W211 tuning
Re: W211 tuning
Tuli moinen setti löydettyä et35 ja et40. Yhtä sun toista vannetta testattiin ja osa jäi hyllyyn tuon etunavan takia
Mut sitte spaceri hommista.. Onko porukalla ollu pitempien pulttien kans ongelmia? Esim. Onko katkennu pitemmät pultit tai jtn?
Mut sitte spaceri hommista.. Onko porukalla ollu pitempien pulttien kans ongelmia? Esim. Onko katkennu pitemmät pultit tai jtn?
Re: W211 tuning
Siis rasvakupin takia? Minä sain yhdet W212-orggisvanteet menemään W211:seen korkeampien keskikuppien kanssa.Jonni kirjoitti:Tuli moinen setti löydettyä et35 ja et40. Yhtä sun toista vannetta testattiin ja osa jäi hyllyyn tuon etunavan takia
Mut sitte spaceri hommista.. Onko porukalla ollu pitempien pulttien kans ongelmia? Esim. Onko katkennu pitemmät pultit tai jtn?
Osanumerolla A0004000900 löytyvät, taikka https://www.aliexpress.com/item/4Pcs-se ... st=ae803_3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 tuning
Alkanu kiinnostaan W211 alle 20" vanteet. Minkälaisella rengastuksella mahtuu pyörimään vähän madalletussa edessä 9"x 20" et40 ja takana 10,5"x 20" et42? Tarviiko spaceria?
Re: W211 tuning
W211 airmaticin madalluksesta kyssäri. Tarkoitus ottaa ihan snadisti tonttiin tinkimättä hirveästi ajomukavuudesta. Ihan maksimissaan 30mm pudotus. Mikä olisi paras vaihtoehto ajomukavuuden ja airmaticin kestävyyden kannalta, pudottaa starilla, niillä erillisillä madalluspaloilla (ne lyhyet varret joissa säätö?) vai madallusjousisarja?
Ja toinen kysymys, ei liity tuningiin mutta onko 2004 w211 mankankin takana paikka auxille/Bt:lle vaikka se hansikaslokeron aux-kohta olis ''tyhjä'' eli siellä ei mitään johdonpaikkaa ole vaan pelkkä auxin muotoinen kolo verhoilussa (tarvis siis itse porata siihen reikä johdolle tai vetää muuta kautta esim. kyynärnojaan)?
Ja toinen kysymys, ei liity tuningiin mutta onko 2004 w211 mankankin takana paikka auxille/Bt:lle vaikka se hansikaslokeron aux-kohta olis ''tyhjä'' eli siellä ei mitään johdonpaikkaa ole vaan pelkkä auxin muotoinen kolo verhoilussa (tarvis siis itse porata siihen reikä johdolle tai vetää muuta kautta esim. kyynärnojaan)?
2004 W211 320 CDI
Re: W211 tuning
Star, mikä mankk? Audio 20 on osassa valmiina aux toiminto, paina pitkään cdc näppäintä jos ruutuun tulee aux niin johdon vetoa vaan, ohjeet löytyy foorumilta mun viesteistä.
Jos ei tule aux niin sulla on yhtä paska säkä kuin mulla ja mankka pitää vaihtaa.
Muista audio versioista en osaa sanoa mitä pitää tehdä.
Jos ei tule aux niin sulla on yhtä paska säkä kuin mulla ja mankka pitää vaihtaa.
Muista audio versioista en osaa sanoa mitä pitää tehdä.
Re: W211 tuning
Nytpä en kyllä kuollaksenikaan muista mikä mankka. Elegancevarustelu ja varustelistassa ei ainakaan ole mitään mainintaa äänentoistojärjestelmästä. Auto tulee mulle vasta ensi viikolla, pitääpä tarkastaa kun tulee.
Mites, jos starilla maltillisesti pudottaa, niin ei vaadi varmaan edes kulmien säätöjä?
Mites, jos starilla maltillisesti pudottaa, niin ei vaadi varmaan edes kulmien säätöjä?
2004 W211 320 CDI
Re: W211 tuning
Joo staarilla paras tehdä madallukset,erityisesti tuollaiset pienemmät. osaava tekijä vaan,monella kokemattomalla star käyttäjällä ollut kai vaikeuksia saada madallettua ajokorkeutta tallennettua.hejope kirjoitti:Nytpä en kyllä kuollaksenikaan muista mikä mankka. Elegancevarustelu ja varustelistassa ei ainakaan ole mitään mainintaa äänentoistojärjestelmästä. Auto tulee mulle vasta ensi viikolla, pitääpä tarkastaa kun tulee.
Mites, jos starilla maltillisesti pudottaa, niin ei vaadi varmaan edes kulmien säätöjä?
-30mm harkitsisin kyllä jo kulmiensäätöä,pelkkä tarkastushan ei paljoa maksa jossei jouduta koskemaan. Harmittaa ainakin siinäkohtaa jos kalliit renkaat onkin lähteneet kulumaan reunoista.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: W211 tuning
Kiitos vastauksista. Turun seudulla osaavaa tekijää tuohon star-madallukseen? Ajattelin viedä huoltoon tonne MK-starille, onnistuiskohan siellä?
Tämäkään ei nyt liity tuningiin mitenkään, mut kyseisessä autossa on pari vuotta sitten saksassa jälkiasennettu dpf (~20tkm ajettu sillä), ei ole ilmeisesti suomessa pakollinen varuste kun ei ole tehtaalta tohon om648:iin kuulunut? Kannattaako ottaa jo ennakoivasti pois ja suoraa putkea tilalle, dpf tyhjennys vai antaako olla niin kauan että(jos) alkaa oireilemaan?
Tämäkään ei nyt liity tuningiin mitenkään, mut kyseisessä autossa on pari vuotta sitten saksassa jälkiasennettu dpf (~20tkm ajettu sillä), ei ole ilmeisesti suomessa pakollinen varuste kun ei ole tehtaalta tohon om648:iin kuulunut? Kannattaako ottaa jo ennakoivasti pois ja suoraa putkea tilalle, dpf tyhjennys vai antaako olla niin kauan että(jos) alkaa oireilemaan?
2004 W211 320 CDI
Re: W211 tuning
Jos se ei ole otteessa niin mäkeen vaan, onko se oikein antureineen kaikkineen lisätty ja ohjelmoitu sinne? Ei ole tullut vastaan jälkiasenteisena.
Re: W211 tuning
Hyvä kysymys, auto ei tosiaan ole vielä mulla. Oletan että on ihan ohjelmoitu ja antureineen, eihän sillä muuten mitään virkaa ole. Asennettu Saksassa ilmeisesti 2016 että on saanut pari vuotta ajella vielä kaupungissa.
2004 W211 320 CDI
Re: W211 tuning
Eipä tullut auxia cdc:tä painamalla, audio 20. Pystyiskö tohon asentamaan helpolla sen uudemman audio 50 helpolla? Sopis sisustaan paremmin kuin joku jälkiasennettu alpine.MJPfin kirjoitti:Star, mikä mankk? Audio 20 on osassa valmiina aux toiminto, paina pitkään cdc näppäintä jos ruutuun tulee aux niin johdon vetoa vaan, ohjeet löytyy foorumilta mun viesteistä.
Jos ei tule aux niin sulla on yhtä paska säkä kuin mulla ja mankka pitää vaihtaa.
Muista audio versioista en osaa sanoa mitä pitää tehdä.
Vai tekeekö tällaisella jotain? https://www.ebay.com/itm/APS-220-W211-B ... SwgW5dUR8c" onclick="window.open(this.href);return false;
2004 W211 320 CDI
Re: W211 tuning
Hieman kahlaillut näitä topiikkeja läpi, mutta en ihan varmaa vastausta löytänyt.
Eli jos vaihdan Faceliftin sumareihin led polttimot (H11?) Antaako häiriöilmoituksen, eli joutuuko vastukset laittamaan väliin? Onko etsittävä can bus malliset?
Lyhyissä valoissa bi xenonit, ilmeisesti pitkiin pitää olla adapterit jos haluaa h7 korvata xenoneilla ja muutossarja oltava can bus mallinen?
Näihin jos joku antaisi vahvistavan vastauksen, niin osaisi tilata oikeat. Aikaisemmissa aiheissa mennyt linkit vanhoiksi, niin ei tiedä mitä sarjoja porukka asentanut.
Eli jos vaihdan Faceliftin sumareihin led polttimot (H11?) Antaako häiriöilmoituksen, eli joutuuko vastukset laittamaan väliin? Onko etsittävä can bus malliset?
Lyhyissä valoissa bi xenonit, ilmeisesti pitkiin pitää olla adapterit jos haluaa h7 korvata xenoneilla ja muutossarja oltava can bus mallinen?
Näihin jos joku antaisi vahvistavan vastauksen, niin osaisi tilata oikeat. Aikaisemmissa aiheissa mennyt linkit vanhoiksi, niin ei tiedä mitä sarjoja porukka asentanut.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211 tuning
Can sopivat tarvii, joka polttimosta tulee herja.
Re: W211 tuning
ja yleensä myös lisäksi vastukset vaikka olis can mallia olevat
Re: W211 tuning
Jos pelkästä väristä on kiinni sumuvalojen vaihto, niin mtec-merkillä löytyy oikeasti xenonin värisiä halogenipolttimoita. Ei kusenkeltaisia kuten yleensä xenon-lookit. n. viisi vuotta ollut itsellä semmoset sumarit käytössä ja ovat on täydelliset 5000k xenoneille.
Re: W211 tuning
Laitoin 50w vastukset ja led polttimot. Tuli ihan bueno.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211 tuning
Meneekö S211 eteen 9,5x18 et30 vanne? Renkaat varmaankin olisi sen 245/40.
W123 200D -84
W203 200CDI -05
S211 200CDI -09
W203 200CDI -05
S211 200CDI -09
Re: W211 tuning
Onko kukaan saanu koodattua s*arilla valoja sillai että valokytkimen 0-asennossa palais sumarit?
VAG-tuotteissa sai muistaaksen paljonkin pulattua vdcs:llä valojen kokoonpanojen kanssa.
Tohon w211:seen ei oikein oo oikein järkeviä drl-valoja saamaksellaan niin säästys
tolla konstilla "kallit" xenonit tossa päiväseltään ajellessa...
VAG-tuotteissa sai muistaaksen paljonkin pulattua vdcs:llä valojen kokoonpanojen kanssa.
Tohon w211:seen ei oikein oo oikein järkeviä drl-valoja saamaksellaan niin säästys
tolla konstilla "kallit" xenonit tossa päiväseltään ajellessa...
E420 CDI -06
Re: W211 tuning
ei, kun sumarit on SUMUVALOT stana... Aja parkeilla. EI se pelkillä sumuvaloilla ajaminen ole yhtään sen lailisempaa kuin parkeilla ajo. Onhan niihin vaikka minkälaisia tuuniki DRLliä sumareiden tilalle???van-90 kirjoitti:Onko kukaan saanu koodattua s*arilla valoja sillai että valokytkimen 0-asennossa palais sumarit?
VAG-tuotteissa sai muistaaksen paljonkin pulattua vdcs:llä valojen kokoonpanojen kanssa.
Tohon w211:seen ei oikein oo oikein järkeviä drl-valoja saamaksellaan niin säästys
tolla konstilla "kallit" xenonit tossa päiväseltään ajellessa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 tuning
Juu. Emmie tässä mitään lakipolemiikkia ollu alottamassa. Kukaan ei kyttää sitä onko ne sumaritMiHe kirjoitti:ei, kun sumarit on SUMUVALOT stana... Aja parkeilla. EI se pelkillä sumuvaloilla ajaminen ole yhtään sen lailisempaa kuin parkeilla ajo. Onhan niihin vaikka minkälaisia tuuniki DRLliä sumareiden tilalle???van-90 kirjoitti:Onko kukaan saanu koodattua s*arilla valoja sillai että valokytkimen 0-asennossa palais sumarit?
VAG-tuotteissa sai muistaaksen paljonkin pulattua vdcs:llä valojen kokoonpanojen kanssa.
Tohon w211:seen ei oikein oo oikein järkeviä drl-valoja saamaksellaan niin säästys
tolla konstilla "kallit" xenonit tossa päiväseltään ajellessa...
drl-käytössä vai sumareina. Katso-ukko korkeintaan... Taitaa joissain volsuissa ollakki juuri noin jo tehtaalta tullessa.
En oo koskaan oikein ymmärtäny koko sumari konseptia kun ei niistä ole muuta iloa kuin
se että vastaantulija näkee auton sumun seasta paremmin. Mua ai ainakaan lämmitä yhtään
että ne valasee sen kolme metriä auton keulasta eteenpäin.
Parkitkin joutuu näpläämään erikseen namiskasta päälle niin samalla ne voi nyhtästä
sumarit siihen kaveriks mutta mun kysymys olikin että pystyykö kombinaation hoitamaan
ilman napin näpläämistä?
Eikä tohon pre-faceliftiin oikein järkeviä drl-settejä sumareiden tilalle ole näkynyt.
E420 CDI -06
Re: W211 tuning
Ongelmana w211 avantgarde vm 04 keuliminen. Vanteen keskiöstä kaareen mitattuna takapää on n.34cm ja edestä vastaavasti 38cm. Auton saadessani koitin tätä ongelmaa ratkaista ostamalla h&r -30mm madallusjouset, mutta avantgarden alusta onkim jo vakiona -30mm matalampi joten tilanne ei muuttunut miksikään. Palstalta luin, että avantgarden bilsteinin tolpissa olisi säädettävät sokat. Itselläni kuvan mukaisella numerolla olevat bilsteinit, niin minkä verran alustaa mahtaa pystyä säätämään näiden sokkien avulla ? Ja kiinnostaisi myös tietää vakio avantgarden vanteen keskiön ja kaaren välinen mitta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: La 15.02.2020 16:09
- Paikkakunta: Sipoo
Re: W211 tuning
Avantgarde-04 löytyy täältäkin ja sama jumppa tehty. Ei ole antaa mittoja mutta lukemat kuulostavat tutuilta.
Orkkiksissa? (Sachs) ei ollut sokkaa eli säätöä. Muistaakseni ensin vaihdatin jouset joita epäilin syypääksi. Mittailin ja vertailin. Lopulta meni pumputkin joita ainakin Herttoniemen klassikosta löytyy.
Joku kertoili että toiseksi alin olisi kelpo paikka sokalle ja itse tietysti laitatin alimpaan. Sokan urat ehkä 40mm ääripäät. Makuasia, mutta vekkiä yrittää tehdä loksuun 235/40-19 kumilla. Et ei muistissa. Halusin renkaat extralihalla ja siksi tuo ylimääräinen 5%. Omaan lehmään ei sovi nahka vanteiden kuoreksi.
Bilsteinin jouset ja/tai pumput tulevat onneksi yllättävän reilusti tonttiin kun alkujäykkyys väistyy.
Orkkiksissa? (Sachs) ei ollut sokkaa eli säätöä. Muistaakseni ensin vaihdatin jouset joita epäilin syypääksi. Mittailin ja vertailin. Lopulta meni pumputkin joita ainakin Herttoniemen klassikosta löytyy.
Joku kertoili että toiseksi alin olisi kelpo paikka sokalle ja itse tietysti laitatin alimpaan. Sokan urat ehkä 40mm ääripäät. Makuasia, mutta vekkiä yrittää tehdä loksuun 235/40-19 kumilla. Et ei muistissa. Halusin renkaat extralihalla ja siksi tuo ylimääräinen 5%. Omaan lehmään ei sovi nahka vanteiden kuoreksi.
Bilsteinin jouset ja/tai pumput tulevat onneksi yllättävän reilusti tonttiin kun alkujäykkyys väistyy.
Re: W211 tuning
Olis 19x8,5 et50 vanteet 245/35 renkailla, millasta spaceria väliin että sopii s211?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: W211 tuning
https://www.willtheyfit.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkistas tuolta niin näät tarkat mitat.
Tarkistas tuolta niin näät tarkat mitat.
2004 W211 320 CDI
Re: W211 tuning
Eli pitäis laittaa 35mm spacerit jos haluaa yhtä kaarelle kuin vanhat vanteet
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: W211 tuning
Mites s211 menis taakse 9.5/19 et43 vanne 285/35 kumilla? Entä.eteen 8.5 levee 235kumi ja et 43?
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Re: W211 tuning
Mahtaako onnistua muutoskatsastus 8,5 x 20 ET35 vanteille, kumit 245/30 ZR20 90Y XL?
Viimeksi muokannut Jonttuzi, To 28.05.2020 01:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: W211 tuning
Mahtuu alle molemmat. Vanteen mallista riippuen voi joutua laittamaan eteen speiserit jotta rasvakuppi jää tarpeeksi syvälle vanteen keskikuppia varten. Kokeilemalla selviää.Valski kirjoitti:Mites s211 menis taakse 9.5/19 et43 vanne 285/35 kumilla? Entä.eteen 8.5 levee 235kumi ja et 43?
Tuo etunavan rakenne asettaa haasteita vanteiden valinnassa. Vakio et-luku edessä 8"-vanteilla on 35. Jos ottaa suoraan vanteen esim. 8,5"-leveenä ja 30 et-luvulla, voi ongelmaksi tulla sen navan kanssa mahdollisesti tarvitta speicerin tuoma liiallinen levitys ja rengas tuleekin jo ulos pyöränkotelosta.
Keskittävä speiseri rasvakupin kupilla löytyy ainakin H&R valikoimasta. Hintaa n. 150€ pari. Ainakin LapinKumin kautta saa tilattua. Itse juuri tilasin sieltä.
Helpompi pelata speicereillä jos vannetta ei ole suunniteltu kyseiseen automalliin suoraan käyväksi.
Vanteiden istuvuutta voi verrata tällä sivulla : https://www.willtheyfit.com/index.php?w ... offset2=30
Re: W211 tuning
Jäikö nuo madallusjouset ylimääräiseksi? Jos jollain Tampereen seudulla makaa noita H&R tai Eibachin -30mm jousia ylimääräisenä niin olisin kiinnostunut.Järä88 kirjoitti:Ongelmana w211 avantgarde vm 04 keuliminen. Vanteen keskiöstä kaareen mitattuna takapää on n.34cm ja edestä vastaavasti 38cm. Auton saadessani koitin tätä ongelmaa ratkaista ostamalla h&r -30mm madallusjouset, mutta avantgarden alusta onkim jo vakiona -30mm matalampi joten tilanne ei muuttunut miksikään. Palstalta luin, että avantgarden bilsteinin tolpissa olisi säädettävät sokat. Itselläni kuvan mukaisella numerolla olevat bilsteinit, niin minkä verran alustaa mahtaa pystyä säätämään näiden sokkien avulla ? Ja kiinnostaisi myös tietää vakio avantgarden vanteen keskiön ja kaaren välinen mitta.
Lisäksi Tampereella asusteleva Starin taitaja joka osaa S211 perää madaltaa, olen valmis maksamaan tuosta operaatiosta.