lampun pesimet oman kytkimen taakse?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikkoj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 07.09.2004 00:09
Paikkakunta: Tampere / Ylivieska

lampun pesimet oman kytkimen taakse?

Viesti Kirjoittaja Mikkoj »

Minulla oli autosta lampunpesimien moottori rikki ja päätin hankkia uuden tilalle. Asensin sen ja pian sain todeta ikävän faktan: Nestettä menee ihan pirusti kun samalla menee lampuillekin kun pesee tuulilasia. Tästä sain idean..

Tarkoitus ois toteuttaa lampun pesin joko esim releellä kun pitkät ovat päällä (nyt toimii ilmeisesti sillon kun valot päällä) tai sitten kokonaan omalla kytkimellä.

Onkos joku jo tehnyt tällaisen kytkennän? Ei luulis olevan vaikea toteuttaa ja säästäs tota nestettä kivasti. Toisaalta joskus on kuitenkin kiva pestä lamppuja kun se valoteho laskee huomattavasti kun lampun lasi on aivan suolakurassa..
-----------------------------
W201 250D -89
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Olen ajatellut ihan samaa tämän syksyn.
Minä ajattelin jos sen laittas siten, että lampun pyyhkijät ja pissapoika olisi oman kytkimen takana ja ne voisi "aktivoida" tarvitaessa jolloin ne toimisi tuulilasin pyyhkijän viiksen mukana.
Avatar
Mikkoj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 07.09.2004 00:09
Paikkakunta: Tampere / Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Mikkoj »

Ei tuokaan huono idea.. Täytyisi vähän tutkia noita sähkökaavioita ja sitten katsastaa konehuoneen puolelle.. Ei kai se ku vetäs sieltä johdot ja kytkin johonki.. Siinä ois ainaki taka lasin lämppärin vieressä tyhjä kytkin paikka. Onkohan siinä valmiina jokin johdotus jollekin tietylle laitteelle..?
Tarkoitan siis W201:ssä
-----------------------------
W201 250D -89
Vastaa Viestiin