W212 350cdi 4matic -10
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 12.12.2019 19:30
W212 350cdi 4matic -10
Olipahan synkkä kokemus omistaa em. Laite.
Vuoden aikana korjauksiin ja huoltoihin meni vajaa 8k€.
Hehkutusyksikkö, etukardaanin molemmat päät väljät, molemmat etuvetarit väljät,
takapussit vuoti, öljynlauhdutin ja muutama muu o-rengas vuoti öljyä,
Moniurahihna vesipumppu ja hihna uusiksi, virtalukko ja avain tilttasi täysin,
Jarrulevy kiero.
Vähän kyllä meni luotto ko. Autoon, oikein mukava ja
Voimakas auto mutta aivan järjettömät ylläpitokulut
Oli ainakin tässä yksilössä. Pakko oli laittaa
Eteenpäin kun tuntui ettei noista korjauksista olisi
Tullut loppua. Harmittaa kun oli mieleinen
Laite muuten.
Onko muilla miten sujunut yhteiselo tämmöisillä laitteilla?
Vuoden aikana korjauksiin ja huoltoihin meni vajaa 8k€.
Hehkutusyksikkö, etukardaanin molemmat päät väljät, molemmat etuvetarit väljät,
takapussit vuoti, öljynlauhdutin ja muutama muu o-rengas vuoti öljyä,
Moniurahihna vesipumppu ja hihna uusiksi, virtalukko ja avain tilttasi täysin,
Jarrulevy kiero.
Vähän kyllä meni luotto ko. Autoon, oikein mukava ja
Voimakas auto mutta aivan järjettömät ylläpitokulut
Oli ainakin tässä yksilössä. Pakko oli laittaa
Eteenpäin kun tuntui ettei noista korjauksista olisi
Tullut loppua. Harmittaa kun oli mieleinen
Laite muuten.
Onko muilla miten sujunut yhteiselo tämmöisillä laitteilla?
Re: W212 350cdi 4matic -10
Eihän tuossa vielä kaikki tyypilliset ongelmat kohdalle osuneet.
Tämä oli varmaan joku alle 50 tkm ajettu?
Tämä oli varmaan joku alle 50 tkm ajettu?
-
- Mersumies
- Viestit: 2782
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W212 350cdi 4matic -10
Seuraava omistaja sai hyvän auton, mistä on viat korjattu
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 12.12.2019 19:30
Re: W212 350cdi 4matic -10
Kyllä sitä monta kertaa mietti että jospa se nyttahtoomersun kirjoitti:Seuraava omistaja sai hyvän auton, mistä on viat korjattu
Mutta aina tuli jotain uutta. Joku pieni värinä
Siihen vieläkin jäi vaikka uudet vetarit laitoin.
Re: W212 350cdi 4matic -10
Hui kauhea, mitkä kulut! Tämän takia myös ajan omani loppuun.
Edit. Paljonko oli W212:ssa kilometrejä takana?
Edit. Paljonko oli W212:ssa kilometrejä takana?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 497
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 350cdi 4matic -10
4matic farkku on tietysti se täydellinen unelma, mutta monimutkaisuuden takia se on myös samalla täysi teknologinen painajainen.
takavetona ja ilman ilmajousia pääsee vähän pienemmällä, mutta onhan siellä niitä öljyn vuotokohtia yms.
takavetona ja ilman ilmajousia pääsee vähän pienemmällä, mutta onhan siellä niitä öljyn vuotokohtia yms.
W212 E350cdi
Re: W212 350cdi 4matic -10
Foorumia lukeneena ja muutoinkin omia mieltymyksiäni seuraten, en ostanut farmaria, en ilmajousia, en nelivetoa, satuin saamaan yksilön missä rattiakselivaihde... ja joutui ostamaan yksilön missä kilometrejä yli 200tkmNurmituomas kirjoitti:4matic farkku on tietysti se täydellinen unelma, mutta monimutkaisuuden takia se on myös samalla täysi teknologinen painajainen.
takavetona ja ilman ilmajousia pääsee vähän pienemmällä, mutta onhan siellä niitä öljyn vuotokohtia yms.
jäljelle tulevaisuuteen jää venynyt jakoketju, öljyvuodot ml. läppämoottorin öljykylpy, murenevat pakosarjat, black death sekä turbon ohjain.
Joku 'tyyppivioista' osuu kohdalle, joku ei. Sitten tulee nurkan takaa joku harvinaisempi käytetyn kulkineen vika. (Kieroa jarrulevyä en 'auton' viaksi laskisi.) Jos noita pelkää niin pitää ostaa se uusi auto. Se 8k€ varmaan siitä uuden eemelin jälleenmyynihinnasta olisi ekan vuoden aikana sulanut pois, huoltoineen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 350cdi 4matic -10
Minulla oli S212 350CDI Airmatic 4Matic -11 n. 4,5 vuotta (reilu vuosi sitten möin pois), korjaus- ja huoltokuluja kertyi 7646,71 EUR (huollot merkkiliikkeissä, tosin ulkomailla; korjaukset kotimaassa, sekä Veholla että ei-merkkikorjaamilla). Kilometrejä tuli tuona aikana melko tarkkaan 120tkm. Eli suunnilleen 1700€/v tai 6,37 senttiä/km.Dukehazzard kirjoitti:Onko muilla miten sujunut yhteiselo tämmöisillä laitteilla?
Kaiken kaikkiaan olin hyvin tyytyväinen autoon, paljon parempi joka suhteessa kuin edeltäjänsä, vastaava s211.
Re: W212 350cdi 4matic -10
Mulla ollut tasan kolme vuotta ja 44 tkm vastaava auto ja eipä juurikaan tyytyväisempi voisi olla. Ainut isompi vika on ollut etuvetarin ulompi nivel joka ruostui rikkoen abs anturin ja lopuksi piti uusia koko nivel kun ei siinä ruosteiden poiston jälkeen enää suojakumi pysynyt. Nivel ei ollut ihan älyttömän kallis mutta tulihan siitä joku 500-600 remontti itse tehden kun abs anturi nelivetoon on aika kallis ja laakerin vaihdoin samalla. Vuotaahan se öljyä sieltä lauhduttimelta mutta en ole jaksanut ruveta sitä korjaamaan. Tässä rautajouset joten alustaan ei tarvi tehdä remonttia ja yleisesti ottaen 212 on pirun hyvä auto, kaikenlaiset pikkuviat ja sähköhäiriöt loistaa poissaolollaan. Edellinen 200 cdi toimi kans moitteettomasti 450-490 tkm.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W212 350cdi 4matic -10
Mulla on ollut 7,5 vuotta vm.-11 E 300 CDI farmari takavetoisena ja yli 255tkm mittarissa, eikä korjattavaa ole ollut kuin silmälasitiiviste, joka taisi maksaa vitosen ja töineen sen tonnin pintaan, kun samalla vaihdettiin tarvittavia hiluja. Tämä yksilö on kyllä ollut armollinen ja sen takia se on taloudessa pysynytkin. Ja löytyy myös ne ilmajouset, joita jotkut pelkää kuin ruttoa.
S212 E350CDI