S203 270cdi jäykkä ohjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tontsa626
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ti 13.10.2015 16:25
Paikkakunta: Oulu

S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja tontsa626 »

Matalilla kierroksilla ohjaus todella raskas ja ohjaustehostin ääntää samalla, mutta heti kun kierroksia nostaa niin ohjaus muuttuu hieman kevyemmäksi. Meinaa olla parkkipaikoilla mahdotonta jo saada autoa hiemankaan ahtaaseen paikkaan parkkiin. Koneen lämmettyä, myös ajossa ohjaus on hyvin jäykkä, jos ei koneessa ole kierroksia. Auton varusteisiin ruksattu speed-sensitive power steering/vario steering, joka ilmeisesti on säätyvä ohjaustehostus? Tätä nähtävästi ohjailee jokin soleinoidi, josta star ei näytä vikakoodeja, mutta voisiko se silti olla rikki? Öljyt vaihdoin säiliöstä imemällä, mutta ei muuttunut oikeastaan yhtään normaalimmaksi ohjaus. Onko tuohon mitään ohjetta, miten saisi vaihdettua kaikki öljyt ohjaustehostimesta, huuhtelemalla tms? Mihin ohjaustehostimelta lähtevä letku menee? Ilmeisesti tämän irroittamalla saisi valutettua pois loputkin öljyt. Voikohan ohjaustehostimen pumppu olla rikki? Ohjaus on aamuisin jonkin aikaa oikein toimiva eli kylmänä ohjaus ei ole läheskään niin raskas.
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
W211driver
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 17.03.2019 23:23

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja W211driver »

Samaa ongelmaa S211 220cdi -09. Auto sekä nopeuden mukaan muuttuva tehostus itselleni tuore kokemus, joten en osaa verrata minkälainen sen kuuluisi olla. Järki kuitenkin sanoo että nimenomaan paikallaan/hiljaisessa ajossa sen pitäisi olla kohtuullisen herkkä. Muuten on joku työntänyt rahansa mustin perseeseen. Öljynvaihto täälläkin mielessä ja ilmeisesti kuskin puolelta syylarin ja tehostajan välistä voi irroittaa paluuletkun, jonka avulla voi huuhdella. Näinköhän kuitenkaan pelkkä nesteiden vaihto auttaa ongelmaan.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2359
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

tontsa626 kirjoitti:Matalilla kierroksilla ohjaus todella raskas ja ohjaustehostin ääntää samalla, mutta heti kun kierroksia nostaa niin ohjaus muuttuu hieman kevyemmäksi. Meinaa olla parkkipaikoilla mahdotonta jo saada autoa hiemankaan ahtaaseen paikkaan parkkiin. Koneen lämmettyä, myös ajossa ohjaus on hyvin jäykkä, jos ei koneessa ole kierroksia. Auton varusteisiin ruksattu speed-sensitive power steering/vario steering, joka ilmeisesti on säätyvä ohjaustehostus? Tätä nähtävästi ohjailee jokin soleinoidi, josta star ei näytä vikakoodeja, mutta voisiko se silti olla rikki? Öljyt vaihdoin säiliöstä imemällä, mutta ei muuttunut oikeastaan yhtään normaalimmaksi ohjaus. Onko tuohon mitään ohjetta, miten saisi vaihdettua kaikki öljyt ohjaustehostimesta, huuhtelemalla tms? Mihin ohjaustehostimelta lähtevä letku menee? Ilmeisesti tämän irroittamalla saisi valutettua pois loputkin öljyt. Voikohan ohjaustehostimen pumppu olla rikki? Ohjaus on aamuisin jonkin aikaa oikein toimiva eli kylmänä ohjaus ei ole läheskään niin raskas.
Edit, onkin erilainen systeemin kuin neloskoneissa.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6288
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Olikos siellä starissa testi missä pystyi tuon säätöventtiilin disabloimaan... erosta huomaa toimiiko
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
tontsa626
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ti 13.10.2015 16:25
Paikkakunta: Oulu

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja tontsa626 »

En kyllä valikoista löytänyt testiä, että olisi voinut disabloida tuon solenoidin. Mikä letkuhan noista kannattaisi irroittaa öljynvaihtoa varten ja kannattaako autoa käyttää käynnissä tms? Eikös pumpulta mene paksu letku ohjausvaihteelle, jos tämän letkun irroittaa ohjausvaihteen päästä niin saako tästä öljyt pihalle?
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2359
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

tontsa626 kirjoitti:En kyllä valikoista löytänyt testiä, että olisi voinut disabloida tuon solenoidin. Mikä letkuhan noista kannattaisi irroittaa öljynvaihtoa varten ja kannattaako autoa käyttää käynnissä tms? Eikös pumpulta mene paksu letku ohjausvaihteelle, jos tämän letkun irroittaa ohjausvaihteen päästä niin saako tästä öljyt pihalle?
Pääsääntönä matalapaineinen paluuletku on kiinni letkun kiristimellä ja siihen saa sopivan jatkoletkun jäteöljyastiaan. Pumput ovat hyvin tehokkaita joten säiliön täytön jälkeen käyntiin ja lähes samantien valmiina sammuttamaan uutta täyttötä varten.

Kun laittaa kirkkaan muoviputken paluuletkun jatkoksi, näkee suoraan kuskinpaikalta kun öljyn väri muuttuu puhtaaksi.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja atlas »

Editoin...sorry!
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tontsa626
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ti 13.10.2015 16:25
Paikkakunta: Oulu

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja tontsa626 »

Tänä aamuna taas lämpötila nollassa ja ohjaus mukavan kevyt. Muutaman kilsan kun ajaa niin ohjaus muuttuu todella raskaaksi, ikäänkuin säätyvässä ohjaustehostuksessa jäisi "raskas" asetus päälle. Auttaisikohan öljyjen vaihto vai voikohan pumppu olla rikki?
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Avatar
tontsa626
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ti 13.10.2015 16:25
Paikkakunta: Oulu

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja tontsa626 »

Tuli vaihdettua öljyt käyttämällä autoa muutaman kerran käynnissä niin, että paluuletkusta tuli vanhat öljyt pois. 4L meni öljyä ja ohjaus muuttui normaalissa ajossa kevyemmäksi, mutta kun kierrokset on alhaiset niin ohjaus on hyvin raskas edelleen. Onko kenelläkään kokemuksia RVS ohjaustehostimen käsittelyaineesta?
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Itselläni toimi alkoi toimimaan mukavasti kun laitoin parin euron sodattimen väliin, mutta älä laita paperisuodatinta vaan semmonen sihti. Mulla kun jäi moskaa sinne venttiilin väliin niin jumitteli sitä sitten, ja loppui kun moskat jäi suodattimeen.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
tontsa626
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ti 13.10.2015 16:25
Paikkakunta: Oulu

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja tontsa626 »

Terho P kirjoitti:Itselläni toimi alkoi toimimaan mukavasti kun laitoin parin euron sodattimen väliin, mutta älä laita paperisuodatinta vaan semmonen sihti. Mulla kun jäi moskaa sinne venttiilin väliin niin jumitteli sitä sitten, ja loppui kun moskat jäi suodattimeen.
Mihin kohti laitoit suodattimen ja mistä semmoista suodatinta kannattaisi lähteä etsimään?
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Ihan jokin mopedin bensasuodatin tms ja taisin laitella sen paluupuolen letkuun koska siellä ei ole hirveää painettakaan. Minulla jäi roska venttiilin väliin ja joskus se lähti kaasuttelemalla ja sittenkun 2 kertoihin sen pumpun purkailin niin sitten laitoin suodattimen ja vika poistui. suodatin oli paikallaan muutaman vuoden ja kun otin sen pois niin vikaakaan ei enää ilmennyt.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
tontsa626
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ti 13.10.2015 16:25
Paikkakunta: Oulu

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja tontsa626 »

Motonetistä löytyi diesel karkeasuodatin, joka oli kiinni n. 100km. Piti ottaa pois, koska suodattimen "lähtö" oli niin pieni ettei isoa paluuletkua saanut puristettua tarpeeksi tiiviiksi, joten vuoti hieman öljyä liitoksesta. Pitäisi löytää jostain tuollainen samanlainen suodatin, jossa olisi halkaisija 10mm. Ohjaus on kyllä keventynyt paljonkin normaalissa ajossa, mutta jos ei kaasua paina ollenkaan niin ohjaus on todella raskas. Pitäisiköhän tuo alkaa jo katselemaan uutta pumppua.. :clap: :lol:
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Avatar
tontsa626
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ti 13.10.2015 16:25
Paikkakunta: Oulu

Re: S203 270cdi jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja tontsa626 »

Nyt on vaihdettu kokonaan uusi pumppu ja kyllähän muuten keveni ohjaus! 8) Uusi Stark pumppu Autodocilta ~100€. Pientä ininää tuntuu vaan kuuluvan pumpusta, johtunee varmaan öljyistä tai sitten ääni kantautuu laturin vapaakytkimestä... Mutta joo, ei kannata tuhlata rahoja kalliisiin öljynhuuhteluihin :lol: sekä käytettykin voi aina olla riski. Pumppu on yleensä vain kulunut, jos ohjaus on raskas matalilla kierroksilla ja pumppu ääntää.
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Vastaa Viestiin