pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseudulta
pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseudulta
Elikkä 1999 vuosimallin SLK 230 ei ota kierroksia kunnolla jos polkaisee reilummin kaasua. Pienellä kaasulla toimii ihan hyvin ja ahdin näyttää lähtevän kyllä mukaan. Autossa ei ole OBD2 pistoketta eli pitäisi saada vikakoodit luettua tuosta pyöreänapaisesta pistokkeesta. Onko kellään Helsinki/Vantaa aksellilla lukijaa jolla voisi lukea vikakoodit. Tietysti voi antaa vinkkejä muutenkin mitä lähteä korjaamaan. MAF näytti ulospäin olevan ihan kunnossa (eli ei ole öljyinen) mutta tuo lienee yksi yleisimmistä ongelmista. Mistä MAFia kannattaa lähteä ostamaan? Biltemasta löytyy mutta saako niill tarvikeosilla enemmän onngelmia kuin hyötyä...
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Luetutuin vikakoodit vm 2000 veekasista eikä löytynyt mitään vaikka auto oli vikatilassa, 38 pin systeemi ei kuulemma anna kaikkea ulos vaikka Staarilla katsookin.
Ostin ebaysta uuden ilmamassamittarin, oman osani MB varaosanumeron mukaan Boschin vertailutalukosta katsottuani, eli suomeksi siis Boschin osanumerolla ostin ebaysta, muistaakseni alle 140 euroa sis postukulut.
Mutta täältä kannattaa ensin katsella, ei ole boschilainen kovin pahan hintainen: https://www.autonvaraosat24.fi/mercedes ... ramittarit" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostin ebaysta uuden ilmamassamittarin, oman osani MB varaosanumeron mukaan Boschin vertailutalukosta katsottuani, eli suomeksi siis Boschin osanumerolla ostin ebaysta, muistaakseni alle 140 euroa sis postukulut.
Mutta täältä kannattaa ensin katsella, ei ole boschilainen kovin pahan hintainen: https://www.autonvaraosat24.fi/mercedes ... ramittarit" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Jep. Sitä vähän epäilinkin että näin vanhassa ei kaikkea saa luetuksi. Kiitos tuosta linkistä. Boschilainen ei oo pahan hintainen tuolla joten täytyy tilata ja aloittaa siitä.
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Kuulostaa aika uskomattomalta. Ei kai mistään systeemistä "kaikkea" saa ulos merkkitesterilläkään mutta jos auto on pysyvästi vikatilassa niin kykenemättömämpikin testeri yleensä jotain ongelmaa löytää. Tällaisissa tapauksissa olisi mukava saada toinen mielipide, toiselta testaajalta.karra kirjoitti:Luetutuin vikakoodit vm 2000 veekasista eikä löytynyt mitään vaikka auto oli vikatilassa, 38 pin systeemi ei kuulemma anna kaikkea ulos vaikka Staarilla katsookin.
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
"Anna kaikkea ulos" ? Eihän se pistokkeesta ole mitenkään kiinni mitä saa Starilla mersusta selville, kaiken saa varmasti mitä mahdollista on.
Esimerkiksi ilmamassamittarin oikkuilu joka vie vikatilaan ei näy vikatestissä ellei ilmamassamittari anna nollaa tai viittä volttia, kun ei siellä moottoriohjauksella ole mitään mihin verrata tietoa jos se on vain sopivasti hieman pielessä. Näin riippumatta siitä onko liitin OBD vai 38-pin.
Tosin jonkin ajan jälkeen IMM oikkuilu aiheuttaa bensakoneiseen muita vikakoodeja joista osaava mekaanikko tietää mikä on ongelma.
Esimerkiksi ilmamassamittarin oikkuilu joka vie vikatilaan ei näy vikatestissä ellei ilmamassamittari anna nollaa tai viittä volttia, kun ei siellä moottoriohjauksella ole mitään mihin verrata tietoa jos se on vain sopivasti hieman pielessä. Näin riippumatta siitä onko liitin OBD vai 38-pin.
Tosin jonkin ajan jälkeen IMM oikkuilu aiheuttaa bensakoneiseen muita vikakoodeja joista osaava mekaanikko tietää mikä on ongelma.
wiimax.fi
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Minulla ei ole valitettavasti muuta tietoa kun se mitä Starin käyttäjä sanoi. Neljää autoa jossa 38pin olen hänellä käyttänyt.
Viimeksi muokannut karra, Su 05.11.2017 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Pahoittelen vielä jakamaani disinformaatiota. Varmaan jäi mieleen kun 1993 E420 vikaa etsittiin niin kaveri sanoi että näin vanhasta autosta ei välttämättä saa kaikkea tietoa luettua. Oletin että liittyy 38pin liittimeen...
Minulla on siisi 4 kertaa katsottu starilla vikakoodeja ja kertaakaan ei ole oikeaa vikaa löytynyt:
1993 W124 E420 pyörijä oli rikki, käyntihäiriöt
1996 W202 C180 sytytystulpissa vikaa, käyntihäiriöt, sammahtelu, vikatika?
1998 W163 vaihteiston pistokkeessa öljyä, ei vaihtanut suuremmalle ennen kun sammutti
2000 W463 G500, ilmamassamittari, vikatila
Viime keskiviikkona tosin Star antoi Webastosta vian eli alijännite
Minulla on siisi 4 kertaa katsottu starilla vikakoodeja ja kertaakaan ei ole oikeaa vikaa löytynyt:
1993 W124 E420 pyörijä oli rikki, käyntihäiriöt
1996 W202 C180 sytytystulpissa vikaa, käyntihäiriöt, sammahtelu, vikatika?
1998 W163 vaihteiston pistokkeessa öljyä, ei vaihtanut suuremmalle ennen kun sammutti
2000 W463 G500, ilmamassamittari, vikatila
Viime keskiviikkona tosin Star antoi Webastosta vian eli alijännite
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Tuossa kohdin kannatta vaihtaa paikaakarra kirjoitti:Minulla ei ole valitettavasti muuta tietoa kun se mitä Starin käyttäjä sanoi. Neljää autoa jossa 38pin olen hänellä käyttänyt.
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Hyvin usein osaava käyttäjä osaa sen jo mittausarvoista päätellädealer kirjoitti:"Anna kaikkea ulos" ? Eihän se pistokkeesta ole mitenkään kiinni mitä saa Starilla mersusta selville, kaiken saa varmasti mitä mahdollista on.
Esimerkiksi ilmamassamittarin oikkuilu joka vie vikatilaan ei näy vikatestissä ellei ilmamassamittari anna nollaa tai viittä volttia, kun ei siellä moottoriohjauksella ole mitään mihin verrata tietoa jos se on vain sopivasti hieman pielessä. Näin riippumatta siitä onko liitin OBD vai 38-pin.
Tosin jonkin ajan jälkeen IMM oikkuilu aiheuttaa bensakoneiseen muita vikakoodeja joista osaava mekaanikko tietää mikä on ongelma.
ennen niitä mutakin vikoja
Mökkillä
'
'
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Hello !
Missähän W463 2002 mallin pistoke sijaitsee ???
Ei ainakaan tossa kyynärnojan laatikossa !
Lukis ko löytäis ???
Missähän W463 2002 mallin pistoke sijaitsee ???
Ei ainakaan tossa kyynärnojan laatikossa !
Lukis ko löytäis ???
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Eikö tuossa ole enää 38-pinnistä testiliitintä, WIS väittää ainakin 463323:lle OBD-porttia vuoteen 2003 asti oheisen kuvan mukaisesti. Tämän kyllä olisit löytänyt jos tuolla jalkatilassa olisi.
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Kiitoksia vastauksista , tyyppi on 463.248
T:G fan
T:G fan
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
aaltone1 kirjoitti:Missähän W463 2002 mallin pistoke sijaitsee ?
Mistä luit että aaltone1 etsii 38 pinnistä pistoketta? 2000 mallisessa se siis on mutta seuraavassa mallisarjassa se on jo OBD.DBFI kirjoitti:Eikö tuossa ole enää 38-pinnistä testiliitintä, WIS väittää ainakin 463323:lle OBD-porttia vuoteen 2003 asti oheisen kuvan mukaisesti. Tämän kyllä olisit löytänyt jos tuolla jalkatilassa olisi.
Nyt kun luin tätä ketjua niin näkee hyvin miten näsäviisaista vastauksia tulee etenkin parilta staar-gurulta. Heti dissataan kysyjää ja haukutaan testerin käyttäjä perustuen hänen kuulemiseen ja sen ymmärtämiseen.
Ja se että vaihda testipaikkaa, no ei niitä v i t t u täällä ole ellei halua merkkiliikkeeseen viedä. Itekin käyttänyt aina tällä foorumilaisella jonka varmaankin tunnette...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
del
Viimeksi muokannut DBFI, Ma 01.06.2020 07:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Okei saatoin ymmärtää väärin, näsäviisasteluna tuon kommenttisi. Itseä vaan korpeaa se kun harraste tai miksei käyttömersu brakaa eikä Star testerillä saa mitään järkevää ulos. Sitten kun tänne kirjoittaa epätietoisena/epätoivoisena niin yleensä tulee dissaavia kommentteja. Saatoin sotkea sinut johonkin toiseen joka on saattanut esiintyä kahdellakin nimimerkillä, nimimerkin vaihto ilman syytä kuulostaa epäilyttävältä ja foorumin modet voisi tsekata onko ihan puhtaat jauhot pussissa...DBFI kirjoitti:Mistä luit että luulin aaltosen etsivän 38 pinnistä liitintä? Minä vain kysyin että eikö tässä ole 38 pinnistä. Helpottaisi sen testiliittimen hakua jos tuon tietäisin. Itsellä kun ei ole G-mallista kokemusta ja esim. saman ikäisessä E-korisessa on se 38 pinninnen testiliitin vielä, siksi kysymys.karra kirjoitti:aaltone1 kirjoitti:Missähän W463 2002 mallin pistoke sijaitsee ?Mistä luit että aaltone1 etsii 38 pinnistä pistoketta? 2000 mallisessa se siis on mutta seuraavassa mallisarjassa se on jo OBD.DBFI kirjoitti:Eikö tuossa ole enää 38-pinnistä testiliitintä, WIS väittää ainakin 463323:lle OBD-porttia vuoteen 2003 asti oheisen kuvan mukaisesti. Tämän kyllä olisit löytänyt jos tuolla jalkatilassa olisi.
Nyt kun luin tätä ketjua niin näkee hyvin miten näsäviisaista vastauksia tulee etenkin parilta staar-gurulta. Heti dissataan kysyjää ja haukutaan testerin käyttäjä perustuen hänen kuulemiseen ja sen ymmärtämiseen.
Ja se että vaihda testipaikkaa, no ei niitä v i t t u täällä ole ellei halua merkkiliikkeeseen viedä. Itekin käyttänyt aina tällä foorumilaisella jonka varmaankin tunnette...
WIS:istä löysin vain tuon OBD-liittimen paikan ja sen kerroin. En ymmärrä miten olisin osallistunut mihinkään dissaamiseen?
Enkä tässä siis dealeriakaan tarkoittanut... häneltä tulee yleensä poikkeuksetta asiallisia kommentteja. Tuo vikakoodinluku/testeri/digimersut on vaan niin uutta minulle että tähän asti kun sellaista on tarvittu ei ole ikinä mennyt ihan kuin strömssöössä, eli aina jää joku arvauksen varaan.
Joten DBFI pyydän anteeksi. Pitäis aina vetää henkeä ennen kun kirjoittaa ja miettiä miten perustelee.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Mie nyt laitan vielä tämän tähän jatkoksi. Varmaan ei ollut tarkoitus saada kaikkea ulos mutta olisi ollut kiva saada selville mikä autossa oli vikana koska auto oli vikatilassa.DBFI kirjoitti:Kuulostaa aika uskomattomalta. Ei kai mistään systeemistä "kaikkea" saa ulos merkkitesterilläkään mutta jos auto on pysyvästi vikatilassa niin kykenemättömämpikin testeri yleensä jotain ongelmaa löytää. Tällaisissa tapauksissa olisi mukava saada toinen mielipide, toiselta testaajalta.karra kirjoitti:Luetutuin vikakoodit vm 2000 veekasista eikä löytynyt mitään vaikka auto oli vikatilassa, 38 pin systeemi ei kuulemma anna kaikkea ulos vaikka Staarilla katsookin.
Tässä on kyse samasta kun joku myy mersua kaikilla varusteilla, sellaistahan ei ole koskaan myyty. Omistaja vaan on sitä mieltä että siinä on kaikki mahdollset tarvittavat varusteet. Kun star testaaja sanoo minulle että 38 pinnnisestä järjestelmästä ei saa kaikkea ulos m i n ä k ä s i t ä n asian niin että autossa on sellainen vika joka ei nyt vaan näy/tule esille star testerillä.
Onko se 38pin pistopkkeen vika, vai start testerin vaiko testerin käyttäjän ei todellakaan ole minun asia, olisin vaan halunnut tietää mikä autossa oli vikana.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Kiitoksia kaikille tasapuolisesti !
Yritän kyykkiä tänään riittävästi. Mua vaan hämää kun OBD finderit tyrkyttää kyynärnojaa !
T:G...
Yritän kyykkiä tänään riittävästi. Mua vaan hämää kun OBD finderit tyrkyttää kyynärnojaa !
T:G...
Re: pyörenapainen vikakoodinlukija hakusessa pääkaupunkiseud
Tässä videossa OBD portti on vasemmassa jalkatilassa yläpanelissa:aaltone1 kirjoitti:Kiitoksia kaikille tasapuolisesti !
Yritän kyykkiä tänään riittävästi. Mua vaan hämää kun OBD finderit tyrkyttää kyynärnojaa !
T:G...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-ZR09uFu-5k[/youtube]
on vaan RHD auto...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224