Suomen siirtyessä CO2-pohjaiseen autoverotukseen 2008 silloinen maailman paras pääministeri oli sitä mieltä että kyseessä on maailman paras autovero koska se on ympäristöperusteinen. Tuolloin vero määriteltiin NEDC-standardin mukaan. Sitten huomattiin että CO2-arvot eivät vastaa todellisia päästöjä ja päätettiin tehdä jotakin.
Nyt 1.9. alkaen olemme jälleen kärjessä - kuulemma ensimmäisenä maailmassa siirryimme WLTP-pohjaiseen verotukseen, tavoitteena siirtyminen entistä ympäristöystävällisempään autoiluun. (Useat maathan ovat tässä asiassa meitä vuosikymmeniä jäljessä koska auton oston yhteydessä perittävää veroa ei suurin osa maailman kansalaista ole joutunut vielä koskaaan maksamaan).
Mitenkäs tässä sitten kävi: autovalmistajat ovat alkaneet hakea WLTP-tyyppihyväksyntiä autoilleen ja koska ympäristöystävällisimmät mallit kuten hybridit ovat myyntimääriltään häntäpäässä, niiden hyväksynnät ovat myös kiireellisyysjärjestykseltään häntäpäässä.
Näin on päästy siihen tilanteeseen että ympäristöystävällisimmät automallit ovat toistaiseksi poistuneet hinnastosta, esimerkiksi uutta hybridimersua ei tällä hetkellä pysty Suomessa ostamaan. Hyvin ne byrokraatit osaa
https://www.is.fi/autot/art-2000005799624.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maailman paras autovero on WLTP-päivitetty
Re: Maailman paras autovero on WLTP-päivitetty
Eli nyt on saatu uusienkin autojen ostajat samaan tilanteeseen kun ulkomailta käytettyä ostaessa että kun ostat auton niin ei tiedä paljonko se tulee lopulta maksamaan. Hyvä Suomi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: Maailman paras autovero on WLTP-päivitetty
No ajetaan ensiksi se vanha autokanta kaasareineen ja ilman katalysaattoreita loppuun!!!!!!!!!!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: Maailman paras autovero on WLTP-päivitetty
Eikun vaan kaikille 12 museoautoa per nenä ja sitten rällätään niillä 'veropakolaisina' ympäri vuoden. Tietenkin vielä dieselinä kaikki ja ennen vuotta '77 valmistettu niin ei tarvi päästöistäkään huolehtia
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: Maailman paras autovero on WLTP-päivitetty
Ei se tarvi kuin yhden auton... kun siihen ottaa normaalin vakuutuksen! Tuohon museoajoneuvovakuutukseen kun sisältyy vain se 30 vrk ajoa vuodessa, mutta mikään ei estä ottamasta siihen "Normaalia" vakuutusta!Hage kirjoitti:Eikun vaan kaikille 12 museoautoa per nenä ja sitten rällätään niillä 'veropakolaisina' ympäri vuoden. Tietenkin vielä dieselinä kaikki ja ennen vuotta '77 valmistettu niin ei tarvi päästöistäkään huolehtia
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!