M271 jakopää
M271 jakopää
Olisiko mahdollista, jos kyseinen moottorityyppi ketjutettaisiin viesteinä siten, että saataisiin tilastotyyppistä faktaa. Ei turhaa jaarittelua. Tyyliin oma kokemus vaikka näin.
Malli W(S)211 -06 E200 automaatti
Moottorin koodi: M271.941
kW: 120
Kilometrit: 89tkm
Syy korjaukseen: Varmuuden vuoksi.
Havainnot. Ketjussa muutama milli venymää. Rattaat ok
Korjaustapa: Uusittu ketju (vanhan avulla vedetty uusi) ja kiristin. (Teetetty, ei merkkikorjaamo)
Osat hankittu: Motormarketista ketju(Iwis) ja kiristin febi.
Kilometrit nyt:115tkm.
Kommentit: Kuluerä jäi näin maltilliseksi. Ajatus, että 50-60tkm välein uusisi ketjun ja rattaat välittömästi jos havaittavaa kulumaa on. Öljynvaihdot ajallaan tai tiheämmin. Mahdollinen lisäaineistus (esim: RVS tai x-1r, jos näihin uskoo) "Ajatusmalli" sellaiseksi, että on vain huoltokohde säännöllisesti"
Mielellään ei juupas eipäs juttua tähän, jotta saisi helppolukuisen tilasto/ajatuspaketin tästä. Lyhyet omat kommentit riittää.
Malli W(S)211 -06 E200 automaatti
Moottorin koodi: M271.941
kW: 120
Kilometrit: 89tkm
Syy korjaukseen: Varmuuden vuoksi.
Havainnot. Ketjussa muutama milli venymää. Rattaat ok
Korjaustapa: Uusittu ketju (vanhan avulla vedetty uusi) ja kiristin. (Teetetty, ei merkkikorjaamo)
Osat hankittu: Motormarketista ketju(Iwis) ja kiristin febi.
Kilometrit nyt:115tkm.
Kommentit: Kuluerä jäi näin maltilliseksi. Ajatus, että 50-60tkm välein uusisi ketjun ja rattaat välittömästi jos havaittavaa kulumaa on. Öljynvaihdot ajallaan tai tiheämmin. Mahdollinen lisäaineistus (esim: RVS tai x-1r, jos näihin uskoo) "Ajatusmalli" sellaiseksi, että on vain huoltokohde säännöllisesti"
Mielellään ei juupas eipäs juttua tähän, jotta saisi helppolukuisen tilasto/ajatuspaketin tästä. Lyhyet omat kommentit riittää.
Viimeksi muokannut R129amg, Ti 26.12.2017 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: M271 jakopää
Moottorin numero tai VIN auttaisi moottorin yksilöinnissä ja kierrätyksessä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 653
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
Re: M271 jakopää
Just tuosta omasta tarkistin ketjun, -03 180K manuaali ja 163tkm mittarissa, Tässä on alkuperäinen tehtaalla asennettu ketju jossa öljyreijät, ei juurikaan havaitavaa kulumaa eikä pidä mitään rapinaa startatessa, Nokka akselin rattaat oli ihan ok myös.
Ehkä sen vaihdatan jossain kohtaa kuitenkin.
Ehkä sen vaihdatan jossain kohtaa kuitenkin.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Re: M271 jakopää
Lisätty vielä moottorikoodi omaan viestiin. Tästä moottorista on jaariteltu ympäri maailmaa, mutta tosiaan "tilastoa" vertailua ajatellen on hankala saada kokoon.
Toivotaan, että saataisiin nyt.
Kopioin tuon moottorityypin Bilteman rekisterinumerohausta.
Toivotaan, että saataisiin nyt.
Kopioin tuon moottorityypin Bilteman rekisterinumerohausta.
Re: M271 jakopää
M271 osalta omia kokemuksia; vähiten ajettu moottori johon oli vaihdettava myös nokkapyörät kuluneisuuden vuoksi taitaa olla noin 84000 km.
Yleensä ottaen M271 ketjua vaihtaessa kilometrien ollessa luokkaa vajaa 100000-120000 ehkä noin joka viidennessä on nokkapyörät kuluneet vaihtokuntoon.
Vähiten ajettu omalle kohdalle sattunut täystuho M271 koneelle jakopään hajoamisen vuoksi on 13x000 ajettu W204. Ketju hyppäsi --> venttiili poikki ja yksi mäntä, kansi ja lohko hajalle.
M271EVO näyttäisi sytyttelevän vikavaloa (tai hylätään katsastuksessa) ketjun kulumisen vuoksi 100000 km molemmin puolin. Pelkän ketjun vaihtaminen EVOon ei kannata, hammastuksen malli tekee sen että ongelma tulee hyvin pian uudelleen tai jopa heti remontin jälkeen.
Edit; dieseleihin ei tarvitse vaihtaa nokkapyöriä, vastauksena alla olevaan kysymykseen.
Yleensä ottaen M271 ketjua vaihtaessa kilometrien ollessa luokkaa vajaa 100000-120000 ehkä noin joka viidennessä on nokkapyörät kuluneet vaihtokuntoon.
Vähiten ajettu omalle kohdalle sattunut täystuho M271 koneelle jakopään hajoamisen vuoksi on 13x000 ajettu W204. Ketju hyppäsi --> venttiili poikki ja yksi mäntä, kansi ja lohko hajalle.
M271EVO näyttäisi sytyttelevän vikavaloa (tai hylätään katsastuksessa) ketjun kulumisen vuoksi 100000 km molemmin puolin. Pelkän ketjun vaihtaminen EVOon ei kannata, hammastuksen malli tekee sen että ongelma tulee hyvin pian uudelleen tai jopa heti remontin jälkeen.
Edit; dieseleihin ei tarvitse vaihtaa nokkapyöriä, vastauksena alla olevaan kysymykseen.
Viimeksi muokannut dealer, Ke 27.12.2017 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Re: M271 jakopää
Diesselissä taidetaan aika usein vaihtaa pelkkä ketju? Näin olen ainakin ymmärtänyt että harvemmin nokkapyöriin on puututtu?dealer kirjoitti:M271 osalta omia kokemuksia; vähiten ajettu moottori johon oli vaihdettava myös nokkapyörät kuluneisuuden vuoksi taitaa olla noin 84000 km.
Yleensä ottaen M271 ketjua vaihtaessa kilometrien ollessa luokkaa vajaa 100000-120000 ehkä noin joka viidennessä on nokkapyörät kuluneet vaihtokuntoon.
Vähiten ajettu omalle kohdalle sattunut täystuho M271 koneelle jakopään hajoamisen vuoksi on 13x000 ajettu W204. Ketju hyppäsi --> venttiili poikki ja yksi mäntä, kansi ja lohko hajalle.
M271EVO näyttäisi sytyttelevän vikavaloa (tai hylätään katsastuksessa) ketjun kulumisen vuoksi 100000 km molemmin puolin. Pelkän ketjun vaihtaminen EVOon ei kannata, hammastuksen malli tekee sen että ongelma tulee hyvin pian uudelleen tai jopa heti remontin jälkeen.
Re: M271 jakopää
Malli: W203 C180 Kompressor 2005
Moottorin koodi: Ei nyt saatavilla
Kw: 105
Kilometrit: n. 145 tkm (en muista tarkkaa)
Syy: Tarkistus ja vaihto tarpeen mukaan.
Havainnot: Ketju venynyt muutaman millin. Rattaat myös hiukan kuluneet
Korjaustapa: Ketju vaihdettu. Rattaat jätettiin vaihtamatta
Osat hankittu: Korjaavasta pajasta löytyi hyllyltä -> ko. putka suorittaa ketjun vaihtoja säännöllisesti mersuihin, myös muut mallit kuin M271
Kilsat nyt: 175 tkm. Ei havaittavaa ääntä moottorissa
Kommentit: Moottori oli äänetön ennen remppaa myös kylmänä käynnistettäessä. Rattaita ei vaihdettu, koska en aio ajaa loppuikääni ko. pelillä -> korjatkoon joku seuraava, toisaalta koko remontti olisi kustantanut liki 20% auton arvosta). Jos hajoaa jossakin vaiheessa niin hajoaa huonouttansa, eikä sairastaa kannata jos ei ole kipeä.
Moottorin koodi: Ei nyt saatavilla
Kw: 105
Kilometrit: n. 145 tkm (en muista tarkkaa)
Syy: Tarkistus ja vaihto tarpeen mukaan.
Havainnot: Ketju venynyt muutaman millin. Rattaat myös hiukan kuluneet
Korjaustapa: Ketju vaihdettu. Rattaat jätettiin vaihtamatta
Osat hankittu: Korjaavasta pajasta löytyi hyllyltä -> ko. putka suorittaa ketjun vaihtoja säännöllisesti mersuihin, myös muut mallit kuin M271
Kilsat nyt: 175 tkm. Ei havaittavaa ääntä moottorissa
Kommentit: Moottori oli äänetön ennen remppaa myös kylmänä käynnistettäessä. Rattaita ei vaihdettu, koska en aio ajaa loppuikääni ko. pelillä -> korjatkoon joku seuraava, toisaalta koko remontti olisi kustantanut liki 20% auton arvosta). Jos hajoaa jossakin vaiheessa niin hajoaa huonouttansa, eikä sairastaa kannata jos ei ole kipeä.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: M271 jakopää
Porukoitten W203 C180K - 03 (M271) mittarissa nyt 200362km ja vaihtoo menee nokkapyörät ja ketju auto jo pajalla. Uudesta asti ollu niillä ja muuten erinomaisessa kunnossa nii kannattaa vaihtaa. Autoa taas pitkäksi aikaa.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: M271 jakopää
malli:C200 kompresor sedan m271.Ajettu 139000 Ketju ei pitänyt mitään ääntä eikä kolinaa.Käytetty tarkastuksessa,oman mielen rauhan takia,kun on tullut tätä ketjua luettua.Jakoketju venynyt 7ast.Nokkapyörät kuluneet jonkunverran. Tuomio uusi ketju kiristin ja laahaimet.Ei kuulemma vielä tarvetta uusia nokkapyöriä.Liike josta ostin auton tulee puolella vastaan korjaus kuluissa.
Re: M271 jakopää
Täällä C180CGI:n M271 EVO:ssa jakopää on lopussa 140 tkm kohdalla. Huollettu täsin ohjelman mukaan.
Mitä korjaamoa suosittelette alkaen tasolta Hyvinkäältä etelään? Tekisin mieluusti rempan itse, mutta talvella tallissa on kylmä ja aika ei riitä.
Esim. Veholta on nykyään turha odottaa kunnon palvelua. Osaavat myydä uusimman Octavia RS:n, mutta siihen se jääkin. Tähän mennessä ovat huollon yhteydessä mm.: asentaneet takaturvavyöt takapenkin selkänojan taaske (ei kaadettavat penkit), rikkoneet takatilan pohjan kiinnityksiä, tarjonneet vaihteistoon väärää öljyä ja suodatinta, luovuttaneet auton rasvatahrittuna ja ratti likaisena. Laskun suuruus oli +600e.
Mitä korjaamoa suosittelette alkaen tasolta Hyvinkäältä etelään? Tekisin mieluusti rempan itse, mutta talvella tallissa on kylmä ja aika ei riitä.
Esim. Veholta on nykyään turha odottaa kunnon palvelua. Osaavat myydä uusimman Octavia RS:n, mutta siihen se jääkin. Tähän mennessä ovat huollon yhteydessä mm.: asentaneet takaturvavyöt takapenkin selkänojan taaske (ei kaadettavat penkit), rikkoneet takatilan pohjan kiinnityksiä, tarjonneet vaihteistoon väärää öljyä ja suodatinta, luovuttaneet auton rasvatahrittuna ja ratti likaisena. Laskun suuruus oli +600e.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M271 jakopää
Vaikapa kahvimaan auto vihdin nummelassajusahh kirjoitti:Täällä C180CGI:n M271 EVO:ssa jakopää on lopussa 140 tkm kohdalla. Huollettu täsin ohjelman mukaan.
Mitä korjaamoa suosittelette alkaen tasolta Hyvinkäältä etelään? Tekisin mieluusti rempan itse, mutta talvella tallissa on kylmä ja aika ei riitä.
Esim. Veholta on nykyään turha odottaa kunnon palvelua. Osaavat myydä uusimman Octavia RS:n, mutta siihen se jääkin. Tähän mennessä ovat huollon yhteydessä mm.: asentaneet takaturvavyöt takapenkin selkänojan taaske (ei kaadettavat penkit), rikkoneet takatilan pohjan kiinnityksiä, tarjonneet vaihteistoon väärää öljyä ja suodatinta, luovuttaneet auton rasvatahrittuna ja ratti likaisena. Laskun suuruus oli +600e.
Mökkillä
'
'
Re: M271 jakopää
Kiitos vinkistä. Kysyn tarjousta.
Tällä välin homma alkoi kiehtoa itseänikin harrastushaasteena ja selvitin, että tuossa M271 EVO:ssa on hammasketju, vanhan rullaketjun sijaan. Onko täällä jakopäärempan tehneitä konkareita, tässä pari kyssäriä?
- Hammaspyörät eivät näytä pahasti kuluneilta, riittääkö että uusin pelkän hammasketjun?
- Jos uusin nokkapyörät, eikö myös kampiakselin alin ketjupyörä pitäisi uusia? Onko tuolle osalle numeroa, sillä se ei kuulu noihin varaosasetteihin, missä tosin tulee nokkapyörät matkasssa.
- Laitanko umpinaisen vai katkaistun ketjun? Onko käytännön eroa?
Tällä välin homma alkoi kiehtoa itseänikin harrastushaasteena ja selvitin, että tuossa M271 EVO:ssa on hammasketju, vanhan rullaketjun sijaan. Onko täällä jakopäärempan tehneitä konkareita, tässä pari kyssäriä?
- Hammaspyörät eivät näytä pahasti kuluneilta, riittääkö että uusin pelkän hammasketjun?
- Jos uusin nokkapyörät, eikö myös kampiakselin alin ketjupyörä pitäisi uusia? Onko tuolle osalle numeroa, sillä se ei kuulu noihin varaosasetteihin, missä tosin tulee nokkapyörät matkasssa.
- Laitanko umpinaisen vai katkaistun ketjun? Onko käytännön eroa?
Re: M271 jakopää
Evoon aina nokkapyörät uusiksi niin ei syty kohta vikavalot. Kampiakselin pyörä ei ole niin herkkä kulumaan ja sen vaihtaminen on sitten paljon isompi homma. Endoskoopilla näkee, mutta ellei silmällä erota kulumaa nokkapyöristä sanoisin ettei "alapyörä" ole millänsäkään vielä.
Katkaistun ketjun (nokkapyörineen) vaihtaa työpäivässä, umpinaista ei ole viitsinyt edes ajatella.
Katkaistun ketjun (nokkapyörineen) vaihtaa työpäivässä, umpinaista ei ole viitsinyt edes ajatella.
wiimax.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M271 jakopää
Jos ketjun vaihto on sen kulumisen takia eikä muuten vaan varmuudeksi niin rattaat uusikis myös niin taas ajelee 50tkm lähes huoletta tuon puolestajusahh kirjoitti:Kiitos vinkistä. Kysyn tarjousta.
Tällä välin homma alkoi kiehtoa itseänikin harrastushaasteena ja selvitin, että tuossa M271 EVO:ssa on hammasketju, vanhan rullaketjun sijaan. Onko täällä jakopäärempan tehneitä konkareita, tässä pari kyssäriä?
- Hammaspyörät eivät näytä pahasti kuluneilta, riittääkö että uusin pelkän hammasketjun?
- Jos uusin nokkapyörät, eikö myös kampiakselin alin ketjupyörä pitäisi uusia? Onko tuolle osalle numeroa, sillä se ei kuulu noihin varaosasetteihin, missä tosin tulee nokkapyörät matkasssa.
- Laitanko umpinaisen vai katkaistun ketjun? Onko käytännön eroa?
lähtö kohtaisesti aina uudet pyörät
Mökkillä
'
'
Re: M271 jakopää
Onko M271 EVOn jakopään luotettava vaihtoväli siis 50tkm??
Voiko nokkapyörät ja kejunt vaihtaa yläkautta, purkamatta alaosaa? Onko poikkaistua ketjua sellaisella lukolla, joka ei tarvitse puristinta ja on luotettava?
Linkkejä luotettaviin nokkapyörien ja ketjun ostopaikkaan arvostetaan. Ajattelin FEBIn ketjua ja VAICON nokkapyöriä.
Ostetaan tai lainataan nokka-akselien asetustyökalusarja.
Voiko nokkapyörät ja kejunt vaihtaa yläkautta, purkamatta alaosaa? Onko poikkaistua ketjua sellaisella lukolla, joka ei tarvitse puristinta ja on luotettava?
Linkkejä luotettaviin nokkapyörien ja ketjun ostopaikkaan arvostetaan. Ajattelin FEBIn ketjua ja VAICON nokkapyöriä.
Ostetaan tai lainataan nokka-akselien asetustyökalusarja.
Re: M271 jakopää
Iwis on mersun käyttämä ketju merkki ollut aina.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M271 jakopää
ei siis kannatta laittaa joku tarvike voi kestää vaikka paremmin kuin alkuperäinen pas... laatuatlas kirjoitti:Iwis on mersun käyttämä ketju merkki ollut aina.
Mökkillä
'
'
Re: M271 jakopää
Ei laatu ole paska vaan itse suunnittelu yksiriviselle ketjulle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2446
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M271 jakopää
Miten tuo eroaa käyttäjän kannalta?atlas kirjoitti:Ei laatu ole paska vaan itse suunnittelu yksiriviselle ketjulle.
Jos ostan esim. renkaat jotka kuluvat loppuun neljäsosassa siitä ajassa jonka renkaat yleensä kestävät niin täydellisen varmasti en ikinä koske enää tikullakaan ko. merkkiin.
Re: M271 jakopää
Jakopää jota saa korjata jatkuvasti niin ekan kalliin rempan jälkeen sen moni hävittää pois ja ostaa sellaisen jossa se voi jopa kestää...toki jos haluaa nopeasti käsistä niin laittaa sen halvimman....voi sen näinkin miettiä.
Toki sama mitä sinne laittaa kun saa sen vaihtaa alle sataan tonniin vaihtaa muutenkin mutta katkeamisen pelko on suurempi...venymisen myös.
Toki sama mitä sinne laittaa kun saa sen vaihtaa alle sataan tonniin vaihtaa muutenkin mutta katkeamisen pelko on suurempi...venymisen myös.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M271 jakopää
Minkälainen niittaustyökalu käy M217 EVO koneeseen, jossa ei ole DUPLEX- eikä SIMPLEX-ketju? (kaksirivinen / yksirivinen rullaketju) M271 EVO:ssa on hammasketju, mutta mikä on k.o. ketjun tyyppi ja oikea työkalu?
Näitä on pilvin pimein, DUPLEX/SIMPLEX:
https://www.ebay.com/itm/EWK-Simplex-Du ... 2127207050" onclick="window.open(this.href);return false;
SIMPLEX:
https://i.ytimg.com/vi/p5YYaYR8e80/maxresdefault.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
M271 EVO hammasketju:
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-90606-0" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. Onneksi tämä M271 jakopään remppaaminen on pala kakkua verrattuna moneen poikittaiseen ketjukoneeseen, esim. VW ja OPEL.
Näitä on pilvin pimein, DUPLEX/SIMPLEX:
https://www.ebay.com/itm/EWK-Simplex-Du ... 2127207050" onclick="window.open(this.href);return false;
SIMPLEX:
https://i.ytimg.com/vi/p5YYaYR8e80/maxresdefault.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
M271 EVO hammasketju:
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-90606-0" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. Onneksi tämä M271 jakopään remppaaminen on pala kakkua verrattuna moneen poikittaiseen ketjukoneeseen, esim. VW ja OPEL.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M271 jakopää
M271 evoon vaikka tuo ebay linkin jos on tarpeeksi leveä työkalua että ketju mahtuu väliin (miltä näytää tarvikeiden mukaan)jusahh kirjoitti:Minkälainen niittaustyökalu käy M217 EVO koneeseen, jossa ei ole DUPLEX- eikä SIMPLEX-ketju? (kaksirivinen / yksirivinen rullaketju) M271 EVO:ssa on hammasketju, mutta mikä on k.o. ketjun tyyppi ja oikea työkalu?
Näitä on pilvin pimein, DUPLEX/SIMPLEX:
https://www.ebay.com/itm/EWK-Simplex-Du ... 2127207050" onclick="window.open(this.href);return false;
SIMPLEX:
https://i.ytimg.com/vi/p5YYaYR8e80/maxresdefault.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
M271 EVO hammasketju:
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-90606-0" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. Onneksi tämä M271 jakopään remppaaminen on pala kakkua verrattuna moneen poikittaiseen ketjukoneeseen, esim. VW ja OPEL.
Hamas ketjua haukuttaan ainkin morse ketjuksi
Mökkillä
'
'
Re: M271 jakopää
Osat tulivat. Oliskohan jollakin teistä arvon Herrat M271 ajoitustyökalusarjaa lainaan korvausta vastaan PK-seudulla, Hyvinkäällä tai Jyväskylä-Lahti-akselilla?
Re: M271 jakopää
Kai se on hommattava setti. Mikäs ero M271 ja M271EVO jakopään työkaluissa on? Onko tuossa nokka-akselin pidikeraudassa eroa?
Mikä on M217EVO:n nokkapyörän takamutterin avainväli milleinä?
Mikä on M217EVO:n nokkapyörän takamutterin avainväli milleinä?
Re: M271 jakopää
Pitääkö M271 EVOn nokkapyörien kiinnityspultit vaihtaa vai voiko uudelleenkiristää?
Re: M271 jakopää
Mistä jusahh osat hommasit, itsellä sama kohta edessä?jusahh kirjoitti:Pitääkö M271 EVOn nokkapyörien kiinnityspultit vaihtaa vai voiko uudelleenkiristää?
W205 350 E AMG -18
S212 200 CGI BE -12
S212 200 CGI BE -12
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: M271 jakopää
Ei tartte vaihtaa
Re: M271 jakopää
Ostin osat Autodocista, josta olen muutkin tavarat hommannut jo pari vuotta. Nokkapyörät ovat VAICON tekemät, 280e/kpl vs 860e/kpl OEM.
Ajoitustyökalut saa lainaan noutamalla ja pientä korvausta vastaan.
Ajoitustyökalut saa lainaan noutamalla ja pientä korvausta vastaan.
Re: M271 jakopää
joko alkaa alkaa mutua miten m274 kestää kilometrejä ?
Re: M271 jakopää
M271 204 kopassa, 124000 kilometriä.
Moottorin vikavalo -> muutama sata metriä ajoa 40-50km/h --> käynnissä jotain outoa ---> sammutus ja kokeilu startata, "huono ääni" ja hinurilla pajalle.
Pakopuolen nokkapyörä:
Moottorin vikavalo -> muutama sata metriä ajoa 40-50km/h --> käynnissä jotain outoa ---> sammutus ja kokeilu startata, "huono ääni" ja hinurilla pajalle.
Pakopuolen nokkapyörä:
wiimax.fi