin - taas saatu jotain aikaan. Enemmän tuntuu Kylmälän autopurkaamolta tää paja kuin että jotain rakennettaisiin
Heti alkuunsa haluan kertoa että ihan huippuporukkaan olen omalta osaltani törmännyt aloitettuani ensimmäisen autoprojektini.
Heikkisen Jari touhuaa autoon ohjelmoinnin ja mitä moottorinohjaukseen ympärille sitten sopiikaan.
Kiitos jo nyt Antit, Ari, Hannu ja tietenkin Pekka. Nimittäin kohdallani voi puhua täysin amatööristä - ellei mersuforumin seuraamista vuosikausia lasketa kokemukseksi. Ilman neuvoja ja tukea ei tästä tulisi yhtään mitään.
Auto purkautui siis käsiin viikonloppuna:
Joku edellisistä omistajista oli heti auton tultua Suomeen massauttanut auton - mistään ei löytynyt karmeita ruostevaurioita. Tunkinpaikatkin olivat aivan kovat, pienta pintaruostettaa ainoastaan.
Sisusta purettuna kokonaan. Olipa siinäkin omat kikkansa.Tuo ratti ei autoon tule jäämään
Muutamia kysymyksiä jotka askarruttavat:
Mikä on tuo musta pöntto kuskin lokarin sisällä? Voiko poistaa dieselöintiä miettien?
Moottoriin on tarkoitus löytää jostain farkun tandempumppu josta toisesta lähdöstä öljynpaine ASD-perälle. TARVITSEEKO tuota säiliötä säilyttää? Ei kai? Suoraan vaan perää kohti uudelta pumpulta?
Olisiko jollakulla myydä cdi- farkun tandempumppua? Ostin jo hätäpäissäni yhden - vääränlaisen tietenkin. Pitäisi saada sellainen jossa kiinnitys pumpun päältä kolmella pultilla, ei kahdella sivusta.
Onneksi en miettinyt kauheasti asiaa kun lähdin tekemään tekniikanvaihtoa - noi sähköhommat on aikasta monimutkaisen näköisiä.
Vanhasta pitäisi varmaan purkaa ainakin moottorinohjauksen sähköt pois - ei kai niitä voi leikatakkaan kaikkea ? Kai sekin selviää matkan aikana
AMG-puskuri on jo hommattu, vielä pitäis löytää kelvolliset helmalevikkeet.
Heti alkuunsa haluan kertoa että ihan huippuporukkaan olen omalta osaltani törmännyt aloitettuani ensimmäisen autoprojektini.
Heikkisen Jari touhuaa autoon ohjelmoinnin ja mitä moottorinohjaukseen ympärille sitten sopiikaan.
Kiitos jo nyt Antit, Ari, Hannu ja tietenkin Pekka. Nimittäin kohdallani voi puhua täysin amatööristä - ellei mersuforumin seuraamista vuosikausia lasketa kokemukseksi. Ilman neuvoja ja tukea ei tästä tulisi yhtään mitään.
Auto purkautui siis käsiin viikonloppuna:
Joku edellisistä omistajista oli heti auton tultua Suomeen massauttanut auton - mistään ei löytynyt karmeita ruostevaurioita. Tunkinpaikatkin olivat aivan kovat, pienta pintaruostettaa ainoastaan.
Sisusta purettuna kokonaan. Olipa siinäkin omat kikkansa.Tuo ratti ei autoon tule jäämään
Muutamia kysymyksiä jotka askarruttavat:
Mikä on tuo musta pöntto kuskin lokarin sisällä? Voiko poistaa dieselöintiä miettien?
Moottoriin on tarkoitus löytää jostain farkun tandempumppu josta toisesta lähdöstä öljynpaine ASD-perälle. TARVITSEEKO tuota säiliötä säilyttää? Ei kai? Suoraan vaan perää kohti uudelta pumpulta?
Olisiko jollakulla myydä cdi- farkun tandempumppua? Ostin jo hätäpäissäni yhden - vääränlaisen tietenkin. Pitäisi saada sellainen jossa kiinnitys pumpun päältä kolmella pultilla, ei kahdella sivusta.
Onneksi en miettinyt kauheasti asiaa kun lähdin tekemään tekniikanvaihtoa - noi sähköhommat on aikasta monimutkaisen näköisiä.
Vanhasta pitäisi varmaan purkaa ainakin moottorinohjauksen sähköt pois - ei kai niitä voi leikatakkaan kaikkea ? Kai sekin selviää matkan aikana
AMG-puskuri on jo hommattu, vielä pitäis löytää kelvolliset helmalevikkeet.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Onko kenelläkään kokemusta / tietoa mitä tehdä katon verhoilulle?
Verhoilukangasta ei enää ole koska se oli repeillyt ja roikkui joka puolelta, revin sen siis alas. Katossa ainoastaan siis nyt enää ainoastaan verhoilun runko - voiko sen pintaan kiinnittää uuden kankaan vai kuinka pitäisi toimia?
Verhoilukangasta ei enää ole koska se oli repeillyt ja roikkui joka puolelta, revin sen siis alas. Katossa ainoastaan siis nyt enää ainoastaan verhoilun runko - voiko sen pintaan kiinnittää uuden kankaan vai kuinka pitäisi toimia?
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Pikkuhiljaa edetään.
Coupen sähköistä on nyt rapsittu nähdäkseni ylimääräiset pois - toivottavasti ei liikoja. Hiukan kokematonta hirvittää et saakohan vielä valot ja muut virtaa
Väyrynenkin purkautuu pajan lattialle ja nyt on vaan pidettävä sivuleikkureiden kanssa maltti mukana ettei tule katkottua mitään olennaista.
Tilttiratin siirto hiukan kiehtoisi mutta saas nähdä onnistuuko se.
Muutama kuva mukaan:
Moottori tuli pestyä lipeän kanssa. Lika lähtee mutta niin meinasi lähteä sormista nahkakin. On tehokasta ainetta - paljon parempaa kuin liuotinpesut.
Juho kävi kävi kalvamassa suuttimien juuret ja vaihtamassa tiivisteprikat. Samalla sain monta monta vinkkiä mitä koneelle pitää tehdä. Ammattimies on ammattimies.
Konehuonekin tuli pestyä ennen keväistä lumisadetta. Auto on jossain vaiheessa massattu oikein ajatuksen kanssa ja sitähän oli sitten ihan joka paikassa. Kiitos ja kirous. Pari pientä ruosteen alkua pitää ottaa kiinni ennen tekniikan asennusta.
Toivottavasti noi kaikki on ylimääräisiä
Tuohon tilaan pitäisi älyn rakentua Väyrysestä ja akku siirtyy takakonttiin.
Pään raapimista ja pientä väkivaltaa käyttäen purkautui Väyrysen kojelauta. Johtojen kanssa pitää olla varovaisempi.
Jos jollakulla tarvetta sisustan osille niin rohkeasti yhteyttä, mm ehjä kuskin ortopedipenkki löytyy.
Potilas ja elimenluovuttaja.
Coupen sähköistä on nyt rapsittu nähdäkseni ylimääräiset pois - toivottavasti ei liikoja. Hiukan kokematonta hirvittää et saakohan vielä valot ja muut virtaa
Väyrynenkin purkautuu pajan lattialle ja nyt on vaan pidettävä sivuleikkureiden kanssa maltti mukana ettei tule katkottua mitään olennaista.
Tilttiratin siirto hiukan kiehtoisi mutta saas nähdä onnistuuko se.
Muutama kuva mukaan:
Moottori tuli pestyä lipeän kanssa. Lika lähtee mutta niin meinasi lähteä sormista nahkakin. On tehokasta ainetta - paljon parempaa kuin liuotinpesut.
Juho kävi kävi kalvamassa suuttimien juuret ja vaihtamassa tiivisteprikat. Samalla sain monta monta vinkkiä mitä koneelle pitää tehdä. Ammattimies on ammattimies.
Konehuonekin tuli pestyä ennen keväistä lumisadetta. Auto on jossain vaiheessa massattu oikein ajatuksen kanssa ja sitähän oli sitten ihan joka paikassa. Kiitos ja kirous. Pari pientä ruosteen alkua pitää ottaa kiinni ennen tekniikan asennusta.
Toivottavasti noi kaikki on ylimääräisiä
Tuohon tilaan pitäisi älyn rakentua Väyrysestä ja akku siirtyy takakonttiin.
Pään raapimista ja pientä väkivaltaa käyttäen purkautui Väyrysen kojelauta. Johtojen kanssa pitää olla varovaisempi.
Jos jollakulla tarvetta sisustan osille niin rohkeasti yhteyttä, mm ehjä kuskin ortopedipenkki löytyy.
Potilas ja elimenluovuttaja.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Jos siellä on ne rautatikut katossa vielä, niin niihin on helppo tehdä uusi verhoilu. Kuluvalla viikolla pitäisi omaan tenavaan kattoverhoilua vähän ihmetellä, voin operaatiosta muutaman havainnollistavan kuvan sitte ottaa.Hurja kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta / tietoa mitä tehdä katon verhoilulle?
Verhoilukangasta ei enää ole koska se oli repeillyt ja roikkui joka puolelta, revin sen siis alas. Katossa ainoastaan siis nyt enää ainoastaan verhoilun runko - voiko sen pintaan kiinnittää uuden kankaan vai kuinka pitäisi toimia?
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Katossa on tällä hetkellä kankaan yläpuolella oleva verhoilun runko. Se ilmeisesti on parempi ottaa alas ja verhoilla lattialla?
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Kattoverhoilu lähtikin helposti kokonaisena alas - luulen että tuohon on helppo verhoilla alapintaan uusi kangas. Musta se olla pitää
Verhoilu irroitettuna. Aika napakan oloinen.
Kaikki luovuttaja-väyrysen sähköt purettuna takapenkeille asti. Onneksi ammattimies lupasi rakentaa tästä reilu 10 kiloisesta kasasta toimivan bolt-on johtosarjan Coupeen - kiitos jo etukäteen Hannu
Kaiken rakentelun keskelle tuli pari pakkohankintaa tulevia projekteja silmälläpitäen. Emännälle pitäis aloittaa syksymmästä rakentamaan G-mersua tästä:
Seccikin oli pakko hommata kun halavalla sain. Ehkä joskus omaan ajoon isolla V8:lla ja ahtimella?
Ruotsin puolelta löytyi todella edullisesti uudemmat E-coupen penkit kaikilla herkuilla - saas nähdä kuinka saa rakenneltua säädöt ja ilmastoinnit noille
Ideontia Taakse on tulossa harmaan alkuperäiset nahkapenkit.
Viimein pääsin myös sovittamaan konetta paikalleen - ihan vielä ei istu niinkuin pitäisi, mut luulen että se on vaan aloittelijan taitamattomuutta.
Pitää vaihtaa moottorin kannakekumit väysestä näemmä, M103:sen kumit ovat liian löysät.
Verhoilu irroitettuna. Aika napakan oloinen.
Kaikki luovuttaja-väyrysen sähköt purettuna takapenkeille asti. Onneksi ammattimies lupasi rakentaa tästä reilu 10 kiloisesta kasasta toimivan bolt-on johtosarjan Coupeen - kiitos jo etukäteen Hannu
Kaiken rakentelun keskelle tuli pari pakkohankintaa tulevia projekteja silmälläpitäen. Emännälle pitäis aloittaa syksymmästä rakentamaan G-mersua tästä:
Seccikin oli pakko hommata kun halavalla sain. Ehkä joskus omaan ajoon isolla V8:lla ja ahtimella?
Ruotsin puolelta löytyi todella edullisesti uudemmat E-coupen penkit kaikilla herkuilla - saas nähdä kuinka saa rakenneltua säädöt ja ilmastoinnit noille
Ideontia Taakse on tulossa harmaan alkuperäiset nahkapenkit.
Viimein pääsin myös sovittamaan konetta paikalleen - ihan vielä ei istu niinkuin pitäisi, mut luulen että se on vaan aloittelijan taitamattomuutta.
Pitää vaihtaa moottorin kannakekumit väysestä näemmä, M103:sen kumit ovat liian löysät.
Re: CDI tekniikka 124:seen coupeen
Sinnehän se moottori sitten muljahti paikalleen kun sai oikeat ohjeet. Om603sen moottorinkannakkeet ja kumit - siis ne ihan samat mitkä olikin jo alunperin paikallaan.
Kohta pääseekin sitten suunnittelemaan ahtoputkien ja pakoputken hitsaamista.
Minkähän kokoisesta kannattaa ahtoputket tehdä?
Kolmetuumaisesta?
Kohta pääseekin sitten suunnittelemaan ahtoputkien ja pakoputken hitsaamista.
Minkähän kokoisesta kannattaa ahtoputket tehdä?
Kolmetuumaisesta?