W220 Kysy&vastaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
Letku- vai lohkolämmitin? Osat vissiin samanhintaisia, miten työn määrä?
Re: W220 Kysy&vastaa.
Mistäs ootte tilannu himmentyviä ulkopeilejä? Näyttäis että ainoa sellaisen valmistaja on ULO ja nettikaupat myy eioota, pari hintaa löysin vaihtelulla N.240€, yksi originalMB hinta löytyi 340€... tarvikepeili pelkällä lämmityksellä on n.20-30€ joten aika äkkiä katoaa himmennyksen tarve...
edit: 'hauskuutin¨taas itseäni käväisemällä suomen purkaamosivuilla; maalikolhuinen oikea peili 280€ (no joo kokonainen peili), kuoriltaan sulanut(!) kuskinpeili 180€
edit: 'hauskuutin¨taas itseäni käväisemällä suomen purkaamosivuilla; maalikolhuinen oikea peili 280€ (no joo kokonainen peili), kuoriltaan sulanut(!) kuskinpeili 180€
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Bongasin euromallin Comand 2.5 head unitin ebaysta halvalla. Ei kun kokeilemaan ton japsicomandin tilalle:
- Lähti laakista tulille ilman mitään star-konffauksia
- Japsimallin TV ei tunnu löytyvän. Hiukan ärsyttävää, mulla on tuossa kiinni peruutuskamera
- Navi ei luonnollisesti toimi, koska japsimallissa töpseli on takakontissa
- Japsimallin navitöpselistö on aivan erilainen, ts. euronavin siirto head unitista takakonttiin ei toimi
- En tiedä toimisiko se japsi cd-vaihtajan kanssa
Elikkä lopputulema: Toimiva radio, toimiva sound system, ei risukasoja näppäimissä tai näytössä, muutenkin paremman näköinen. Aux in pitänee vielä tinata tuohon TAPE sisääntuloon.
- Lähti laakista tulille ilman mitään star-konffauksia
- Japsimallin TV ei tunnu löytyvän. Hiukan ärsyttävää, mulla on tuossa kiinni peruutuskamera
- Navi ei luonnollisesti toimi, koska japsimallissa töpseli on takakontissa
- Japsimallin navitöpselistö on aivan erilainen, ts. euronavin siirto head unitista takakonttiin ei toimi
- En tiedä toimisiko se japsi cd-vaihtajan kanssa
Elikkä lopputulema: Toimiva radio, toimiva sound system, ei risukasoja näppäimissä tai näytössä, muutenkin paremman näköinen. Aux in pitänee vielä tinata tuohon TAPE sisääntuloon.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: W220 Kysy&vastaa.
Siis ihan plugnplay paikalleen ja radio toimii?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W220 Kysy&vastaa.
TV:n ristiin toimivuudesta EU/JP en osaa mennä sanomaan, mutta CD pitäisi kyllä toimia jos D2B-väylä on kytketty ja radiossa CD on konffattu käyttöön.harriba kirjoitti: - Japsimallin TV ei tunnu löytyvän. Hiukan ärsyttävää, mulla on tuossa kiinni peruutuskamera
- Navi ei luonnollisesti toimi, koska japsimallissa töpseli on takakontissa
- Japsimallin navitöpselistö on aivan erilainen, ts. euronavin siirto head unitista takakonttiin ei toimi
- En tiedä toimisiko se japsi cd-vaihtajan kanssa
Elikkä lopputulema: Toimiva radio, toimiva sound system, ei risukasoja näppäimissä tai näytössä, muutenkin paremman näköinen. Aux in pitänee vielä tinata tuohon TAPE sisääntuloon.
Jos tahtoo navigoinnin käyttöön, eikö ole helpointa ostaa GPS-irtoantenni jossa on sininen FAKRA-liitin päässä ja piilottaa se kojelaudan sisään? Mitään muutahan siltä ei puutu. (Jos on IR-fillterilliset lasit, voi vastaanotto olla heikkoa. Tuulilasissa on peilin vieressa metalloinnissa aukko johon voi laittaa antennin.)
Re: W220 Kysy&vastaa.
Mä jo nyppäsin sen vaihtajan aiemmin pois kun mulla ei cd:itä olejysi kirjoitti: TV:n ristiin toimivuudesta EU/JP en osaa mennä sanomaan, mutta CD pitäisi kyllä toimia jos D2B-väylä on käytössä.
Jos tahtoo navigoinnin käyttöön, eikö ole helpointa ostaa GPS-irtoantenni jossa on sininen FAKRA-liitin päässä ja piilottaa se kojelaudan sisään? Mitään muutahan siltä ei puutu.
TV katoaa myös japsigrammarista jos ottaa naviliittimen irti. Eli tässä ei välttämättä ole kyse epäyhteensopivuudesta euro- ja japsiversioiden välillä.
Euronavi ei lähde tulille pelkällä antennilla. Euronavissa on yksi iso liitin + antenniliitin. Japsinavissa on yksi iso liitin, yksi pyöreä moninapainen liitin + antenniliitin. Kaikki nämä liittimet ovat erilaisia kuin euronavissa. Japsiautossa ei ole naville mitään liittimiä keskikonsolissa, vaan kaikki on takakontin vasemmassa poskessa.
Toisaalta kun kurkkii tuon euronavitöpselin pin-outtia (http://www.mercupgrades.com/COMAND+FAQ-faq-1.html#8" onclick="window.open(this.href);return false;) tulee mieleen että kait se liitin olisi sinne keskikonsoliin sävellettävissä. Tietty jos signaalit 'Speed signal left/right' ovat vain takakontissa jossain random piuhassa niin saattaa mennä tympeäksi. Ja sitten kun tuon askartelee toimimaan niin lopputulema on... kasarinavi jossa vanhat kartat?
Radio ja kasettimankka tosiaan lähti tulille heti kun vain vaihtoi head unitin. Head unitin liittimet (pl. navi) ovat samat euro- ja japsiversiossa. Kasettimankkaan on melko helppoa tuunata aux in.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
japsi - euro, pics or never happened, uskon, mutta todisteeksi kyllä vaadin
Re: W220 Kysy&vastaa.
Tämä! Monta kertaa noita järjettömiä hintoja siunaillut ja kääntynyt sitten ebayn puoleen.MiHe kirjoitti: edit: 'hauskuutin¨taas itseäni käväisemällä suomen purkaamosivuilla; maalikolhuinen oikea peili 280€ (no joo kokonainen peili), kuoriltaan sulanut(!) kuskinpeili 180€
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: W220 Kysy&vastaa.
Totta, siellä olikin tosiaan euromallin takana tuo saparo ylä- ja alakerran välissä.harriba kirjoitti:TV katoaa myös japsigrammarista jos ottaa naviliittimen irti. Eli tässä ei välttämättä ole kyse epäyhteensopivuudesta euro- ja japsiversioiden välillä.
Euronavi ei lähde tulille pelkällä antennilla. Euronavissa on yksi iso liitin + antenniliitin. Japsinavissa on yksi iso liitin, yksi pyöreä moninapainen liitin + antenniliitin. Kaikki nämä liittimet ovat erilaisia kuin euronavissa. Japsiautossa ei ole naville mitään liittimiä keskikonsolissa, vaan kaikki on takakontin vasemmassa poskessa.
Toisaalta kun kurkkii tuon euronavitöpselin pin-outtia (http://www.mercupgrades.com/COMAND+FAQ-faq-1.html#8" onclick="window.open(this.href);return false;) tulee mieleen että kait se liitin olisi sinne keskikonsoliin sävellettävissä. Tietty jos signaalit 'Speed signal left/right' ovat vain takakontissa jossain random piuhassa niin saattaa mennä tympeäksi. Ja sitten kun tuon askartelee toimimaan niin lopputulema on... kasarinavi jossa vanhat kartat?
RBCAN on kytketty sekä telkkariin että naviin, jos kiinnostaa askarrella niin sitä voisi kokeilla kytkeä naville +,- ja RBCAN L/H ja katsoa alkaako telkkari toimimaan. Melkein samalla vaivalla kytkee loputkin... Helpoimmalla taitaisi onnistua napsimalla euro-johtosarja purkuautosta ja sitten irrottamalla radion ison liittimen takanavin pinnit yksi kerrallaan ja tökkäämällä korvikejohtosarjan pinnit oikeisiin koloihin.
Navigoinnin nopeussignaali tulee ESP:ltä moottoritilasta, mutta ilmankin tuon pitäisi toimia GPS-signaalin ja kiihtyvyysanturin varassa. Tipahtaa vaan tunnelissa kartalta.
Kartat on tosiaan jo 5 vuotta täyttäneet. Ostitko DX-mallin Comandin johon saa Skandinavian vai vanhemman?
Re: W220 Kysy&vastaa.
Ainakin se dx logoa näyttää ruudulla, joten ei liene se ihan ikivanha.jysi kirjoitti:Totta, siellä olikin tosiaan euromallin takana tuo saparo ylä- ja alakerran välissä.harriba kirjoitti:TV katoaa myös japsigrammarista jos ottaa naviliittimen irti. Eli tässä ei välttämättä ole kyse epäyhteensopivuudesta euro- ja japsiversioiden välillä.
Euronavi ei lähde tulille pelkällä antennilla. Euronavissa on yksi iso liitin + antenniliitin. Japsinavissa on yksi iso liitin, yksi pyöreä moninapainen liitin + antenniliitin. Kaikki nämä liittimet ovat erilaisia kuin euronavissa. Japsiautossa ei ole naville mitään liittimiä keskikonsolissa, vaan kaikki on takakontin vasemmassa poskessa.
Toisaalta kun kurkkii tuon euronavitöpselin pin-outtia (http://www.mercupgrades.com/COMAND+FAQ-faq-1.html#8" onclick="window.open(this.href);return false;) tulee mieleen että kait se liitin olisi sinne keskikonsoliin sävellettävissä. Tietty jos signaalit 'Speed signal left/right' ovat vain takakontissa jossain random piuhassa niin saattaa mennä tympeäksi. Ja sitten kun tuon askartelee toimimaan niin lopputulema on... kasarinavi jossa vanhat kartat?
RBCAN on kytketty sekä telkkariin että naviin, jos kiinnostaa askarrella niin sitä voisi kokeilla kytkeä naville +,- ja RBCAN L/H ja katsoa alkaako telkkari toimimaan. Melkein samalla vaivalla kytkee loputkin... Helpoimmalla taitaisi onnistua napsimalla euro-johtosarja purkuautosta ja sitten irrottamalla radion ison liittimen takanavin pinnit yksi kerrallaan ja tökkäämällä korvikejohtosarjan pinnit oikeisiin koloihin.
Navigoinnin nopeussignaali tulee ESP:ltä moottoritilasta, mutta ilmankin tuon pitäisi toimia GPS-signaalin ja kiihtyvyysanturin varassa. Tipahtaa vaan tunnelissa kartalta.
Kartat on tosiaan jo 5 vuotta täyttäneet. Ostitko DX-mallin Comandin johon saa Skandinavian vai vanhemman?
Sattumalta löytyi euronavin töpseliin sopiva 26-pinninen lattakaapeliliitin. Pitänee joku ilta kokeilla hiukan askarrella. Eihän tuossa ole kuin tusina piuhaa, kaikki paitsi +- tuohon C2 töpseliin.
Raspiin saa näemmä RGB video outin. Siitä voisi askarrella bluetooth soittimen joka näyttää infot TV-ruudulla. Siihen inputiksi joku pieni touchscreen. Hmm.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: W220 Kysy&vastaa.
Onkos w220 kojelaudan alla can jakopalikkaa muualla kuin siinä ratin alla ?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Kysy&vastaa.
No niin, tein tuolle euronaville oman johtosarjan. Ainakin se lähti sen verran tulille että alkoi kinuamaan dx kartta-cd:tä Jota mulla ei tietty missään ole.
SRS valo tuli moikkaamaan. Ilmeisesti yllättävä puhelinboksin poistuminen on järkyttänyt sen mielenrauhaa. Jonkinlainen japanin versio teleaidista tai jostain vastaavasta tuossa on. Mitäpä siinä muuta kuin koodattava moiset kotkotukset pois. Ja luonnollisesti mun C3 star ei ole lainkaan yhteistyöhaluinen, muxit näkyy mutta software communication error
SRS valo tuli moikkaamaan. Ilmeisesti yllättävä puhelinboksin poistuminen on järkyttänyt sen mielenrauhaa. Jonkinlainen japanin versio teleaidista tai jostain vastaavasta tuossa on. Mitäpä siinä muuta kuin koodattava moiset kotkotukset pois. Ja luonnollisesti mun C3 star ei ole lainkaan yhteistyöhaluinen, muxit näkyy mutta software communication error
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: W220 Kysy&vastaa.
Ja äh, antennivahvari jotenniin pois pelistä myös. Oonkin ihmetellyt avaimen kehnoa rangea. Rautalamgan pätkällä saa kuulumaan enemmän asemia kuin omalla töpselillä.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: W220 Kysy&vastaa.
Avaimen vai radion antenni? Vai onko se sama. Japseissa on vissiin kaikissa reduced range avaimessa, kuulema pienempi antenni tjsp.harriba kirjoitti:Ja äh, antennivahvari jotenniin pois pelistä myös. Oonkin ihmetellyt avaimen kehnoa rangea. Rautalamgan pätkällä saa kuulumaan enemmän asemia kuin omalla töpselillä.
Mites toi takaluukun hidas avautuminen, joku 5-10 sekunnin viive siinä. Mistä valikosta testerillä se mahtais löytyä jos sais sen hidastuksen pois.
Tai se aukeaa nopeesti jos aukaisee ensin takaluukun. Mutta jos avaa ovet ensin niin sit luukun aukaisu on hidasta, samoin luukun napista painaminen.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Vein webastokorjaajalle ja tuomio oli että ohjainkortti webastosta on rikki, ja uusi Veholla 1800 EUR. Pitää olla Mersun kortti koska on tehdasvarusteena asennettu (koodi 228). Tutkiskelin jo ebaysta uutta kiuasta tilalle, mutta sitten selvisi että kortin ehkä voi korjata. Hort-auto otti koko webaston irti huollon yhteydessä ja laittoi auton putket niin että pystyy ajamaan ilman sitä, kesällä pärjää ilmankin.Matti R kirjoitti:S500-04 Webasto puhisee itsekseen eikä sammu mistään napista. Vasta sulakkeen poisto hiljentää sen. Kuulostaa että joku puhallin siellä puhisee. Webasto ei lähde normaalisti käyntiin ei napista eikä kauko-ohjaimesta.
Onko ideaa mitä tehdä vai vienkö suoraan starin tutkittavaksi?
Kortti löytyi mustan kannen alta, ja lähetin sen tutkittavaksi Sercap Oy:lle Keminmaalla. Sieltä tulikin korjattu kortti takaisin, hinta parin sadan luokkaa, ja sitten vaan webasto kasaan ja autoon kiinni. Toimii jopa paremmin kuin ennen vikaantumista, lämmittää moottoria enemmän.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: W220 Kysy&vastaa.
Ja sitten ihan infoo että se tarvikepeili tulee luultavasti ilman sitä liitintä siellä peililasin takana (lämmitys ja himmennys). On vaan peilirungossa lämmityksen 'miniabikot'. Orkkispeilin lämmityspiuhat on karmeessa lakkaklunssissa, en tiedä lähtiskö kuumailmapuhaltimella sulamaan. Ei ainakaan kolvissa riittäny sulatusteho ja asetoni ei tehonnu. Laitoin vanhan peilin takaisin kun ei taas laatikosta löytyny irtopäinä niitä littimiä... no nyt tuli mieleen että olishan sen ehkä juottaa voinut piuhat suoraan kun kolvikin oli (ajattelee vaan niin putkimaisesti kun v*tuttaa)MiHe kirjoitti:Mistäs ootte tilannu himmentyviä ulkopeilejä? Näyttäis että ainoa sellaisen valmistaja on ULO ja nettikaupat myy eioota, pari hintaa löysin vaihtelulla N.240€, yksi originalMB hinta löytyi 340€... tarvikepeili pelkällä lämmityksellä on n.20-30€ joten aika äkkiä katoaa himmennyksen tarve...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Minkämerkkisiä etummaisia alatukivarsia suosittelisitte w220 koriseen?
Pallot väljiä kun kumit rikki. Ja pallojahan ei näihin vaihdella kun näyttää olevan sellainen rakenne ettei palloa saa prässättyä pois. Kaikenhan vaihtaa voi mutta tuslin näihin palloja saa.
Kaveri haukkui lemförderit ja kehui halvinta tarviketta kesävimmiksi..... Onko saman tai erisuuntaisia havaintoja?
Edit: Siis airmatik kyseessä (s500 -03)
Pallot väljiä kun kumit rikki. Ja pallojahan ei näihin vaihdella kun näyttää olevan sellainen rakenne ettei palloa saa prässättyä pois. Kaikenhan vaihtaa voi mutta tuslin näihin palloja saa.
Kaveri haukkui lemförderit ja kehui halvinta tarviketta kesävimmiksi..... Onko saman tai erisuuntaisia havaintoja?
Edit: Siis airmatik kyseessä (s500 -03)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Omassa kuusipyttyisessä Lemfördet kestäneet suhteellisen säälimätöntä ajoa hyvin, neljän vuoden aikana yksi vanhalta vaikuttanut vaihdettu uuteen alkavan väljyyden vuoksi. Olisiko ne huonot yksilöt eepayn löytöjä?
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
W164 ML500 -06
Re: W220 Kysy&vastaa.
No, sitä en kysynyt mistä ne kaverin lemförderit hankittu. Aiemmin itse ostellut kooällästä lemförderit tai korjaamolta jolla edustus. Nyt "säästin" ja tilasin saksasta kun pari oli kuluineen 150 ja kl 116eur kipale.Ilipo57 kirjoitti:Omassa kuusipyttyisessä Lemfördet kestäneet suhteellisen säälimätöntä ajoa hyvin, neljän vuoden aikana yksi vanhalta vaikuttanut vaihdettu uuteen alkavan väljyyden vuoksi. Olisiko ne huonot yksilöt eepayn löytöjä?
Noinko kinkit kopioi jo lemfördereitäkin Tai kuulema tekevät väärennettyjä kananmuniakin jostain, jotenkin. Ebayn kautta ostettuja joutuu joskus palauttamaan - esimerkkinä nokian mikrofonit, kuvissa samallaisilla merkinnöillä saman näköinen mikrodoni lumiaan ja lähetetty ilman merkintöjä ja ulkoisesti eri linjalta tullut, pyöreyttä nurkissa ja ulkopintojen muodot ei suoria.
No, saa nähdä millaisia ne on kun tulevat. Itsellä orkkis hologrammiosat ja lemförderit pelanneet ainakin sen 2 tai yhden vuoden mitä takuita antavat. eby osallahan ei siinä mielessä ole takuuta. Ja minä yleensä kerkeän hankitun osan asentaa vasta ... joskus vuoden tai parin päästä, joskus en ikinä Katsastuksessa todetuthan on pakko vaihdella. Siis joku osa kun näyttää olevan heikkenemässä/kulumassa niin sen saattaa ostaa varoilta hyllyyn. Tuolla on ässäänkin moniurahihna ja kiristin ja venakopan tiivisteet ja lootan huolto-osaa ja öljyjä vaikkei vielä ole entiset oireilleet liikaa. Niiden takuut jo alkaa umpeutua. Siinä mielessä kannattaa ostaa osa huollosta samalla kun sen asennuttaa.
Mites se asennus, laitetaanko normialustan korkeudella sisäpäästä kiinni vai nostetaanko vai lasketaanko alustaa... Pitääkö siinä olla pänninkiä johonkin suuntaan. Autohan ajossa yleensä niiaa alaspäin enempi kuin "kevenee"
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Viime syksynä jouduin laittamaan STARK merkkiset alatukivarret. Tilasin kyllä länsimaalaiset mutta nuo paskat tuli, enkä kehannut reklamoida, mutta olisi pitänyt, koska alle vuoden ja 18 000 ajettuna sisähela paskana. Myyjänä autodoc, 24autovaraosa tai joku vastaava nettiputiikki. Pultti kiristetty ajoasennossa. Nyt suosiolla Lemförderit paikalliselta varaosaliikkeeltä, joskus säästö tulee kalliimmaksi...
Lada 1600 -83
Mercedes S 320 CDI -03
Mercedes S 320 CDI -03
Re: W220 Kysy&vastaa.
Etuistuinten hieronta (pulse) -toiminnolla ei taida olla omaa varsinaista vin-koodia? Tuleeko hieronta/pulse aina jonkin tietyn penkin mukana? Esim onko multicontour istuimissa aina tuo ominaisuus?
Re: W220 Kysy&vastaa.
Vin-koodi tarkoittaa auton alustanumeroa. Varustekoodit ja osanumerot ovat asia erikseen. Pulse-toiminto kuuluu multicontour-istuimiin (varustekoodit 404 ja 405) ja dynamiikkaistuimiin (drive-dynamic seat, 433 ja 434).
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W220 Kysy&vastaa.
just näin
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: W220 Kysy&vastaa.
onkos kellään kokemusta noista ebayn halppis airmaticci kompuroista? Lähtöhinnat päälle satasta kun miesslerit ja arnottit aina yleiswabcoon on kahden-kolmen huntin pinnassa orggisosan hintaa en edes etsinyt... kuvissa ei mitään eroo nää ainakaan noihin muihin. Aattelin että jos ostais tuommosen pöydälle odottamaan niin käyttäytyis molemmat tähtikeulat talven yli kiltisti
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Itse tilasin englantilaiselta sivustolta halvan kompuran.No,Kiinan pojathan sielläkin oli lopulta tekijöinä,ja paketti tuli Saksasta.Hyvin on kuitenkin toiminut ja hinta oli 140e+20e posti.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W220 Kysy&vastaa.
Morjens! Tuli laitettua ensimmäinen ässä itselle, w220 m112 320nen. Muutamia kysymyksiä olis joihin kaipailis tietoa.
Elikkäs, ottaako flekti samalta anturilta tiedon kuin lämpömittari? Flekti pyörii aina auto käynnissä oli moottori kylmä tai lämmin. Lämpömittari toimii normaalisti, flektin ohjainboksi on uusittu eikä vikakoodeja muistaakseni ollut, toki ne voisi vielä tarkemmin katsoa.
Rattinapit? Kaikki toimii virta päällä auto sammuksissa mutta auto käynnissä vasemman puolen napit heittävät pelaamasta, syytä tähän
Jarrupalojen kulumisentunnistin anturit, onko oikein että edessä on molemmin puolin mutta takana vain oikealla? Jarrupaloja herjaa ajotietokone mutta jarrupalat ok ja anturit mielestäni ehjät
Mitenkäs tuon m112 moottorin kulutus normaalisti on ässän keulilla? Alle kympin pitäisi päästä, vai?
Jonniinverran tullut jo vikoja fixailtua, mm. airmaticin jakotukin vaihdoin uuteen oem osaan ja johan loppui alustan vuotaminen
Elikkäs, ottaako flekti samalta anturilta tiedon kuin lämpömittari? Flekti pyörii aina auto käynnissä oli moottori kylmä tai lämmin. Lämpömittari toimii normaalisti, flektin ohjainboksi on uusittu eikä vikakoodeja muistaakseni ollut, toki ne voisi vielä tarkemmin katsoa.
Rattinapit? Kaikki toimii virta päällä auto sammuksissa mutta auto käynnissä vasemman puolen napit heittävät pelaamasta, syytä tähän
Jarrupalojen kulumisentunnistin anturit, onko oikein että edessä on molemmin puolin mutta takana vain oikealla? Jarrupaloja herjaa ajotietokone mutta jarrupalat ok ja anturit mielestäni ehjät
Mitenkäs tuon m112 moottorin kulutus normaalisti on ässän keulilla? Alle kympin pitäisi päästä, vai?
Jonniinverran tullut jo vikoja fixailtua, mm. airmaticin jakotukin vaihdoin uuteen oem osaan ja johan loppui alustan vuotaminen
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W220 Kysy&vastaa.
Tuskinpa menee alle 10crikez kirjoitti:Morjens! Tuli laitettua ensimmäinen ässä itselle, w220 m112 320nen. Muutamia kysymyksiä olis joihin kaipailis tietoa.
Elikkäs, ottaako flekti samalta anturilta tiedon kuin lämpömittari? Flekti pyörii aina auto käynnissä oli moottori kylmä tai lämmin. Lämpömittari toimii normaalisti, flektin ohjainboksi on uusittu eikä vikakoodeja muistaakseni ollut, toki ne voisi vielä tarkemmin katsoa.
Rattinapit? Kaikki toimii virta päällä auto sammuksissa mutta auto käynnissä vasemman puolen napit heittävät pelaamasta, syytä tähän
Jarrupalojen kulumisentunnistin anturit, onko oikein että edessä on molemmin puolin mutta takana vain oikealla? Jarrupaloja herjaa ajotietokone mutta jarrupalat ok ja anturit mielestäni ehjät
Mitenkäs tuon m112 moottorin kulutus normaalisti on ässän keulilla? Alle kympin pitäisi päästä, vai?
Jonniinverran tullut jo vikoja fixailtua, mm. airmaticin jakotukin vaihdoin uuteen oem osaan ja johan loppui alustan vuotaminen
flekti pyörii aina jonkin verran jos ilmastointi on päällä
Mökkillä
'
'
Re: W220 Kysy&vastaa.
Flekti pyörii jos ilmastointi on päällä. EC-nappi pohjaan ilmastoinnin paneelista niin pitäisi pysähtyä tai ainakin hiljentyä. Jos flekti huutaa täysillä niin sen ohjain on todnäk kärvähtänyt.crikez kirjoitti:Morjens! Tuli laitettua ensimmäinen ässä itselle, w220 m112 320nen. Muutamia kysymyksiä olis joihin kaipailis tietoa.
Elikkäs, ottaako flekti samalta anturilta tiedon kuin lämpömittari? Flekti pyörii aina auto käynnissä oli moottori kylmä tai lämmin. Lämpömittari toimii normaalisti, flektin ohjainboksi on uusittu eikä vikakoodeja muistaakseni ollut, toki ne voisi vielä tarkemmin katsoa.
Rattinapit? Kaikki toimii virta päällä auto sammuksissa mutta auto käynnissä vasemman puolen napit heittävät pelaamasta, syytä tähän
Jarrupalojen kulumisentunnistin anturit, onko oikein että edessä on molemmin puolin mutta takana vain oikealla? Jarrupaloja herjaa ajotietokone mutta jarrupalat ok ja anturit mielestäni ehjät
Mitenkäs tuon m112 moottorin kulutus normaalisti on ässän keulilla? Alle kympin pitäisi päästä, vai?
Jonniinverran tullut jo vikoja fixailtua, mm. airmaticin jakotukin vaihdoin uuteen oem osaan ja johan loppui alustan vuotaminen
Vaihdoin just jarrupalat ja levyt, anturit mullakin molemmissa etupyörissä + toisessa takapyörässä.
Alle kympin pääsee varmaan maantiellä hissuttelemalla. Mun 500:lla keskikulutus pyörii lähiöajossa 12l kieppeillä. Joskus olen päässyt mökille (250km) 9.7l/100km keskikulutuksella, joten kait tonne pitäisi kutvosellakin päästä.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: W220 Kysy&vastaa.
Joo niinhän se olikin, pyörii kun ilmastointi on päällä.
Onko juuri näin että viissatku v8silla pääsee samalla kulutuksella kuin v6sella Edellinen omistaja sanoi 8-9l olevan tyypillinen maantiekulutus tällä autolla. Itse en ole vielä tarkemmin mitannut.
Onko juuri näin että viissatku v8silla pääsee samalla kulutuksella kuin v6sella Edellinen omistaja sanoi 8-9l olevan tyypillinen maantiekulutus tällä autolla. Itse en ole vielä tarkemmin mitannut.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W220 Kysy&vastaa.
Jep se v6 kun on liian pieni kone tuohon niin on kovilla koko ajan ja siksi kulutus on samaa luokaa kuin v8 nätisti ajellencrikez kirjoitti:Joo niinhän se olikin, pyörii kun ilmastointi on päällä.
Onko juuri näin että viissatku v8silla pääsee samalla kulutuksella kuin v6sella Edellinen omistaja sanoi 8-9l olevan tyypillinen maantiekulutus tällä autolla. Itse en ole vielä tarkemmin mitannut.
Mökkillä
'
'