W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Tässä on reilu vuosi vierähtänyt ilman ongelmia. Akku tuli vaihdettua syksyllä jotta saa Webastoa käytellä ihan huoletta. Nyt pakkasilla alkoi käynnistyksessä kuulumaan sellainen kolahdus auton alta. Kerran liikkeellelähdön jälkeen joku koputti auton pohjaan, pysäytin auton ja ääni hävisi eikä mitään outoa löytynyt. Voisiko tuo kardaanin tukilaakeri aiheuttaa tuollaista kolinaa? Onko paha homma vaihtaa itse?
Alkaa kaikkien ovien alareunat paistamaan läpi eli peltihommia myös tulossa kun kerkiää.
Alkaa kaikkien ovien alareunat paistamaan läpi eli peltihommia myös tulossa kun kerkiää.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Vasen etuiskari antautui koska varren pölysuoja oli tipahtanut alas ja vuoti stefasta öljyt pihalle.
Jarruputkiakin joutui vaihtelemaan jonkun verran kun katsuri löysi tihkuvan mutkan. Aika helposti nuo Motonetin määrämittaiset putket sai käsin väännettyä muotoonsa. Olivathan nuo aika rapeessa kunnossa...
Jarruputkiakin joutui vaihtelemaan jonkun verran kun katsuri löysi tihkuvan mutkan. Aika helposti nuo Motonetin määrämittaiset putket sai käsin väännettyä muotoonsa. Olivathan nuo aika rapeessa kunnossa...
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Siinä uutta iskaria menossa paikalleen.
Sitten ajattelin viimeinkin ottaa työn alle tuon korkeapainepumpun pakkasilla vuotavan kannen. Ongelmaa ei ole käynnistyksen kanssa, mutta aina kun ollaan käyty nollan alapuolella niin kansi vuotaa polttoainetta apulaitehihnan päälle ja saa aina jännittää milloin hihna lähtee paikaltaan tai katkeaa. Plussana se että viime talvena tuli huolehdittua Eberi päälle ennen lähtöä. Taisi kaikkiaan kolme kylmäkäynnistystä tehtyä koko talvena. 20 minuuttia Eberiä niin ei vuotanut tippaakaan. Näytti hankalalta tuo tila pumpun edessä joten päätin purkaa koko etupään pois tieltä. Reilu kaksi tuntia meni purkutöissä ja tuli samalla välijäähdytin pestyä.
Nuo klipsit kannattaa pitää ehjänä ja kirkkaat letkut niissä tiukasti paikallaan. Letkut on niin lähellä hihnaa että muuten hihna syö ne puhki.
Sitten ajattelin viimeinkin ottaa työn alle tuon korkeapainepumpun pakkasilla vuotavan kannen. Ongelmaa ei ole käynnistyksen kanssa, mutta aina kun ollaan käyty nollan alapuolella niin kansi vuotaa polttoainetta apulaitehihnan päälle ja saa aina jännittää milloin hihna lähtee paikaltaan tai katkeaa. Plussana se että viime talvena tuli huolehdittua Eberi päälle ennen lähtöä. Taisi kaikkiaan kolme kylmäkäynnistystä tehtyä koko talvena. 20 minuuttia Eberiä niin ei vuotanut tippaakaan. Näytti hankalalta tuo tila pumpun edessä joten päätin purkaa koko etupään pois tieltä. Reilu kaksi tuntia meni purkutöissä ja tuli samalla välijäähdytin pestyä.
Nuo klipsit kannattaa pitää ehjänä ja kirkkaat letkut niissä tiukasti paikallaan. Letkut on niin lähellä hihnaa että muuten hihna syö ne puhki.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Siinä se nyt on puhdistettuna pöydällä mutta pultit ei aukea. Täytyy hankkia kunnon työkalut kun ei uskalla Bilteman torxilla käyttää väkivaltaa. Korjaussarjan mukana tuli kätevästi nuo suojatulpat polttoainelinjoihin.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Kunnon hylsymallin torx ja viilapenkkiin kiinni. Kannattaa koittaa puhdistaa pulttien kannat hyvin, kun ovat kovin matalaa sorttia. Itse napautin aina ensin vasaralla torx hylsyn päähän ennenkuin yritin edes avata. Sillä konstilla sain oman sprinterin pumpun kannet auki, lujassa tuntuivat olevan.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Totta, aika matalat ovat. Tänään sain auki kun laitoin varovasti penkkiin kiinni ja sain pidemmällä varrella olevan avaimen käyttöön. Vaihdoin vain tuon vuotavan sylinterin tiivisteet ja kiristin paikalleen 25 Nm kuten jossain foorumilla oli neuvottu. O-renkaat oli sisäsyrjältä molemmat vähän rispaantuneet. Toivotaan että nyt toimii. Viikonloppuna pääsee testaamaan. Uskaltaako konetta käyttää ilman vesiä ja ilman apulaitehihnaa minuutin verran?A kirjoitti:Kunnon hylsymallin torx ja viilapenkkiin kiinni. Kannattaa koittaa puhdistaa pulttien kannat hyvin, kun ovat kovin matalaa sorttia. Itse napautin aina ensin vasaralla torx hylsyn päähän ennenkuin yritin edes avata. Sillä konstilla sain oman sprinterin pumpun kannet auki, lujassa tuntuivat olevan.
Tässä kuvia projektista:
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Minutti tuntuu vähän pitkältä ilman jähdytystä, mutta uskoisin että huomaat vuodon kyllä aika pian käynnistyksen jälkeen. Omaan pumppuuni vaihdoin kaikki tiivisteet ja stefat. Tarkin paikka on nuo pienet metalliset tiivisterenkaat jotka on tuon toisen venttiilin päällä. Vanhat renkaat ei välttämättä tiivisty kunnolla, kun niiden asento muuttuu ja pitää olla tarkkana että menevät oikein päin. Niistä ei kylläkään tule vuotoa ulospäin, mutta vaikuttaa paineeseen kyseisessä kammiossa ja toden näköisesti tulee käynti ongelmia.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Uskaltaa ... jos on toimiva kiertovesipumppu laita lämmöt täysille sisälle niin kiertää vähän.Uskaltaako konetta käyttää ilman vesiä ja ilman apulaitehihnaa minuutin verran?
Edit; luetun ymmärtäminen taas kerran minulla hakusessa
Viimeksi muokannut dealer, Pe 22.06.2018 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Laitoin nyt kaikki paikoilleen poislukien jäähdytysvedet niin ei tarvinnut arpoa. Samalla tuli vaihdettua ohjaustehostimen öljyt ja moniurahihna. En ilmannut polttoainepuolta ollenkaan vaan noin 10s käynnistys-> ei lähtenyt. Noin 20s käynnistys-> ei lähtenyt. Sitten taukoa vähän aikaan ja lähti käyntiin noin 15s käynnistyksen jälkeen. Pysäytys ja laitoin uudelleen käyntiin. Taas sai startata vähän aikaa ja putkissa meni aika paljon ilmaa. Käytin lämpimäksi ja nyt täytyy käydä kokeilemassa uudelleen mikä on tilanne.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Mielenkiinnosta. Oliko visko pystyssä poissaolon ajan? Mikäli ei, kerro oliko sillä vaikutusta ko. kamppeen toimintaan.
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Nyt tuli meikäläiselle kirjoitus/ajatusvirhe. Siis tuossa välissä laitoin vedet sisään ja uudelleen käyntiin kun käytin lämpimäksi.tango kirjoitti:Mielenkiinnosta. Oliko visko pystyssä poissaolon ajan? Mikäli ei, kerro oliko sillä vaikutusta ko. kamppeen toimintaan.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
No mites se viskon säilytys ja toiminta?BillyJoe kirjoitti:Nyt tuli meikäläiselle kirjoitus/ajatusvirhe. Siis tuossa välissä laitoin vedet sisään ja uudelleen käyntiin kun käytin lämpimäksi.tango kirjoitti:Mielenkiinnosta. Oliko visko pystyssä poissaolon ajan? Mikäli ei, kerro oliko sillä vaikutusta ko. kamppeen toimintaan.
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
tango kirjoitti:No mites se viskon säilytys ja toiminta?BillyJoe kirjoitti:Nyt tuli meikäläiselle kirjoitus/ajatusvirhe. Siis tuossa välissä laitoin vedet sisään ja uudelleen käyntiin kun käytin lämpimäksi.tango kirjoitti:Mielenkiinnosta. Oliko visko pystyssä poissaolon ajan? Mikäli ei, kerro oliko sillä vaikutusta ko. kamppeen toimintaan.
Kyllä se nojallaan säilytettiin. Mikäs siinä voi muuttua!? En tiedä miten se pelasi ennen mutta kyllä se nyt ainakin pyörii heti mukana kun auton starttaa.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
No en tuosta itse paremmin tiedä, mutta jonkun tiedon mukaan, viskon sisällä oleva neste menee väärään paikkaan, jos se laitetaan lappeelleen. Pitäisi kuulema säilyttää pystyssä. Joku asiasta tietävä voisi valaista minuakin.
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Laitoin ensin tuon metallisen tiivisterenkaan paikalleen ja sitten sitä vasten tulevan osan siihen päälle jos pysyisi paremmin paikassaan. Sitten vaakatasossa yhdistin pumpun ja kannen osineen. Nyt kun tuohon on paremmin tutustunut, niin varmaan onnistuu pumpun irroitus ilman jäähdyttimien purkuakin. Jos meinaan alkaa toisesta paikasta falskaamaan..A kirjoitti:Minutti tuntuu vähän pitkältä ilman jähdytystä, mutta uskoisin että huomaat vuodon kyllä aika pian käynnistyksen jälkeen. Omaan pumppuuni vaihdoin kaikki tiivisteet ja stefat. Tarkin paikka on nuo pienet metalliset tiivisterenkaat jotka on tuon toisen venttiilin päällä. Vanhat renkaat ei välttämättä tiivisty kunnolla, kun niiden asento muuttuu ja pitää olla tarkkana että menevät oikein päin. Niistä ei kylläkään tule vuotoa ulospäin, mutta vaikuttaa paineeseen kyseisessä kammiossa ja toden näköisesti tulee käynti ongelmia.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Onkos näistä OM611 koneista ikinä syytä vaihtaa jakoketjua? Googlella ei löytynyt mitään ja kun 380 000km kohta mittarissa niin aloin miettimään josko sellaista täytyisi alkaa vaihtamaan jossain vaiheessa.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Auto meinasi jättää ensimmäisen kerran tielle. Auto seisoi kaksi viikkoa ja aika kosteaa keliä on ollut. Aamulla lähti käyntiin kuin palmun alta. Ajoin 15 km ja tunnin päästä käänsin virta-avaimesta uudelleen eikä käynytkään niin hyvin. Valot räpsähtää normaalisti tauluun ja sammuu välittömästi eikä starttaa. Tätä muutama kerta ilman tulosta. Päävirrat käytin pois ja samoja oireita mutta pidin vain avainta käännettynä starttiasennossa ja yhtäkkiä se päätti startata. Ajoin seuraavaan paikkaan ja sieltä 10 min pysähdyksen jälkeen avaimesta virrat päälle eikä mitään eloa autossa. Ei yhtään valoa tauluun. Käytin taas virrat pois akkukutkimestä ja sain käyntiin vaikka ei ihan normaalisti lähtenyt nytkään. Auto kävi vikakoodin luvussa mutta oli täynnä koodeja kun en ole ikinä niitä nollannut.
Niin mikäs tämä nyt on virtalukon pohja? Ajonesto?
Niin mikäs tämä nyt on virtalukon pohja? Ajonesto?
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Akku oli vuorokauden latauksessa eikä tänään ollut mitään ongelmia. Useita käynnistyksia päivän aikana. Ongelmien aikaan hyvin pyöritti silloin kun lähti starttaamaan joten outoa jos akussa olisi vika ollut. Jännite oli ennen lataustakin 12,3V.BillyJoe kirjoitti:Auto meinasi jättää ensimmäisen kerran tielle. Auto seisoi kaksi viikkoa ja aika kosteaa keliä on ollut. Aamulla lähti käyntiin kuin palmun alta. Ajoin 15 km ja tunnin päästä käänsin virta-avaimesta uudelleen eikä käynytkään niin hyvin. Valot räpsähtää normaalisti tauluun ja sammuu välittömästi eikä starttaa. Tätä muutama kerta ilman tulosta. Päävirrat käytin pois ja samoja oireita mutta pidin vain avainta käännettynä starttiasennossa ja yhtäkkiä se päätti startata. Ajoin seuraavaan paikkaan ja sieltä 10 min pysähdyksen jälkeen avaimesta virrat päälle eikä mitään eloa autossa. Ei yhtään valoa tauluun. Käytin taas virrat pois akkukutkimestä ja sain käyntiin vaikka ei ihan normaalisti lähtenyt nytkään. Auto kävi vikakoodin luvussa mutta oli täynnä koodeja kun en ole ikinä niitä nollannut.
Niin mikäs tämä nyt on virtalukon pohja? Ajonesto?
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Joo ei ole ollut starttiongelmia tuon yhden kerran jälkeen, eli taisi vaan olla niin että oli akun vetänyt tyhjäksi pidemmän seisokin aikana. Mutta missäs vika kun luistoneston ja ABS:n valot syttyivät yhtäaikaa palamaan? Merkkaako että ABS -anturi takana sökö? Voiko olla joku muu?
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Abs-pumppu, jarruvalokatkaisin, nopeusanturi.... Vikakoodit lukemalla selviää. Itseltä meni ensin abs pumpusta hiilet ja ne vaihdettua valo pysyi kuukauden pois ja alkoi satunnaisesti palamaan niin lopulta vika löytyi hapettuneista takavalon pohjista
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Takavaloissa tosiaan on ainakin jotain vikaa kun muistaisin että ne ovat automaattisesti päällä kun auton käynnistää. Nyt ne syttyvät ainoastaan kun valot kääntää päälle. Aloitetaanpa sieltä..ttfix kirjoitti:Abs-pumppu, jarruvalokatkaisin, nopeusanturi.... Vikakoodit lukemalla selviää. Itseltä meni ensin abs pumpusta hiilet ja ne vaihdettua valo pysyi kuukauden pois ja alkoi satunnaisesti palamaan niin lopulta vika löytyi hapettuneista takavalon pohjista
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Kannatta muutenkin ne tutkia helopsti tekevät muutakin kiusaa vaikka eivät tuohon olisi syynäBillyJoe kirjoitti:Takavaloissa tosiaan on ainakin jotain vikaa kun muistaisin että ne ovat automaattisesti päällä kun auton käynnistää. Nyt ne syttyvät ainoastaan kun valot kääntää päälle. Aloitetaanpa sieltä..ttfix kirjoitti:Abs-pumppu, jarruvalokatkaisin, nopeusanturi.... Vikakoodit lukemalla selviää. Itseltä meni ensin abs pumpusta hiilet ja ne vaihdettua valo pysyi kuukauden pois ja alkoi satunnaisesti palamaan niin lopulta vika löytyi hapettuneista takavalon pohjista
Mökkillä
'
'
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Auto kävi autosähkömiehellä ja valojen vika löytyi sulakerasiasta. Siellä oli joku vika jonka korjasivat ja valot toimii. Vaihtoivat perän öljyt samalla. Siellä myös diagnosoitiin ABS ja luistoneston vikavalojen syyksi ABS-yksikköä, joka on marmoritiskiltä melko kallis eikä käytettynä löydy. Googlettelun ja auton kilometrien perusteella on suuri mahdollisuus että olisi ABS-yksikön sähkömoottorin hiilet menneet. Tarkastin että sähkömoottorin suojus on ruuvikiinnityksellä joten ei pitäisi olla paha homma tehdä. Nyt vaan turhan kylmät kelit pihalla tehdä ja sen verran mitä tutkin yksikön kiinnitystä niin ei ihan käynyt selväksi. Joustavalla pedillä makaa, mutta kiinnityspultteja en nähnyt. Voikohan olla että lähtee vaan nyppäämällä irti kun jarruputket ja sähköpistoke on irti? Hiilet on jo hankittu. Sen meinaan laittaa kuntoon ja sitten tulee auto myyntiin. Uusi harraste tuli jo hankittua muttei mersua vaan Saab Tarjouksia otetaan vastaan!
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Jos on samanlainen yksikkö kuin Vitossa, niin se todellakin lepää vain niiden kumituttien varassa. Eli irtoaa käteen, kun putket ja sähköpistoke on avattu.BillyJoe kirjoitti: Nyt vaan turhan kylmät kelit pihalla tehdä ja sen verran mitä tutkin yksikön kiinnitystä niin ei ihan käynyt selväksi. Joustavalla pedillä makaa, mutta kiinnityspultteja en nähnyt. Voikohan olla että lähtee vaan nyppäämällä irti kun jarruputket ja sähköpistoke on irti? Hiilet on jo hankittu. Sen meinaan laittaa kuntoon ja sitten tulee auto myyntiin. Uusi harraste tuli jo hankittua muttei mersua vaan Saab Tarjouksia otetaan vastaan!
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Kiitos vastauksesta! Sillainhan se sieltä lähti. Pistoke pois, putket pois ja rykäisy. Otin yksikön pöydälle ja tutkiskelin hieman.Vitollinen kirjoitti:Jos on samanlainen yksikkö kuin Vitossa, niin se todellakin lepää vain niiden kumituttien varassa. Eli irtoaa käteen, kun putket ja sähköpistoke on avattu.BillyJoe kirjoitti: Nyt vaan turhan kylmät kelit pihalla tehdä ja sen verran mitä tutkin yksikön kiinnitystä niin ei ihan käynyt selväksi. Joustavalla pedillä makaa, mutta kiinnityspultteja en nähnyt. Voikohan olla että lähtee vaan nyppäämällä irti kun jarruputket ja sähköpistoke on irti? Hiilet on jo hankittu. Sen meinaan laittaa kuntoon ja sitten tulee auto myyntiin. Uusi harraste tuli jo hankittua muttei mersua vaan Saab Tarjouksia otetaan vastaan!
Sähkömoottorin ruuvit eivät olleetkaan ihan tavalliset torxit. Biltemasta löytyi sarja joka sopi tähän. Tosin tuon ruuvin materiaali oli melko pehmeää ja ruuvien kierteessä lukitetta. Toinen lähti suht helposti, mutta toinen pyörähti heti pilalle. Porasin 6,0mm terällä kantaan reiän johon hakkasin vasaralla tavallisen torxin T30 sisään jonka jälkeen sekin lähti auki.
No sitten liiat silikonit veks ja aloin kampeamaan suojakuorta irti. Lähti suht helposti kun naputteli vasaralla ensin ympäri ja kun alkoi aukeamaan niin ruuvimeisselillä sai kammettua sen irti. Aika törkyinen oli sisältä ja yllätykseksi huomasin että sisältääkin neljät hiilet!
Tällaiset klipsit täytyy ottaa auki ja vääntää noita hakasia sivuun vaan juuri sen verran kun on ihan pakko. Tuntuvat olevan haurasta tavaraa ja ensimmäinen meni poikki. Sitten vieteri pihalle ja siellä perällä sitten hiilet. Hiilet tosiaan sellaiset että johto lähtee sivusta eikä päästä.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Ei kellään muuten sattuisi olemaan noita ruuveja ehjänä esim kelvottomasta yksiköstä? Jotkut siihen tarvii hankkia enkä noista vanhoista kyllä laita kumpaakaan paikalleen.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Nyt on hiilet vaihdettu. Laitan vähän kuvia kun ne on mukavia.
Hioin hiilet oikeisiin mittoihin tasaisella pöydällä hiekkapaperin päällä. 5x5x14mm Hiili meni hienosti sisään. Aika helppo homma!
Kahden vanhan hiilen päät oli niin törkyiset, joten oli selvä ettei ne ole ollut enää missään kosketuksissa.
Mielestäni ihan siististi sain suojan paikalleen. Uudet pultit löytyi mittojen mukaan Metaplanista.
Tuli muuten ylimääräisiä hiiliä joten on myytäväksi asti jos jollain on tarve.
Tänä aamuna sitten yksikkö paikoilleen, liitin kiinni ja putket kiinni. Auto käyntiin ja 100m pihatieajelun jälkeen varoitusvalot olivat poissa. Jarruissa vielä ilmaa, joten ne kun saa ilmattua niin homma on plakkarissa. Tein itse ja säästin!!
Hioin hiilet oikeisiin mittoihin tasaisella pöydällä hiekkapaperin päällä. 5x5x14mm Hiili meni hienosti sisään. Aika helppo homma!
Kahden vanhan hiilen päät oli niin törkyiset, joten oli selvä ettei ne ole ollut enää missään kosketuksissa.
Mielestäni ihan siististi sain suojan paikalleen. Uudet pultit löytyi mittojen mukaan Metaplanista.
Tuli muuten ylimääräisiä hiiliä joten on myytäväksi asti jos jollain on tarve.
Tänä aamuna sitten yksikkö paikoilleen, liitin kiinni ja putket kiinni. Auto käyntiin ja 100m pihatieajelun jälkeen varoitusvalot olivat poissa. Jarruissa vielä ilmaa, joten ne kun saa ilmattua niin homma on plakkarissa. Tein itse ja säästin!!
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Tähän on nyt sitten tultu eli Sprintteri myyntiin... https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/10330456" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Auto seissyt nyt about kuukauden poislukien yksi koeajo pari viikkoa sitten. Eilen lähdin tavaroita kuskaamaan niin noin 6km ajon jälkeen alkoi kuulumaan tsupsutusta koneesta. Eli suutin vuotaa.. Ajoin takaisin kotiin ja otin suojan pois ja käyntiin niin 2.syl suuttimen juuresta vuotaa. Oli kerännyt vähän aikaa sitä mustaa töhnää juureen ja nyt se oli ampunut sen kaiken töhnää siitä juuresta veks. Eli ei hirveästi ollut siivottavaa enää. Puhalsin purut veks ja otin pa-putket ja sähköliittimen irti. Sitten puhdistin lisää ja avasin suuttimen kiinnityspultin. Ei ollut tiukassakaan. Sitten kauhuskenaario mielessä kokeilin ruuvimeisselillä pa-putken juuresta kanteen tukeutuen vääntää ja suutin pyörähti heti! Lähti oikeasti minuutissa käsin ja yhdellä ruuvarilla irti. Oli vuotanut suuttimen juuresta kahdesta kohdasta vastakkaisilta puolilta. Onkohan tämä päässyt löystymään vai mitä on käynyt kun noin helposti lähti pihalle?
Ja sitten kuvia:
Ja sitten kuvia:
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010
Re: W901 Sprinter 208cdi kunnostelua
Pohja on nyt puhdistettu.
Täytyy vielä puhdistaa suuttimeen kyljet ja tuon kolon kyljet ja sitten paikkaansa. Kupariprikka oli syöpynyt lähes poikki. Siinä vuodon syy.
Täytyy vielä puhdistaa suuttimeen kyljet ja tuon kolon kyljet ja sitten paikkaansa. Kupariprikka oli syöpynyt lähes poikki. Siinä vuodon syy.
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
B160 W245, 2010