W124 200D Öljynpaine katosi tyhjäkäynnillä!
W124 200D Öljynpaine katosi tyhjäkäynnillä!
Elikkäs kyseessä 94 vuoden 200D, ajettu 340tkm. Vajaa viikko sitten öljynpaine laski tyhjäkäynnillä nollaan, aikaisemmin pysynyt aivan tapissa... Lueskelin vanhempia ketjuja foorumilta ja epäilin viaksi tukkoista suodatinta ja vanhoja öljyjä, no öljyt ja suodatin tuli vaihdettua toissa päivänä, mutta "vika" ei poistunut...
Tarkennetaan nyt vielä: kylmällä koneella paineet tapissa, mutta kun moottori lämpenee niin paineet laskee nollaan, ja kierroksilla taas paine nousee sinne tappiin. Onko vika anturissa, mittarissa, pumpussa vaiko jossain muussa? mitää muuta vikaa autossa ei ole, ja on joka päiväisessä käytössä. mietityttää vain että mistä se paineiden lasku johtuu
jos joku jaksaa auttaa niin kiitos!
Tarkennetaan nyt vielä: kylmällä koneella paineet tapissa, mutta kun moottori lämpenee niin paineet laskee nollaan, ja kierroksilla taas paine nousee sinne tappiin. Onko vika anturissa, mittarissa, pumpussa vaiko jossain muussa? mitää muuta vikaa autossa ei ole, ja on joka päiväisessä käytössä. mietityttää vain että mistä se paineiden lasku johtuu
jos joku jaksaa auttaa niin kiitos!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: La 25.02.2012 02:42
Re: W124 200D Öljynpaine katosi tyhjäkäynnillä!
Ainakin bensakoneisissa facelift w124.sissa öljynpaineanturi hajoaa juuri tuolla tavalla.
-
- Mersumies
- Viestit: 2362
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W124 200D Öljynpaine katosi tyhjäkäynnillä!
Kuulostaa pahalta koska jos paineet nousevat kuitenkin kierroksilla niin silloin tuotto tyhjäkäynnillä ei vaan riitä. Syitä voivat olla esim. kuluneet kiertokangen/-runkolaakerit tai jumiutunut ylipaineventtiili (en tiedä millainen tuossa 200D:ssä on).AnZa98R kirjoitti:Elikkäs kyseessä 94 vuoden 200D, ajettu 340tkm. Vajaa viikko sitten öljynpaine laski tyhjäkäynnillä nollaan, aikaisemmin pysynyt aivan tapissa... Lueskelin vanhempia ketjuja foorumilta ja epäilin viaksi tukkoista suodatinta ja vanhoja öljyjä, no öljyt ja suodatin tuli vaihdettua toissa päivänä, mutta "vika" ei poistunut...
Tarkennetaan nyt vielä: kylmällä koneella paineet tapissa, mutta kun moottori lämpenee niin paineet laskee nollaan, ja kierroksilla taas paine nousee sinne tappiin. Onko vika anturissa, mittarissa, pumpussa vaiko jossain muussa? mitää muuta vikaa autossa ei ole, ja on joka päiväisessä käytössä. mietityttää vain että mistä se paineiden lasku johtuu
jos joku jaksaa auttaa niin kiitos!
Kun paineet menevät nollille niin sen yleensä kuulee selkeästi kolkottavasta käyntiäänestä koska laakereiden välistä puuttuu voiteleva ja vaimentava öljykalvo.
Re: W124 200D Öljynpaine katosi tyhjäkäynnillä!
tuo tuli itselläkin mieleen... täytyy tutkia jospa olisi vain anturi rikkijalkapuoli kirjoitti:Ainakin bensakoneisissa facelift w124.sissa öljynpaineanturi hajoaa juuri tuolla tavalla.
Re: W124 200D Öljynpaine katosi tyhjäkäynnillä!
En ole käyntiäänessä huomannut mitään outoa. Silloin viikko sitten auto pelasi normaalisti koko päivän ja illalla yhtäkkiä paineet laski, niin kuin jotain olisi hajonnut olen tänäänkin autolla reilun 30km ajanut enkä ole mitään ihmeempää huomannut... moottori käy normaalisti eikä kuulu mitään kolkatuksia yms.E200kompressor kirjoitti:Kuulostaa pahalta koska jos paineet nousevat kuitenkin kierroksilla niin silloin tuotto tyhjäkäynnillä ei vaan riitä. Syitä voivat olla esim. kuluneet kiertokangen/-runkolaakerit tai jumiutunut ylipaineventtiili (en tiedä millainen tuossa 200D:ssä on).AnZa98R kirjoitti:Elikkäs kyseessä 94 vuoden 200D, ajettu 340tkm. Vajaa viikko sitten öljynpaine laski tyhjäkäynnillä nollaan, aikaisemmin pysynyt aivan tapissa... Lueskelin vanhempia ketjuja foorumilta ja epäilin viaksi tukkoista suodatinta ja vanhoja öljyjä, no öljyt ja suodatin tuli vaihdettua toissa päivänä, mutta "vika" ei poistunut...
Tarkennetaan nyt vielä: kylmällä koneella paineet tapissa, mutta kun moottori lämpenee niin paineet laskee nollaan, ja kierroksilla taas paine nousee sinne tappiin. Onko vika anturissa, mittarissa, pumpussa vaiko jossain muussa? mitää muuta vikaa autossa ei ole, ja on joka päiväisessä käytössä. mietityttää vain että mistä se paineiden lasku johtuu
jos joku jaksaa auttaa niin kiitos!
Kun paineet menevät nollille niin sen yleensä kuulee selkeästi kolkottavasta käyntiäänestä koska laakereiden välistä puuttuu voiteleva ja vaimentava öljykalvo.
Re: W124 200D Öljynpaine katosi tyhjäkäynnillä!
Mittauta ihan erillisellä mittarilla oikealla niin saat selvää faktaa...ei kuitenkaan tollasiin sähköisiin voi luottaa sata varmasti...niin ne tekee sen korjaamollakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 200D Öljynpaine katosi tyhjäkäynnillä!
Vaihda kokeeksi jälleen uusi suodatin. Emännän entisessä W124 200D -93 oli kerran sama ongelma ja siinä oli suodatin vialla ja paineet palasi normaaliksi kun uusin suodattimen. Viallinen ei kerennyt olla paikallaan kuin parisataa kilsaa ja sitten paineet romahti.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124 200D Öljynpaine katosi tyhjäkäynnillä!
Tänään mittaan erillisellä mittarilla... saas nähdä mitä se kertooatlas kirjoitti:Mittauta ihan erillisellä mittarilla oikealla niin saat selvää faktaa...ei kuitenkaan tollasiin sähköisiin voi luottaa sata varmasti...niin ne tekee sen korjaamollakin.
Re: W124 200D Öljynpaine katosi tyhjäkäynnillä!
Ei pitäisi suodattimessa olla vikaa kun ennen vaihtoa ja vaihdon jälkeen sama ongelmasompio kirjoitti:Vaihda kokeeksi jälleen uusi suodatin. Emännän entisessä W124 200D -93 oli kerran sama ongelma ja siinä oli suodatin vialla ja paineet palasi normaaliksi kun uusin suodattimen. Viallinen ei kerennyt olla paikallaan kuin parisataa kilsaa ja sitten paineet romahti.
Re: W124 200D Öljynpaine katosi tyhjäkäynnillä!
Noniin. Eilen tosin tuli mitattua paineet mekaanisella mittarilla. Tyhjäkäynnillä kuumalla koneella paineet oli 4,2bar ja 3000rpm 5,5bar eli ei ole ainakaan pumpussa vikaa. Pitää tilata se öljynpaineanturi, jospa se sillä alkais toimimaan