Terve vaan palstalaisille uudelta jäseneltä!
Tällä hetkellä autona vuoden 2011 C-farkku, joka oli(si) tarkoituksena vaihtaa E-sarjalaiseen, mutta sitä ennen pitäisi saada parkkitutkat korjattua.
Pakin päälle laittaessa tutkat näyttävät punaista. Lueskelin täältä ohjeita ja yritin kuunnella tutkien siritystä, mutta en erottanut mitään. Ostin Motonetistä yhden uuden anturin ja kokeilin sitä vuorollaan jokaisen anturin tilalle, mutta ongelma ei poistunut. Sitten otin kaikki anturit yöksi kuivumaan ja kokeilin aamulla uudestaan ilman tulosta.
Kävin tänään luetuttamassa vikakoodit (Motonetin korjaamossa). Nyt antaa yhdelle tunnistimelle koodin "jännite liian korkea" ja kaikille neljälle "väärä komponentti on ohjaustilassa", sekä yleisesti "CAN-tietosähke ZWGltä: Epälooginen signaali"
Ovatko nuo anturit siis paikkakohtaisia, vai pitääkö ohjelmoida? Tällaisesta en löytänyt mitään mainintaa kun näitä keskusteluja selasin, vai onko joku muu selitys mistä tämä voi johtua? Nyt siis paikoillaan ovat vain nuo neljä alkuperäisosaa, jotka ovat joskus toimineet, mutta varmaankin väärillä paikoilla(?)
Onkohan mitään muuta keinoa kuin viedä kiltisti marmoritiskille?
---
Samalla tuli myös koodi pakokaasun vastapaineanturi 1ltä "Siirrosvirta ylittää toleranssit". Tämä ei ole mitenkään oireillut ja vähän yllätti, mistäköhän voisi johtua?
W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)
Re: W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)
Ei ole paikkakohtaisia eikä tarvitse ohjelmoida. Motonetin lukulaitteen testitulokset on yhtä tyhjän kanssa, eli se raha meni hukkaan. Starilla testaamaan.
wiimax.fi
Re: W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)
Okei, kiitokset tiedosta. Tämäkin vaihtoehto kävi mielessä ja sen takia pitikin mainita missä koodit luettiin. Täytyy metsästää tuo star jostain.
Re: W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)
Tietysti saattaa helpottaa jos ilmoitat paikkakunnan mistä tähtösen toivoo löytävänsä.
W213 T 220d 4Matic -18
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)
"Siirrosvirta ylittää toleranssit" tuo kuulossta pahalta ilmeisesti mannerlattojen siiroksissa jotainsepti kirjoitti:Terve vaan palstalaisille uudelta jäseneltä!
Tällä hetkellä autona vuoden 2011 C-farkku, joka oli(si) tarkoituksena vaihtaa E-sarjalaiseen, mutta sitä ennen pitäisi saada parkkitutkat korjattua.
Pakin päälle laittaessa tutkat näyttävät punaista. Lueskelin täältä ohjeita ja yritin kuunnella tutkien siritystä, mutta en erottanut mitään. Ostin Motonetistä yhden uuden anturin ja kokeilin sitä vuorollaan jokaisen anturin tilalle, mutta ongelma ei poistunut. Sitten otin kaikki anturit yöksi kuivumaan ja kokeilin aamulla uudestaan ilman tulosta.
Kävin tänään luetuttamassa vikakoodit (Motonetin korjaamossa). Nyt antaa yhdelle tunnistimelle koodin "jännite liian korkea" ja kaikille neljälle "väärä komponentti on ohjaustilassa", sekä yleisesti "CAN-tietosähke ZWGltä: Epälooginen signaali"
Ovatko nuo anturit siis paikkakohtaisia, vai pitääkö ohjelmoida? Tällaisesta en löytänyt mitään mainintaa kun näitä keskusteluja selasin, vai onko joku muu selitys mistä tämä voi johtua? Nyt siis paikoillaan ovat vain nuo neljä alkuperäisosaa, jotka ovat joskus toimineet, mutta varmaankin väärillä paikoilla(?)
Onkohan mitään muuta keinoa kuin viedä kiltisti marmoritiskille?
---
Samalla tuli myös koodi pakokaasun vastapaineanturi 1ltä "Siirrosvirta ylittää toleranssit". Tämä ei ole mitenkään oireillut ja vähän yllätti, mistäköhän voisi johtua?
kunnon testereitä on nähty jopa sarissa mineen autolla edes tietä pitkin pääse
että ei sitä varten tarvitse minnekään marmorille mennä
parkki tutkan anturit on tarkkoja että ovat kunnolla paikassaan
Mökkillä
'
'
Re: W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)
Klaukkalassa asun, eli jostain täältä pk-seudun nurkilta. Täytyy kahlata läpi tuota star -ketjuaW204Koksi kirjoitti:Tietysti saattaa helpottaa jos ilmoitat paikkakunnan mistä tähtösen toivoo löytävänsä.
Re: W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)
Hyvin todennäköisesti vika on laitimmaissa antureissa takanurkissa, niinhin kura lentää estotta. Jos saat korvattua rikkinäiset uusilla alkuperäisillä antureilla ja myös johdotukset ovat ehjät, niin järjestelmä lähtee toimimaan samantien.septi kirjoitti:Klaukkalassa asun, eli jostain täältä pk-seudun nurkilta. Täytyy kahlata läpi tuota star -ketjuaW204Koksi kirjoitti:Tietysti saattaa helpottaa jos ilmoitat paikkakunnan mistä tähtösen toivoo löytävänsä.
EQB 300 4Matic -23