Joo, tuulilasin rikoin jo Täytyy vissiin mum pyytää sua tänne käymään etten riko enempääS202 kirjoitti:Voi saada, mutta löytyy noita käytettynäkin. Kyllä ne lasit irtoaa kun maltillisesti niitä alkaa kampeamaan.
s123 300tdt fiksausta, museointia
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Rikoin mäkin yhden takasivulasin ja takalasin joskus. Sekä kaks tuulilasia mutta niitä en yrittänytkään ehjänä. Ei ne rikki mee kun muistaa että se lasi ei kestä vääntämistä, tai kestää ihan pikkuisen, mutta poksahtaa kerralla sitten hajalle. Ja ne lasinmuruset menee ihan jokapaikkaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Poistelin alusta turhia kuvia niin mahtuu vielä muutama lisää, täytyy sitten laittaa jonnekkin palvelimelle. Viime vai toissa viikolla sain korin ruostehommat tehtyä ja tällä viikolla puhalsin korin lasimurskalla. Oli siinä hommaa, kahtena iltana 4 tuntia yhtä soittoa puhalsin menemään mutta tulipahan sekin tehtyä. Lattiat myös sisäpuolelta, täytyy vielä hiomakoneella viimeistellä kun puhaltaminen ei tehoa juuri ollenkaan liimaan jota jäi keskikonsoliin äänieristeistä ja pariin muuhun paikkaan. Materiaalina 0,1-0,2mm lasimurska, erittäin hyvä aine. Aloitin maalaamaan etupäätä epoksilla, tosi työläs saada maalia joka koloon ja rakoon, täytyy vielä kolmas kierros tehdä että joka paikassa on vähintään riittävä kerros pohjamaalia.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Täytyy perehtyä miten olet korjannut ovien alareunoja, itsellä samaa hommaa edessä ensi talvena.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Oviin saa valmiit korjauspalat. Jos alareunaa ei tarvi vaihtaa mutta tiivisteura on ruosteessa niin teettää peltisepällä sopivaa profiilia siihen.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Nyt on alusta ja moottoritila pohjamaalattu, lattiat sisäpuolelta vielä mutta maalaan sen vasta lopuksi. Seuraavaksi saumojen tiivistelyä, sikaflexin ruiskutus jota on 24 tuubia hankittuna ja pintamaalaus. Helmoihin tulee 3M kiveniskumassa ja luonnollisesti oikea tummanharmaa eli galinitgrau matta, moottoritila ja pyöränkotelot pintavärillä ja pohjaan ja lattioihin suunnilleen samansävyinen puolikiiltävä maali mikä toi alkuperäinen pohjamaalikin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Kyllä tullee hyvä
Mikä sävy tähän tulee pintaväriksi?
Mikä sävy tähän tulee pintaväriksi?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Väriksi tulee alkuperäinen 735 astral silber, se onkin ihan hyvä väri.
Tänään ruiskuttelin ensin noi sikamassat pohjaan, joka onnistuikin hienosti. Yritin jäljitellä alkuperäistä, mutten jaksanut pensselillä sitä juuri sutia niinkuin tehtaalla kun se oli niin työlästä ja hienommaksi se jäi noin. Massaa meni vaan 15 tuubia, enkä lähtenyt sitten tehdastyyliin mitään hullua kerrosta ruiskuttamaan kun ei siitä ole mitään hyötyä. Lähes yhtä paksusti sitä kuitenkin on. Pohjaan massattomalle alueelle jäävän harmaan maalasin ennemmin massan ruiskutusta koska halusin massan jäävän päällimmäiseksi kuten alunperinkin enkä halunnut jättää mitään paikkaa pelkälle pohjamaalille.
Pyörien koteloihin tuli pintaväri kuten alunperinkin, oikein värimassa ja lakka koska ne 1k alkydimaalit ei tuohon sikamassaan tartu kunnolla. Helmoihin 3M kiveniskumassa, pikkusen karkeampi jälki kuin alunperin muttei mikään röpömassa vaan oikein siisti pinta. Päälle vielä tuo tummanharmaa 7129 galinitgrau, sen teetin 2k tavarana spraypurkkiin niin ei tarvinnu ruiskua sotkea ja piisas sopivasti molemminpuolin.
Tänään ruiskuttelin ensin noi sikamassat pohjaan, joka onnistuikin hienosti. Yritin jäljitellä alkuperäistä, mutten jaksanut pensselillä sitä juuri sutia niinkuin tehtaalla kun se oli niin työlästä ja hienommaksi se jäi noin. Massaa meni vaan 15 tuubia, enkä lähtenyt sitten tehdastyyliin mitään hullua kerrosta ruiskuttamaan kun ei siitä ole mitään hyötyä. Lähes yhtä paksusti sitä kuitenkin on. Pohjaan massattomalle alueelle jäävän harmaan maalasin ennemmin massan ruiskutusta koska halusin massan jäävän päällimmäiseksi kuten alunperinkin enkä halunnut jättää mitään paikkaa pelkälle pohjamaalille.
Pyörien koteloihin tuli pintaväri kuten alunperinkin, oikein värimassa ja lakka koska ne 1k alkydimaalit ei tuohon sikamassaan tartu kunnolla. Helmoihin 3M kiveniskumassa, pikkusen karkeampi jälki kuin alunperin muttei mikään röpömassa vaan oikein siisti pinta. Päälle vielä tuo tummanharmaa 7129 galinitgrau, sen teetin 2k tavarana spraypurkkiin niin ei tarvinnu ruiskua sotkea ja piisas sopivasti molemminpuolin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Sain auton maalattua sisäpuolelta. Pohjalla epoksi ja pinnassa ral7044 silk grey puolikiiltävä joka oli aika lähellä alkuperäistä pohjamaalin sävyä. Viimeiseksi ruiskutin sikaflex 529 at ja levittelin pensselillä samalla tyylillä kuin tehtaallakin. Peräkontti ja etupenkkien kiinnitykset maalattu tuolla alkuperäisellä 7129 galinit graulla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Hyvältä näyttää. Onko se ollut tehtaalta lähtien tuollainen kirjava sisältä? Ei ole niinkään kokemusta kolmosista, niin en tiedä. 124/201 on jo kauttaaltaan tuolla harmaalla maalattu, ja osittain on sumurajaa pintaväristä.
Miten kopan maalauksen kanssa, ootko jo maalarin valinnut ja sopinut?
Miten kopan maalauksen kanssa, ootko jo maalarin valinnut ja sopinut?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Joo alunperin lattiassa on vaan pohjamaali joka ulkoväristä tai jostain muusta riippuen harmaa tai musta ja peräkontti maalattu tummanharmaalla. Sitten ulkoväriä mitä nyt on sisäpuolelle mennyt.
Sielä Jokiaholla käväisin, käski palata asiaan tuossa kuunvaihteessa. Saavat lisää hallitilaa vissiinkin. Sanoin heti että nyt ei etsitä halvinta vaan parasta maalaria. Jonkun 124 lokasuojan ne oli teille jollekkin veljekselle maalannu tuolla samalla 735 värillä kun sitä väriä siinä ihmeteltiin.
Sielä Jokiaholla käväisin, käski palata asiaan tuossa kuunvaihteessa. Saavat lisää hallitilaa vissiinkin. Sanoin heti että nyt ei etsitä halvinta vaan parasta maalaria. Jonkun 124 lokasuojan ne oli teille jollekkin veljekselle maalannu tuolla samalla 735 värillä kun sitä väriä siinä ihmeteltiin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Juu Petrin 260E:n uudet loksut oli siellä maalattavana. Se on kans tosiaan Astral Silber. Jokiaholla on ollu melko kiirusta täs koko vuosi..S202 kirjoitti:Joo alunperin lattiassa on vaan pohjamaali joka ulkoväristä tai jostain muusta riippuen harmaa tai musta ja peräkontti maalattu tummanharmaalla. Sitten ulkoväriä mitä nyt on sisäpuolelle mennyt.
Sielä Jokiaholla käväisin, käski palata asiaan tuossa kuunvaihteessa. Saavat lisää hallitilaa vissiinkin. Sanoin heti että nyt ei etsitä halvinta vaan parasta maalaria. Jonkun 124 lokasuojan ne oli teille jollekkin veljekselle maalannu tuolla samalla 735 värillä kun sitä väriä siinä ihmeteltiin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Joo. Taidan muuttaa suunnitelmia maalauksen suhteen siten että maalaan itse ovenvälit, ovien sisäpuolet ja etulokarit sisäpuolelta ja säädän ne kaikki paikoilleen. Vähän hankala jos kiikuttaa maalarille pelkän korin ja kasan ovia ja lokasuojia. Tuskin siinä silmiinpistäviä sävyeroja tulee, täytyy nyt ensviikolla käydä konsultoimassa että mitä on mieltä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Pitäis maalata moottoritila mutten millään malttanu olla aloittamatta lattian vaimennusta. Materiaalina 4mm bitumi, aluksi oli tarkoitus koittaa tehdä mahdollisimman alkuperäisesti mutta eihän niitä alkuperäisiä materiaaleja enää saa. Joten miksei sitten kerralla kunnolla, butyylimatto taitaa olla vaimennusteholtaan yhtä hyvää kuin toi 4 millinen bitumi mutta tykkään tuosta tehdasmaisemmasta ulkonäöstä. Työlästä laittaa mutta lopputulos omaan silmään hieno. Tulipellin vaimennan butyylimatolla että pysyy varmasti kiinni ja etujalkatiloihin ja kardaanitunnelin päälle kerroksittain molempia koska alkuperäisetkin vaimennukset on liki sentin paksuiset. Oviin, takakylkiin ja kattoon ehdottomasti butyylimatto että pysyy varmasti kiinni.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
On tää kyllä mahtava projekti Kyllä mun täytyy yrittää tulla käymään sun luona , jos sais vaikka motivaatiota omaan projektiin Kyllä se kannattais ottaa noin pellille minun kanssa.. paljon helpompi korjata kunnolla mutta tietenkin työläämpää.. Nostan koneen ja vaihteiston omasta irti että voin hitsata ja maalata konehuoneen puolelta kuntoon, siinä samalla se sisustakin lähtis ja taka-akselisto...
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Iso homma siinä on kun auton näin purkaa mutta saa sitten tehtyä niin hyvän kun viitsii. Moottori-vaihteisto on helppo irrottaa yhtenä pakettina, samaten taka-akselisto.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Hyvältä näyttää! Tuo on kyllä paremman näköistä kun alumiinipintanen, mutta niin perseestä asentaa ja poistaa, jos nyt joskus tarvii.. mutta tuskin tästä tarvii repiä mitään irti. Mielestäni butyyliä ja bitumia ei kannata kerrostaa, vaan käytät huokoisempaa materiaalia bitumin päällä. Ne on kumminkin eri taajuuksia mitä ne materiaalit vaimentaa, niin useamman matskun käytöllä se lopputulos on parempi. Cadillacissa käytin bitumia ja 10mm huopaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Taidan tilata muutaman bulk packin black goldia ja tehdä sillä loput, voi olla aika haasteellista saada kardaanitunnelit ja muut tehtyä siististi. Mun mielestä jossain autosoundin testissä bitumi ja siihen päälle vielä butyylimatto antoi parhaan vaimennuksen. Aattelin vaimentaa katon ja kaikki kun kaikki on purettuna pois, ja onhan se hieno kun auto on hiljainen. Käväisin kysymässä mielipidettä tuosta että maalaisin itse ovien sisäpuolet ja ovien väliköt, eikä pitänyt ollenkaan pahana vaihtoehtona.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Juu, STP on ihan hyvää tavaraa hintaansa nähden. Caddyssa on myös katto vaimennettu, se vaikuttaa yllättävän paljon! Olisin varmaan cossustakin vaimentunut, mutten jaksanut repiä verhoilua irti kun ei ollu pakko.S202 kirjoitti:Taidan tilata muutaman bulk packin black goldia ja tehdä sillä loput, voi olla aika haasteellista saada kardaanitunnelit ja muut tehtyä siististi. Mun mielestä jossain autosoundin testissä bitumi ja siihen päälle vielä butyylimatto antoi parhaan vaimennuksen. Aattelin vaimentaa katon ja kaikki kun kaikki on purettuna pois, ja onhan se hieno kun auto on hiljainen. Käväisin kysymässä mielipidettä tuosta että maalaisin itse ovien sisäpuolet ja ovien väliköt, eikä pitänyt ollenkaan pahana vaihtoehtona.
Tottakai se helpottaa ja nopeuttaa paljonkin kun saa vetää vaan värin pintaan kerralla eikä irrallaan kaikkia. Plus että saat säätää ne palikat ilman jännitystä jäljistä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Moi
Tuli näitä eristyskuvia katsellessa mieleen tuon oman coupen kardaanitunneli. Tai käytännös se vaihteiston alue. Siinä oli sellainen senttiä vahva eriste sielä ulkopuolella. Sellainen muotoonvalettu joka oli sieltä täältä korissa kiinni. Onko tällainen yleendä 123 korisissa? Oli sen verran repaleinen että mietin jättääskö pois kokonaan vai koittaisko korvata jollain... toisaalta mitäpä sinne ulkopuolelle mitään kurankerääjää rakentelis.
TJ
Tuli näitä eristyskuvia katsellessa mieleen tuon oman coupen kardaanitunneli. Tai käytännös se vaihteiston alue. Siinä oli sellainen senttiä vahva eriste sielä ulkopuolella. Sellainen muotoonvalettu joka oli sieltä täältä korissa kiinni. Onko tällainen yleendä 123 korisissa? Oli sen verran repaleinen että mietin jättääskö pois kokonaan vai koittaisko korvata jollain... toisaalta mitäpä sinne ulkopuolelle mitään kurankerääjää rakentelis.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Ilmeisesti turbodieselin varuste, koska tässäkin on sellainen. Mulla se oli ihan ehjä ja aattelin laittaa takas paikalleen.Maastis kirjoitti:Moi
Tuli näitä eristyskuvia katsellessa mieleen tuon oman coupen kardaanitunneli. Tai käytännös se vaihteiston alue. Siinä oli sellainen senttiä vahva eriste sielä ulkopuolella. Sellainen muotoonvalettu joka oli sieltä täältä korissa kiinni. Onko tällainen yleendä 123 korisissa? Oli sen verran repaleinen että mietin jättääskö pois kokonaan vai koittaisko korvata jollain... toisaalta mitäpä sinne ulkopuolelle mitään kurankerääjää rakentelis.
TJ
Joo sitä ovien ym säätämistä mä ajattelinkin, kun ne on kuitenkin sellaisia aikaavieviä juttuja jotka kyllä saa itekin tehtyä. Ja saa laittaa lukot kiinni jne. Ehkä jopa moottorinkin vois laittaa paikalleen niin sais ajamalla siirrettyä, täytyy nyt kattoa missä vaiheessa sen sitten maalauttaa. Järkevinhän se periaatteessa olis tehdä melkein viimeisenä.EVO X kirjoitti:Juu, STP on ihan hyvää tavaraa hintaansa nähden. Caddyssa on myös katto vaimennettu, se vaikuttaa yllättävän paljon! Olisin varmaan cossustakin vaimentunut, mutten jaksanut repiä verhoilua irti kun ei ollu pakko.
Tottakai se helpottaa ja nopeuttaa paljonkin kun saa vetää vaan värin pintaan kerralla eikä irrallaan kaikkia. Plus että saat säätää ne palikat ilman jännitystä jäljistä.
Pitäis jaksaa tehdä pohjatyöt moottoritilaan mutta meinaa vähän vedättää se homma. Plus että kun en suojannut paikkoja mitenkään kun ruiskutin tuon sikamassan niin moottoritilassa oli joka paikassa ohisumuna lentäneenä sitä nöyhtää. Se lähtee kyllä helposti karhunkielellä ja samalla tulee pohjamaaliakin hiottua tasaisemmaksi mutta on siinä hommaa käydä joka kolo läpi.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Ovien säätämiseen,sikäli tarve shimmeille niin löytyy eripaksuisia kasallinen.Eikä maksa mitn.
Laita yv jos sikseen
Laita yv jos sikseen
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Olikos niissä alunperin shimmejä missään, lukon vastakappaleen alla muistaakseni tuon näköisiä? Pidetään mielessä
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Juu,lukon vastakappaleen alla eripaksuisia.
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Pientä takapakkia taas, sitähän ei tässä projektissa ole ollutkaan... Eli toi sikamassa ei oo tarttunut pyöränkoteloihin kiinni niinku pitäis, aluksi epäilin että se ei syystä tai toisesta tartu epoksiin koska polyuretaanimaalin päällä se istuu kuin tauti, mutta sitten hoksasin että se täytyy olla toi hopea pintamaali koska pintamaalaamattomissa paikoissa se näyttäis olevan lujasti kiinni epoksissakin. Ja olishan se nyt ihme jos se ei epoksissa pysyisi. ketuttaa kyllä ankarasti, sikan suomenkielisessä jutussa sanotaan että maalattavissa vesipohjaisilla automaaleilla, tai yleisimmillä automaaleilla heti-72 tunnin kuluessa ja vähän laajemmassa englanninkielisessä opasteessa että maalattaessa polyuretaanilla tai akryylillä maali tarttuu parhaiten välittömästi massan ruiskutuksen jälkeen eli märkää märälle. Alkydimaalit tai muut 1k tuotteet ei käy, ja sen huomasin testipalan kanssa kun perus 1k spray ei tarttunut siihen juuri ollenkaan. Että käsittääkseni ihan valmistajan ohjeiden puitteissa mentiin kun sallitaan päällemaalaus 2k pur tai akryylimaaleilla. En tiedä sitten, kyllähän se vähän turhan hyvältä jo näyttikin
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Harmillinen homma.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Runko ja muut hopeat on ral9006 koska se pitäis olla lähellä alkuperäistä, ja niillä suzukin alkuperäisillä värikoodeilla ei löydy mitään. Lisäksi sen saa suorakiiltona niin säästyi yks maalauskerta välistä. Tarvikeosia on jonkun verran mm. takalokasuoja, takaiskarit ja pakoputki mutta ovat hintalaatusuhteeltaan oikein hyviä. Ruuvit, mutterit ja muut nippelit puhdistin fosforihapolla ja lasikuulalla ja käytin sinkityksessä, oleellinen homma jos meinaa että lopputulos olis edes jonkuntasoinen. Myös kaikki pultit ja ruuvit on alkuperäiset tai vähintään oikeanlaisella kannalla. Tankki ja sivuposki saa jäädä alkuperäiseen maaliin ihan siitä syystä että ovat varsin hyvässä kunnossa ja tarvike tankintarratkaan eivät ole samanlaiset kuin alkuperäiset. Tankissa oli vielä varoitustarrakin jäljellä ja se kumilista siinä yläreunassa jollaista tiennyt olevankaan. Ihan kiva alkuperäisyyttä tuova juttu, vahaus ja uus varoitustarra ja kumilista vaan. Eihän se nyt mitään entisöintikilpailu tasoa ole, mutta perusasiat kunnossa.
Autosta sen verran että oon hinkannut massoja pois aina kun jaksanut, vasen puoli alkais olla uusintakierrosta vailla. Sekä testannut mikä toimii, eli jos tuota sikamassaa on tarkoitus maalata, niin vesiohenteinen värimassa ja lakka johonka joustoaine sekaan. Vaihtoehtoisesti akryylimaali joka toki on samaa akryyliä kuin lakkakin, ja siihen kans joustoaine. Ja oltava 2k tavaraa ehdottomasti, ne 1k akryylit ei tartu tuohon. Toki käyttöohjekin tuon kertoo, ei vaan mitenkään selkeästi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Voi ottaa takamukselle ajella tuolla sutkilla, varsinkin talvikelillä
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Komia pv! Ostin tollasen -93:n osiksi omaa -88 varten ja myin sen loppuraadon kaverille, joka entisöi sen ihan museokuntoon. Syksyllä se myikin sen jo eteenpäin Huutokaupat.comissa. Oli aika työläs löytää edes vastaava sävy tuohon tankkiin/poskiin, kun ei niillä Suzukin koodeilla tosiaan tee mitään. Lopuksi se osti uuden SGP tankin etukappaleen josta saatiin väri. Sama juttu saman kaverin -84:n kohdalla, mutta siihen ei saanut edes sitä etupalaa uutena keltasena, joten se väri piti ottaa hiukan summissa Suzukin MP värikartasta. Lamppua en oo ehtiny kattomaan kun mennään vasta jouluna Pohjanmaalle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)