W211 ajovalojen modernisointi
W211 ajovalojen modernisointi
Terve, tilasin juuri ebaysta uudet ajovalojen kuvut, koska vanhat alkavat olla aika surkeassa hapessa. Samalla kävi mielessä projektoreiden päivitys, koska valoteho on ihan surkea vaikka autossa on bi-xenonit kaarrevaloilla. Onko täällä porukkaa jotka ovat vaihtanut projektorin ja onko heittää suosituksia millainen on ollut hyvä projektori? Youtubessa näyttää olevan videoita, joissa vaihdetaan projektori joten sieltä saa jelppiä itse työhön.
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Viikonloppuna tuli vaihdettua kaarrevalolliseen pre fl 211:n evox-r 2.0 projektorit. Kato Youtubesta retrofitlabin video jossa tekevät R-mersuun projektorin vaihdon. W211 videossa ei näy haastavinta osuutta, eli projektorin naittamista siihen kehtoon. Kehto on ainakin pre-faceliftissa samallainen kuin R:ssä.
Tuota 2.0 projektoria kehuttiin kovasti, mutta en ole ainakaan tähän mennessä ole ollut niin vakuuttunut. Aiemmin mulla oli bemarissa ne 1.0 versiot ja jos nyt saisin valita niin tilaisin sellaiset. Myös 2.0 on n. sentin lyhyempi, joten umpioon jää noin sentin rako kalansilmän ympärillä olevan "shroudin" sivuille.
Tuota 2.0 projektoria kehuttiin kovasti, mutta en ole ainakaan tähän mennessä ole ollut niin vakuuttunut. Aiemmin mulla oli bemarissa ne 1.0 versiot ja jos nyt saisin valita niin tilaisin sellaiset. Myös 2.0 on n. sentin lyhyempi, joten umpioon jää noin sentin rako kalansilmän ympärillä olevan "shroudin" sivuille.
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Voihan ne ajovalokuvut hioa ja kiillottaakin ja tulee tosi huonoista ihan priimaa kun laittaa aikaa ja koneella kiillottaaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Mutta ei ne sitä kauhtunutta projektoria paranna.atlas kirjoitti:Voihan ne ajovalokuvut hioa ja kiillottaakin ja tulee tosi huonoista ihan priimaa kun laittaa aikaa ja koneella kiillottaaa.
Onko kellään kokemusta Bosch AL-kopiosta mitä nämä RetroFit Lab ja Source myyvät? Sanovat että on kapeampi ja siten kirkkaampi valokuvio. En tiedä miksi jenkeissä ja mailmalla yleensä hehkutetaan leveän kuvion perään kun itse juuri kaipaisin sitä kapeampaa ja tehokkaampaa valokuviota. Ehkä vaan ajan niin saatanan kovaa aina ja kaikkialla.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Olen miettiny retrofitlabista tilata juuri tuota 2.0 versiota, mutta jos asia näin on niin melkein vois harkita sitä perus versiota, jos se muutenkin istuu paremmin umpioon. Suomalaisella sivullaki näytti olevan myynnissä evox-r. Hinnat itseasiassa postien jälkeen huokemmat. Ostitko retrofitlabista umpiot? Tarviko nuihin evox-r 2.0 myös ne jatkopiuhat?Jemmy kirjoitti:Viikonloppuna tuli vaihdettua kaarrevalolliseen pre fl 211:n evox-r 2.0 projektorit. Kato Youtubesta retrofitlabin video jossa tekevät R-mersuun projektorin vaihdon. W211 videossa ei näy haastavinta osuutta, eli projektorin naittamista siihen kehtoon. Kehto on ainakin pre-faceliftissa samallainen kuin R:ssä.
Tuota 2.0 projektoria kehuttiin kovasti, mutta en ole ainakaan tähän mennessä ole ollut niin vakuuttunut. Aiemmin mulla oli bemarissa ne 1.0 versiot ja jos nyt saisin valita niin tilaisin sellaiset. Myös 2.0 on n. sentin lyhyempi, joten umpioon jää noin sentin rako kalansilmän ympärillä olevan "shroudin" sivuille.
https://www.xenonkauppa.fi/epages/Xenon ... /Products/" onclick="window.open(this.href);return false;"Evox-R+Bi-Xenon+Projektori"&Locale=fi_FI
Re: W211 ajovalojen modernisointi
2.0 versioon sytytin käy suoraan polttimon päähän, kun katkoo kiinnityskynnet pois sytyttimestä. 1.0 vaatinee jatkopiuhat johtuen erilaisesta polttimon kiinnityksestä.
Retrofitlabilta oon tilannut projektoreita ja homma on kyllä toiminut hyvin.
Isäukon halogeenivalolliseen w211:n pitäisi alkaa tehdä sama operaatio ja ajattelin vielä vaihtaa itselle nuo 1.0:t ja laitan nuo nykyiset sille, kun noihin saa tarvittaessa katsatukseen H7 hehkut kiinni.
Huonot nuo 2.0:t ei missään tapauksessa ole varsinkaan verrattuna alkuperäisiin! Valokeila ei vaan ole yhtä tasainen ja leveä kuin aiemmissa bemarin valoissa. Pitää vielä kuitenkin kokeilla saisiko parannusta toisilla polttimoilla ja kiillottamalla umpion linssit, vaikka ne ei kyllä mitenkään huonot ole.
Retrofitlabilta oon tilannut projektoreita ja homma on kyllä toiminut hyvin.
Isäukon halogeenivalolliseen w211:n pitäisi alkaa tehdä sama operaatio ja ajattelin vielä vaihtaa itselle nuo 1.0:t ja laitan nuo nykyiset sille, kun noihin saa tarvittaessa katsatukseen H7 hehkut kiinni.
Huonot nuo 2.0:t ei missään tapauksessa ole varsinkaan verrattuna alkuperäisiin! Valokeila ei vaan ole yhtä tasainen ja leveä kuin aiemmissa bemarin valoissa. Pitää vielä kuitenkin kokeilla saisiko parannusta toisilla polttimoilla ja kiillottamalla umpion linssit, vaikka ne ei kyllä mitenkään huonot ole.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Täällä oli aikoinaan pitkä ketju aiheesta. Eli näihin Bi-xenoneihin vaihdettiin ne sumeat vakiolinssit kirkkaiksi. Löytyivät ebaystä muutamalla kympillä. Sitten vaan H7 lisäpitkiin laadukkaat xenonsarjat.... kirkkaat on valot, liikennemerkit häikäisee.Bästföre kirjoitti:Terve, tilasin juuri ebaysta uudet ajovalojen kuvut, koska vanhat alkavat olla aika surkeassa hapessa. Samalla kävi mielessä projektoreiden päivitys, koska valoteho on ihan surkea vaikka autossa on bi-xenonit kaarrevaloilla. Onko täällä porukkaa jotka ovat vaihtanut projektorin ja onko heittää suosituksia millainen on ollut hyvä projektori? Youtubessa näyttää olevan videoita, joissa vaihdetaan projektori joten sieltä saa jelppiä itse työhön.
Hyvin kelpaavat katsastuksessakin, kun tasonsäätö vakiona.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Sitten vaan H7 lisäpitkiin laadukkaat xenonsarjat
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Hyvin kelpaavat katsastuksessakin, kun tasonsäätö vakiona.
Laitonhan tuo H7 Xenon viritys on, mutta voi olla ettei katsastusmies siitä mitään sano. Itelläkin on lisävaloissa H7 muutossarja ja joutuu katsastukseen ottamaan pois.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Joo, taidan tilata nuo evox-r 1.0, jos se sopii sinne nätimmin. Teitkö modaukset itse projektoriin samalla tavalla kun tuossa retrofitin R videossa?
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Miten niin, kun umpioissa toimiva tasonsäätö ja xenonit päävaloina samassa umpiossa? Xenon sarja ollut kiinni H7 lisäpitkissä itsellä liki alusta asti, sama auto ollut n 9 vuotta ja aina kelvannut katsastuksessa mainiosti.noroljan kirjoitti:Kylmänraudanseppä kirjoitti:Sitten vaan H7 lisäpitkiin laadukkaat xenonsarjatKylmänraudanseppä kirjoitti:Hyvin kelpaavat katsastuksessakin, kun tasonsäätö vakiona.
Laitonhan tuo H7 Xenon viritys on, mutta voi olla ettei katsastusmies siitä mitään sano. Itelläkin on lisävaloissa H7 muutossarja ja joutuu katsastukseen ottamaan pois.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: W211 ajovalojen modernisointi
H7 umpio ei ole ikinä hyväksytty Xenoneille, siinä se ongelma. Siellä on erikseen hyväksynnät pitkille ja lyhkäsille. Kysyin tuota katsastusmieheltä ja sanoi ettei tosiaan onnistu laillisesti laittaa tuollaista H1 tai H7 umpioon Xenonia. Sulla on vaan sattunut katsastus setä jota ei kiinnosta .,..Kylmänraudanseppä kirjoitti:Miten niin, kun umpioissa toimiva tasonsäätö ja xenonit päävaloina samassa umpiossa? Xenon sarja ollut kiinni H7 lisäpitkissä itsellä liki alusta asti, sama auto ollut n 9 vuotta ja aina kelvannut katsastuksessa mainiosti.noroljan kirjoitti:Kylmänraudanseppä kirjoitti:Sitten vaan H7 lisäpitkiin laadukkaat xenonsarjatKylmänraudanseppä kirjoitti:Hyvin kelpaavat katsastuksessakin, kun tasonsäätö vakiona.
Laitonhan tuo H7 Xenon viritys on, mutta voi olla ettei katsastusmies siitä mitään sano. Itelläkin on lisävaloissa H7 muutossarja ja joutuu katsastukseen ottamaan pois.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W211 ajovalojen modernisointi
10 katsastussetää peräkkäin Siinä on kyllä hyväksytyt Bi xenonit vakiona, samassa umpiossa.noroljan kirjoitti:H7 umpio ei ole ikinä hyväksytty Xenoneille, siinä se ongelma. Siellä on erikseen hyväksynnät pitkille ja lyhkäsille. Kysyin tuota katsastusmieheltä ja sanoi ettei tosiaan onnistu laillisesti laittaa tuollaista H1 tai H7 umpioon Xenonia. Sulla on vaan sattunut katsastus setä jota ei kiinnosta .,..Kylmänraudanseppä kirjoitti:Miten niin, kun umpioissa toimiva tasonsäätö ja xenonit päävaloina samassa umpiossa? Xenon sarja ollut kiinni H7 lisäpitkissä itsellä liki alusta asti, sama auto ollut n 9 vuotta ja aina kelvannut katsastuksessa mainiosti.noroljan kirjoitti:Kylmänraudanseppä kirjoitti:Sitten vaan H7 lisäpitkiin laadukkaat xenonsarjatKylmänraudanseppä kirjoitti:Hyvin kelpaavat katsastuksessakin, kun tasonsäätö vakiona.
Laitonhan tuo H7 Xenon viritys on, mutta voi olla ettei katsastusmies siitä mitään sano. Itelläkin on lisävaloissa H7 muutossarja ja joutuu katsastukseen ottamaan pois.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Onko tässä nyt toi 211 korinen kyseessä? Eikö siinäkin ole (kuten väykyssä) tuo H7 pitkä tuossa pienemmässä "umpiossa"? :Kylmänraudanseppä kirjoitti:10 katsastussetää peräkkäin Siinä on kyllä hyväksytyt Bi xenonit vakiona, samassa umpiossa.noroljan kirjoitti:H7 umpio ei ole ikinä hyväksytty Xenoneille, siinä se ongelma. Siellä on erikseen hyväksynnät pitkille ja lyhkäsille. Kysyin tuota katsastusmieheltä ja sanoi ettei tosiaan onnistu laillisesti laittaa tuollaista H1 tai H7 umpioon Xenonia. Sulla on vaan sattunut katsastus setä jota ei kiinnosta .,..Kylmänraudanseppä kirjoitti:Miten niin, kun umpioissa toimiva tasonsäätö ja xenonit päävaloina samassa umpiossa? Xenon sarja ollut kiinni H7 lisäpitkissä itsellä liki alusta asti, sama auto ollut n 9 vuotta ja aina kelvannut katsastuksessa mainiosti.noroljan kirjoitti:Kylmänraudanseppä kirjoitti:Sitten vaan H7 lisäpitkiin laadukkaat xenonsarjatKylmänraudanseppä kirjoitti:Hyvin kelpaavat katsastuksessakin, kun tasonsäätö vakiona.
Laitonhan tuo H7 Xenon viritys on, mutta voi olla ettei katsastusmies siitä mitään sano. Itelläkin on lisävaloissa H7 muutossarja ja joutuu katsastukseen ottamaan pois.
Eli kyllä sillä on omat hyväksynnät oltava, enkä oikein ymmärrä samaa umpiota, onhan takavaloissakin usein jos mitä valoja samassa "umpiossa" ja oikeissa paikoissa nekin pitää olla.
Wikipedian mukaan tuo H-kantainen on aina laiton sen takia ettei sillä ole E-merkkiä (Eli vaikka umpiossa olisikin DC-, DR-, tai DCR-merkintä.)
Ksenon-lamppuja varten pitää olla D-umpio (ksenon-hyväksytty). H-kantainen jälkiasennussarja ei ole koskaan laillinen, koska polttimosta ei löydy E-hyväksyntää.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ksenonlamppu" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W211 ajovalojen modernisointi
No, ei ole menoa haitannut... ei tiellä tai konttorilla. Mutta hyvät on nyt valot, vanhoihin en vaihtais kyllä. Toki nyt saa tehokkaita ledipalkkeja lisäpitkiin, mutta mielestäni ne pilaa auton ulkonäön ja usein liian iso ero vakio lähivaloille. Saa ajaa kohdatessa sokkona liian kauan vakio lyhyillä. Mutta kirkas linssi vakio bixenoniin ja H7 55 W xenon, niin valoasia mielestäni kunnossa 211: ssa.noroljan kirjoitti:Onko tässä nyt toi 211 korinen kyseessä? Eikö siinäkin ole (kuten väykyssä) tuo H7 pitkä tuossa pienemmässä "umpiossa"? :Kylmänraudanseppä kirjoitti:10 katsastussetää peräkkäin Siinä on kyllä hyväksytyt Bi xenonit vakiona, samassa umpiossa.noroljan kirjoitti:H7 umpio ei ole ikinä hyväksytty Xenoneille, siinä se ongelma. Siellä on erikseen hyväksynnät pitkille ja lyhkäsille. Kysyin tuota katsastusmieheltä ja sanoi ettei tosiaan onnistu laillisesti laittaa tuollaista H1 tai H7 umpioon Xenonia. Sulla on vaan sattunut katsastus setä jota ei kiinnosta .,..Kylmänraudanseppä kirjoitti:Miten niin, kun umpioissa toimiva tasonsäätö ja xenonit päävaloina samassa umpiossa? Xenon sarja ollut kiinni H7 lisäpitkissä itsellä liki alusta asti, sama auto ollut n 9 vuotta ja aina kelvannut katsastuksessa mainiosti.noroljan kirjoitti:Kylmänraudanseppä kirjoitti:Sitten vaan H7 lisäpitkiin laadukkaat xenonsarjatKylmänraudanseppä kirjoitti:Hyvin kelpaavat katsastuksessakin, kun tasonsäätö vakiona.
Laitonhan tuo H7 Xenon viritys on, mutta voi olla ettei katsastusmies siitä mitään sano. Itelläkin on lisävaloissa H7 muutossarja ja joutuu katsastukseen ottamaan pois.
Eli kyllä sillä on omat hyväksynnät oltava, enkä oikein ymmärrä samaa umpiota, onhan takavaloissakin usein jos mitä valoja samassa "umpiossa" ja oikeissa paikoissa nekin pitää olla.
Wikipedian mukaan tuo H-kantainen on aina laiton sen takia ettei sillä ole E-merkkiä (Eli vaikka umpiossa olisikin DC-, DR-, tai DCR-merkintä.)
Ksenon-lamppuja varten pitää olla D-umpio (ksenon-hyväksytty). H-kantainen jälkiasennussarja ei ole koskaan laillinen, koska polttimosta ei löydy E-hyväksyntää.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ksenonlamppu" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Jos vakio E55-projektorin heijastin on tuon oikean puoleisen kaltaisessa kunnossa, ei sitä enää linssillä paljoa paranneta...
Omassa tapauksessa reilun 250tkm jälkeen ei ihan noin huono, mutta molemmat kuin vannehopealla maalatut.
Topikin aloittajalle; Tuo 2.0 menee ehkä aavistuksen pienemmällä viilauksella paikoilleen, muttei ihan heittämällä sekään. Joutuu siihenkin hieman viilaamaan ja poraamaan sekä dremelöimään tilaa siihen muoviseen kiinnityskehtoon. Ensimmäisen kun saa tehtyä, niin toinen on helppo nakki.
Nyt kun kattelin lisää kuvia noista w211 asennuksista, niin voi olla, että tuo 1.0 projektorikin on lyhyempi, kuin orkkis E55. Ainakin tuossa kuvassa jää samallailla hieman syvälle.
Tänään kiillottelin noita umpion pleksejä ja säädin vielä lamppuja niin tuntuu, että valoteho parani vaikka nuo pleksit ei huonot es ole. Silti tilaisin 1.0:t sinuna, tai sitten vaan romantisoin muuten niiden perään edelleen
Omassa tapauksessa reilun 250tkm jälkeen ei ihan noin huono, mutta molemmat kuin vannehopealla maalatut.
Topikin aloittajalle; Tuo 2.0 menee ehkä aavistuksen pienemmällä viilauksella paikoilleen, muttei ihan heittämällä sekään. Joutuu siihenkin hieman viilaamaan ja poraamaan sekä dremelöimään tilaa siihen muoviseen kiinnityskehtoon. Ensimmäisen kun saa tehtyä, niin toinen on helppo nakki.
Nyt kun kattelin lisää kuvia noista w211 asennuksista, niin voi olla, että tuo 1.0 projektorikin on lyhyempi, kuin orkkis E55. Ainakin tuossa kuvassa jää samallailla hieman syvälle.
Tänään kiillottelin noita umpion pleksejä ja säädin vielä lamppuja niin tuntuu, että valoteho parani vaikka nuo pleksit ei huonot es ole. Silti tilaisin 1.0:t sinuna, tai sitten vaan romantisoin muuten niiden perään edelleen
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Tuli ostetttua kuitenki nuo 2.0, mutta robleemana tuli se, että näissä ei näyttäis olevan mukana sitä adapteria mihin polttimo laitetaan.. mikä kyllä kuvissa näkyy retrofitin sivuilla..
Re: W211 ajovalojen modernisointi
En nyt tarkalleen hahmottanut ongelmaasi. Mutta siis polttimo normaalisti sillä rinkulalla projektoriin kiinni ja sytyttimestä katkoin ne kiinnityskynnet, niin sen sai pyöräytettyä suoraan polttimoon kiinni eikä tarvinnut jatkokaapelia.
Olettaen nyt että autosi on pre-facelift ja D2S polttimolla. Faceliftit kai D1S:llä.
Olettaen nyt että autosi on pre-facelift ja D2S polttimolla. Faceliftit kai D1S:llä.
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Ongelma on se ko sitä rinkulaa mihin polttimo laitetaan ei tullut mukana. Ajattelin laittaa viestiä retrofitlabiin, koska kuvissa näkyy se kiinnitysrinkula ja myöskään sitä ei erikseen myydä.
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Vaihtelin omaan prefacelift 211:een uudet projektorit, Aharon Evo X-R 2.0. Polttimot XB35 5500K, lisäksi tarvitsi jatkojohdot että saa sytyttimen mahtumaan johonkin. Nämä Retrofitlabilta.
Samalla uudet linssit valoihin, Kiinasta 40€ rahteineen. Hieman epäilen että taitaa naarmuuntua aika helposti, mutta eipä murehdita sitä vielä.
Nyt on kirkkaat silmät, vielä kun pääsee pimeällä kokeilemaan niin selviää valoteho.
Homma on helppo mutta aikaaviepä koska puskurin ja umpiot joutuu irrottamaan, samaten linssit (vaikkei niitä vaihtaisikaan). Mitään muutoksia ei tarvitse tehdä, osat bolt-on ja siinä se.
Projektorit, polttimot ja johdotus maksoi rahteineen vajaa 200€ kun taannoin oli muutaman päivän tarjous kaikesta -20%.
Jos joku innostuu samaa hommaa tekemään kysy ihmeessä mikäli on jotain epäselvää.
Edit; nyt on mersussa valot kävin ajamassa pimeän tullen
Samalla uudet linssit valoihin, Kiinasta 40€ rahteineen. Hieman epäilen että taitaa naarmuuntua aika helposti, mutta eipä murehdita sitä vielä.
Nyt on kirkkaat silmät, vielä kun pääsee pimeällä kokeilemaan niin selviää valoteho.
Homma on helppo mutta aikaaviepä koska puskurin ja umpiot joutuu irrottamaan, samaten linssit (vaikkei niitä vaihtaisikaan). Mitään muutoksia ei tarvitse tehdä, osat bolt-on ja siinä se.
Projektorit, polttimot ja johdotus maksoi rahteineen vajaa 200€ kun taannoin oli muutaman päivän tarjous kaikesta -20%.
Jos joku innostuu samaa hommaa tekemään kysy ihmeessä mikäli on jotain epäselvää.
Edit; nyt on mersussa valot kävin ajamassa pimeän tullen
wiimax.fi
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Täällä sama homma eli prefacelift 211 sai uudet silmät. Kiinasta umpioiden linssit ja xenonkaupasta evox-r 2.0 (ei mainintaa merkistä, lieneekö sama?).dealer kirjoitti:Vaihtelin omaan prefacelift 211:een uudet projektorit, Aharon Evo X-R 2.0. Polttimot XB35 5500K, lisäksi tarvitsi jatkojohdot että saa sytyttimen mahtumaan johonkin. Nämä Retrofitlabilta.
Samalla uudet linssit valoihin, Kiinasta 40€ rahteineen. Hieman epäilen että taitaa naarmuuntua aika helposti, mutta eipä murehdita sitä vielä.
Nyt on kirkkaat silmät, vielä kun pääsee pimeällä kokeilemaan niin selviää valoteho.
Homma on helppo mutta aikaaviepä koska puskurin ja umpiot joutuu irrottamaan, samaten linssit (vaikkei niitä vaihtaisikaan). Mitään muutoksia ei tarvitse tehdä, osat bolt-on ja siinä se.
Projektorit, polttimot ja johdotus maksoi rahteineen vajaa 200€ kun taannoin oli muutaman päivän tarjous kaikesta -20%.
Jos joku innostuu samaa hommaa tekemään kysy ihmeessä mikäli on jotain epäselvää.
Edit; nyt on mersussa valot kävin ajamassa pimeän tullen
Näihin kaveriksi 5500K D2S mallin polttimot edellisten R-polttimoiden tilalle. Kyllä muuten näkee!
Tosiaan työnä helppo mutta aikaa kului reilusti.
Vanhoissa projektoreissa heijastinpinta aivan haalea ja osittain palanut. Itse projektorien linssi on alkuperäisessä huono verrattuna tuohon sileään ja kirkkaaseen linssiin mikä näissä uusissa on.
Saa nähä kauan kiinalaiset umpioiden linssit kestää
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Pariin 211:een laitettu tänä syksynä/talvena Aharon projektorit bi-xenoneihin. Kolmisen tuntia per auto menee aikaa.
Tilattiin BlackFriday tarjouksesta Retrofitlabilta eli -20%. Halpaa valojen parantamista ellei laske työlle suurta arvoa.
Tilattiin BlackFriday tarjouksesta Retrofitlabilta eli -20%. Halpaa valojen parantamista ellei laske työlle suurta arvoa.
wiimax.fi
Re: W211 ajovalojen modernisointi
dealer kirjoitti:Pariin 211:een laitettu tänä syksynä/talvena Aharon projektorit bi-xenoneihin. Kolmisen tuntia per auto menee aikaa.
Tilattiin BlackFriday tarjouksesta Retrofitlabilta eli -20%. Halpaa valojen parantamista ellei laske työlle suurta arvoa.
Minkä ikäisiin olette niitä laittaneet? Käykö faceliftin umpioon samat projektrorit, mitä vanhempiinkin bi-xenon umpioihin? Tuolta kiinan kaupasta saa suht edullisesti noita E55 projektoreita, mutta pitääkö kiinnittää huomiota mihin vuosimalliin ne käy
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Kaikki on olleet prefacelift -04-05. Viimeksi yritettiin tilata jostain kiinankaupasta vähän halvemmalla, mutta siellä ei ymmärretty kysymystä D2S-D2S jatkokaapelien saatavuudesta joten jäi tilaamatta.
Myyjän pitäisi osata vastata myös faceliftiin sopivuuteen. Minulla ei kokemusta.
Myyjän pitäisi osata vastata myös faceliftiin sopivuuteen. Minulla ei kokemusta.
wiimax.fi
Re: W211 ajovalojen modernisointi
dealer kirjoitti:Kaikki on olleet prefacelift -04-05. Viimeksi yritettiin tilata jostain kiinankaupasta vähän halvemmalla, mutta siellä ei ymmärretty kysymystä D2S-D2S jatkokaapelien saatavuudesta joten jäi tilaamatta.
Myyjän pitäisi osata vastata myös faceliftiin sopivuuteen. Minulla ei kokemusta.
Juu D1s on faceliftissä polttimona. Ei tarvii jatkojohtoja, todennäköisesti projektorin kiinnitys on kaikissa samanlainen, mutta polttimon kiinnitys projektrorin takana voi olla erilainen ehkä
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Johdon tarvehan tulee siitä että projektori on hieman pidempi eikä sytytin näinollen sovi enää olemaan alkuperäisessä paikassaan vaan sen joutuu siirtämään toisaalle. Onko faceliftissa siis enemmän tilaa tai harkitsemasi projektori eri mitoilla ?
Polttimon kiinnityksestä Retrofitlab kirjoittaa
Polttimon kiinnityksestä Retrofitlab kirjoittaa
Fits D1S, D2S, D3S and D4S xenon/HID bulbs
wiimax.fi
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Olen ymmärtänyt että prefaceliftissä on D2S polttimona, eikös siinä ole sytytin umpion pohjassa? Faceliftin d1s on sytytin lampussa kiinteästi ja ballastista tulee johto lampun sytyttimeen. Minusta siinä on johdossa riittävästi mittaa.dealer kirjoitti:Johdon tarvehan tulee siitä että projektori on hieman pidempi eikä sytytin näinollen sovi enää olemaan alkuperäisessä paikassaan vaan sen joutuu siirtämään toisaalle. Onko faceliftissa siis enemmän tilaa tai harkitsemasi projektori eri mitoilla ?
Polttimon kiinnityksestä Retrofitlab kirjoittaaFits D1S, D2S, D3S and D4S xenon/HID bulbs
Jos projektori on pidempi, voi tulla ahdasta lampun kanssa.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Niin, tosiaan eipä sitä sytytintä pystykään mihinkään siirtämään kun on D1S, ajatus katkesi...prefaceliftissa on D2S ja sytytin polttimossa kiinni, tällainen
https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus ... HoEALw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tosiaan Retrofitlabin paketissa tulee mukana lisäjohto että saa sytyttimen mahtumaan umpioon. Ilman lisäjohtoa en ole kokeillutkaan, siis sytytin normipaikassaan, kun se on sitten heti jotain hajalla korkeussäädön kääntyessä käynnistyksessä jos ei tila riitä.
https://www.retrofitlab.com/vehicle/mer ... cardetails" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus ... HoEALw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tosiaan Retrofitlabin paketissa tulee mukana lisäjohto että saa sytyttimen mahtumaan umpioon. Ilman lisäjohtoa en ole kokeillutkaan, siis sytytin normipaikassaan, kun se on sitten heti jotain hajalla korkeussäädön kääntyessä käynnistyksessä jos ei tila riitä.
https://www.retrofitlab.com/vehicle/mer ... cardetails" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Nyt on ajovaloremontti tehty ja kyllä kannatti. Ero vanhaan on huikea, nyt on mersussa valot! Autona siis w211 - 07 facelift.
Kiinasta siis tilasin projektorit ja umpion linssit. Projektrorit olivat muuten identtiset entisiin, mutta tulivat H7 polttimon kiinnikkeillä. Onneksi vanhoista rojektoreista sai helposti vaihdettua kiinnikkeet uusiin. Tässä autossa on siis D1s polttimot. Uudet ajovalojen linssit kiinnitin vanhoilla aika massoilla ja lisäsin butyylimassaa, mistä vanhojen linssien mukana lähti massaa pois.
Ainoa mikä puuttuu entisiin verrattuna on e hyväksynnät. Osat ovat kyllä identtisiä entisiin verrattuna. Toivotaan ettei katsastuksessa tule ongelmia. Pitää pitää vanhat linssit vielä tallessa.
Kiinasta siis tilasin projektorit ja umpion linssit. Projektrorit olivat muuten identtiset entisiin, mutta tulivat H7 polttimon kiinnikkeillä. Onneksi vanhoista rojektoreista sai helposti vaihdettua kiinnikkeet uusiin. Tässä autossa on siis D1s polttimot. Uudet ajovalojen linssit kiinnitin vanhoilla aika massoilla ja lisäsin butyylimassaa, mistä vanhojen linssien mukana lähti massaa pois.
Ainoa mikä puuttuu entisiin verrattuna on e hyväksynnät. Osat ovat kyllä identtisiä entisiin verrattuna. Toivotaan ettei katsastuksessa tule ongelmia. Pitää pitää vanhat linssit vielä tallessa.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Re: W211 ajovalojen modernisointi
Edellinen omistaja oli laittanut v. 2007 eemelifaceliftiin FinnXenonin muutossarjan sekä lähi- että kaukovaloihin. Lähipolttimoiden kanssa pitää nyt vähän pelata. Mikä tuossa lähivalossa on polttimon kantana? Noiden kanssa oleva työskentelytila on sen verran nafti, etten halua yhtään ylimääräistä kertaa kurkata lamppuun...
Re: W211 ajovalojen modernisointi
H7Andy kirjoitti:Edellinen omistaja oli laittanut v. 2007 eemelifaceliftiin FinnXenonin muutossarjan sekä lähi- että kaukovaloihin. Lähipolttimoiden kanssa pitää nyt vähän pelata. Mikä tuossa lähivalossa on polttimon kantana? Noiden kanssa oleva työskentelytila on sen verran nafti, etten halua yhtään ylimääräistä kertaa kurkata lamppuun...