Pitänee nuo omat aero 2 vanteet alkaa työstämään 3-osaisiksi. Ne on nyt niin karmeat

Millaista hintaa olet ajatellut näille?EVO X kirjoitti:8x16 ET11
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Vanteet/asset.1560524384.9280581.6XPNGxZOjfL8BJ9NstScZVoOqNHqoBAh.heic/_medium.jpg] ][/url]
Eiköhän eri valmistajilla, varsinkin aftermarket vanteilla ole ihan omat sävynsä mitkä ovat sekoitelleet. Mersu käytti 89-90 luvulla vanteissa Astral silberiä, 90-luvun lopulla ja 2000-luvulla brilliant silberiä ja nykyään ne käyttää Sterling silberiä. Itse olen pääasiassa käyttänyt vanteissa tuota 744 Brilliantsilberiä, mutta olen vähän kyllästynyt siihen niin valkkasin Spies & Heckerin omasta kartasta MD 558 valmissävyn. Tuo ainakin näyttää tosi hyvältä.Häksä kirjoitti:Huhhuh, on siinä ollut hommaa, täytyy arvostaa vaivannäköä. On kyllä hyvännäköiset vanteet ja sopii 190 kuin nakutettu
Mikä tuo vannehopean värisävy muuten on? Mietin että onko niissä eroja, mikä on esim. MB omien vanteiden tai BBS tai OZ:ien sävy, onko ne kaikki eri? Aikoinaan kunnostutin W124:ään EVOt mutta sävy jäi ehkä hitusen liian tummaksi.
Nuo lähti tänään aamulla W109:n alle. Eli ovat siis myyty.tahtoomersun kirjoitti:Millaista hintaa olet ajatellut näille?EVO X kirjoitti:8x16 ET11
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Vanteet/asset.1560524384.9280581.6XPNGxZOjfL8BJ9NstScZVoOqNHqoBAh.heic/_medium.jpg] ][/url]
En suojannut mitenkään. Toinen nostaa paikallee ja toinen ruuvaa kiinni. Yksin ei kannata yrittää. Joskus Caddyyn teippasin noita reunoja mutta se tuntui hieman turhalta hommalta.S202 kirjoitti:Varmaan kiva laittaa vastamaalattuun autoon ovia paikalleen, miten ne edes saa suojattua siten ettei naarmuja tule?
Kivahan se olisi puuhastella, mutta ei sillä Suomen pienillä markkinoilla eläisi. Hyvin suurella todennäköisyydellä oma harrastaminen jäisi paitsioon. Nyt on ihan hyvä status quo kun työkseni suunnittelen uutta ja vapaa-ajalla kunnostan vanhaaTimo L. kirjoitti:Et ole ikinä ajatellut ryhtyä tekemään tuota (ja tätä entisöintiä kaikkiaan) työksesi?
Kiitti, kantapään kautta näitä joutuu opetella. Vielä kun olis kunnon tilat ja vehkeet ettei tarvisi takapihalla sotkea.MJPfin kirjoitti:Toiset ne tekee mitä osaa ja toiset mitä haluaa! Ihan käsittämättömän upeaa jälkeä kaikki!
1. Bostikin Contact A3, eli ihan perus tavaraa.sawyer kirjoitti:On kyllä niin upeaa jälkeä ja hyvät ohjeet tuossa jalopuun entisöinnissä että alkoi itselläkin tehdä mieli kokeilla omia zebraanoita ehostella kun en ajatellut että noin pitkälle jopa pystyy ehostamaan! Pari kysymystä kuitenkin askarruttaa:
Mitä kontaktiliimaa käytit?
Kun mainitsit että tuo käyttämäsi petsinsävy oli liian punertavaa niin onko tietoa mikä olisi ns. oikea sävy orkkis zebraanoilla?
Hioitko kapulalla ns. "suoraksi" tuossa virheiden poistossa vai käsin vain myötäillen paperilla?
Kun pistit aina uuden kerroksen lakkaa niin monta kerrosta ruiskutit yhdellä ruiskutuskerralla ennenkuin aloit hiomaan?
Juu, sillon muutama vuosi sitten kun ekan kerran tuota hommaa kokeilin, niin ajattelin että mistä kaukaa saa viilua. Oli hauska huomata, että tuossahan sitä on 15km päässä tarjollaS202 kirjoitti:Loistavaa työtäHyvä tietää että tuota zebranopuuta on saatavilla helposti, ja ohjeet kuinka tehdä. Kattonu 123 noita uusia jalopuusarjoja ebaystä, järkyttävän kalliita. Saa nekin fiksata itse kuntoon.
Ok, siinä onkin ihan erilainen paneli. Eiköhän se viilu siinä muovissa pysy ilman ongelmia. En muista onko se kolmosen aito jalopuu tuollainen täyspuinen vai alumiinirunkoinen? Vai kenties pelkkä viilu mikä tulee sen muovin päälleS202 kirjoitti:Mulla on automaatti-ilmastointi niin siinä paneelissa ei oo mitään merkintöjä. Vaihdekepin ympärys on muovinen, mutta siihen pitää ehdottomasti saada myös jalopuu. Kaipa se onnistuu siihen päälle liimata kun hioo sen ensin tasaiseksi?
Täytyy laittaa joskus kuvia siitä veljen nelkusta kun se saa sen tehtyä. Siitä ei vielä ole mitään projektikertomusta missään.NikkeL kirjoitti:pakko digata noita puupaneeleita. seuraan innolla homman etenemistä
Tuo kosteus-eläminen on aina vähän haastavaa. Säilytykseen ainakin olis hyvä laittaa autoon sisälle sellanen kosteudenkerääjä, ehkä se vähän auttaisi. Tietysti tuota vois minimoida sillä että käyttää liimatiivistemassaa viilun liimaamiseen kontaktiliiman sijaan, jos siis viiluttaa sen muovin päälle. Sikaliima ei ainakaan välitä kosteudesta.Nozki kirjoitti:Hep, ainakin kakkossarjan 123 coupen paneeli vaihdekepin ympärillä on vanerirunkoinen. Mä joskus tosi kauan sitten tein W123 muoviseen vastaavaan paneeliin pähkinäpuuviilutuksen. Jollain asiallisella kontaktiliimalla kiinni ja tuli oikeastaan aika hienokin siitä (omasta mielestä) mutta ilmankosteuden vaihdellessa se parista kohdasta irtosi ja käpristyi, kun muovi ei paljon ilmankosteudesta turpoa. Muuten vastaavalla viilukiinnityksellä ja-lakkauksella tekemissäni kaiutinkoteloissa viilu on pysynyt hyvin, vaikka ovat venekäytössä olleet. Mutta niissä runko on vaneria, ei muovia.
Olen moneen muuhun puupaneliin tehnyt niin, että olen dremelillä avannut ne halkeamat, ja sitten levitin niihin pensselillä 2K-lakkaa. Kun ura on täynnä niin oon vaan hioin sitten tasalle ja lakannut yli ja kuivuttua myllyttänyt jne.AK47 kirjoitti:Juu, puut tai ainakin lakka halkeilee aina vääjäämättä. 201-220 puista käytännön kokemuksia. Alumiini niissä alla ainakin uusimmissa.
Mikä sen lopunperin halkaisee... Kosteus puuhun päästessä vai puun/pohjamuovin tai alumiinin eri lämpölaajenemiskerroin?
220 ratissa lakka halki sentin välein, puu ehjä. Menisikö uudelleen lakkaamalla vai onko vanha lakka poistettava? Sinäänsä ei haittaa kun on noita sähkövikoja ja airmatikkia joka kyllä työllistää ihan tarpeeksi. Mutta jos olisi joku kuussatku niin korjattavahan se ratti olisi. Taitaa olla yksi halkeama kojelaudan pitkässä puussakin - siinäkin vain lakka halki.
Itse epäilen että ratin halkeama tullut kun amispojat istui tyyppejä kuskinpenkillä ja varmaan riuhtoivat rattia eestaas.... Ne tuli kaikki siihen nimittäin yhtä-äkkiä viimetalvena vai oliko edellisenä.
Kivoja kuveja kyllä taas tässä topikissa.
Milloinkas saa tulla pällistelemään valmista autoa livenä Jonnekkin?
Ei enää, mutta olihan ne kaikki mädät. Oli pakko nostaa kauempaa kun tuo oli niin etupainonen siinä vaiheessa kun perässä ei ollu mitään kiinni. Konttiin piti laittaa painoksi renkaita ja akkua yms. Ettei se kiikkunu noitten etutassujen varassa. Nyt kun se on kasassa niin voi nostaa taas noista kumeista.jukkis. kirjoitti:Pisti silmään että et nosta nostokohdista. Tässä ne ei varmasti ruostuneetkaan ole.
Että tämmönen ilmanaikunen huomio.