Tere!?!Mulla on toi w124 300e 4matic...Nyt siihen tuli joku kumma vika 4veto ei toimi ja ABS valo palaa...Mittaristossa ei pala ku laittaa virrat päälle kolmio valo eikä 4matic valo ollenkaan...Tossa yks päivä kolmio valo yritti palaa mut sitte se himmeni pois...Olen tarkastanu polttimot mittaristosta...Yhdistin konehuoneesta 1 ja 5 pistokkeen että olisin lukenut 4maticin vikakoodit valo sytty kun yhdisti johdot mutta ei välkkynyt ollenkaan vaan sammui...Ja ruiskuboksi on myös vissiin pimeenä kun auto käynnissä nii tyhjäkäynti yli 1000 ja kylmänä ei meinaa lähtä millään käyntii...Ja kun mittailin auton käynnissä ollessa antureilta jännitteitä niin ei tullut minnekkään virtaa...Voiko joku kertoo mitä voin tehä tai onko jollai ehyttä ruisku ja 4matic boksia...Kiitoksia avusta jo etukäteen...
.
4-matic oikkuilee!?!APUA!!!
Re: 4-matic oikkuilee!?!APUA!!!
No justiinsa sakke88. Nyt on hyvä neuvo annettu Vanhoilta nimimerkeiltään Rumilus mesemies jne jne pistelee taas kerran tuttuun tyyliinsä alta ovenrivan ja hankkii itselleen "kavereita"sakke88 kirjoitti:Tarjoan autosta 200 euroa.JPA83 kirjoitti:Tere!?!Mulla on toi w124 300e 4matic...Nyt siihen tuli joku kumma vika 4veto ei toimi ja ABS valo palaa...Mittaristossa ei pala ku laittaa virrat päälle kolmio valo eikä 4matic valo ollenkaan...Tossa yks päivä kolmio valo yritti palaa mut sitte se himmeni pois...Olen tarkastanu polttimot mittaristosta...Yhdistin konehuoneesta 1 ja 5 pistokkeen että olisin lukenut 4maticin vikakoodit valo sytty kun yhdisti johdot mutta ei välkkynyt ollenkaan vaan sammui...Ja ruiskuboksi on myös vissiin pimeenä kun auto käynnissä nii tyhjäkäynti yli 1000 ja kylmänä ei meinaa lähtä millään käyntii...Ja kun mittailin auton käynnissä ollessa antureilta jännitteitä niin ei tullut minnekkään virtaa...Voiko joku kertoo mitä voin tehä tai onko jollai ehyttä ruisku ja 4matic boksia...Kiitoksia avusta jo etukäteen...
.
Mutta:
Tuollaiseen vikaan en olekaan törmänny. Jarruvalokatkaisija monesti taitaa aiheuttaa harmeja? Ja 4-veto ei tosiaan toimi jos pyörien nopeustieto puuttuu ja ABS valon palaminen kielii juurikin tuosta. Kato ekaksi jarruvalokatkaisija sanoisin. Ja sit yj-rele ainakin dieseleissä monesti aiheuttaa harmeja.
Re: 4-matic oikkuilee!?!APUA!!!
Tsekkaa edestä ABS anturien johdot ja tunnistimet tarkkaan sekä puhdista etunavoista hammaskehältä ja tunnistimesta ruosteet. Mulla on 1994 ruiskun ja 4Maticin sekä ABS:n boksit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 4-matic oikkuilee!?!APUA!!!
Sanoisin että yj-rele vika eli avaa kuoret ja tinaile uudelleen kaikki kontaktit...voi kuitenkin olla että ei tule sillä kuntoon vaan joutuu ostamaan uuden mutta yli 50% tinaamalla onnistuu.
nimittäin kylmäkäynnistys suuttimeen vaikuttaa .absi puolelle ja asd ja matikkikin sa sen kautta virtansa..vielä käy kaikki sulakkeiden päät hiomapaperilla tai vaihda kaikki alumiini lankaiset messinkisiin.
nimittäin kylmäkäynnistys suuttimeen vaikuttaa .absi puolelle ja asd ja matikkikin sa sen kautta virtansa..vielä käy kaikki sulakkeiden päät hiomapaperilla tai vaihda kaikki alumiini lankaiset messinkisiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 4-matic oikkuilee!?!APUA!!!
Jos kerran 4-matic valo ei syty ollenkaan niin vaihtoehtoja on vain kaksi: Vika valossa/valon jänniteensyötässä tai katkos ohjainlaitteen jännitteensyötössä/sisällä
Jos kerran valo syttyi vikakoodin lukuyrityksen yhteydessä niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin katkos ohjainlaitteen jännitteensyötässä sillä jos abs valo palaa ei vika periaattessa voi olla 4-matic ohjainlaitteessa, koska abs toimii kyllä vaikka 4-matic ohjainlaitteen ottaisi pois.
Kun kerran autossa on muutakin ongelmaa niin yj-rele on todennäköisin vian aiheuttaja.
Jos kerran valo syttyi vikakoodin lukuyrityksen yhteydessä niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin katkos ohjainlaitteen jännitteensyötässä sillä jos abs valo palaa ei vika periaattessa voi olla 4-matic ohjainlaitteessa, koska abs toimii kyllä vaikka 4-matic ohjainlaitteen ottaisi pois.
Kun kerran autossa on muutakin ongelmaa niin yj-rele on todennäköisin vian aiheuttaja.
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: 4-matic oikkuilee!?!APUA!!!
124:ssa 4-maticin toiminta perustuu ABS:ltä saatuihin tietoihin (renkaiden pyörimisnopeus eroihin), jonka tiedoilla 4-maticin ohjainyksikkö ohjaa nelivedon toimintaa. Jos ABS järjestelmä ei ole toiminnassa, niin neliveto ei voi toimia. Ittelä yli 10v ollu 124 300TDT 4-matic -93 ja siihen orginellit korjaamokäsikirjat.
ABS:n antureile on omat mittaus pisteet sekä arvot, jotka voi tarkistaa tavallisella ohmi-mittarilla helposti. Näin voi helposti poissulkea anturiviat. Antureiden "pesät" ja hammaskehät edessä kannattee puhdistaa parin vuoden välein, välttyy murheilta. Takana on 1 anturi, perämurikassa.
YJ-releen viat (palanut sulake/hapettumat/katkoset) aiheuttavat moninaisia ongelmia/toimintahäiriöitä.
Laita YV:nä yhteystiiot, jos tarvitset lisätietoja.
ABS:n antureile on omat mittaus pisteet sekä arvot, jotka voi tarkistaa tavallisella ohmi-mittarilla helposti. Näin voi helposti poissulkea anturiviat. Antureiden "pesät" ja hammaskehät edessä kannattee puhdistaa parin vuoden välein, välttyy murheilta. Takana on 1 anturi, perämurikassa.
YJ-releen viat (palanut sulake/hapettumat/katkoset) aiheuttavat moninaisia ongelmia/toimintahäiriöitä.
Laita YV:nä yhteystiiot, jos tarvitset lisätietoja.
Re: 4-matic oikkuilee!?!APUA!!!
Mitä pelleilyä tämä on? Haiskahtaa rumiluksen hommilta tuommonen Yv viestittely tämmösessäkin asiassavillimies kirjoitti: Laita YV:nä yhteystiiot, jos tarvitset lisätietoja.