W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
septi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 27.12.2019 18:07

W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)

Viesti Kirjoittaja septi »

Terve vaan palstalaisille uudelta jäseneltä!

Tällä hetkellä autona vuoden 2011 C-farkku, joka oli(si) tarkoituksena vaihtaa E-sarjalaiseen, mutta sitä ennen pitäisi saada parkkitutkat korjattua.

Pakin päälle laittaessa tutkat näyttävät punaista. Lueskelin täältä ohjeita ja yritin kuunnella tutkien siritystä, mutta en erottanut mitään. Ostin Motonetistä yhden uuden anturin ja kokeilin sitä vuorollaan jokaisen anturin tilalle, mutta ongelma ei poistunut. Sitten otin kaikki anturit yöksi kuivumaan ja kokeilin aamulla uudestaan ilman tulosta.

Kävin tänään luetuttamassa vikakoodit (Motonetin korjaamossa). Nyt antaa yhdelle tunnistimelle koodin "jännite liian korkea" ja kaikille neljälle "väärä komponentti on ohjaustilassa", sekä yleisesti "CAN-tietosähke ZWGltä: Epälooginen signaali"

Ovatko nuo anturit siis paikkakohtaisia, vai pitääkö ohjelmoida? Tällaisesta en löytänyt mitään mainintaa kun näitä keskusteluja selasin, vai onko joku muu selitys mistä tämä voi johtua? Nyt siis paikoillaan ovat vain nuo neljä alkuperäisosaa, jotka ovat joskus toimineet, mutta varmaankin väärillä paikoilla(?)

Onkohan mitään muuta keinoa kuin viedä kiltisti marmoritiskille?

---

Samalla tuli myös koodi pakokaasun vastapaineanturi 1ltä "Siirrosvirta ylittää toleranssit". Tämä ei ole mitenkään oireillut ja vähän yllätti, mistäköhän voisi johtua?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17268
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole paikkakohtaisia eikä tarvitse ohjelmoida. Motonetin lukulaitteen testitulokset on yhtä tyhjän kanssa, eli se raha meni hukkaan. Starilla testaamaan.
wiimax.fi
septi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 27.12.2019 18:07

Re: W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)

Viesti Kirjoittaja septi »

Okei, kiitokset tiedosta. Tämäkin vaihtoehto kävi mielessä ja sen takia pitikin mainita missä koodit luettiin. Täytyy metsästää tuo star jostain.
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

Tietysti saattaa helpottaa jos ilmoitat paikkakunnan mistä tähtösen toivoo löytävänsä.
W213 T 220d 4Matic -18
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

septi kirjoitti:Terve vaan palstalaisille uudelta jäseneltä!

Tällä hetkellä autona vuoden 2011 C-farkku, joka oli(si) tarkoituksena vaihtaa E-sarjalaiseen, mutta sitä ennen pitäisi saada parkkitutkat korjattua.

Pakin päälle laittaessa tutkat näyttävät punaista. Lueskelin täältä ohjeita ja yritin kuunnella tutkien siritystä, mutta en erottanut mitään. Ostin Motonetistä yhden uuden anturin ja kokeilin sitä vuorollaan jokaisen anturin tilalle, mutta ongelma ei poistunut. Sitten otin kaikki anturit yöksi kuivumaan ja kokeilin aamulla uudestaan ilman tulosta.

Kävin tänään luetuttamassa vikakoodit (Motonetin korjaamossa). Nyt antaa yhdelle tunnistimelle koodin "jännite liian korkea" ja kaikille neljälle "väärä komponentti on ohjaustilassa", sekä yleisesti "CAN-tietosähke ZWGltä: Epälooginen signaali"

Ovatko nuo anturit siis paikkakohtaisia, vai pitääkö ohjelmoida? Tällaisesta en löytänyt mitään mainintaa kun näitä keskusteluja selasin, vai onko joku muu selitys mistä tämä voi johtua? Nyt siis paikoillaan ovat vain nuo neljä alkuperäisosaa, jotka ovat joskus toimineet, mutta varmaankin väärillä paikoilla(?)

Onkohan mitään muuta keinoa kuin viedä kiltisti marmoritiskille?

---

Samalla tuli myös koodi pakokaasun vastapaineanturi 1ltä "Siirrosvirta ylittää toleranssit". Tämä ei ole mitenkään oireillut ja vähän yllätti, mistäköhän voisi johtua?
"Siirrosvirta ylittää toleranssit" tuo kuulossta pahalta ilmeisesti mannerlattojen siiroksissa jotain :roll:

kunnon testereitä on nähty jopa sarissa mineen autolla edes tietä pitkin pääse
että ei sitä varten tarvitse minnekään marmorille mennä

parkki tutkan anturit on tarkkoja että ovat kunnolla paikassaan
Mökkillä
'
septi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 27.12.2019 18:07

Re: W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)

Viesti Kirjoittaja septi »

W204Koksi kirjoitti:Tietysti saattaa helpottaa jos ilmoitat paikkakunnan mistä tähtösen toivoo löytävänsä.
Klaukkalassa asun, eli jostain täältä pk-seudun nurkilta. Täytyy kahlata läpi tuota star -ketjua
mamajane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 27.02.2011 20:50
Paikkakunta: Espoo

Re: W204 diagnostiikka (tutkat ja pakokaasun paineanturi)

Viesti Kirjoittaja mamajane »

septi kirjoitti:
W204Koksi kirjoitti:Tietysti saattaa helpottaa jos ilmoitat paikkakunnan mistä tähtösen toivoo löytävänsä.
Klaukkalassa asun, eli jostain täältä pk-seudun nurkilta. Täytyy kahlata läpi tuota star -ketjua
Hyvin todennäköisesti vika on laitimmaissa antureissa takanurkissa, niinhin kura lentää estotta. Jos saat korvattua rikkinäiset uusilla alkuperäisillä antureilla ja myös johdotukset ovat ehjät, niin järjestelmä lähtee toimimaan samantien.
EQB 300 4Matic -23
Vastaa Viestiin