c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Pitääpäs tännekin välillä päivitellä on aika kiirettä pitänyt kun piti mersukin lyödä nopeasti kasaan..
Toinen autohan ei menny katastuksesta läpi ja piti se saada työn alle pitäisi olla ilmeisesti kolmas hätävara auto
Kotelosuojaakin tuli säästelemättä ruutattua joka puolelle..
Ohjausbokseja asentaessa otti silmään että alanurkkaan oli vaihdettu aikas tuoreen näkönen ruuvi..
Eli auki käytetty aika vasta ja ilmeisesti nuo konkat vaihdettu kun tuoreen näköset ja tussilla merkattu?
Mutta enemmän kiinnostaisi mikä on tuon hyppylangan tarkoitus ?!
Hiemanhan tuo vastusti monessaki paikkaa menin katkaisemaan tuon alipaineletkunkin..
Etralta hain hieman isompaa alipaineletkua niin hyvin meni tuohon päälle.
Kutistesukalla vielä liimasin kiinni ja hyvin toimii ainakin vielä..
Olipa veemäinen homma säätää nuo lasit ja ovi kohdilleen tuhraantui melkoisesti aikaa ja hyvä ei tullu vieläkään..
Ilmeisesti kolaroinnin jäljiltä jääny joku paikka kieroon
Autoa on purkanut ja kasannut ilmeisesti jonkin sortin oranki joutu muutamaan paikkaan tekeen
kierteet uusiksi.
Tulipa itsekkin tosin katkottua parit pultit sähkölasin stopparia säätäessäni tuli ilmeisesti turhan lujasti väännettyä niin poikkihan se meni..nooh kun sain hitsattua siihen uuden pultin niin piti sekin vielä katkaista ei enää edes hermostuttanut naurahdin..Hitsasin suosiolla isomman pultin tilalle ja se sentään kesti!
Talvirenkaita vaihtaessa en yllättynyt ollenkaan kun yksi pultti napsahti poikki..
Enpä ole ennen saanutkaan renkaan pulttia poikki mutta siinä näkyi selvästi että oli ollut murtumassa jo aikasemmin..
Auto alkoi oleen kasassa mutta konehuonetta silmäiltyäni huomasin että jäähdyttäjän oikeassa kulmassa olevan pienen paluuletkun juuresta tihkuu nestettä..
Siinähän on sellainen ilmanaikuinen muovinen osa ja poikkihan se oli kun ulos sen vedin..
Saakohan noita ihan irtotavarana? Tekasin väliaikaisen patentin rosteri putkesta ja kumitiivisteestä..
Viimein koeajolle ja autohan toimi niinkuin pitikin! Kunnes joutui käyttään pissapoikaa..
Eihän se toiminut!
Siinä pöntössähän on edessä kaksi moottoria toiseen ei alunperinkään mennyt mittään on ilmeisesti ollut ajovalopesureille?
Onko se toinen sitten tuulilasille vai onko muaallakin vielä moottori koska pöntön yläpäähänkin tulee letkut? Sulakkeen jo katsoin oli ehjä.
Kylkilistoihin pitäisi vielä kiinnikkeitä tilailla mistähän saisi hintalaatusuhteeltaan parhaat?
Ebaysta bemariin joskus tilasin ja oli niin hepposia että kiinni painaessa jo murenivat..
Tallia siivotessa vaihdettua rautaa löyty tuon verran saattoi olla enemmänkin..
Aika monta ruuvia ja mutteriakin tuli vaihdettua ja rosteria tilalle niin eivät ihan heti happane..
Eihän tästä tekeminen vähään aikaan vielä lopu, kun saa toisen kiesin kuntoon niin toisen kyljen vuoro seuraavaksi.
Toinen autohan ei menny katastuksesta läpi ja piti se saada työn alle pitäisi olla ilmeisesti kolmas hätävara auto
Kotelosuojaakin tuli säästelemättä ruutattua joka puolelle..
Ohjausbokseja asentaessa otti silmään että alanurkkaan oli vaihdettu aikas tuoreen näkönen ruuvi..
Eli auki käytetty aika vasta ja ilmeisesti nuo konkat vaihdettu kun tuoreen näköset ja tussilla merkattu?
Mutta enemmän kiinnostaisi mikä on tuon hyppylangan tarkoitus ?!
Hiemanhan tuo vastusti monessaki paikkaa menin katkaisemaan tuon alipaineletkunkin..
Etralta hain hieman isompaa alipaineletkua niin hyvin meni tuohon päälle.
Kutistesukalla vielä liimasin kiinni ja hyvin toimii ainakin vielä..
Olipa veemäinen homma säätää nuo lasit ja ovi kohdilleen tuhraantui melkoisesti aikaa ja hyvä ei tullu vieläkään..
Ilmeisesti kolaroinnin jäljiltä jääny joku paikka kieroon
Autoa on purkanut ja kasannut ilmeisesti jonkin sortin oranki joutu muutamaan paikkaan tekeen
kierteet uusiksi.
Tulipa itsekkin tosin katkottua parit pultit sähkölasin stopparia säätäessäni tuli ilmeisesti turhan lujasti väännettyä niin poikkihan se meni..nooh kun sain hitsattua siihen uuden pultin niin piti sekin vielä katkaista ei enää edes hermostuttanut naurahdin..Hitsasin suosiolla isomman pultin tilalle ja se sentään kesti!
Talvirenkaita vaihtaessa en yllättynyt ollenkaan kun yksi pultti napsahti poikki..
Enpä ole ennen saanutkaan renkaan pulttia poikki mutta siinä näkyi selvästi että oli ollut murtumassa jo aikasemmin..
Auto alkoi oleen kasassa mutta konehuonetta silmäiltyäni huomasin että jäähdyttäjän oikeassa kulmassa olevan pienen paluuletkun juuresta tihkuu nestettä..
Siinähän on sellainen ilmanaikuinen muovinen osa ja poikkihan se oli kun ulos sen vedin..
Saakohan noita ihan irtotavarana? Tekasin väliaikaisen patentin rosteri putkesta ja kumitiivisteestä..
Viimein koeajolle ja autohan toimi niinkuin pitikin! Kunnes joutui käyttään pissapoikaa..
Eihän se toiminut!
Siinä pöntössähän on edessä kaksi moottoria toiseen ei alunperinkään mennyt mittään on ilmeisesti ollut ajovalopesureille?
Onko se toinen sitten tuulilasille vai onko muaallakin vielä moottori koska pöntön yläpäähänkin tulee letkut? Sulakkeen jo katsoin oli ehjä.
Kylkilistoihin pitäisi vielä kiinnikkeitä tilailla mistähän saisi hintalaatusuhteeltaan parhaat?
Ebaysta bemariin joskus tilasin ja oli niin hepposia että kiinni painaessa jo murenivat..
Tallia siivotessa vaihdettua rautaa löyty tuon verran saattoi olla enemmänkin..
Aika monta ruuvia ja mutteriakin tuli vaihdettua ja rosteria tilalle niin eivät ihan heti happane..
Eihän tästä tekeminen vähään aikaan vielä lopu, kun saa toisen kiesin kuntoon niin toisen kyljen vuoro seuraavaksi.
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Olisiko pissapojassa tuollainen systeemi:metalman779 kirjoitti:
Viimein koeajolle ja autohan toimi niinkuin pitikin! Kunnes joutui käyttään pissapoikaa..
Eihän se toiminut!
Siinä pöntössähän on edessä kaksi moottoria toiseen ei alunperinkään mennyt mittään on ilmeisesti ollut ajovalopesureille?
Onko se toinen sitten tuulilasille vai onko muaallakin vielä moottori koska pöntön yläpäähänkin tulee letkut? Sulakkeen jo katsoin oli ehjä.
Kylkilistoihin pitäisi vielä kiinnikkeitä tilailla mistähän saisi hintalaatusuhteeltaan parhaat?
Ebaysta bemariin joskus tilasin ja oli niin hepposia että kiinni painaessa jo murenivat..
http://www.autopurkaamot.com/naytaosa.php?id=227042" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tässä oikeita kiinnikkeitä?:
https://www.ebay.de/itm/30x-Beplankung- ... 2720915545" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ebay.de/itm/35x-Beplankung- ... 2752613472" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 300 E -87 Aut.
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Oho. Tais olla nuo klipsit sedaniin ja farmariin :O.
Uus yritys :
https://www.ebay.de/itm/20x-Zierleisten ... 2677159613" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/10x-Zierleisten- ... 2117536513" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ebay.de/itm/20x-Klammern-Zi ... 2712362555" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ebay.de/itm/10x-Zierleiste- ... 2651592244" onclick="window.open(this.href);return false;
Uus yritys :
https://www.ebay.de/itm/20x-Zierleisten ... 2677159613" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/10x-Zierleisten- ... 2117536513" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ebay.de/itm/20x-Klammern-Zi ... 2712362555" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ebay.de/itm/10x-Zierleiste- ... 2651592244" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 300 E -87 Aut.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Kiitoksia osa noista on juurikin mitä tarvitsisi ovatkohan vaan haurasta ebay laatua? merteilillä ja alvadilla näytti olevan myös tarjolla.
Alvadin setti kallis tosin 100 eur! kait sitten olisi särkymä varaa..
Lämmitystä vartenhan se hässsäkkä tietenki olikin siellä säiliössä!ei vielä ehtiny perehtyy ja laiskuuttakin oli
Elikkä taitaapi olla todennäkösesti se moottori menny hajalle..
Ei tainnu tykätä kun oli kuivana toista kuukautta :O
Alvadin setti kallis tosin 100 eur! kait sitten olisi särkymä varaa..
Lämmitystä vartenhan se hässsäkkä tietenki olikin siellä säiliössä!ei vielä ehtiny perehtyy ja laiskuuttakin oli
Elikkä taitaapi olla todennäkösesti se moottori menny hajalle..
Ei tainnu tykätä kun oli kuivana toista kuukautta :O
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Joo laarusta en mee takuusehen, mutta testaamallahan tua seleviää
W124 300 E -87 Aut.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Päivitelläänpä tännekkin välillä elikkä first blood part2 lähti käyntiin..
Vuorossa siis kuskin puoleinen kylki!
Luvassa siis lisää kuvia ruosteista tuleepahan pidettyä samalla päiväkirjaa itselle mitä on tullu tehtyä.
Saattaahan näistä satakaksnelosten kanssa harrastavat saada vinkkejäkin mistä myös
”ruosteettomien” autojen omistajien kannattaa peltejä tarkastella
Kommentointi myös toivottavaa työ menetelmistä/aineista jos jollakin on parempaa tietoa tarjolla!
Ainahan tässä värkätessä jotakin kuitenkin väärin tekee
Yksi pahimmista korikorjaajien alilajeista oli iskenyt tähänkin näppinsä eli veneentekijä!
Onneksi ei kahtaa paikkaa enempää ole ehtinyt turaamaan..
Oli melko iso kasa maata kertynyt tämänkin puolen lokarin taakse!
Välillä kannattaisi kyllä tuo lokari käyttää pois ja tehdä perusteellinen puhdistus tuonne.
Lahoamaanhan se oli alkanut tuon maa kerroksen alta..
Ei tullut yllätyksenä että tältäkin puolelta oli tuo sauma ruosteessa..
Äkkiseltään näytti tuokin pinta ehjältä mutta liuottimen ja painepesurin jälkeen paljastui alkavaa happanemista..
Lampun ympäristökin vaatii töitä mutta alapuoli oli yllättäen parempi kuin toisella puolen.
Tuo pönttö taitaa olla aktiivihiili turhake?! Bemarissa kun meni tukkoon aiheutti muunmuassa tankin halkeamista saumoistaan!
Bemarissa poistin sen kokonaan ja en auton toiminnassa huomannut mitään muutosta ja ei haissu bensalle edes tallissa seistessään..
Saattaapi kadota tästäkin..
Kumpikin tunkkaus piste oli oletetusti hapan..
Alapuolella oli positiivinen yllätys täysin ruosteettomat kummatkin!
Takana oli ikävä yllätys kun ruoste oli tuon sauman väliin päässyt!
Kohtuullisen tympeä paikka korjata..
Tältäkin puolelta piti tuo sauma avata koko matkalta.
Taka pyöränkaaressa onkin enemmän töitä kuin toisella puolen.
Vuorossa siis kuskin puoleinen kylki!
Luvassa siis lisää kuvia ruosteista tuleepahan pidettyä samalla päiväkirjaa itselle mitä on tullu tehtyä.
Saattaahan näistä satakaksnelosten kanssa harrastavat saada vinkkejäkin mistä myös
”ruosteettomien” autojen omistajien kannattaa peltejä tarkastella
Kommentointi myös toivottavaa työ menetelmistä/aineista jos jollakin on parempaa tietoa tarjolla!
Ainahan tässä värkätessä jotakin kuitenkin väärin tekee
Yksi pahimmista korikorjaajien alilajeista oli iskenyt tähänkin näppinsä eli veneentekijä!
Onneksi ei kahtaa paikkaa enempää ole ehtinyt turaamaan..
Oli melko iso kasa maata kertynyt tämänkin puolen lokarin taakse!
Välillä kannattaisi kyllä tuo lokari käyttää pois ja tehdä perusteellinen puhdistus tuonne.
Lahoamaanhan se oli alkanut tuon maa kerroksen alta..
Ei tullut yllätyksenä että tältäkin puolelta oli tuo sauma ruosteessa..
Äkkiseltään näytti tuokin pinta ehjältä mutta liuottimen ja painepesurin jälkeen paljastui alkavaa happanemista..
Lampun ympäristökin vaatii töitä mutta alapuoli oli yllättäen parempi kuin toisella puolen.
Tuo pönttö taitaa olla aktiivihiili turhake?! Bemarissa kun meni tukkoon aiheutti muunmuassa tankin halkeamista saumoistaan!
Bemarissa poistin sen kokonaan ja en auton toiminnassa huomannut mitään muutosta ja ei haissu bensalle edes tallissa seistessään..
Saattaapi kadota tästäkin..
Kumpikin tunkkaus piste oli oletetusti hapan..
Alapuolella oli positiivinen yllätys täysin ruosteettomat kummatkin!
Takana oli ikävä yllätys kun ruoste oli tuon sauman väliin päässyt!
Kohtuullisen tympeä paikka korjata..
Tältäkin puolelta piti tuo sauma avata koko matkalta.
Taka pyöränkaaressa onkin enemmän töitä kuin toisella puolen.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Kummaan paikkaan on reiän tehnyt..
Suurenihan tuo hieman tarkemmassa syynissä.
Uutta peltiä tilalle ja jätetty maalausta varten reuna raolleen.
Palkin juuressakin ruosteen alkua.
Pohjan saumassakin pientä alkua..
Tainnut olla jotkin tarvike levikkeet joskus kun on suoraan ruuveilla vedetty helmaan
Ei olisi niin iso homma että laittas muoviholkeilla oikeaoppisesti niin ei ruostuisi..
Etukulman hiontaa/hapotusta.. Hapotettu pinta kannattaa huolella hioa ennen maalausta vaikka purkissa väitettiin että voi maalata suoraan päälle!
Huomasin taannoin että maali ei kovin hyvin tartu suoraan hapotetulle pinnalle. Hieman kopaisi niin lohkesi paloina irti!
Helmat/tunkkaus pisteen rakenteet ovat onneksi ruosteettomat sisältä! Tummat alueet eivät ole ruostetta vaan jotain ruosteenesto/öljy mönjää..
Kokeilin tigilläkin paikkaa hitsuutella että pääsisi vähemmällä hionnalla(miggini on aika huono). Ongelmaksi muodostuu tietenkin hitaus ja suuri lämmöntuonti..
Muutaman millin kun hitsaa niin kuumuu todella suurelta alueelta. Migillähän ongelma ei ole niin paha kun siinä ei lämmitetä itse perusainetta vaan lisäainetta..
Hapotin varmuuden vuoksi niin tulee ainakin puhdas.
Taeempi nostopaikka hitsattuna oli onneksi tuossa ylhäällä näkyvä liitoskohta tuota pientä ruostetta lukuunottamatta hyvässä kunnossa!
Toisella puolella joutui tuota saumaa aukoon laajemmalta alalta.
Kuttaperkan tilalle paremmin tarkoitukseen sopivaa materiaalia..
Joutui tuon lisäksi pari pientäkin paikkaa laittaan. "Hitsarin" takki ja essu on käteviä kun pitää paikkoja suojata/hitsauksen/hionnan ajaksi.
Takakaaressa riittäkin savottaa..
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Melkoseen suohon oot astunu...
Omassa lankussa just helmojen paikkaus ohi. Kaikki tunkkauskohdat ja niiden välissä vähän muutakin oli vastaavassa kunnossa. Kuskin puolen etulokasuoja oli myös syöpynyt alareunasta.
Samantyylinen työmenetelmä oli mullakin käytössä eli ruosteet pois ja hapotus päälle. Epoksilla maalasin pohjat. Hyvää jälkeä jaksat väkertää, ei oo ihan pikkujuttu putsata ja kaivaa kaikkea ruostetta esille ja hiplata pois.
Omassa lankussa just helmojen paikkaus ohi. Kaikki tunkkauskohdat ja niiden välissä vähän muutakin oli vastaavassa kunnossa. Kuskin puolen etulokasuoja oli myös syöpynyt alareunasta.
Samantyylinen työmenetelmä oli mullakin käytössä eli ruosteet pois ja hapotus päälle. Epoksilla maalasin pohjat. Hyvää jälkeä jaksat väkertää, ei oo ihan pikkujuttu putsata ja kaivaa kaikkea ruostetta esille ja hiplata pois.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Harrastuksen kannaltahan tämä on otettava Toisaalta tämän ikäluokan autoissa kyllä löytyy aina pelleissä laitettavaa ellei ole ollu lämpimässä maassa ja ajettu todella vähän...
Aikomus on pitoauto tehdä niin ainakin yrittää tehdä huolella muuten se on ittensä huijaamista jos jättää pinnan alta korjaamatta ja suoraan vaan uutta maali pintaa päälle..
Etusuojat oli tässä yllättävän hyvä kuntoiset! taitaa olla jo kertaalleen vaihdettu
Lisäksi olen aina kun mahdollista niin käyttäny hiekkapuhallustakin ruosteenpoistossa. Tuossa pikku tallissa ei tosin muuta voi käyttää kuin pistehiekka puhallinta paikoitellen.
Irto osia kuten oven olen puhaltanut pihalla.
Aikomus on pitoauto tehdä niin ainakin yrittää tehdä huolella muuten se on ittensä huijaamista jos jättää pinnan alta korjaamatta ja suoraan vaan uutta maali pintaa päälle..
Etusuojat oli tässä yllättävän hyvä kuntoiset! taitaa olla jo kertaalleen vaihdettu
Lisäksi olen aina kun mahdollista niin käyttäny hiekkapuhallustakin ruosteenpoistossa. Tuossa pikku tallissa ei tosin muuta voi käyttää kuin pistehiekka puhallinta paikoitellen.
Irto osia kuten oven olen puhaltanut pihalla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Kupee projekti taas hieman edistynyt niin pientä päivitystä..
Oven otin tarkempaan syyniin ja etu/pääty saumoissa oli todella lyhyeltä matkalta ruostunut, kun
vertaa toisen puolen oveen.
Näin on ollut muuallakin kun joku paikka paremmassa kunnosa niin sitten löytyykin ruostetta jostain muualta..
Oven alaosa olikin sitten tällä puolella päässyt paikoitellen melko huonoon kuntoon
Ei muu auttanut kuin haperot leikkoa irti..
Uutta peltiä tilalle.
Onneksi tuli purettua nuo ovetkin kunnolla tuollaista alkua löytyi listojen alta..
Tukirakenne sisälokasuojassa työn alla. Ruosteet pois leikattu.
Sai vähän aikaa naputella että sai yhdestä soirosta tehtyä korjaus palan..
Oli haastellinen kun ei juuri suoraa pintaa ole
Hitsattuna ja osittain maalattu, Sen takia alaosa maalamatta että voipi hitsata sisälokasuojaan kiinni
kun paikka siihen hitsattu.
Sisälokasuojassa alkaa hitsausten osalta olla valmista!
Kaaressa aluksi ajattelin selviäväni parilla pikku paikalla mutta toisin kävi..
Ruoste oli jo päässyt etenemään noihin sisä pelteihin asti niitäkin joutui leikkoon ja pari paikkaa laittaan.
Helpoin ratkaisuhan oli tilata suoraan korjaus pala ja leikata siitä sopivan kokoinen..
Kaari hitsattuna ja hiottuna ei ennen koko kaarta ole tullut vaihdettuakaan!
Oli kohtuu työläs kun pitää hitsata varovasti/jäähdyttäen ja korjaus palan sovittelussaki oma hommansa.
Ei äkkiseltään katsottuna vedellytkään yhtään paikoitellen jäi hieman pikku kuoppaa hitsisaumoista.
Onneksi oli sen verran pieniä että taitavat mennä jo epoksilla umpeen..
Pientä epätasaisuutta reunoissa tuntuu paikoitellen pitänee sprayllä vetää konrolli harso pintaan että näkee paremmin..
Voipi olla että koritinaa joutuu paikoitellen sulatteleen mutta enpä olettanutkaan että näillä taidoilla kerralla valmista tulee
Oven otin tarkempaan syyniin ja etu/pääty saumoissa oli todella lyhyeltä matkalta ruostunut, kun
vertaa toisen puolen oveen.
Näin on ollut muuallakin kun joku paikka paremmassa kunnosa niin sitten löytyykin ruostetta jostain muualta..
Oven alaosa olikin sitten tällä puolella päässyt paikoitellen melko huonoon kuntoon
Ei muu auttanut kuin haperot leikkoa irti..
Uutta peltiä tilalle.
Onneksi tuli purettua nuo ovetkin kunnolla tuollaista alkua löytyi listojen alta..
Tukirakenne sisälokasuojassa työn alla. Ruosteet pois leikattu.
Sai vähän aikaa naputella että sai yhdestä soirosta tehtyä korjaus palan..
Oli haastellinen kun ei juuri suoraa pintaa ole
Hitsattuna ja osittain maalattu, Sen takia alaosa maalamatta että voipi hitsata sisälokasuojaan kiinni
kun paikka siihen hitsattu.
Sisälokasuojassa alkaa hitsausten osalta olla valmista!
Kaaressa aluksi ajattelin selviäväni parilla pikku paikalla mutta toisin kävi..
Ruoste oli jo päässyt etenemään noihin sisä pelteihin asti niitäkin joutui leikkoon ja pari paikkaa laittaan.
Helpoin ratkaisuhan oli tilata suoraan korjaus pala ja leikata siitä sopivan kokoinen..
Kaari hitsattuna ja hiottuna ei ennen koko kaarta ole tullut vaihdettuakaan!
Oli kohtuu työläs kun pitää hitsata varovasti/jäähdyttäen ja korjaus palan sovittelussaki oma hommansa.
Ei äkkiseltään katsottuna vedellytkään yhtään paikoitellen jäi hieman pikku kuoppaa hitsisaumoista.
Onneksi oli sen verran pieniä että taitavat mennä jo epoksilla umpeen..
Pientä epätasaisuutta reunoissa tuntuu paikoitellen pitänee sprayllä vetää konrolli harso pintaan että näkee paremmin..
Voipi olla että koritinaa joutuu paikoitellen sulatteleen mutta enpä olettanutkaan että näillä taidoilla kerralla valmista tulee
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
No hyvältähä se meininki näyttää, jatka samaan malliin.
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Hyvältä näyttää kaari, hitsi pysyy kädessä Tuliko ulko- ja sisäkaaren liitos miten?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Kiitoksia jospa tämä joskus ajoonkin asti valmistuisi Liitoksen ajattelin hitsata pisteillä sisäpuolelta kiinni.
Ensin huolellinen karhennus/puhdistus sen jälkeen epoksia kun vielä märkänä niin kaarimankelilla painaa kantti kiinni ja hieman mankeloida ulospäin.
Kaaret oli tässä jo mankeloitu ja ilmeisesti ei kunnolla suojattu sen jälkeen joten oli tuota ruostumista nopeuttanut..Saapa kesäksi ainakin laittaa leveempää rengasta alle
Sitten kun tuo epoksi kuivannu niin siihen sauman päälle sikaflex 529 at:ta. Sen jälkeen temaduria kerros ja raptoria pintaan..
Taakse pääsi sauman osittain maalaamaankin peräti mutta muualle dinitrol ml ja sen perään vielä crc sp 400:sta.
Toivon mukaan nuo ruosteen pois pitäisivät..
Ensin huolellinen karhennus/puhdistus sen jälkeen epoksia kun vielä märkänä niin kaarimankelilla painaa kantti kiinni ja hieman mankeloida ulospäin.
Kaaret oli tässä jo mankeloitu ja ilmeisesti ei kunnolla suojattu sen jälkeen joten oli tuota ruostumista nopeuttanut..Saapa kesäksi ainakin laittaa leveempää rengasta alle
Sitten kun tuo epoksi kuivannu niin siihen sauman päälle sikaflex 529 at:ta. Sen jälkeen temaduria kerros ja raptoria pintaan..
Taakse pääsi sauman osittain maalaamaankin peräti mutta muualle dinitrol ml ja sen perään vielä crc sp 400:sta.
Toivon mukaan nuo ruosteen pois pitäisivät..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Projekti on edennyt ja hieman vastustanutkin
Kaaren mankelointi ei onnistunut toivotulla tavalla eli meni hieman lyttyyn
ja sauman kohdalta ratkesi parista kohtaa..
Eipä siinä auttanut muu kuin uutta korjauspalaa tilaukseen ja susi kappale leikkoa irti..
Tällä kertaa pyrin hitsaan huolellisemmin ettei ainakaan sauman kohdalta petä.
Ala pokkauksenhan mankeloidessa joutuu kääntään kiinni kaaren sisäpuolelle niin leikkasin
siihenkin pystysuunnassa halkioita että taipuisi nätemmin..
Ei kovin häävi vieläkään tullut olisi pikkasen enemmän pitänyt jättää tavaraa ala pokkaukseen.
Olisi myös pitänyt tehdä tiheämmin halkioita etenkin kaareviin kohtiin..
Onneksi on hyvä apuväline kädettömälle peltisepälle nimittäin koritina
Reippaalla kädellä levitin niin pitäisi olla hiomavaraa..
Pari pientä koloa jäi mutta ovat sen verran loivia että aika hyvin jo täyttynevät epoksilla.
Onnistunut pakkelointihan on ettei tarvitsisi pakkelia ollenkaan!
Joutunee tuohon paikoitellen laittaan mutta hyvä tinari olisi varmaan selvinnyt ilmankin!
Seuraavaksi otin työn alle ulospäin pahimman näköisen korjauksen/ruostepaikan.
Lommoa yritetty oikoa reippaalla pakkeli kerroksella
Kuvasta voi huomata että yllättäen takavalojen ympäristöstäkin löytyy ruostetta!
Kukapa olisi arvannut että sieltäkin
Vähän on tuosta kohtaa sisään painunut.
Alempaakin samassa kohtaa pieni painauma ja peltien liitoskohta siitä ruvennut happanemaan.
Keskuslukon silmänkin alue alkanut hieman turpoamaan..
Tuollainen ”hammaslääkärin” hiomakone on kyllä ollu kätevä monessakin paikassa!
Mahtui katevästi hiomaan pahimmat ruosteet tuoltakin ja happoa perään.
Toisella puolellakin oli melko syvälle syöpynyt niin pistehiekkapuhalsin ensin ja
jos jäi tummaa pistettä niin varovasti tuolla koneella painoin siihen kohtaan.
Toistin niin monesti että sai kaikki ruosteet kaivettua pohjia myöten..
Lampun ympäristöjä ei tarvinnut onneksi tuon enempää hitsailla.
Ruosteitten poiston jälkeen olikin aika alkaa taas tinailemaan..
Keskuslukon silmän ympärillekin leivoin hieman tinaa kun oli sen verran kuopalle syöpynyt muttei kuitenkaan läpi asti.
Valuukohan ikkunan tiivisteitten välistä sadevedet tms tuonne sauman väliin ja siitä se lähtee.
Tuossa olikin tympeä työmaa saada puhtaaksi
Laitoin hapot aluksi muhimaan..
Ei siinä muu auttanut kuin hiekkapuhaltaa ja oli savottaa
kun piti suojata ettei koko talliin tule hiekkamyrskyä..
Kuva hieman huono mutta aika puhdas siitä tuli.
Ruostettahan tuoltakin todella veemäisestä paikasta löytyi!(kuvassa hiottuna ja hapotettuna)
Kohtuu hitaita ja työläitä edellisen kaltaiset paikat on kyllä tehdä!
Eipä noita viitsi jättääkkään kun sille linjalle on lähdetty
Kaaren mankelointi ei onnistunut toivotulla tavalla eli meni hieman lyttyyn
ja sauman kohdalta ratkesi parista kohtaa..
Eipä siinä auttanut muu kuin uutta korjauspalaa tilaukseen ja susi kappale leikkoa irti..
Tällä kertaa pyrin hitsaan huolellisemmin ettei ainakaan sauman kohdalta petä.
Ala pokkauksenhan mankeloidessa joutuu kääntään kiinni kaaren sisäpuolelle niin leikkasin
siihenkin pystysuunnassa halkioita että taipuisi nätemmin..
Ei kovin häävi vieläkään tullut olisi pikkasen enemmän pitänyt jättää tavaraa ala pokkaukseen.
Olisi myös pitänyt tehdä tiheämmin halkioita etenkin kaareviin kohtiin..
Onneksi on hyvä apuväline kädettömälle peltisepälle nimittäin koritina
Reippaalla kädellä levitin niin pitäisi olla hiomavaraa..
Pari pientä koloa jäi mutta ovat sen verran loivia että aika hyvin jo täyttynevät epoksilla.
Onnistunut pakkelointihan on ettei tarvitsisi pakkelia ollenkaan!
Joutunee tuohon paikoitellen laittaan mutta hyvä tinari olisi varmaan selvinnyt ilmankin!
Seuraavaksi otin työn alle ulospäin pahimman näköisen korjauksen/ruostepaikan.
Lommoa yritetty oikoa reippaalla pakkeli kerroksella
Kuvasta voi huomata että yllättäen takavalojen ympäristöstäkin löytyy ruostetta!
Kukapa olisi arvannut että sieltäkin
Vähän on tuosta kohtaa sisään painunut.
Alempaakin samassa kohtaa pieni painauma ja peltien liitoskohta siitä ruvennut happanemaan.
Keskuslukon silmänkin alue alkanut hieman turpoamaan..
Tuollainen ”hammaslääkärin” hiomakone on kyllä ollu kätevä monessakin paikassa!
Mahtui katevästi hiomaan pahimmat ruosteet tuoltakin ja happoa perään.
Toisella puolellakin oli melko syvälle syöpynyt niin pistehiekkapuhalsin ensin ja
jos jäi tummaa pistettä niin varovasti tuolla koneella painoin siihen kohtaan.
Toistin niin monesti että sai kaikki ruosteet kaivettua pohjia myöten..
Lampun ympäristöjä ei tarvinnut onneksi tuon enempää hitsailla.
Ruosteitten poiston jälkeen olikin aika alkaa taas tinailemaan..
Keskuslukon silmän ympärillekin leivoin hieman tinaa kun oli sen verran kuopalle syöpynyt muttei kuitenkaan läpi asti.
Valuukohan ikkunan tiivisteitten välistä sadevedet tms tuonne sauman väliin ja siitä se lähtee.
Tuossa olikin tympeä työmaa saada puhtaaksi
Laitoin hapot aluksi muhimaan..
Ei siinä muu auttanut kuin hiekkapuhaltaa ja oli savottaa
kun piti suojata ettei koko talliin tule hiekkamyrskyä..
Kuva hieman huono mutta aika puhdas siitä tuli.
Ruostettahan tuoltakin todella veemäisestä paikasta löytyi!(kuvassa hiottuna ja hapotettuna)
Kohtuu hitaita ja työläitä edellisen kaltaiset paikat on kyllä tehdä!
Eipä noita viitsi jättääkkään kun sille linjalle on lähdetty
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Tekijämiehii selvästi, hattu nousee.
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Hyvältä näyttää tinaukset. Se on kyllä pakkeliin verrattuna erinomaista ainetta, ohuella tinakerroksella tinatun pellin voi jopa taittaa 90 asteen kulmaan eikä tina ole siitä moksiskaan. Pystypinnoille on kyllä hankala saada tarpeeksi tavaraa kerralla, tai siten ettei johonkin kohtaan jäisi koloa. Kitillähän se kannattaa kuitenkin viimeistellä, ettei ihan valmista pintaa kannata yrittääkkään. Niin ja sitä hengityssuojainta kannattaa käyttää.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Kiitoksia kehuista mutta tekijämieheen vielä on kovasti matkaa
Tuolla leveällä tinatangolla sai aika näppärästi pystypinnoillekin kiinnittyyn.
Ammattimiehet ilmeisesti käyttää rosteri tms lastaa apuna sillä voi tukea ja lämmittää kätevästi itse lastaa ja sitä kautta muovata/estää tinaa lurahtamasta?
Tosiaan suojata kannattaa itsensä tässäkin hommassa kun sisältää lyijyä aikas paljon!
Itsellä käytössä automaski siinä hiilisuotimet todella kätevä maalauksessa,hionnassa ja hitsauksessa!
Tuolla leveällä tinatangolla sai aika näppärästi pystypinnoillekin kiinnittyyn.
Ammattimiehet ilmeisesti käyttää rosteri tms lastaa apuna sillä voi tukea ja lämmittää kätevästi itse lastaa ja sitä kautta muovata/estää tinaa lurahtamasta?
Tosiaan suojata kannattaa itsensä tässäkin hommassa kun sisältää lyijyä aikas paljon!
Itsellä käytössä automaski siinä hiilisuotimet todella kätevä maalauksessa,hionnassa ja hitsauksessa!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Eipä ole taas vähään aikaan ehtiny päivitteleen kun kesäkin meni taas töissä ja laiskuus..
Sattuneesta syystä ilmatki hidastaneet projektia..Kuumuus on kyllä vienyt mehut mutta
maalit on ainakin hyvin kuivanneet kun tuon pohjan joutuu tekemään pohjolan tallissa!
Vasemman kyljenkin sain jo hyvälle mallille. Keltainen tökötti saumassa on sikaflex529 at:ta
sen päälle maalasin vielä epoksia kerroksen.
Tuohon päälle tulee sitten myöhemmin tietysti hionta/pintavärit kun pääsee ylimaalaus vaiheeseen..
Sama käsittely eteen sillä erolla että temadurin päälle vielä raptor+temadur combo..
Joka rakoon/koteloon suihkin crc sp 400:sta ja kyseistä ainetta levittelin myös pensselillä pelteihin jotka tulee toisiaan vasten lokasuojat tms..Ruuveihin ja pultteihinkin myös laitoin kyseistä tököttiä.
Aika paksun kalvon saa tuolla crc:n tökötillä! Jospa tuo suojaisi jonkun vuoden kosteudelta..
Etukulma valmiina.
Epoksilla alustavasti maalailin jo tinattuja paikkoja. Äkkiseltään katottuna ei tarvi paljon pakkelia sotkea..
Tallia siivotessa tuon verran löytyi vaihdettuu peltiä..
Seuraava savotta eli pohjan läpikäynti! Oli omanlaisensa homma puhaltaa tuolla auton alla nytpä
tietää millaista olisi olla hiekkamyrskyssä
Onneksi ei läpi asti mennyt mistään vaikka paikoitellen pahalta näytti!
Osittain maalattuna..
Niinpä siinä pääsi käymään että tilasin vahingossa raptorin väärän värisenä
Olipa helpompi levittää kun näki mistä vielä musta maali paistaa..
Ylläpidonkin kannalta voi olla ehkä hyvä kun näkee helposti mistä valkoinen alkaa paistaa..
Lopuksi temaduria päälle.Käsittely yltää vaihdelaatikolta taka puskurille ei joka nurkkaa jaksanu kuvata ei ne tuon kummemmalta näytä..
Tallista löytyneistä sekalaisista osista sain ulosvetimenkin värkättyy
Isommat puslat lähti kohtuudella mutta nuo pienemmät joutui pilkkomalla irrottaan!
Onneksi tuli aikoinaan tehtyä prässi niin sillä sai kohtuudella muut puslat/laakerit irti.
Tässä savotassa hyvä pulttipyssy ja tuo prässi ovat olleet todellakin tarpeelliset työkalut!
Suurin osa puslista oli aika murentuneita ja kardaanin tukilaakerikin oli melkein jo murtunut irti siitä
kumilaipasta!
Melko ison läjän osia saapi tilata ja tuolla fuerstilla näyttäisi olevan kohtuuhintaista tavaraa..
Mistä muualta porukka on osia tilaillu?
Lemförderiä mersuunkin ilmeisesti kannattaapi laittaa?!
Olisiko alustaan suosituksia?matala saisi olla ja vieläpä mukavahko=mahdoton yhdistelmäkö
Sattuneesta syystä ilmatki hidastaneet projektia..Kuumuus on kyllä vienyt mehut mutta
maalit on ainakin hyvin kuivanneet kun tuon pohjan joutuu tekemään pohjolan tallissa!
Vasemman kyljenkin sain jo hyvälle mallille. Keltainen tökötti saumassa on sikaflex529 at:ta
sen päälle maalasin vielä epoksia kerroksen.
Tuohon päälle tulee sitten myöhemmin tietysti hionta/pintavärit kun pääsee ylimaalaus vaiheeseen..
Sama käsittely eteen sillä erolla että temadurin päälle vielä raptor+temadur combo..
Joka rakoon/koteloon suihkin crc sp 400:sta ja kyseistä ainetta levittelin myös pensselillä pelteihin jotka tulee toisiaan vasten lokasuojat tms..Ruuveihin ja pultteihinkin myös laitoin kyseistä tököttiä.
Aika paksun kalvon saa tuolla crc:n tökötillä! Jospa tuo suojaisi jonkun vuoden kosteudelta..
Etukulma valmiina.
Epoksilla alustavasti maalailin jo tinattuja paikkoja. Äkkiseltään katottuna ei tarvi paljon pakkelia sotkea..
Tallia siivotessa tuon verran löytyi vaihdettuu peltiä..
Seuraava savotta eli pohjan läpikäynti! Oli omanlaisensa homma puhaltaa tuolla auton alla nytpä
tietää millaista olisi olla hiekkamyrskyssä
Onneksi ei läpi asti mennyt mistään vaikka paikoitellen pahalta näytti!
Osittain maalattuna..
Niinpä siinä pääsi käymään että tilasin vahingossa raptorin väärän värisenä
Olipa helpompi levittää kun näki mistä vielä musta maali paistaa..
Ylläpidonkin kannalta voi olla ehkä hyvä kun näkee helposti mistä valkoinen alkaa paistaa..
Lopuksi temaduria päälle.Käsittely yltää vaihdelaatikolta taka puskurille ei joka nurkkaa jaksanu kuvata ei ne tuon kummemmalta näytä..
Tallista löytyneistä sekalaisista osista sain ulosvetimenkin värkättyy
Isommat puslat lähti kohtuudella mutta nuo pienemmät joutui pilkkomalla irrottaan!
Onneksi tuli aikoinaan tehtyä prässi niin sillä sai kohtuudella muut puslat/laakerit irti.
Tässä savotassa hyvä pulttipyssy ja tuo prässi ovat olleet todellakin tarpeelliset työkalut!
Suurin osa puslista oli aika murentuneita ja kardaanin tukilaakerikin oli melkein jo murtunut irti siitä
kumilaipasta!
Melko ison läjän osia saapi tilata ja tuolla fuerstilla näyttäisi olevan kohtuuhintaista tavaraa..
Mistä muualta porukka on osia tilaillu?
Lemförderiä mersuunkin ilmeisesti kannattaapi laittaa?!
Olisiko alustaan suosituksia?matala saisi olla ja vieläpä mukavahko=mahdoton yhdistelmäkö
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Huolellista työtä ja siistiä jälkeä!!
Lemförder on hyvä valinta alustan osille. Meinasitko takakelkan puhaltaa ja maalata? Katso myös samalla takajarruputkien ja muidenkin kelkan alla kulkevien putkien kunto, nyt on hyvä tila vaihtaa jos on tarvetta.
Lemförder on hyvä valinta alustan osille. Meinasitko takakelkan puhaltaa ja maalata? Katso myös samalla takajarruputkien ja muidenkin kelkan alla kulkevien putkien kunto, nyt on hyvä tila vaihtaa jos on tarvetta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Kaikki putket on myös tarkoitus vaihtaa.Jarruputket olivat jo melkein puhki!
Takakelkan,kallistuksenvakaajan,pyörannavat ja jotain muuta irto osaa oli niin ajattelin kysäistä
paikallisesta teollisuusmaalamosta tarjouksen niille..
Niissä on aika paljon puhallettavaa/maalattavaa niin voi olla kustannustehokkain tapa nuo ulkoistaa..
Heiltä löytyy nuo teollisuusmallin korkeapaine ruiskutkin niin tulee ainakin paksut kerrokset maaliakin!
Takakelkan,kallistuksenvakaajan,pyörannavat ja jotain muuta irto osaa oli niin ajattelin kysäistä
paikallisesta teollisuusmaalamosta tarjouksen niille..
Niissä on aika paljon puhallettavaa/maalattavaa niin voi olla kustannustehokkain tapa nuo ulkoistaa..
Heiltä löytyy nuo teollisuusmallin korkeapaine ruiskutkin niin tulee ainakin paksut kerrokset maaliakin!
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Onpa tutun näköistä toimintaa. Mulla oli aikalailla samoja ruostepaikkoja omassa farkussa. Mä hitsasin aikanaan noi tunkinreiät umpeen, kun ei niillä koskaan ole mitään käyttöä. Hioin, hapotin ja maalasin toki ensin. Eipä jäänyt ruosteelle enää mahdollisuuksia.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Tarpeettomathan nuo tunkkaus paikat ovat kyllä kun vieressä alla on kunnolliset nostopisteetkin!
Mutta tulipa tehtyä nyt orkkis tyyliin
Mutta tulipa tehtyä nyt orkkis tyyliin
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Niin...käyttääkö noita tunkinreikiä kukaan renkaanvaihdon aikana alkuperäisen tunkin kanssa, muuta kuin hätätapauksessa. Mulla on takaluukussa aina normi tunkki mukana hätätapausten varalta, sen takia uskalsin hitsata umpeen.metalman779 kirjoitti:Tarpeettomathan nuo tunkkaus paikat ovat kyllä kun vieressä alla on kunnolliset nostopisteetkin!
Mutta tulipa tehtyä nyt orkkis tyyliin
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Alustan osiakin sain maalailtua! Tallissa alkaa olemaan normaaliakin pahempi siivo taas
ja kuvatkin hieman epäselviä..
Perässä ja vetoakselissa olikin puhaltamista oli sen verran syvälle jo paikoin syöpynyt..
Ennen puhallusta hioin osista pahimmat ruosteet pois ja laitoin hapon pariksi päivää vaikuttaan.
Kyseinen toimenpide helpottaa puhallus operaatiota aika paljon!
Itselläkin käytössä vaan perus 200litranen voimavirta kompura niin sillä ei kovin joutusaan saa
isompia alueita puhallettua.
Loput osat kävivätkin paikallisessa firmassa puhallettavana ja maalattavana.
80 euroo maksoi ei paha hinta mielestäni!
Muitten hommien ohessa tehneet niin jälki hyvinkin vaihtelevaa.
Sinänsä se ei haittaa koska tarkotus oli temadurit ja raptorit noihinkin vielä niskaan vetää.
Perästä en tietenkään saanut ehjänä abs/nopeus anturia irti, joten kattelin kl-varaosista uutta..
Aika ryöstö hinta yhdellä anturilla 250 €!!
Netistä aikani katteltua löytyi muutama vaihtoehto mutta..
https://www.autodoc.fi/bosch/1149795" onclick="window.open(this.href);return false;
Väittävät että olisi etuakselille vaikka mitat täsmäisi ja etuakseleiden anturit ovat yleensä edullisempiakin?
https://apshop.eu/fi/mercedes-benz/3703 ... 37036.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossakaan ei ole minkäänlaista kuvaa tiedä sitten tulisiko oikea osa..
https://www.originparts.de/index.php?la ... 1245402017" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei kuvaa taaskaan ja tuossa sana geber=jakaja??! mahtaakohan olla ihan eri osa..
https://www.ebay.com/itm/Eibach-Pro-Kit ... SwUv5bVgrT" onclick="window.open(this.href);return false;
Alustaakin kattelin tuo taitaisi olla ihan hyvä sarja?
Mitkähän iskarit olisi hyvät tuon sarjan kanssa ja mahtuuko vakiot tuolla madalluksella?
Mounting, axle beam
Manufacturer: VAICO
201 352 10 46
€3.72*
Wheel Bolt
Manufacturer: FEBI BILSTEIN
€1.33*
Cable, parking brake
Manufacturer: ATE
€11.05*
Repair Kit, brake caliper
Manufacturer: NK
€8.04*
Mounting, axle beam
Manufacturer: LEMFÖRDER
124 351 02 42
€22.48*
Mounting, axle beam
Manufacturer: LEMFÖRDER
124 351 22 42
€12.07*
Bellow Set, drive shaft
Manufacturer: FEBI BILSTEIN
€8.70*
Bellow Set, drive shaft premium...
Manufacturer: VAICO
€22.71*
Mounting, automatic transmission
Manufacturer: METZGER
124 240 00 18
€18.30*
Hydraulic Filter, steering system
Manufacturer: MANN-FILTER
€7.75*
Bolt, brake disc
Manufacturer: NK
€2.01*
Brake Pad Set, disc brake
Manufacturer: ATE
€15.55*
Brake Hose
Manufacturer: ATE
€5.20*
Brake Shoe Set, parking brake
Manufacturer: ATE
€18.81*
Seal, boot-/cargo area lid
Manufacturer: VAICO
€34.93*
Mounting, propshaft
Manufacturer: FEBI BILSTEIN
124 410 07 81
€23.25*
Repair Set, axle beam
Manufacturer: LEMFÖRDER
124 350 64 08
€35.63*
Wheel Bearing Kit
Manufacturer: SKF
€26.15*
Rod/Strut, stabiliser
Manufacturer: LEMFÖRDER
124 320 02 89
€5.56*
Brake Disc
Manufacturer: ATE
€21.78*
Rod/Strut, wheel suspension
Manufacturer: LEMFÖRDER
€170.60*
Control Arm-/Trailing Arm Bush
Manufacturer: LEMFÖRDER
204 352 00 27
€12.44*
Mounting, transfer gear
Manufacturer: LEMFÖRDER
124 352 77 65
€7.58*
Control Arm-/Trailing Arm Bush
124 352 36 65
Manufacturer: LEMFÖRDER
€5.40 *
Fuerstille jo tilaustakin suunnittelin yli 600€ edestä olisi tuossa jo osaa..
Pitäisi olla kaikki tarvittava mutta jotain aina unohtuu kuitenkin..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Tulipa bensa tankkikin irroitettua, sekin olisi pitänyt jo heti alkuunsa irroittaa kun oli loppujen lopuksi helppo homma..
Revin äänieriste levyt irti varalta jos sinne alle olisi ruoste päässyt. Ei onneksi paria pistettä kummempaa löytynyt!
Temacoat ja temaduri päälle ja pitänee vielä tilata uutta ääneneristysmattoa tilalle.
Kontin tiivisteen alta ruosteet aikaisemmin puhaltelinkin jo pois pitää vaan uusi tiiviste tuon vanhan tilalle tilailla.
Pakoputkistoakin jo hieman suunnitelin..Aikalailla uusiksi joutuun tuonkin tekemään!
Alkuperäisenäkin taitaa olla rosteria tuo koko putki? Joku kyläseppä on mennyt jostain syystä sinne tänne hitsaileen mustasta pätkiä/paikkoja
Jos tuon tekisi yhdellä putkella noin 3 tuumasella ja ohuella seinämä vahvuudella niin aika paljon taitaisi painoakin pudota..Tuossa taitaapi olla katti vielä nuitten pakosarjan jälkeen olevien lisäksi?!
Menisköhän päästöistä läpi ilman tuota vai pitääkö viritellä joku aftermarket malli tuohon vielä..
Tässähän oli tuo brabuksen takavaimennin niin sehän pitää ehdottomasti kunnostaa!
Sopii mielestäni hyvin kasari/ysäri tyyliin Tätäkin oli joku menny hitsaileen mustalla lisäaineella melkein tuosta juuresta niin joutui leikkoon juuria myöten..Hitsasin 316:lla puikolla tuohon vastaavaa materiaalia olevan pätkän.
Hionta ja puhallus urakan jälkeen temacoat/temadur pintaan! Kai tuo tuolla taas vähän aikaa menee.
Pitää vielä myöhemmin kiillotella putken päät.
Pientä osaa aluksi maalailin ruiskulla ja ei tuntunut kovin järkevältä ratkaisulta kun suurin osa maalista menee ohi ja osat heiluvat melkoisesti kun laitoin ne riippumaan..
Laitoin kulhoon vähän enemmän ohennetta ja dippasin ne siellä niin ihan hyvä lopputulos tuli
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Tuli aloitettua kiilloitus projektikin! Vesihioin 180-2000:lla ja pahimmat naarmut sainkin matalaksi ja hieman kiiltoakin alkoi löytymään..
Äkkiseltään katsottuna ei netistä löytynyt kiillotusainetta rosterille? Ennen oli joku liike jonka nimeä en tietenkään muista josta sai aika kattavasti noita kiillotus vermeitä? olisikohan lopettanut..
Pitänee myöhemmin jatkaa kun saa sopivat laikat/aineet..
Seuraavaksi kontin eristelyä ja tuo stp:en matto oli kyllä todella hyvin muovautuvaa!
Edelliseen autooni olin ostanut jotain normi bitumi mattoa niin se kyllä halkesi todella helposti vaikka lämmitti!
Muutenkin ollut mukavaa vaihtelua korihommiin tällaiset fiksailut!
Polttoaine ja jarrulinjatkin vääntelin aluksi muotoonsa käyttäen vanhoja linjoja mallina.
Materiaalina jarrulinjoissa on nikkelikupari ja polttoaine puolella eloksoitu alumiini.
Halvemmaksi olisi varmaan tullut ostaa valmiina mutta ne olisivat olleet maalattua terästä.
Toivon mukaan tulisi paremmin korroosiota kestävä linjasto tällä tapaa..
Ei kovin siistiä asennusta tullut.. Vaatisi työkalun jossa on neljä uritettua pyörää että saisi putket kiepiltä suoristettua!
Noihin vakio kiinnikkeihin saa muuten ne muoviset ruuvitkin ihan irtotavarana uudet!
Itsellä ei ne vanhat enää toimineet vain hurttasivat ja eivät kiristyneet.
Putkille ei vaan tule mitään suoja muoveja kuten monessa muussa autossa joten mietinnän alla vielä että pitäisikö suojata ne vielä jollain..
Alustan hilutkin on pinnoiltaan valmiit! Apurungon kotelot tuli käsiteltyä siten että ensin liuottimella ja painepesurilla puhdistus. Sen jälkeen kotelosuojaruiskulla fosforihappoa sisälle ja annetaan muutama päivä vaikuttaa.
Sitten huolellinen pesu/kuivaus ja perään kotelosuoja/crc sp400..
Toivon mukaan tuolla sisältäpäin lahoaminen pysähtyisi!
Peräkin tuli käytettyä auki ja silmämääräisesti näytti kaikinpuolin ehjältä rattaat.
Toinen syy oli auki käytölle että näki ettei ole hiekkaa mennyt sisään puhalluksen yhteydessä ja sai huuhdottua nopeus anturin jämät pois..
Oli meinaan pirun lujassa ne katkenneen anturin jämät siellä! Hieman putosi jäänteitä perän sisäpuolellekkin mutta hyvin ne sieltä sai onneksi huuhdeltua pois.
Vetariin yritin suojakumejakin vaihtaa kartion avulla mutta halkihan se meni
Taitaa nykyään olla niin muovisia nuo että vaatisi vetareitten purkamisen että saa uudet vaihdettua!
Ehjät ja hyvän näköiset nuo nykyiset ovat joten en ala vetareita purkaan kun ne tuli jo maalattuakin..
Joten paikallaan tuli pestyä nuo nivelet. Uutta rasvaa sisään ja uusilla kiinnikkeillä vanhat kumit paikalleen.
Osiakin saapui fuerstilta meni noin kolme viikkoa että tulivat..Vaikuttikohan avautumis viesti sinne päin nimittäin ei mennyt kuin pari päivää niin tuli viesti että osat lähetetty
Ei kovin hyvää kuvaa tule asiakas palvelusta kun viestiini ei edes vaivauduttu vastaamaan tai pahoitteleen viivästyksestä
Muut puslat ja laakerit menivät kohtuudella paikoilleen mutta nämä olivat kyllä ehdottomasti hankalimmat!
Helpoimmat painaa paikoilleen mutta pirun lujat ja toinenhan menikin hajalleen!
Saa kyllä huolella hinkata nuo sisäpinnat että menee paikalleen! Siltikin sai todella lujaa painaa tuota toistakin..Vaseliinia laitoin kyllä liukasteeksi kumpaankin.
Aika vähän on tullut alusta remontteja tehtyä niin nuo alatukivarretko piti kiristää auton paino päällä?
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Kyllä se näin kannattaa tehdä kaikille tukivarsille.metalman779 kirjoitti:Aika vähän on tullut alusta remontteja tehtyä niin nuo alatukivarretko piti kiristää auton paino päällä?
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Tästähän tulee hieno auto vielä. Kovaa duunia vain vaatinut, mutta onneksi on tekijä asialla.
Pääset kohta miettimään mukavempia asioita, kuten mitkä vanteet tulevat kruunaamaan tämän hienon coupen
Aika pirun ruosteinen oli tämäkin sitten lopun viimein kun katsoo ensimmäisiä kuvia joissa näyttää kohtuullisen hyvältä...
Pääset kohta miettimään mukavempia asioita, kuten mitkä vanteet tulevat kruunaamaan tämän hienon coupen
Aika pirun ruosteinen oli tämäkin sitten lopun viimein kun katsoo ensimmäisiä kuvia joissa näyttää kohtuullisen hyvältä...
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Kiitoksia tiedoista! Eipä ennen ole näin suurta alusta remppaa tullutkaan tehtyä!
Toisaalta tämän ikäisessä autossa ei oikein kannatta uusia puslia sieltä täältä alkavat olla jo kaikki aika haperoa..
Kyllähän nuo korihommatkin menettelee jos niitä ei ole kovin paljoa kerrallaan..
Nyt on kyllä tullu hieman yliannostus niistäkin
Omien empiiristen kokemusten mukaan tämän ikäisistä ja uudemmistakin autoista merkistä riippumatta ruostetta löytyy kun etsii pintaa syvemmältä
Kyllähän nuo kuvat valehtelee lähes aina Yhden aika ruosteisen jaguaarin myyneenä sai paljon ihmettelyä ostajilta kun
kuvissahan tämä näytti niin siistiltä..
Toisaalta tämän ikäisessä autossa ei oikein kannatta uusia puslia sieltä täältä alkavat olla jo kaikki aika haperoa..
Kyllähän nuo korihommatkin menettelee jos niitä ei ole kovin paljoa kerrallaan..
Nyt on kyllä tullu hieman yliannostus niistäkin
Omien empiiristen kokemusten mukaan tämän ikäisistä ja uudemmistakin autoista merkistä riippumatta ruostetta löytyy kun etsii pintaa syvemmältä
Kyllähän nuo kuvat valehtelee lähes aina Yhden aika ruosteisen jaguaarin myyneenä sai paljon ihmettelyä ostajilta kun
kuvissahan tämä näytti niin siistiltä..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
- Paikkakunta: raahe
Re: c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..
Alkoipa vastustaan yllättävässä paikassa..Luulis kun on uusia osia että heittää vaan paikalleen
Elikkä tuo jarrulevy ottaa satulaan kiinni ulko reunasta! Satulan kiinnitys kohdissa ei ole paksua maalikerrosta tms ja kokeilin hakata pyörän napaakin sisäänpäin varuilta jos olisi jäänyt liian ulos
Mutta ei vaikutusta. Toista puoltakin kokeilin mutta siellä sama ongelma muuten mutta toisinpäin eli ottaa sisäreunaan kiinni
Mikäs tässä mättää väsyneellä päällä kun kasaa jäänyt jotain olennaista hoksaamatta?