MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
joo noita sinun jousia siis tarkoitin ...piti oikein tarkistaa ketjusta että kumpaa olin katsonut
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Tätä kirjoittaessa on hyvin jännät fiilikset, sillä jos tahdet on oikeassa asennossa, on auto "valmis" viikon loppuun mennessä. Valmis tarkoittaa toki tässä vaiheessa koottua, eli varsinainen detaljointi/kiillotus/puunaus ym. jää sitten vielä tehtäväksi. Olisi toki myös saatava auto tienpäälle ja päästävä tutkimaan löytyykö siitä teknisesti vielä jotain korjattavaa. Lisäksi listalla olisi katsastus ja Museorekisteröinti kerä Classic Data tarkastuksen. Hommia toki siis riittää, mutta aletaan olla jo sillä tasolla, että se paikkavaraus Helsingin American Car showhun voidaan tehdä ensi pääsiäiselle. Näillä näkymin tulemme kahden auton voimin omalla Garage59 osastolla sinne uudelle Classic puolelle, mutta siitä lisää sitten tuonnempana.
Tässä parin viikon aikana on sitten yritetty siistiä tuota konehuonetta, joka jäi viimeiseksi hommaksi. Heti alkuun voin sanoa, että moottorin ja siihen liittyvien komponenttien korjailu ja viimeistely on mulle sitä pahinta pakkopullaa. Ei nimittäin kiinnosta, yhtään. Mutta koska edelleen tavoitteena on laadukas entisöinti, on myös konehuoneen oltava katseenkestävässä kunnossa. Kerrotaan nyt sekin heti alkuun, että täydellistä lopputulosta ei tässä haettu, eikä kaikkia juttuja tehty ihan niin hyvin kun pitäisi, mutta sanotaanko että lopputulos on asiallinen.
Moottoritilahan oli pesty jo ainakin kolmeen kertaan, mutta edelleen likaa löytyi laajalti. Lähtökohta oli kuitenkin sellainen nuhjuisen ja hapettuneen kuiva, eli pahimmat öljymössöt oli poissa. Irrottelin autosta syylärin, lauhduttimen, flektin ja tuulitunnelin, laturin, ruiskupaketin, säiliöt ja toki letkuja ja johtosarjaa. Bensalinjat puhallettiin ja keltapassivoitiin uudelleen. Näin tehtiin myös kiinnikkeille, ruuveille ja muovikansien klipseille. Kaikki muoviosat pestiin saippuavillalla puhtaiksi. Ruiskun kumipalje tutkittiin ja todettiin virheettömäksi, jonka jälkeen sekin pestiin luonnollisesti huolellisesti. Koneeseen vaihdoin varmuuden vuoksi uuden vesipumpun ja termostaatin. Myös alavesiletku uusittiin ja letkujen klemmarit. Sähköflekti purettiin ja kiinnikkeet keltapassivoitiin ja runko maalattiin uudelleen. Lauhdutin vaihdettiin uuteen. Vaikka lauhdutin oli 16V mallin, oli siinä pieniä eroja alkuperäiseen. Siitä syystä jouduin ottamaan toisen kiinnikkeen vanhasta ja lisäämään sen uuteen kennoon. Samasta syystä kennolle menevää kompressorin putkea piti oikaista, että sen sai oikeaan kulmaan.
Syyläri pestiin ja sen yläosa maalattiin uudelleen. Maalia sai päälleen myös imusarja ja öljynsuodattimen kotelo. Koneen päälle vaihdettiin samalla uudet kumiletkut suuttimille. Vaihdoin lopulta myös toisen ohjaustehostimen pumpun, sillä vanha oli vuotanut todella rajusti ilmastoinnin kompuran päälle. Käytetty varaosa putsattiin ja maalattiin uudelleen. Tietenkin myös moniurahihna vaihdettiin uuteen. Uutta osaa tuli vielä, tulppien johdot, sytytyspuola, virranjakajan kansi, paisuntasäiliö, tulipellin eriste, hihnan kiristinrulla, jännitteensäädin yms. Pissapojan säiliö vaihtui vähemmän kellastuneeseen käytettyyn, joka pestiin huolellisesti. Lisäksi putsailin konehuonetta sieltä täältä ja korjasin maalauksia. Vielä jäljellä on detaljointia ja varsinainen puunaus. Kuvissa osat on suoraan asennuksen jäljiltä, joten niissä on kaikenlaista lähmää vielä päällä.
Yksi ongelmakin tuli eteen, kun asensin autoon töötit. Rattia painamalla ei tapahtunut mitään, vaikka töötti toimi kun antoi suoraan akulta virtaa. Sitten sulake, ok, sitten johdot, ok. Avasin ratin ja putsasin kosketuspinnat, ok, irrotin johtosarjan liittimen ja mittasin johdot, ok.. enää en keksinyt kun irrottaa ratin ja katsoa toimiiko jousikontaktit, ja voilá. Eihän ne toimi jos niitä ei ole. Samaa uutta viikseä kun myydään sekä liukupinnallisiin ratteihin ja sprilaalilla toimiviin, niin ne jousikontaktit töötille ei kuulu pakettiin vaan ne pitää tarvittaessa lisätä. No vanha viiksi oli tallessa ja nyppäsin ne siitä irti ja tökin paikalleen.. kappas vaan kun alkoi töötti soida.
Fiilikset alkoi nousta kun sai asentaa alkuvuodesta kunnostetut etu-umpiot paikalleen. Valotkin jopa pelasi, joten mielihyvä oli taattua. Kunnostettua palikkaa on mukava pulttailla kiinni, joten perään asensin lampun pesurit letkuineen. Varsinaisestihan autosta ei puutu kuin etupuskuri, mutta täytyy vielä vaihtaa toinen sähköantenni, kun vanha ropeltaa rumasti. Varapyörän kiinnitys ja työkalut uupuu ja tietenkin se loputon hierominen juhlakuntoon jokapuolelta.. mutta kaikenkaikkiaan nyt alkaa tuntua hyvältä! (Ai niin, autotalli siivotaan vasta kun auto on kasassa, joten pahoittelut sotkusta )
Tässä parin viikon aikana on sitten yritetty siistiä tuota konehuonetta, joka jäi viimeiseksi hommaksi. Heti alkuun voin sanoa, että moottorin ja siihen liittyvien komponenttien korjailu ja viimeistely on mulle sitä pahinta pakkopullaa. Ei nimittäin kiinnosta, yhtään. Mutta koska edelleen tavoitteena on laadukas entisöinti, on myös konehuoneen oltava katseenkestävässä kunnossa. Kerrotaan nyt sekin heti alkuun, että täydellistä lopputulosta ei tässä haettu, eikä kaikkia juttuja tehty ihan niin hyvin kun pitäisi, mutta sanotaanko että lopputulos on asiallinen.
Moottoritilahan oli pesty jo ainakin kolmeen kertaan, mutta edelleen likaa löytyi laajalti. Lähtökohta oli kuitenkin sellainen nuhjuisen ja hapettuneen kuiva, eli pahimmat öljymössöt oli poissa. Irrottelin autosta syylärin, lauhduttimen, flektin ja tuulitunnelin, laturin, ruiskupaketin, säiliöt ja toki letkuja ja johtosarjaa. Bensalinjat puhallettiin ja keltapassivoitiin uudelleen. Näin tehtiin myös kiinnikkeille, ruuveille ja muovikansien klipseille. Kaikki muoviosat pestiin saippuavillalla puhtaiksi. Ruiskun kumipalje tutkittiin ja todettiin virheettömäksi, jonka jälkeen sekin pestiin luonnollisesti huolellisesti. Koneeseen vaihdoin varmuuden vuoksi uuden vesipumpun ja termostaatin. Myös alavesiletku uusittiin ja letkujen klemmarit. Sähköflekti purettiin ja kiinnikkeet keltapassivoitiin ja runko maalattiin uudelleen. Lauhdutin vaihdettiin uuteen. Vaikka lauhdutin oli 16V mallin, oli siinä pieniä eroja alkuperäiseen. Siitä syystä jouduin ottamaan toisen kiinnikkeen vanhasta ja lisäämään sen uuteen kennoon. Samasta syystä kennolle menevää kompressorin putkea piti oikaista, että sen sai oikeaan kulmaan.
Syyläri pestiin ja sen yläosa maalattiin uudelleen. Maalia sai päälleen myös imusarja ja öljynsuodattimen kotelo. Koneen päälle vaihdettiin samalla uudet kumiletkut suuttimille. Vaihdoin lopulta myös toisen ohjaustehostimen pumpun, sillä vanha oli vuotanut todella rajusti ilmastoinnin kompuran päälle. Käytetty varaosa putsattiin ja maalattiin uudelleen. Tietenkin myös moniurahihna vaihdettiin uuteen. Uutta osaa tuli vielä, tulppien johdot, sytytyspuola, virranjakajan kansi, paisuntasäiliö, tulipellin eriste, hihnan kiristinrulla, jännitteensäädin yms. Pissapojan säiliö vaihtui vähemmän kellastuneeseen käytettyyn, joka pestiin huolellisesti. Lisäksi putsailin konehuonetta sieltä täältä ja korjasin maalauksia. Vielä jäljellä on detaljointia ja varsinainen puunaus. Kuvissa osat on suoraan asennuksen jäljiltä, joten niissä on kaikenlaista lähmää vielä päällä.
Yksi ongelmakin tuli eteen, kun asensin autoon töötit. Rattia painamalla ei tapahtunut mitään, vaikka töötti toimi kun antoi suoraan akulta virtaa. Sitten sulake, ok, sitten johdot, ok. Avasin ratin ja putsasin kosketuspinnat, ok, irrotin johtosarjan liittimen ja mittasin johdot, ok.. enää en keksinyt kun irrottaa ratin ja katsoa toimiiko jousikontaktit, ja voilá. Eihän ne toimi jos niitä ei ole. Samaa uutta viikseä kun myydään sekä liukupinnallisiin ratteihin ja sprilaalilla toimiviin, niin ne jousikontaktit töötille ei kuulu pakettiin vaan ne pitää tarvittaessa lisätä. No vanha viiksi oli tallessa ja nyppäsin ne siitä irti ja tökin paikalleen.. kappas vaan kun alkoi töötti soida.
Fiilikset alkoi nousta kun sai asentaa alkuvuodesta kunnostetut etu-umpiot paikalleen. Valotkin jopa pelasi, joten mielihyvä oli taattua. Kunnostettua palikkaa on mukava pulttailla kiinni, joten perään asensin lampun pesurit letkuineen. Varsinaisestihan autosta ei puutu kuin etupuskuri, mutta täytyy vielä vaihtaa toinen sähköantenni, kun vanha ropeltaa rumasti. Varapyörän kiinnitys ja työkalut uupuu ja tietenkin se loputon hierominen juhlakuntoon jokapuolelta.. mutta kaikenkaikkiaan nyt alkaa tuntua hyvältä! (Ai niin, autotalli siivotaan vasta kun auto on kasassa, joten pahoittelut sotkusta )
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 16.10.2019 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Aijai, kohta on mukava päästä näyttämään tenavalle maantietä
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
...millä lähtee keltaisuus pois paisuntasäiliöstä ? ...vai vaihdoitko uuden ?
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Näin on, paitsi just alkaa kelit olla sellaisia ettei enää viitti lähtee sotkemaan.joop79 kirjoitti:Aijai, kohta on mukava päästä näyttämään tenavalle maantietä
Joo vaihdoin uuden paisarin ja vähemmän kellastuneen lasinpesunestesäiliön.cuuno kirjoitti: ...millä lähtee keltaisuus pois paisuntasäiliöstä ? ...vai vaihdoitko uuden ?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Mites termostaattikotelo, jäikö vanha, ku nuo muovisethan tuppaa halkeemaan? Ja onkoha tuo muute 16-venttiilisessä erilainen ku tavallisessa m102:ssa (johohon alkuperänen uus metallinen koppa makso joku vuos sitten muutaman kympin, ja m103:een samoihin aikoihin huomattavan paljon vähemmän)?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Tollanen muovinen siinä kuuluu olla. Tuo on juu alkuperäinen, vaikutti hyvältä niin jätin sen käyttöön. Tuppaa nuo alkuperäiset silti kestämään huomattavasti kauemmin kun kiinalaiset tarvikkeet. Vaihtaa sitte jos tarttee.jackie kirjoitti:Mites termostaattikotelo, jäikö vanha, ku nuo muovisethan tuppaa halkeemaan? Ja onkoha tuo muute 16-venttiilisessä erilainen ku tavallisessa m102:ssa (johohon alkuperänen uus metallinen koppa makso joku vuos sitten muutaman kympin, ja m103:een samoihin aikoihin huomattavan paljon vähemmän)?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kyllä mä vähän veikkaan että kun ekat pikku pakkaset kuivaa ilman ja tiet niin taidat käydä lenkin ajamassa, itse en ainakaan malttaisi olla ajamatta.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Joo siis niin kuuluu alkujaan, mutta uuden alkuperäisosan ku kävi hakee Veholta, niin tuo muovikoppa on korvattu alumiinisella, ainaki m102/103:ssa Vaan lie noissa alkuperäsissäki muovikopissa eroja kestävyyden suhteen, koska sen perusteella, et "ne halkee järestään", ei niitä pitäs enää olla jälellä missään, ja silti niitä on viel yllättävän monessa autossa paikoillaan.EVO X kirjoitti:Tollanen muovinen siinä kuuluu olla. Tuo on juu alkuperäinen, vaikutti hyvältä niin jätin sen käyttöön. Tuppaa nuo alkuperäiset silti kestämään huomattavasti kauemmin kun kiinalaiset tarvikkeet. Vaihtaa sitte jos tarttee.jackie kirjoitti:Mites termostaattikotelo, jäikö vanha, ku nuo muovisethan tuppaa halkeemaan? Ja onkoha tuo muute 16-venttiilisessä erilainen ku tavallisessa m102:ssa (johohon alkuperänen uus metallinen koppa makso joku vuos sitten muutaman kympin, ja m103:een samoihin aikoihin huomattavan paljon vähemmän)?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Toki jos sattuu kuivamaan nuo tiet niin täytyy varata aika leimalle ja käydä vähän ajelulla. Ja siis sain auton kasaan torstai iltana ja ajelin tossa kotikadulla vähän. Sen verran pitää sepittää ennen pitemmälle lähtemistä, että ABS:n valo syttyy kun lähtee ajamaan. Se viittaa tuonne anturipuolelle, ja kun mittasin yleismittarilla ne, niin takana ei ole jatkuvuutta, eikä siis anna mitään vastusta. Edessä näyttää olevan kunnossa. Tuossa eilen jo ”tilasin” tutulta taka-anturin ja käyn sen tässä vkl aikana hakemassa. Luulisi että se nyt tuolla lähtee toimimaan. Jotain läikkää se jätti tuohon kadulle, mutta ei siitä oikein ottanut selvää mistä se olis tullut tai mitä se oli, mutta nostan auton pukeille ja tutkin vähän onko jokin liitos löyhällä.. tosin pari kertaa kun olen sitä siirtänyt nyt jälkeenpäin niin ei sieltä mitään ole valunut..MJPfin kirjoitti:Kyllä mä vähän veikkaan että kun ekat pikku pakkaset kuivaa ilman ja tiet niin taidat käydä lenkin ajamassa, itse en ainakaan malttaisi olla ajamatta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
On kyllä uskomattoman hyvää työtä. Itselle tulee heti mieleen juurikin tuosta ajamisella sotkemisesta, että jos auton tekee tuohon kuntoon niin sehän pitäisi ajamattomana siirtää johonkin näyttelytilaan/keräilijän säilytykseen kasvamaan korkoa. Ei tarvii kun kerran käydä lenkki ajamassa niin joka paikka heti likaisena. Jos itsellä olisi noin kunnostettu museokuntoinen vekotin niin en varmaan raaskisi ajaa sillä metriäkäänEVO X kirjoitti:Näin on, paitsi just alkaa kelit olla sellaisia ettei enää viitti lähtee sotkemaan.joop79 kirjoitti:Aijai, kohta on mukava päästä näyttämään tenavalle maantietä
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kiitokset. Ihan näpsäkkähähän siitä tuli. Ei sellanen perus kesäsadekeli niin haittaa, mutta tällänen oikeen rapainen syysmärkyys sotkee niin ankarasti.. lisäksi noi lehdet tarraa jokapaikkaan. Täytys saada se pidettyä nyt puhtaana niin kauan että se on tarkastettu.toni20 kirjoitti:On kyllä uskomattoman hyvää työtä. Itselle tulee heti mieleen juurikin tuosta ajamisella sotkemisesta, että jos auton tekee tuohon kuntoon niin sehän pitäisi ajamattomana siirtää johonkin näyttelytilaan/keräilijän säilytykseen kasvamaan korkoa. Ei tarvii kun kerran käydä lenkki ajamassa niin joka paikka heti likaisena. Jos itsellä olisi noin kunnostettu museokuntoinen vekotin niin en varmaan raaskisi ajaa sillä metriäkäänEVO X kirjoitti:Näin on, paitsi just alkaa kelit olla sellaisia ettei enää viitti lähtee sotkemaan.joop79 kirjoitti:Aijai, kohta on mukava päästä näyttämään tenavalle maantietä
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
jackie kirjoitti:Joo siis niin kuuluu alkujaan, mutta uuden alkuperäisosan ku kävi hakee Veholta, niin tuo muovikoppa on korvattu alumiinisella, ainaki m102/103:ssa Vaan lie noissa alkuperäsissäki muovikopissa eroja kestävyyden suhteen, koska sen perusteella, et "ne halkee järestään", ei niitä pitäs enää olla jälellä missään, ja silti niitä on viel yllättävän monessa autossa paikoillaan.EVO X kirjoitti:Tollanen muovinen siinä kuuluu olla. Tuo on juu alkuperäinen, vaikutti hyvältä niin jätin sen käyttöön. Tuppaa nuo alkuperäiset silti kestämään huomattavasti kauemmin kun kiinalaiset tarvikkeet. Vaihtaa sitte jos tarttee.jackie kirjoitti:Mites termostaattikotelo, jäikö vanha, ku nuo muovisethan tuppaa halkeemaan? Ja onkoha tuo muute 16-venttiilisessä erilainen ku tavallisessa m102:ssa (johohon alkuperänen uus metallinen koppa makso joku vuos sitten muutaman kympin, ja m103:een samoihin aikoihin huomattavan paljon vähemmän)?
muovinen koppa oli tuossa minunkin nykyisessä tullessaan , ja sehän olikin halki
on vissiin pikkusen hinnat pompsahtanu kun uuden joka siis on alumiinia hain marmorilta niin se maksoi liki 80 €
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Loppuviikosta sain auton vihdoin ja viimein yhteen pakettiin. Ongelmia oli mm. lampunpesimissä, mitkä tekivät vähän mitä sattuu. Päädyin lopulta vaihtamaan molemmat moottorit, jonka jälkeen ne alkoivat toimia. Konehuoneen puolelle tein vielä hieman puhdistusta ja lisäilin tarroja yms. detaljointia. Kaikkia niistä ei taida edes kuvissakaan vielä olla. Samalla takakonttiin saatiin varapyörän kiinnitys kuntoon, ja työkalut & tunkki paikalleen. Tässä onkin erikoinen kiinnitys varapyörälle, kun se kiinnitetään pultinreijästä 8mm tapilla, jossa on ristipää. Tuota kiinnitystapaa on ilmeisesti käytetty 1982-1985. Uudemmissa on sitten se muovinen "sanko" jo.
Lisää ongelmia ilmaantui kun lähti liikkeelle, jolloin käynnistyksessä sammunut ABS valo syttyi uudelleen. Arvelin, että tuossa tilanteessa syy löytynee antureista, ja mittailin ne yleismittarilla. Etummaiset, jotka olikin hankittu tähän autoon puuttuvien tilalle, toimivat moitteettomasti, mutta takana ei tullut minkäänlaista arvoa. Ajattelin että se on helppo homma katsella toimiva, mutta kas kummaa, kun juuri tässä mallissa on käytetty jotakin todella ihmeellistä versiota. Alkuperäinen anturi on matalampi ulkoisesti ja sen kiinnitysruuvin reikä on 2mm lähempänä itse anturin puikkoa. No yllättäen tuollaista ei nyt sitten löytynyt millään tähän hätään, joten päädyin muokkaamaan uudemman mallista anturia niin että sen saa kiinnitettyä. Anturin koon vuoksi myös käsijarruvaijerin kiinnikettä joutui kääntämään pois tieltä. Korjaus oli kuitenkin lopulta onnistunut, sillä koeajolla ABS valo ei enää syttynyt ja tärkeintä oli että myös se ABS toimii, mitä se ei ole tehnyt tätä ennen.
Muutaman kuvan räpsäisin kootusta autosta syksyisessä ilmastossa, jonka jälkeen pökkäsin auton talliin ja vaihdoin siihen alkuperäisvanteet paikalleen MR kuvia ja tarkastusta varten. Olisihan se noilla kaikilla muillakin mennyt läpi, mutta halusin kuviin ja tarkastukseen autosta täysin alkuperäisen näköisen. Eilen ehdinkin jo hieman aloitella pintojen viimeistelyä, joka lähti muutamien roskien hiomisella. Sen jälkeen kiillotin hiotut kohdat kovalla hexa-laikalla ja Mirkan 35 tahnalla. Tämän jälkeen aloitin myllyttämisen katosta. Ensimmäisenä käytin samaa kovaa hexaa ja Turtlen PRO sarjan T10 tahnaa Rotaryllä. Sitten T20 tahna, sileä kova laikka ja kolmantena pehmeä vohveli ja T40. Seuraavaksi käyn pinnan vierlä läpi Dualilla (tuplaepäkesko) ja tuolla T40 viimeistelytahnalla. Vahaksi tulee varmaankin Fusso, sen kiilto-ominaisuuksien vuoksi ja sen kiillotan epäkeskolla ja mikrokuitulaikalla.. mutta sitä ennen täytyy koko auto käydä läpi samalla tavalla.
Juutilaisen Anssillekin soittelin, ja sovimme alustavasti auton ClassicData ja MR tarkastuksen tuonne parin viikon päähän. Toivottavasti saan vielä oikean Beckerin huollosta sitä ennen. Räpeltävän Hirchmann Auta 6000KE:n tilalle hankin Auta 6000EL:n, jonka purin ja puhdistin ennen asennusta. Piiska tuli KE mallista ja nyt antenni toimii toivotunlaisesti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Oot sä kyllä kova tekemään! Ei tässä enää keksi mitä sanoa Kiva lueskella ja katella kuvia. Millä tavalla mittasit ABS-anturin? Mulla on sama homma SECissä, perän anturi lienee sökö mitä sitä tutkin.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kiitosta, eiköhän tässä olla jo loppusuoralla muutenkin. Mittaus yleismittarilla ihan normi vastuksen mittauksena. Edessä antoi nuo mun anturit 1500-1600ohm ja takana noin 600ohm.Häksä kirjoitti:Oot sä kyllä kova tekemään! Ei tässä enää keksi mitä sanoa Kiva lueskella ja katella kuvia. Millä tavalla mittasit ABS-anturin? Mulla on sama homma SECissä, perän anturi lienee sökö mitä sitä tutkin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
kyllä tässä on semmonen tekemisen meininki että väkisinkin ihmetyttää mistä tuota virtaa riittää
mutta kyllähän se maalissa alkaa olla.
mutta kyllähän se maalissa alkaa olla.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Tässähän menee hommat ihan peukaloiden pyörittelyksi kun hommat alkaa olla pikkuhiljaa taputeltu. Loppuviikon aikana sain kiillotettua korin mielestäni ihan asialliseksi. Kyllähän siinä sellainen kolme iltaa vierähti ja varmaan kymmenkunta tuntia. Vaikka siis lähtökohta oli todella hyvä, niin silti siinä saa sutattua aikaa.
Vaikka aiemmassa postissa jo kerroinkin menetelmästä niin listaan työvaiheet vielä uudelleen.
1. Roskien poisto vesihiomalla pienen hiomatuen ja minihiomalappujen avulla. Karkeudet 1500 ja 2500.
2. Hiottujen alueiden kiillotus rotaryllä kovalla vohvelilla ja tahnana Mirka 35.
3. 1 steppi kiillotus Rotary + kova vohveli ja tahnana T10 Turtlewax professional
4. 2 steppi kiillotus Rotary + kova sileä laikka ja tahnana T20 Turtlewax professional
5. 3 steppi kiillotus Rotary + pehmeä vohveli ja tahnana T40 Turtlewax professional
6. 4 steppi viimeistely Dual epäkesko, pehmeät laikat ja T40 tahna. Lisäksi käytin porakoneeseen kiinnitettävää 75mm epäkeskoa ja T40 tahnaa ahtaiden paikkojen viimeistelyyn.
7. Sealant Soft 99 Fusso käsin levityssienellä
8. Kiillotus Epäkeskolla ja mikrokuitulaikalla
9. Lasien vahaus Autoglymin glasswaxilla molemmin puolin.
10. Oviaukkojen, karmien, puskurien ja helmamuovien vahaus Autoglymin super resin polishilla.
Sitten pääsikin sisustan kimppuun, mutta siellä pääsi helpommalla. Imuroinnin jälkeen viimeistelin penkit,ovipahvit ja ratin prestan leather conditionerilla. Kojelauta ja keskikonsoli käsiteltiin tutulla Autoglymin vinyl&rubber carella jota käytän ylivoimaisesti eniten mistään autonhoitotuotteesta. Se on mielestäni ainut millä saa tasaisen lopputuloksen.
Sitten olikin aika napsia vähän järkkärillä kuvia, että saa laadukkaat paperikuvat MR todistusta varten. Edelleenkin radio on huoltoreissulla, mutta eiköhän se siltä tällä viikolla palaile.
Vaikka aiemmassa postissa jo kerroinkin menetelmästä niin listaan työvaiheet vielä uudelleen.
1. Roskien poisto vesihiomalla pienen hiomatuen ja minihiomalappujen avulla. Karkeudet 1500 ja 2500.
2. Hiottujen alueiden kiillotus rotaryllä kovalla vohvelilla ja tahnana Mirka 35.
3. 1 steppi kiillotus Rotary + kova vohveli ja tahnana T10 Turtlewax professional
4. 2 steppi kiillotus Rotary + kova sileä laikka ja tahnana T20 Turtlewax professional
5. 3 steppi kiillotus Rotary + pehmeä vohveli ja tahnana T40 Turtlewax professional
6. 4 steppi viimeistely Dual epäkesko, pehmeät laikat ja T40 tahna. Lisäksi käytin porakoneeseen kiinnitettävää 75mm epäkeskoa ja T40 tahnaa ahtaiden paikkojen viimeistelyyn.
7. Sealant Soft 99 Fusso käsin levityssienellä
8. Kiillotus Epäkeskolla ja mikrokuitulaikalla
9. Lasien vahaus Autoglymin glasswaxilla molemmin puolin.
10. Oviaukkojen, karmien, puskurien ja helmamuovien vahaus Autoglymin super resin polishilla.
Sitten pääsikin sisustan kimppuun, mutta siellä pääsi helpommalla. Imuroinnin jälkeen viimeistelin penkit,ovipahvit ja ratin prestan leather conditionerilla. Kojelauta ja keskikonsoli käsiteltiin tutulla Autoglymin vinyl&rubber carella jota käytän ylivoimaisesti eniten mistään autonhoitotuotteesta. Se on mielestäni ainut millä saa tasaisen lopputuloksen.
Sitten olikin aika napsia vähän järkkärillä kuvia, että saa laadukkaat paperikuvat MR todistusta varten. Edelleenkin radio on huoltoreissulla, mutta eiköhän se siltä tällä viikolla palaile.
Viimeksi muokannut EVO X, Ma 28.10.2019 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Näyttää noilla orkkis vanteilla jopa paremmalta madaltamattomana.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Upeasta vielä upeampi.
Hienoa nähdä osaamista myös tuossa detailing asiassa, ja kiva kun jaksat jakaa ohjeita.
Hieno Mersu !
Hienoa nähdä osaamista myös tuossa detailing asiassa, ja kiva kun jaksat jakaa ohjeita.
Hieno Mersu !
W903
V126
W203
V126
W203
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Oot kyllä ihan oikeassa, nyt se näyttää ihan siltä miltä pitääkin.Bemaristi kirjoitti:Näyttää noilla orkkis vanteilla jopa paremmalta madaltamattomana.
Kiitti! En ole mikään ammattilainen tuossa myllyttämisessä, mutta kokemusta alkaa jonkin verran olla niin perusjutut hoituu.tyko h kirjoitti:Upeasta vielä upeampi.
Hienoa nähdä osaamista myös tuossa detailing asiassa, ja kiva kun jaksat jakaa ohjeita.
Hieno Mersu !
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
No voi helevata, kyllä on kaunista jälkeä. Sanavarasto aika tyhjä kun on niin siistiä työtä.
Suomen hienoin varmasti!
Suomen hienoin varmasti!
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Laitoitko tuonne helmamuovien ja korin väliin tiivistettä?
Oikein kriittisesti kun katsoo, niin onko takaspoilerin reunat vähän nousseet vai hämääkö kuva?
Oikein kriittisesti kun katsoo, niin onko takaspoilerin reunat vähän nousseet vai hämääkö kuva?
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Ne alkuperäiset tiivisteenkoppurat on siellä paneeleissa paikallaan. Mutta ainakin tässä autossa nuo paneelit on tasaisesti noin 3mm irti siitä yläreunasta. Eli se ei ole kiinni ovea vasten. En tiedä miten ne on tehtaalta lähtiessä olleet, mutta ainakin tässä ne on kaikki tuolleen.Bemaristi kirjoitti:Laitoitko tuonne helmamuovien ja korin väliin tiivistettä?
Oikein kriittisesti kun katsoo, niin onko takaspoilerin reunat vähän nousseet vai hämääkö kuva?
Joo spoilerin etunurkat irvistää molemmin puolin. Se pohja on pullistunut sieltä sisäpuolelta, niin en lähtenyt niitä perkaamaan..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
On kyllä hieno, ja huolellisesti tehty jokapaikka. Ihan uuden näköinen
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kiitti, mutta ei nyt lähellekkään niin huolellisesti kun teikäläisen farkku tulee olemaanS202 kirjoitti:On kyllä hieno, ja huolellisesti tehty jokapaikka. Ihan uuden näköinen
Mutta kelpaa paremman puuttees.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kiitos! Tämä saattaa olla jopa ainut entisöity 2.3-16 Suomessa? En ainakaan ole nähnyt muita. Siistejä käyttökuntoisia toki löytyy ja tuota uudempaa 2.5-16 malliahan on useitakin vähänajettuja Suomessa. Joku vuosi sitten oli Jokimaan rompepäivilläkin kolme 2.5:sta joilla oli ajettu 80-150tkm. Hyvänä esimerkkinä esim. tuo Bemaristin yksilö. Niistä nuo automaatit on yleensä vielä paremmin säilyneitä, sattuneesta syystä. Oli muuten jännä kun 2.3 on ollut viime vuoteen saakka arvokkaampi kuin 2.5, mutta sitten kun 30-vuotta tuli myös tuolle 2.5:lle täyteen, niin sen arvo nousi 2.3:n yli. Veikkaan että tämä on myös tulevaisuudessa se suuntaus, sillä 2.5 on toimintavarmempi tekniikka.MJPfin kirjoitti:No voi helevata, kyllä on kaunista jälkeä. Sanavarasto aika tyhjä kun on niin siistiä työtä.
Suomen hienoin varmasti!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
onhan posketon kiilto pinnassa itsekkin entisessä elämässä kauan sitten tein autoliikkeen fiksihommia mutta tälläistä detailing myllytystä en koskaan tullu tehneeksi. onhan siinä melkoinen työ mutta kyllä se palkitsee.
toisena kommenttina on todettava että vanha pussihousu minustakin on näköjään tullut. ohan nuo toiset vanteet ihan poskettoman hienot, mutta jotenkin minustakin auto näyttää alkuperäisillä paremmalta.
toisena kommenttina on todettava että vanha pussihousu minustakin on näköjään tullut. ohan nuo toiset vanteet ihan poskettoman hienot, mutta jotenkin minustakin auto näyttää alkuperäisillä paremmalta.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
wezze72 kirjoitti:onhan posketon kiilto pinnassa itsekkin entisessä elämässä kauan sitten tein autoliikkeen fiksihommia mutta tälläistä detailing myllytystä en koskaan tullu tehneeksi. onhan siinä melkoinen työ mutta kyllä se palkitsee.
toisena kommenttina on todettava että vanha pussihousu minustakin on näköjään tullut. ohan nuo toiset vanteet ihan poskettoman hienot, mutta jotenkin minustakin auto näyttää alkuperäisillä paremmalta.
Kun lähtökohta on sellanen harjalla pestyn ja sammaloituneen välimaastosta niin se on itseasiassa palkitsevampaa nähdä lopputuloksena ero lähtökohtaan. Tässä nyt oli lähinnä työläs homma, mutta silti se näyttää melkein samalta
Voi olla että niillä 16” evoilla tuo olisi kaikkein sopivimman näköinen.. mutta täytyy nyt ihmetellä keväällä lisää aihetta. Tossa kerkiää talvella vaihdella moneen kertaan noita pyöriä
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Upeeta kamaa!
Veikkaan että 16" kaivonkansilla paras.
Lippavanteet aina tarvii sen vähän reilumman madalluksen että näyttää hyvältä.
Veikkaan että 16" kaivonkansilla paras.
Lippavanteet aina tarvii sen vähän reilumman madalluksen että näyttää hyvältä.