Tuossa SL 280:ssä on Classic Data -kuntotarkastus - vaikkakin lyhyt, niin silti se kertoo jotain auton kunnosta. Mielikuvitus laukkaa: kun listauksessa on mainittu kaksi värikoodia, voisiko se tarkoittaa 040 Oben ja 040 Unten? Yleensähän kirjain perässä on tarkoittanut värin valmistajaa.Häksä kirjoitti:
Osta tämä ja ajele suoraan museoon: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ecd4b01a91" onclick="window.open(this.href);return false;
Datamb.com antoi sille molemmat värikoodit 040O, joten tiedä sitten olisiko kokomusta? Pitäisi nähdä alkuperäinen kantakortti.
Tietoa R129 :stä
Re: Tietoa R129 :stä
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tietoa R129 :stä
Timo L. kirjoitti:Mielenkiintoinen yksilö. Tuossa on vielä sitä vanhan liiton individualismia. Perusmusta, ortopedi vain kuskille, ajotietokone, huippumankka ja Soundsystem sekä infrapunalukitus. Plussaa lähes oikeaan kohtaan asennetuista sivuvilkuista!
Museohommia varten kylkimuovien maalaus - etuvilkkujen vaihto - takavalojen vaihto - pakoputken ulostulo. Radion voisi vaihtaa kans. Onko CD-boksi vielä tallella? Vasemman etulokasuojan maalaus näyttää todella huonolta vilkun takaa. Digimittari kannattaa selvittää. Ainakin W140:een se tuli vasta 12/1993.
Tuohan on aika helppo palauttaa museokelpoiseksi. Vanteitakin löytyy itseltä hyllystä. Kaikki muu on tehtävissä itse paitsi tuo mahdollinen paneeleiden ja puskureiden maalaus. Tosin nuo maalaushommat ovat sen verran arvokkaita, että kannattaisi ennemmin hankkia alkuperäisvärissä oleva yksilö. Eipä näiden kanssa kannata hosua. Nyt vaan alkaa olla paras vuodenaika hankkia avoauto.
Oliko näissä M103:sissa jo ilmastoystävälliset biohajoavat johtosarjat, vai tuliko ne vasta noihin M104 koneisiin?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Tietoa R129 :stä
EPC:stä tutkailin noita autojen värikoodeja. Näyttäisi siltä, että U on korin väri, sillä esim 199U on blauschwarz-metalliclack ja saman auton 199O on pelkkä blauschwarz (tämä yksilö: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/9818949" onclick="window.open(this.href);return false;).Timo L. kirjoitti:Tuossa SL 280:ssä on Classic Data -kuntotarkastus - vaikkakin lyhyt, niin silti se kertoo jotain auton kunnosta. Mielikuvitus laukkaa: kun listauksessa on mainittu kaksi värikoodia, voisiko se tarkoittaa 040 Oben ja 040 Unten? Yleensähän kirjain perässä on tarkoittanut värin valmistajaa.
Sama pätee muutaman muunkin kohdalla.
Jos oikein tulkitsen, niin tuon Heinolan yksilön kohdalla olisi helmat jo alunperin maalattu korin väriseksi.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Tietoa R129 :stä
C 124 320 kirjoitti:... että kannattaisi ennemmin hankkia alkuperäisvärissä oleva yksilö. Eipä näiden kanssa kannata hosua. Nyt vaan alkaa olla paras vuodenaika hankkia avoauto.
Oliko näissä M103:sissa jo ilmastoystävälliset biohajoavat johtosarjat, vai tuliko ne vasta noihin M104 koneisiin?
Nimenomaan. Keski-Euroopassa arvostetaan alkuperäistä, vaikka kuluneempaakin maalipintaa paljon korkeammalle, kuin jälkimaalattua.
M103:ssa ei ole ollut johtosarjaongelmia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tietoa R129 :stä
Näyttäisi siltä, että Heinolan auto on tosiaankin lähtenyt jo tehtaalta koko mustana. Saksassa myynnissä myyjän mukaan 100% originaali vastaavalla värityksellä: https://www.klassische-automobile-wesel ... 2-schwarz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pyysin sähköpostilla auton vin koodia. Jos lähettäävät sen, niin pääsee vertaamaan tuota värikoodia.
Pyysin sähköpostilla auton vin koodia. Jos lähettäävät sen, niin pääsee vertaamaan tuota värikoodia.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Tietoa R129 :stä
Tuossa muutama mitä itse tullut katseltua
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/4477955" onclick="window.open(this.href);return false;
Suomi-auto jonka aika vähällä vaivalla saa alkuperäiseksi. Plussaa harvinaisesta kangasverhoilusta, analogisesta km-mittarista ja karvalakki-ilmastoinnista
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/9961620" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikuttaa hyvin siistiltä ja alkuperäiseltä yksilöltä.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/4477955" onclick="window.open(this.href);return false;
Suomi-auto jonka aika vähällä vaivalla saa alkuperäiseksi. Plussaa harvinaisesta kangasverhoilusta, analogisesta km-mittarista ja karvalakki-ilmastoinnista
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/9961620" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikuttaa hyvin siistiltä ja alkuperäiseltä yksilöltä.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Tietoa R129 :stä
Eräässä keskustelussa mainittiin, että
Mutta Heinolan autossa oli lisäksi SA 740 kangaskaton väri musta.Beim 129 beschreiben die beiden Lackcodes, welche Farbe das Fahrzeug und das Hardtop hat.
Wenn steht da, wie in deinem Beispiel, 702U uns 702O.
O steht für das Hardtop, und U für das Fahrzeug.
Der Lackcode der Kontrastfarbe steht nicht in der Datenkarte.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tietoa R129 :stä
Tuosta mittaristosta: Muistelen lukeneeni, että jossain vaiheessa vanhanmallisia mittaristoja ei enää saanut, ja sen seurauksena analogimatkamittarin koneiston pettäessä marmoritiskin vastaus ongelmaan on myydä uusi digitaalinäyttöinen mittaristo. Siitä en tiedä mitä tuo museoarvolle tekee, mutta ainakin mittariston vaihdolle voi olla ollut "hyvä" syy. Lisää tietysti myös riskiä siitä, että matkamittarilukema on jotain muuta kuin todellinen ajomäärä, jos vaihto on tehty itse tms.
Re: Tietoa R129 :stä
Taas oppi jotain uuttaTimo L. kirjoitti:Eräässä keskustelussa mainittiin, että
Mutta Heinolan autossa oli lisäksi SA 740 kangaskaton väri musta.Beim 129 beschreiben die beiden Lackcodes, welche Farbe das Fahrzeug und das Hardtop hat.
Wenn steht da, wie in deinem Beispiel, 702U uns 702O.
O steht für das Hardtop, und U für das Fahrzeug.
Der Lackcode der Kontrastfarbe steht nicht in der Datenkarte.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Tietoa R129 :stä
Tuon sinisen ADS alusta ei oikein herätä intohimoja ja auto on poistettu rekisteristä vaurioituneena vuonna 2004.Getriebe kirjoitti:Tuossa muutama mitä itse tullut katseltua
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/4477955" onclick="window.open(this.href);return false;
Suomi-auto jonka aika vähällä vaivalla saa alkuperäiseksi. Plussaa harvinaisesta kangasverhoilusta, analogisesta km-mittarista ja karvalakki-ilmastoinnista
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/9961620" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikuttaa hyvin siistiltä ja alkuperäiseltä yksilöltä.
Kangasverhoilu ei vaan sovi meikäläisen autoon.
Viimeksi muokannut C 124 320, Ke 11.09.2019 07:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Tietoa R129 :stä
Tuo voisi olla yksi syy digimittariin.juusmo kirjoitti:Tuosta mittaristosta: Muistelen lukeneeni, että jossain vaiheessa vanhanmallisia mittaristoja ei enää saanut, ja sen seurauksena analogimatkamittarin koneiston pettäessä marmoritiskin vastaus ongelmaan on myydä uusi digitaalinäyttöinen mittaristo. Siitä en tiedä mitä tuo museoarvolle tekee, mutta ainakin mittariston vaihdolle voi olla ollut "hyvä" syy. Lisää tietysti myös riskiä siitä, että matkamittarilukema on jotain muuta kuin todellinen ajomäärä, jos vaihto on tehty itse tms.
Taidan käydä vilaisemassa autoa vielä vähän tarkemmin.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Tietoa R129 :stä
Ai, mielenkiintoista tietoa tuosta sinisestä. Mistä sen sait selville? Katsoin sitä jo noin vuosi sitten, koska minun silmääni se miellyttää erityisesti. Itsekin muistelen jotain tuollaista digimittarista.C 124 320 kirjoitti:Tuon sinisen ADS alusta ei oikein herätä intohimoja ja auto on poistettu rekisteristä vaurioituneena vuonna 2004.Getriebe kirjoitti:Tuossa muutama mitä itse tullut katseltua
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/4477955" onclick="window.open(this.href);return false;
Suomi-auto jonka aika vähällä vaivalla saa alkuperäiseksi. Plussaa harvinaisesta kangasverhoilusta, analogisesta km-mittarista ja karvalakki-ilmastoinnista
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/9961620" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikuttaa hyvin siistiltä ja alkuperäiseltä yksilöltä.
Kangasverhoilu ei vaan sovi meikäläisen autoon.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tietoa R129 :stä
Trafin tiedoista löytyy merkintä auton poistohistoriasta: vaurioituneena poisto 07.07.2004. Uusi rekisteröintikatsastus on tehty 19.06.2006. Auton omistushistoriasta löytyy merkintä 03.07.2004 jolloin omistajaksi on tullut IF Vahinkovakuutusyhtiö Oy ja sieltä myyty autokorjaamolle.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Tietoa R129 :stä
Tähän nyt sitten päädyttiin. SL 500 rekisteröity -94 (tehtaan MY95) Japaniasta Suomeen tuotu 2008. Reilu 180 tkm ajettu. Japanin stereot vaihdettu alkuperäiseen euro malliin. Pienellä hypistelyllä näin ensi arvion mukaan ihan mukiin menevä peli. Värikin mielestäni se ainoa oikea, hopeanuoli .
Pienellä vaivalla museokuntoon saatettavissa. Siihen varmaankin palataan sitten, kun se on ajankohtaista.
WDB1290671F109264
Pienellä vaivalla museokuntoon saatettavissa. Siihen varmaankin palataan sitten, kun se on ajankohtaista.
WDB1290671F109264
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Tietoa R129 :stä
Ei kun onnea (Japan Air Linesin johdosta)! SL:liä senkun tulee vaan foorumilleC 124 320 kirjoitti:Tähän nyt sitten päädyttiin. SL 500 rekisteröity -94 (tehtaan MY95) Japaniasta Suomeen tuotu 2008. Reilu 180 tkm ajettu. Japanin stereot vaihdettu alkuperäiseen euro malliin. Pienellä hypistelyllä näin ensi arvion mukaan ihan mukiin menevä peli. Värikin mielestäni se ainoa oikea, hopeanuoli .
Pienellä vaivalla museokuntoon saatettavissa. Siihen varmaankin palataan sitten, kun se on ajankohtaista.
WDB1290671F109264
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tietoa R129 :stä
Enpä tuo itse hoksannutkaan.karra kirjoitti:(Japan Air Linesin johdosta)
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Tietoa R129 :stä
No niin, hyvä että löytyi mieleinen. Huomasinkin klubin epävirallisessa Facebook-ryhmässä kun myyjä pisti tuon tarjolle. Montaa päivää ei listoilla notkunut, toisin kuin useimmat. Sisustasta ei ollut myynti-ilmoituksessa muistaakseni yhtään kuvaa, mikä hieman ihmetytti, mutta onko se kuitenkin ihan OK?
Museoon tuolla on jonkun verran matkaa, sen verran on tehty faceliftiä ulkokuoreen. Ei nyt tietysti mitään mahdotonta, kunhan saa jostain hankittua ison liudan alkuperäisiä palikoita. Vaan onhan siihen vielä aikaakin.
Nuo Carlssonin vanteet ovat hyvännäköiset - ja melko harvinaiset. Ja museointia ajatellen, jos noista faceliftin AMG-puskureista ja -helmoista haluaa joskus eroon, niistä saanee ihan hyvät rahat alkuperäisten hankkimista varten, ainakin jos ovat aidot AMG:t. Varsinkin jenkit ovat jostain syystä ihan sekaisin noista. Siellä nuo puskurit ja helmat kuuluivat yhdessä AMG:n monoblock-vanteiden kanssa Sport Packageen, joka oli muistaakseni parina viimeisenä vuonna vakiovaruste.
Museoon tuolla on jonkun verran matkaa, sen verran on tehty faceliftiä ulkokuoreen. Ei nyt tietysti mitään mahdotonta, kunhan saa jostain hankittua ison liudan alkuperäisiä palikoita. Vaan onhan siihen vielä aikaakin.
Nuo Carlssonin vanteet ovat hyvännäköiset - ja melko harvinaiset. Ja museointia ajatellen, jos noista faceliftin AMG-puskureista ja -helmoista haluaa joskus eroon, niistä saanee ihan hyvät rahat alkuperäisten hankkimista varten, ainakin jos ovat aidot AMG:t. Varsinkin jenkit ovat jostain syystä ihan sekaisin noista. Siellä nuo puskurit ja helmat kuuluivat yhdessä AMG:n monoblock-vanteiden kanssa Sport Packageen, joka oli muistaakseni parina viimeisenä vuonna vakiovaruste.
Re: Tietoa R129 :stä
Vanteista . Hienot!juusmo kirjoitti: Nuo Carlssonin vanteet ovat hyvännäköiset - ja melko harvinaiset. Ja museointia ajatellen, jos noista faceliftin AMG-puskureista ja -helmoista haluaa joskus eroon, niistä saanee ihan hyvät rahat alkuperäisten hankkimista varten, ainakin jos ovat aidot AMG:t. Varsinkin jenkit ovat jostain syystä ihan sekaisin noista. Siellä nuo puskurit ja helmat kuuluivat yhdessä AMG:n monoblock-vanteiden kanssa Sport Packageen, joka oli muistaakseni parina viimeisenä vuonna vakiovaruste.
Vaan niin näyttää olevan koko autokin .
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta taitaa museokatsastuksessa puritanismi sen verran nykyisin olla jo höltynyt, että aikakaudelle ominaiset varusteetkin hyväksytään, kun kyse on vain kosmeettisista muutoksista, jotka olisivat hyvin voineet kyseistä yksilöa alunperinkin koristaa...
Hieno on noin
Re: Tietoa R129 :stä
Tarkastuskriteereistä en tiedä mitään, mutta nuo muutamat ulkopuolen muutokset ovat facelifteistä, ja auto on pre-facelift. AMG-satsi sekä kidukset kyljissä 96- ja takavalot 99-faceliftistä, joten ne eivät vielä olleet tämä auton rullatessa tehtaalta saatavilla. Ja etusäleikkö ei ole alkuperäinen.RH kirjoitti: Vanteista . Hienot!
Vaan niin näyttää olevan koko autokin .
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta taitaa museokatsastuksessa puritanismi sen verran nykyisin olla jo höltynyt, että aikakaudelle ominaiset varusteetkin hyväksytään, kun kyse on vain kosmeettisista muutoksista, jotka olisivat hyvin voineet kyseistä yksilöa alunperinkin koristaa...
Hieno on noin
Mutta eipä näistä tarvitse tässä kohtaa murehtia, kun museoikäänkin on vielä monta kesää
Re: Tietoa R129 :stä
MInä en museokatsastaisi sitten joskus ollenkaan...
Re: Tietoa R129 :stä
Pari auton museokatsastus kokemuksella: auton ei tarvitse olla prikulleen sama, kuin tehtaalta lähtiessä, aikakautensa varusteita on saanut autoon lisätä, muistaakseni museokatsastaja sanoi: "ajan hengen mukaisia varusteita". Esim kasarilla autoon lisätty finlandia kattoluukku ei ole este museoida auto.juusmo kirjoitti:
Tarkastuskriteereistä en tiedä mitään, mutta nuo muutamat ulkopuolen muutokset ovat facelifteistä, ja auto on pre-facelift. AMG-satsi sekä kidukset kyljissä 96- ja takavalot 99-faceliftistä, joten ne eivät vielä olleet tämä auton rullatessa tehtaalta saatavilla. Ja etusäleikkö ei ole alkuperäinen.
Mutta eipä näistä tarvitse tässä kohtaa murehtia, kun museoikäänkin on vielä monta kesää
Mulla on tohon SECciin lisätty jälkeenpäin esim. AMG korisarja, AMG mittaristo ja AMG ratti. Ei kuulemma ole este museokatsastaa auto.
No, jos tuon museointi tulee eteen, niin MB klubin asiantuntijat saavat ensin konsultoida siitä, mitä muutoksia vaaditaan.
En ole päässyt vielä jäljille siitä, miltä aikaudelta nuo vanteet ovat. Onko jolla kulla tietoa?
Muistan jostain lukeneeni, että -95 facelistissä tuli uudet puskurit, kaksi aukkoiset kylkipaneelit ja 6 rivinen maski?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Tietoa R129 :stä
Juu, siis syksyllä 95 mallivuodelle 96. Ulkopuolella myös etuvilkut muuttuivat Euroopassa kokonaan kirkkaiksi ja takavalot kokonaan punaisiksi mutta pysyivät edelleen kulmikkaina. Sisällä sitten uudet ovipahvit, istuinverhoilut ja ratti ainakin.C 124 320 kirjoitti:Muistan jostain lukeneeni, että -95 facelistissä tuli uudet puskurit, kaksi aukkoiset kylkipaneelit ja 6 rivinen maski?
Re: Tietoa R129 :stä
Omaan r129:iini oli edellinen omistaja vaihdattanut digimittariston, kun vanhaan oli tullut vilkkuvien valjoen syndrooma. Vaihto oli tehty Vehossa, josta löytyy myös dokumentaatio (km-tiedot) tapahtuneesta.C 124 320 kirjoitti:Tuo voisi olla yksi syy digimittariin.juusmo kirjoitti:Tuosta mittaristosta: Muistelen lukeneeni, että jossain vaiheessa vanhanmallisia mittaristoja ei enää saanut, ja sen seurauksena analogimatkamittarin koneiston pettäessä marmoritiskin vastaus ongelmaan on myydä uusi digitaalinäyttöinen mittaristo. Siitä en tiedä mitä tuo museoarvolle tekee, mutta ainakin mittariston vaihdolle voi olla ollut "hyvä" syy. Lisää tietysti myös riskiä siitä, että matkamittarilukema on jotain muuta kuin todellinen ajomäärä, jos vaihto on tehty itse tms.
Taidan käydä vilaisemassa autoa vielä vähän tarkemmin.