C200 4matic ärsyttävä vika
C200 4matic ärsyttävä vika
Alla uudesta asti W205 C200 4matic 1.5-litraisella moottorilla. Nyt ajettu 35000km:a (vuosimalli 2019).
Noin viisi kertaa vuoden aikana käynyt tämä: tyhjäkäynnillä tai valoihin kaupunkinopeudessa hidastaessa syttyy moottorin valo palamaan keltaisena ja samalla moottori alkaa hytkymään, ravistaa,käy oudosti ja moottori kuulostaa ihan traktorilta. Auto meinaa myös sammua. Kun sammuttaa virrat niin auto on sen jälkeen ihan normaalin tuntuinen.
Tätä vikaa ei ole ollut pitkään aikaan mutta tänään se alkoi yht äkkiä ja tällä kertaa autoa parkkiruutuun peruutttaessa.
Merkkihuolto syyttää bensoja paskoiksi ja kuulemma pitäisi käyttää aina 98E:tä...No jos vika bensan niin miksi tätä ei tapahdu viikoittain kun käytän kerta aina 95E:tä. Muistaakseni auto kettuili kerran myös ysikasilla...
Kerran kun tuo vika tuli niin seuraavana päivänä vein aamulla auton huoltoon. Mitään vikaa he eivät löytäneet, sytytyskatkoja kuulemma mutta ei syytä sille mikä niitä aiheutti...
Puolavikaa vai mikä ihme? Jakoketju/kiristin hajoamassa?
Netistä koitin etsiä ulkomaisilta foorumeilta juttuja mutta ei kukaan valitellut...No varmaan muualla ei edes osteta C-sarjaa tuolla koneella luulen mä...
Käsittääkseni tämä moottori ei ole enää edes tarjolla kaikkialla vaan esim. Malaysiassa myydään enää vaan jotakin kaksilittaista versiota...
Seuraavassa C-sarjassa tätä myllyä ei tule enää missään tarjolle vaa mosa on sama kaksilitrainen mikä on nykyisen E-sarjan faceliftissä.
Tämän piti olla parempi moottori kuin entisen 2-litraisen mutta tämäpä syö bensaa yhtä paljon jollei jopa enempikin. Moottori kiljuu kiihdytyksissä enemmän ja niin edelleen.
Noin viisi kertaa vuoden aikana käynyt tämä: tyhjäkäynnillä tai valoihin kaupunkinopeudessa hidastaessa syttyy moottorin valo palamaan keltaisena ja samalla moottori alkaa hytkymään, ravistaa,käy oudosti ja moottori kuulostaa ihan traktorilta. Auto meinaa myös sammua. Kun sammuttaa virrat niin auto on sen jälkeen ihan normaalin tuntuinen.
Tätä vikaa ei ole ollut pitkään aikaan mutta tänään se alkoi yht äkkiä ja tällä kertaa autoa parkkiruutuun peruutttaessa.
Merkkihuolto syyttää bensoja paskoiksi ja kuulemma pitäisi käyttää aina 98E:tä...No jos vika bensan niin miksi tätä ei tapahdu viikoittain kun käytän kerta aina 95E:tä. Muistaakseni auto kettuili kerran myös ysikasilla...
Kerran kun tuo vika tuli niin seuraavana päivänä vein aamulla auton huoltoon. Mitään vikaa he eivät löytäneet, sytytyskatkoja kuulemma mutta ei syytä sille mikä niitä aiheutti...
Puolavikaa vai mikä ihme? Jakoketju/kiristin hajoamassa?
Netistä koitin etsiä ulkomaisilta foorumeilta juttuja mutta ei kukaan valitellut...No varmaan muualla ei edes osteta C-sarjaa tuolla koneella luulen mä...
Käsittääkseni tämä moottori ei ole enää edes tarjolla kaikkialla vaan esim. Malaysiassa myydään enää vaan jotakin kaksilittaista versiota...
Seuraavassa C-sarjassa tätä myllyä ei tule enää missään tarjolle vaa mosa on sama kaksilitrainen mikä on nykyisen E-sarjan faceliftissä.
Tämän piti olla parempi moottori kuin entisen 2-litraisen mutta tämäpä syö bensaa yhtä paljon jollei jopa enempikin. Moottori kiljuu kiihdytyksissä enemmän ja niin edelleen.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Kulutuksen osalta homma on täysin selvä konen on aivan liian pieni tuon kokoisen/painoiseen koriinJJN78 kirjoitti:Alla uudesta asti W205 C200 4matic 1.5-litraisella moottorilla. Nyt ajettu 35000km:a (vuosimalli 2019).
Noin viisi kertaa vuoden aikana käynyt tämä: tyhjäkäynnillä tai valoihin kaupunkinopeudessa hidastaessa syttyy moottorin valo palamaan keltaisena ja samalla moottori alkaa hytkymään, ravistaa,käy oudosti ja moottori kuulostaa ihan traktorilta. Auto meinaa myös sammua. Kun sammuttaa virrat niin auto on sen jälkeen ihan normaalin tuntuinen.
Tätä vikaa ei ole ollut pitkään aikaan mutta tänään se alkoi yht äkkiä ja tällä kertaa autoa parkkiruutuun peruutttaessa.
Merkkihuolto syyttää bensoja paskoiksi ja kuulemma pitäisi käyttää aina 98E:tä...No jos vika bensan niin miksi tätä ei tapahdu viikoittain kun käytän kerta aina 95E:tä. Muistaakseni auto kettuili kerran myös ysikasilla...
Kerran kun tuo vika tuli niin seuraavana päivänä vein aamulla auton huoltoon. Mitään vikaa he eivät löytäneet, sytytyskatkoja kuulemma mutta ei syytä sille mikä niitä aiheutti...
Puolavikaa vai mikä ihme? Jakoketju/kiristin hajoamassa?
Netistä koitin etsiä ulkomaisilta foorumeilta juttuja mutta ei kukaan valitellut...No varmaan muualla ei edes osteta C-sarjaa tuolla koneella luulen mä...
Käsittääkseni tämä moottori ei ole enää edes tarjolla kaikkialla vaan esim. Malaysiassa myydään enää vaan jotakin kaksilittaista versiota...
Seuraavassa C-sarjassa tätä myllyä ei tule enää missään tarjolle vaa mosa on sama kaksilitrainen mikä on nykyisen E-sarjan faceliftissä.
Tämän piti olla parempi moottori kuin entisen 2-litraisen mutta tämäpä syö bensaa yhtä paljon jollei jopa enempikin. Moottori kiljuu kiihdytyksissä enemmän ja niin edelleen.
niin joutuu "kiljumaan" käytänössä kokoajan
ja siitä tulee sitä kulutusta
(aina vaan ihmiset menee samaan halpaan pieni konen pieni kulutus...
paperilla kyllä saadan näytäämn siltä valitettavasti tosi tilanen on toinen)
sitten kun vielä otettaan tuumaillun koneen valmistus maa... niin vaivatkin on normaleja
kannatta katsoa lytyykö ransiks palstoilta jotain vinkejä miten vaivaa voisi lievitää/mitä remontia on odotetavissa
miksi käytää 95 jos kerran kuuluu 98 tuosta liian pienestä oktanista tulee pahimilaan kallista ajelua moottori vaurion kautta
lisäksi siinä 95 on enmän muuta kuin bensaa mikä sekään ei tee pitkässä akavälissä hyvää letkuille tiivisteille ym mitkä
valmistettu suositelulle poltoaineele sopiviksi
. .
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Kulutuksen osalta homma on täysin selvä konen on aivan liian pieni tuon kokoisen/painoiseen koriinJJN78 kirjoitti:Alla uudesta asti W205 C200 4matic 1.5-litraisella moottorilla. Nyt ajettu 35000km:a (vuosimalli 2019).
Noin viisi kertaa vuoden aikana käynyt tämä: tyhjäkäynnillä tai valoihin kaupunkinopeudessa hidastaessa syttyy moottorin valo palamaan keltaisena ja samalla moottori alkaa hytkymään, ravistaa,käy oudosti ja moottori kuulostaa ihan traktorilta. Auto meinaa myös sammua. Kun sammuttaa virrat niin auto on sen jälkeen ihan normaalin tuntuinen.
Tätä vikaa ei ole ollut pitkään aikaan mutta tänään se alkoi yht äkkiä ja tällä kertaa autoa parkkiruutuun peruutttaessa.
Merkkihuolto syyttää bensoja paskoiksi ja kuulemma pitäisi käyttää aina 98E:tä...No jos vika bensan niin miksi tätä ei tapahdu viikoittain kun käytän kerta aina 95E:tä. Muistaakseni auto kettuili kerran myös ysikasilla...
Kerran kun tuo vika tuli niin seuraavana päivänä vein aamulla auton huoltoon. Mitään vikaa he eivät löytäneet, sytytyskatkoja kuulemma mutta ei syytä sille mikä niitä aiheutti...
Puolavikaa vai mikä ihme? Jakoketju/kiristin hajoamassa?
Netistä koitin etsiä ulkomaisilta foorumeilta juttuja mutta ei kukaan valitellut...No varmaan muualla ei edes osteta C-sarjaa tuolla koneella luulen mä...
Käsittääkseni tämä moottori ei ole enää edes tarjolla kaikkialla vaan esim. Malaysiassa myydään enää vaan jotakin kaksilittaista versiota...
Seuraavassa C-sarjassa tätä myllyä ei tule enää missään tarjolle vaa mosa on sama kaksilitrainen mikä on nykyisen E-sarjan faceliftissä.
Tämän piti olla parempi moottori kuin entisen 2-litraisen mutta tämäpä syö bensaa yhtä paljon jollei jopa enempikin. Moottori kiljuu kiihdytyksissä enemmän ja niin edelleen.
niin joutuu "kiljumaan" käytänössä kokoajan
ja siitä tulee sitä kulutusta
(aina vaan ihmiset menee samaan halpaan pieni konen pieni kulutus...
paperilla kyllä saadan näytäämn siltä valitettavasti tosi tilanen on toinen)
sitten kun vielä otettaan tuumaillun koneen valmistus maa... niin vaivatkin on normaleja
kannatta katsoa lytyykö ransiks palstoilta jotain vinkejä miten vaivaa voisi lievitää/mitä remontia on odotetavissa
miksi käytää 95 jos kerran kuuluu 98 tuosta liian pienestä oktanista tulee pahimilaan kallista ajelua moottori vaurion kautta
lisäksi siinä 95 on enmän muuta kuin bensaa mikä sekään ei tee pitkässä akavälissä hyvää letkuille tiivisteille ym mitkä
valmistettu suositelulle poltoaineele sopiviksi
. .
Mökkillä
'
'
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Juuri tuosta syystä hommasin ennemmin vanhemman 2 litraisen bensakoneen, ettei tartte hampaat irvessä huudattaa.
Nesteen 95:n kanssa oli vissiin aiemmin Mersuilla ongelmia. En ole itsekään kiinnittänyt asiaan huomiota, mitä bensaa itseasiassa suositellaan käytettäväksi ja ajanut Shellin 95:lla. Olisiko syytä vaihtaa 98:iin?
Nesteen 95:n kanssa oli vissiin aiemmin Mersuilla ongelmia. En ole itsekään kiinnittänyt asiaan huomiota, mitä bensaa itseasiassa suositellaan käytettäväksi ja ajanut Shellin 95:lla. Olisiko syytä vaihtaa 98:iin?
C200 (S205) 2017
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Onko tässä muka rellun kone??? Mun mielestäni ei pitäisi olla ja myyjäkin väitti että ei ole....Tätä moottoria ei ole A-sarjassa. Jos on Rellun kone olisin jättänyt ostamatta...
Olen käsittänyt että vain 1.3-litrainen A-, B-, GLA-, CLA-mallien kone on Rellun tekele....Tämä 1.5 Ecoboost eli olisi...Tätä 1.5-litraista ei saa mihinkään muuhun kuin C-sarjaan...Takapotkuna ja kunnon 4maticina.
Olen käsittänyt että vain 1.3-litrainen A-, B-, GLA-, CLA-mallien kone on Rellun tekele....Tämä 1.5 Ecoboost eli olisi...Tätä 1.5-litraista ei saa mihinkään muuhun kuin C-sarjaan...Takapotkuna ja kunnon 4maticina.
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Ilmeisesti tämä kone
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=177" onclick="window.open(this.href);return false;
Missään ei mainita että olisi Renaultin tekemä
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=177" onclick="window.open(this.href);return false;
Missään ei mainita että olisi Renaultin tekemä
230 C 1978
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
No tota sama teho ja vääntö tässäkin suunnilleen on kuin edellisessä 2-litraisessa eli tässä 135kW/280nm vs 135kW/300nm. Kiihtyvyydessä on myös pieni ero edellisen version hyväksi, esim. C200 4matic kiihtyy 0-100km/h nyt 8,1 sekuntiin kun aiemmin oli 7,9 vai oliko jopa 7,7 sekuntia tuo 4matic sedanin aika.MetalT kirjoitti:Juuri tuosta syystä hommasin ennemmin vanhemman 2 litraisen bensakoneen, ettei tartte hampaat irvessä huudattaa.
Nesteen 95:n kanssa oli vissiin aiemmin Mersuilla ongelmia. En ole itsekään kiinnittänyt asiaan huomiota, mitä bensaa itseasiassa suositellaan käytettäväksi ja ajanut Shellin 95:lla. Olisiko syytä vaihtaa 98:iin?
Max väännön vääntöalue oli vissiin kanssa parempi tuossa 2-litraisessa.
En nyt tiedä tarviiko tota huudattaa mutta toi huutaa kun vähänkin räväkämmin Comfort- tai Eco-moodeilla laittaa nilkkaa suoraksi...Ehkä muillakin asetuksilla kiljuu. Minusta vaan huvittavan kuulosta kun ei tämä mikään urheiluauto ole.
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Juu tuo moottori.Marko M kirjoitti:Ilmeisesti tämä kone
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=177" onclick="window.open(this.href);return false;
Missään ei mainita että olisi Renaultin tekemä
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Miten niin kuuluu käyttää 98E:tä? Se nyt on vaan huoltoneuvojan arvio että 95E on jaskaa suurimmaksi osin ja se on sen syytä että tämä auto joskus oikkuilee. Jos on bensan syytä, niin vianhan pitäisi tulla esiin ajossakin ja vaikka joka päivä kun en muuta käytä kuin 95E:tä....Tankin sisäpuolella myös muistaakseni lukee että suositus on 95E.FinlandMerceds kirjoitti:Kulutuksen osalta homma on täysin selvä konen on aivan liian pieni tuon kokoisen/painoiseen koriinJJN78 kirjoitti:Alla uudesta asti W205 C200 4matic 1.5-litraisella moottorilla. Nyt ajettu 35000km:a (vuosimalli 2019).
Noin viisi kertaa vuoden aikana käynyt tämä: tyhjäkäynnillä tai valoihin kaupunkinopeudessa hidastaessa syttyy moottorin valo palamaan keltaisena ja samalla moottori alkaa hytkymään, ravistaa,käy oudosti ja moottori kuulostaa ihan traktorilta. Auto meinaa myös sammua. Kun sammuttaa virrat niin auto on sen jälkeen ihan normaalin tuntuinen.
Tätä vikaa ei ole ollut pitkään aikaan mutta tänään se alkoi yht äkkiä ja tällä kertaa autoa parkkiruutuun peruutttaessa.
Merkkihuolto syyttää bensoja paskoiksi ja kuulemma pitäisi käyttää aina 98E:tä...No jos vika bensan niin miksi tätä ei tapahdu viikoittain kun käytän kerta aina 95E:tä. Muistaakseni auto kettuili kerran myös ysikasilla...
Kerran kun tuo vika tuli niin seuraavana päivänä vein aamulla auton huoltoon. Mitään vikaa he eivät löytäneet, sytytyskatkoja kuulemma mutta ei syytä sille mikä niitä aiheutti...
Puolavikaa vai mikä ihme? Jakoketju/kiristin hajoamassa?
Netistä koitin etsiä ulkomaisilta foorumeilta juttuja mutta ei kukaan valitellut...No varmaan muualla ei edes osteta C-sarjaa tuolla koneella luulen mä...
Käsittääkseni tämä moottori ei ole enää edes tarjolla kaikkialla vaan esim. Malaysiassa myydään enää vaan jotakin kaksilittaista versiota...
Seuraavassa C-sarjassa tätä myllyä ei tule enää missään tarjolle vaa mosa on sama kaksilitrainen mikä on nykyisen E-sarjan faceliftissä.
Tämän piti olla parempi moottori kuin entisen 2-litraisen mutta tämäpä syö bensaa yhtä paljon jollei jopa enempikin. Moottori kiljuu kiihdytyksissä enemmän ja niin edelleen.
niin joutuu "kiljumaan" käytänössä kokoajan
ja siitä tulee sitä kulutusta
(aina vaan ihmiset menee samaan halpaan pieni konen pieni kulutus...
paperilla kyllä saadan näytäämn siltä valitettavasti tosi tilanen on toinen)
sitten kun vielä otettaan tuumaillun koneen valmistus maa... niin vaivatkin on normaleja
kannatta katsoa lytyykö ransiks palstoilta jotain vinkejä miten vaivaa voisi lievitää/mitä remontia on odotetavissa
miksi käytää 95 jos kerran kuuluu 98 tuosta liian pienestä oktanista tulee pahimilaan kallista ajelua moottori vaurion kautta
lisäksi siinä 95 on enmän muuta kuin bensaa mikä sekään ei tee pitkässä akavälissä hyvää letkuille tiivisteille ym mitkä
valmistettu suositelulle poltoaineele sopiviksi
. .
Niin ja eipä ole ranskis kone...
Mulla oli 2.0TFSI Audi A4 B9 vm. 2018 ja aina käytin 95E:tä eikä mitään ongelmia koskaan.
Siitä en tykkää että tässä mersun 1.5 EQ Boostissa on hiukkassuodatin....Riittäisi että on dieseleissä mutta on pitänyt bensakoneeseenkin tunkea...Ne ei aiheuta kuin ongelmia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 491
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Ehkä video olisi hyvä todiste, sen voisi lähettää vaikka MB pääkonttorille?
Tietenkin voisi ajaa muutaman kuukauden 98:lla? Näkisi senkin , johtuuko polttoaineesta. Kylutusta voisi mitata samalla myös, jos vaikka tulee pienempiä lukemia, niin ei silloin tulisi maksamaan ylimääräistä.
Mutta reklamaatiota ja aina kirjallisesti. Lopulta kyllästyvät. Ehkä saat uuden auton tai moottorin.
Tietenkin voisi ajaa muutaman kuukauden 98:lla? Näkisi senkin , johtuuko polttoaineesta. Kylutusta voisi mitata samalla myös, jos vaikka tulee pienempiä lukemia, niin ei silloin tulisi maksamaan ylimääräistä.
Mutta reklamaatiota ja aina kirjallisesti. Lopulta kyllästyvät. Ehkä saat uuden auton tai moottorin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Niin siis jos kuuluu käyttää,JJN78 kirjoitti:Miten niin kuuluu käyttää 98E:tä? Se nyt on vaan huoltoneuvojan arvio että 95E on jaskaa suurimmaksi osin ja se on sen syytä että tämä auto joskus oikkuilee. Jos on bensan syytä, niin vianhan pitäisi tulla esiin ajossakin ja vaikka joka päivä kun en muuta käytä kuin 95E:tä....Tankin sisäpuolella myös muistaakseni lukee että suositus on 95E.FinlandMerceds kirjoitti:Kulutuksen osalta homma on täysin selvä konen on aivan liian pieni tuon kokoisen/painoiseen koriinJJN78 kirjoitti:Alla uudesta asti W205 C200 4matic 1.5-litraisella moottorilla. Nyt ajettu 35000km:a (vuosimalli 2019).
Noin viisi kertaa vuoden aikana käynyt tämä: tyhjäkäynnillä tai valoihin kaupunkinopeudessa hidastaessa syttyy moottorin valo palamaan keltaisena ja samalla moottori alkaa hytkymään, ravistaa,käy oudosti ja moottori kuulostaa ihan traktorilta. Auto meinaa myös sammua. Kun sammuttaa virrat niin auto on sen jälkeen ihan normaalin tuntuinen.
Tätä vikaa ei ole ollut pitkään aikaan mutta tänään se alkoi yht äkkiä ja tällä kertaa autoa parkkiruutuun peruutttaessa.
Merkkihuolto syyttää bensoja paskoiksi ja kuulemma pitäisi käyttää aina 98E:tä...No jos vika bensan niin miksi tätä ei tapahdu viikoittain kun käytän kerta aina 95E:tä. Muistaakseni auto kettuili kerran myös ysikasilla...
Kerran kun tuo vika tuli niin seuraavana päivänä vein aamulla auton huoltoon. Mitään vikaa he eivät löytäneet, sytytyskatkoja kuulemma mutta ei syytä sille mikä niitä aiheutti...
Puolavikaa vai mikä ihme? Jakoketju/kiristin hajoamassa?
Netistä koitin etsiä ulkomaisilta foorumeilta juttuja mutta ei kukaan valitellut...No varmaan muualla ei edes osteta C-sarjaa tuolla koneella luulen mä...
Käsittääkseni tämä moottori ei ole enää edes tarjolla kaikkialla vaan esim. Malaysiassa myydään enää vaan jotakin kaksilittaista versiota...
Seuraavassa C-sarjassa tätä myllyä ei tule enää missään tarjolle vaa mosa on sama kaksilitrainen mikä on nykyisen E-sarjan faceliftissä.
Tämän piti olla parempi moottori kuin entisen 2-litraisen mutta tämäpä syö bensaa yhtä paljon jollei jopa enempikin. Moottori kiljuu kiihdytyksissä enemmän ja niin edelleen.
niin joutuu "kiljumaan" käytänössä kokoajan
ja siitä tulee sitä kulutusta
(aina vaan ihmiset menee samaan halpaan pieni konen pieni kulutus...
paperilla kyllä saadan näytäämn siltä valitettavasti tosi tilanen on toinen)
sitten kun vielä otettaan tuumaillun koneen valmistus maa... niin vaivatkin on normaleja
kannatta katsoa lytyykö ransiks palstoilta jotain vinkejä miten vaivaa voisi lievitää/mitä remontia on odotetavissa
miksi käytää 95 jos kerran kuuluu 98 tuosta liian pienestä oktanista tulee pahimilaan kallista ajelua moottori vaurion kautta
lisäksi siinä 95 on enmän muuta kuin bensaa mikä sekään ei tee pitkässä akavälissä hyvää letkuille tiivisteille ym mitkä
valmistettu suositelulle poltoaineele sopiviksi
. .
Niin ja eipä ole ranskis kone...
Mulla oli 2.0TFSI Audi A4 B9 vm. 2018 ja aina käytin 95E:tä eikä mitään ongelmia koskaan.
Siitä en tykkää että tässä mersun 1.5 EQ Boostissa on hiukkassuodatin....Riittäisi että on dieseleissä mutta on pitänyt bensakoneeseenkin tunkea...Ne ei aiheuta kuin ongelmia.
jos suositus on 95 niin sitä sitten,
ranskis tai yhteistyö moottori niin ei merkitävää eroa
(myynti mies sanoon tai siis antaa ymärtää mitä tarvitsee että kaupat tulee)
4 veto pikku kone yhdistelmä lisää kulutusta
tshi, hih, höh, pöh tai mitkä lie olympia volkarit ym klonks konsernin auton korvike tuoteet
ei kiinnosta edes vertailu mielessä sen verran eri sarjan rimpuloita jos selaiseen on tyytyäviänen niin mikispä vaihtaa,
ainoat olympa jututu mitkä yhtään kinnostaa joinakin vuosina sen verran että tulee telvisiosta tai paikan päällä katsottua
jotain vähästä tietoa kun näistä Autoista siis
on kertynyt niin koitta autela pohtimala mahdolisia syitä vaan
tämä tästä toivotavasti tulee kontoon
. .
Mökkillä
'
'
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Silloin kun ongelmia on esiintynyt 95E:llä tai 98E:kin niin olen muistaakseni aina ajanut tankillisella joka on tankattu Nesteeltä tai ABC:lta. Tosin ABC:lle taitaa tulla myös Nesteeltä polttoaineet. Tosin noista tankkaan ehkä yleisimmin niin jännää on, että ongelma ei silti esiinny jatkuvasti. Shellin tai Teboilin 95E:llä ei ole ollut mitään ongelmia. Vaikka taitaa se Shelilläkin olla Nesteen toimittamaa tavaraaEemeliErkki kirjoitti:Ehkä video olisi hyvä todiste, sen voisi lähettää vaikka MB pääkonttorille?
Tietenkin voisi ajaa muutaman kuukauden 98:lla? Näkisi senkin , johtuuko polttoaineesta. Kylutusta voisi mitata samalla myös, jos vaikka tulee pienempiä lukemia, niin ei silloin tulisi maksamaan ylimääräistä.
Mutta reklamaatiota ja aina kirjallisesti. Lopulta kyllästyvät. Ehkä saat uuden auton tai moottorin.
Tällä moottorilla kuitenkin tilattu paljon autoja eskareiksi ja muutenkin autoliikeiden varastoon kun katsoo vaikka nettiautosta. On niitä varmaan myyty jo eteenkinpäin. Olen kuitenkin varmaan ainoa joka on netissä tämmöisestä ongelmasta valittanut. Ehkä muilla on parempi tuuri mitä minulla kun en usko että ne kaikki älyää ajaa 98E:llä...
Niin ja mun käsittääkseni tämä ei ole mikään PSA-yhteistyömoottorikaan.
1,33 bensa on muttei tämä. Samoin ne pienet dieselit.
Turha myöskään parjata Audia. Hyviä autoja tekevät. Paras auto mitä mulla ollut. Olisin ostanut mersun sijaan bensa-Quattron mutta A4 farkku tai Allroad farkku oli niin kallis kunnon varusteilla. Niin ja tiedän että moni automyyjä puhuu shittiä ja ei välttämättä tiedä autoista yhtään mitään. Autoalalla itsekin olen vaikka tekniikasta en kaikkea tiedäkään.
Nämä viimeiset pohdinnat ja lätinät siis lähinnä tätä lainausta edeltävän kirjoittajan viestiin littyen
Niin ja niistä kulutuksista.... Esim. työmatka on 61km/per suunta. Yleensä ajotieturi näyttää (ja nehän näyttää useimmiten jonkin verran alakanttiin) tälle matkalle keskikutukseksi määränpäässä jotain 6.4-7.3 riippuen milloin mistäkin asiasta. Vain harvoin pääsen alle 6.4:n ja kerran tais jopa tuo tieturi näyttää 5.9. Tiedä sitten onko nuo lukemat paljon vai vähän kenenkin mielestä. Niin ja kuinka paljon on tohon syytä lisätä päälle että pääsee todelliseen lukemaan. Nopeusrajoitus vaihtelee tällä pätkällä 50-100km:n välillä. Suurin osa tiestä on kahdeksankympin tai satkun rajoituksella.
No kokeilen nyt sitten 98E:tä vaikka seuraavat pari kuukautta. Jos sinä aikana auto temppuilee niin tiedän sitten ettei ole bensan syytä.
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Bensatankin luukusta löytyy 95, joten kyllä sen auton on sillä toimittava sanoi huolto mitä tahansa. Varmasti toimii paremmin 98:lla, mutta ei 95 saa tuollaisia ongelmia aiheuttaa. Tuosta Nesteen pumpuista Mersuihin tankatusta 95:sta löytyy lehtijuttuja vuodelta 2018. Takuu lienee voimassa, jos on 2019 auto eli korjaamolle vaan. Vika on löydyttävä, eikä se saa olla bensa. On valmistajan virhe, mikäli suositeltu polttoaine aiheuttaa ongelmia. Jos annat takuun umpeutua, olet omillasi eli painetta vaan päälle.
Itse karsastan noita downsizing-koneita, vaikka niissä olisi sähkömoottoriavustimiakin. Paperilla näyttää numerot hyvälle, mutta käytännössä se ero tulee esiin. Voi olla vanhanaikaisuuttani ja harhakuvitelma, mutta kuitenkin. Jos kone tekee oikeasti sen minkä lupaa, sehän on hyvä asia. Tähän suuntaan on moni autonvalmistaja mennyt. Se oli yksi kriteeri auton valinnassa, että vielä löytyy suht. tuoreita 2 litraisia. Kaikilta ei löydy, mutta Mersulta löytyi ja näköjään jatkossakin, jos 2 litraisiin palaavat.
2 litraisessakaan en ole päässyt koskaan lähellekään luvattuja arvoja. 5:lla on alkanut yhden kerran ja sekin 5.9 ja nuo em. lukemat näyttävät hyvin tutuille. Pitäisi ajaa tasapintakaasulla eco-asetuksella optimiolosuhteissa lentokentällä, jotta edes lähelle ”luvattuja” pääsisi. Huvikseen voisi testata tuota 98:ia, huomaako mitään eroa muualla kuin bensalaskussa. Tiedä vaikka lakkaa vaihdelaatikko nykimästä. En ihmettelisi.
Itse karsastan noita downsizing-koneita, vaikka niissä olisi sähkömoottoriavustimiakin. Paperilla näyttää numerot hyvälle, mutta käytännössä se ero tulee esiin. Voi olla vanhanaikaisuuttani ja harhakuvitelma, mutta kuitenkin. Jos kone tekee oikeasti sen minkä lupaa, sehän on hyvä asia. Tähän suuntaan on moni autonvalmistaja mennyt. Se oli yksi kriteeri auton valinnassa, että vielä löytyy suht. tuoreita 2 litraisia. Kaikilta ei löydy, mutta Mersulta löytyi ja näköjään jatkossakin, jos 2 litraisiin palaavat.
2 litraisessakaan en ole päässyt koskaan lähellekään luvattuja arvoja. 5:lla on alkanut yhden kerran ja sekin 5.9 ja nuo em. lukemat näyttävät hyvin tutuille. Pitäisi ajaa tasapintakaasulla eco-asetuksella optimiolosuhteissa lentokentällä, jotta edes lähelle ”luvattuja” pääsisi. Huvikseen voisi testata tuota 98:ia, huomaako mitään eroa muualla kuin bensalaskussa. Tiedä vaikka lakkaa vaihdelaatikko nykimästä. En ihmettelisi.
C200 (S205) 2017
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Fiksuja mietteitä sinulla. samaa mieltä olen monessa asiassa. Minulla on autossa tuo 9G-vaihteisto ja se kyllä pelannut hienosti. Hyvä laatikko, joskaan ei jumallaatikko ZF8:n veroinen.MetalT kirjoitti:Bensatankin luukusta löytyy 95, joten kyllä sen auton on sillä toimittava sanoi huolto mitä tahansa. Varmasti toimii paremmin 98:lla, mutta ei 95 saa tuollaisia ongelmia aiheuttaa. Tuosta Nesteen pumpuista Mersuihin tankatusta 95:sta löytyy lehtijuttuja vuodelta 2018. Takuu lienee voimassa, jos on 2019 auto eli korjaamolle vaan. Vika on löydyttävä, eikä se saa olla bensa. On valmistajan virhe, mikäli suositeltu polttoaine aiheuttaa ongelmia. Jos annat takuun umpeutua, olet omillasi eli painetta vaan päälle.
Itse karsastan noita downsizing-koneita, vaikka niissä olisi sähkömoottoriavustimiakin. Paperilla näyttää numerot hyvälle, mutta käytännössä se ero tulee esiin. Voi olla vanhanaikaisuuttani ja harhakuvitelma, mutta kuitenkin. Jos kone tekee oikeasti sen minkä lupaa, sehän on hyvä asia. Tähän suuntaan on moni autonvalmistaja mennyt. Se oli yksi kriteeri auton valinnassa, että vielä löytyy suht. tuoreita 2 litraisia. Kaikilta ei löydy, mutta Mersulta löytyi ja näköjään jatkossakin, jos 2 litraisiin palaavat.
2 litraisessakaan en ole päässyt koskaan lähellekään luvattuja arvoja. 5:lla on alkanut yhden kerran ja sekin 5.9 ja nuo em. lukemat näyttävät hyvin tutuille. Pitäisi ajaa tasapintakaasulla eco-asetuksella optimiolosuhteissa lentokentällä, jotta edes lähelle ”luvattuja” pääsisi. Huvikseen voisi testata tuota 98:ia, huomaako mitään eroa muualla kuin bensalaskussa. Tiedä vaikka lakkaa vaihdelaatikko nykimästä. En ihmettelisi.
Tehtaan lupaamat kulutuslukemathan ovat alhaisimmillaan:
Polttoaineen, Hidas (WLTP) 6.9 l/100 km
Polttoaineen, Erittäin nopea (WLTP) 8 l/100 km
CO2-päästöt (WLTP) 156-181 g/km
Polttoaineenkulutus - kaupunki 8.5-9.0 l/100 km
Polttoaineenkulutus - maantie 5.3-5.6 l/100 km
Polttoaineenkulutus - yhdistetty 6.5-6.9 l/100 km
2018 Mercedes-Benz C-sarja (W205, facelift 2018) C 200 (184 hv) 4MATIC G-TRONIC | Tekniset tiedot, polttoaineenkulutus , Mitat: https://www.auto-data.net/fi/mercedes-b ... onic-32995" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Varmasti on ärsyttävä vika uudessa autossa.
Auto on takuun alainen jos tosiaan 2019. Veholle tai mistä ostitkaan valittamaan. Täällä ei kannata tuossa tilanteessa kulutella aikaa vaan siellä veholla.
Kuluttajasuoja on suomessa hyvä - jos pitää siitä itse kiinni. Avuksi kuluttajaneuvoja tai mikä sen titteli nykyään onkaan jos ei veho ole asiasta aidosti kiinostunut.
Sitten se että tällä forumilla on tässäkin topikissa kirjouttanut sellainen henkilö joka oikeasti on perillä mersujen ongelmista kun sitä kokemukseksi sanottua on aika paljon. Kannattaa ottaa ennakkoasenteeksi se ettei ole ennakkoasennetta tai ainakin ettei lähde väittelemään jostain Audista tms. 95/98 on ollut joidenkin autojen kanssa tosiaan niin että 95 aiheuttanut jonkinlaisia ongelmia. Käytä nyt sitä 98 ja sanot sitten siellä veholla että olen käyttänyt ohjeenne mukaan pelkästään 98. Siihen loppu se tie veholta, sitten niiden on keksittävä muu syy asiaan ja laitettava se autosi kuntoon.
Toivotaan menestystä uudenkarhean mersun ja vehon kanssa. Varmasti kiinostaa täällä useita sekä tekninen syy asian suhteen että se miten veho sen ratkaisee joten annahan kuulua asian etenemisestä.
Ota se videolle se vikatilanne ensikerralla. Uskon että tarvitset sitä.
Auto on takuun alainen jos tosiaan 2019. Veholle tai mistä ostitkaan valittamaan. Täällä ei kannata tuossa tilanteessa kulutella aikaa vaan siellä veholla.
Kuluttajasuoja on suomessa hyvä - jos pitää siitä itse kiinni. Avuksi kuluttajaneuvoja tai mikä sen titteli nykyään onkaan jos ei veho ole asiasta aidosti kiinostunut.
Sitten se että tällä forumilla on tässäkin topikissa kirjouttanut sellainen henkilö joka oikeasti on perillä mersujen ongelmista kun sitä kokemukseksi sanottua on aika paljon. Kannattaa ottaa ennakkoasenteeksi se ettei ole ennakkoasennetta tai ainakin ettei lähde väittelemään jostain Audista tms. 95/98 on ollut joidenkin autojen kanssa tosiaan niin että 95 aiheuttanut jonkinlaisia ongelmia. Käytä nyt sitä 98 ja sanot sitten siellä veholla että olen käyttänyt ohjeenne mukaan pelkästään 98. Siihen loppu se tie veholta, sitten niiden on keksittävä muu syy asiaan ja laitettava se autosi kuntoon.
Toivotaan menestystä uudenkarhean mersun ja vehon kanssa. Varmasti kiinostaa täällä useita sekä tekninen syy asian suhteen että se miten veho sen ratkaisee joten annahan kuulua asian etenemisestä.
Ota se videolle se vikatilanne ensikerralla. Uskon että tarvitset sitä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Kiintoisaa. Oma 2019 C200 Cabriolet 4Matic on tehnyt kaksi kertaa saman, check engine vilkkuu ja käynti epätasainen. Molemmat olleet parkkihallissa autoa ruutuun sovitellessa (eli suunnilleen tyhjäkäynnillä).
Olen ajanut kaikki 25tkm pelkästään 98:lla ja paria poikkeusta lukuunottamatta ABC:lla tankattua.
Kävin viikko sitten Veholla koodien luvussa ja he totesivat että auton moottorinlämpöanturi olisi viallinen. Anturin vaihto tämän viikon perjantaina. Tulokset selviävät sitten myöhemmin.
Moottori M264 on Mersun oma. Konetta on sekä 2 litraisena että tämä 1,5L. Tyypillä M260 se on autossa poikittain, kuten A- tai B-sarja. C-sarjassa siis pitkittäin.
Suorituskyvystä en valita, kulkee kuten 1993 turbosaab. Tosin yläkierroksilla ei juurikaan tapahdu mitään, joten rattiläpykästä kannattaa napata isompaa jo 5000:n kohdalla.
Pidetäänpä aihetta esillä. Takuuta on enää ensi toukokuuhun...
Olen ajanut kaikki 25tkm pelkästään 98:lla ja paria poikkeusta lukuunottamatta ABC:lla tankattua.
Kävin viikko sitten Veholla koodien luvussa ja he totesivat että auton moottorinlämpöanturi olisi viallinen. Anturin vaihto tämän viikon perjantaina. Tulokset selviävät sitten myöhemmin.
Moottori M264 on Mersun oma. Konetta on sekä 2 litraisena että tämä 1,5L. Tyypillä M260 se on autossa poikittain, kuten A- tai B-sarja. C-sarjassa siis pitkittäin.
Suorituskyvystä en valita, kulkee kuten 1993 turbosaab. Tosin yläkierroksilla ei juurikaan tapahdu mitään, joten rattiläpykästä kannattaa napata isompaa jo 5000:n kohdalla.
Pidetäänpä aihetta esillä. Takuuta on enää ensi toukokuuhun...
Viimeksi muokannut Mustikka60, Ke 16.09.2020 11:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-- C200 4Matic 2019 --
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Näin on. Itse olen tapellut 7g+:n kylmänä nykivän 2-3 vaihdon kanssa ja myyjäliike (ei Veho) on hoitanut asian todella mallikkaasti ja asiallisesti. Ei ole mitään pahaa sanottavaa.AK47 kirjoitti:V
Kuluttajasuoja on suomessa hyvä - jos pitää siitä itse kiinni. Avuksi kuluttajaneuvoja tai mikä sen titteli nykyään onkaan jos ei veho ole asiasta aidosti kiinostunut.
Toivotaan menestystä uudenkarhean mersun ja vehon kanssa. Varmasti kiinostaa täällä useita sekä tekninen syy asian suhteen että se miten veho sen ratkaisee joten annahan kuulua asian etenemisestä.
Ota se videolle se vikatilanne ensikerralla. Uskon että tarvitset sitä.
Ongelma kannattaa dokumentoida niin hyvin ja seikkaperäisesti kuin mahdollista yksityiskohtia myöten eli jonkinlaista testiä kannattaa itsekin tehdä. Se auttaa asian selvittelyssä ja nopeuttaa ongelman ratkaisua. Itsekin olen sahannut tuota laatikkoa kymmeniä ja kymmeniä kilometrejä eri olosuhteissa, että pystyn antamaan jokaisen mahdollisen tiedonjyväsen, mitä vain on voinut havaita. Korjaamon mekaanikko oikein kiitteli, miten hyvin olin heille oireet kuvannut. Oli helppo laittaa tehtaalle kyselyä asiasta kunnollisella ongelmankuvauksella, jota ei voi mitenkään korjaamon testiajossa niin kattavasti havaita.
C200 (S205) 2017
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Näihin takuu ym korvaus juttuhin dokumentointia jep ja lisäksi ei sitten kanaat mennä mukaan siihen viivytys teknikkan mitä monesti yritävät että kateselee tilanetta vuosia sinä aikan kertyy kilsoja ja auto vanhenn sitten kun eivät sitää hoida kuntoon tulee kuvioon kaiken mailman arvon alenemat ym oikean korvauksen saaminen senkun piteneen sekä hankaloituu
heti vaan että jos eivät saa kuntoon niin uutta tilalle tarpeeksi vaikka sitten koko kilpien väläli tai kilpineen...
eli auto niin pitkään tukitavaksi että tulee kuntoon vaikka takisin tehtalee tai sieltä tukijat jos paikalinen merkin edustus ei siitä selviydy ja siksi aikka vastavva käytöön ja joo maksaa mutta se ei ole millän muotoa asikaan ongelma vaan sen takuun antajan.
niin ne on ennekin viat löytyneet että semoinen tukija tutkimaan tarpeeksi joka sen osaa
. .
heti vaan että jos eivät saa kuntoon niin uutta tilalle tarpeeksi vaikka sitten koko kilpien väläli tai kilpineen...
eli auto niin pitkään tukitavaksi että tulee kuntoon vaikka takisin tehtalee tai sieltä tukijat jos paikalinen merkin edustus ei siitä selviydy ja siksi aikka vastavva käytöön ja joo maksaa mutta se ei ole millän muotoa asikaan ongelma vaan sen takuun antajan.
niin ne on ennekin viat löytyneet että semoinen tukija tutkimaan tarpeeksi joka sen osaa
. .
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Kun Googletin "MB Flashing CEL", tuli tulokseksi mm. "Engine Misfiring".
Tuo viittaa sytytyspuolen ongelmiin. Sitä tukee kyllä havainto epätasaisesta käynnistä.
Eli, epäileväinen olen tuon lämpätila-anturin syyllisyydestä. Sanoivat anturin ilmoittavan moottorilämmöksi 6500 astetta
Veho Airport kyseessä.
Tuo viittaa sytytyspuolen ongelmiin. Sitä tukee kyllä havainto epätasaisesta käynnistä.
Eli, epäileväinen olen tuon lämpätila-anturin syyllisyydestä. Sanoivat anturin ilmoittavan moottorilämmöksi 6500 astetta
Veho Airport kyseessä.
-- C200 4Matic 2019 --
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Vika valoon on monia eri syitäMustikka60 kirjoitti:Kun Googletin "MB Flashing CEL", tuli tulokseksi mm. "Engine Misfiring".
Tuo viittaa sytytyspuolen ongelmiin. Sitä tukee kyllä havainto epätasaisesta käynnistä.
Eli, epäileväinen olen tuon lämpätila-anturin syyllisyydestä. Sanoivat anturin ilmoittavan moottorilämmöksi 6500 astetta
Veho Airport kyseessä.
kovasti isoja tai pieniä lämpötila arvoaja
näytettään yleensä johto/anturi vioissa,
eri johdoille oikosululile ylensä eri arvo
jos ecu näkee vaikappa 6000 tai vaikka 1200c niin se voi hyvinkin säätä vaikapa systystä7seosta tai koitta suojat moottori
niin että pätkii samoin jos anturin johdot räiskii jostain maihin niin siitäkin voi tulla pätkimistä (sytys katko)
vaan turha niitä on itse miettiä takuun jos auto on takuun alainen niin viee sen sinne korajatavaksi ja sanoo että ei ota sitä ennen vastann kun on kunnossa takuu asiossa on myös joku selaineen että kohtuulisessa ajassa
pitää tulla kuntoon tai joku muu ratkaisu, että uttaa osaa vaikapa sitten paljon jos vikaa ei löydy
. .
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Noniin, nyt on moottorin lämpötila-anturi vaihdettu. Ja näyttää kuulemma oikeaa lämpötilaakin.
Tyhjäkäynti viileällä moottorilla oli korkeammilla kierroksilla kuin ennen, muuta eroa en havainnut tuossa 10 kilsan matkalla.
Jäädään seuraamaan miten vaikuttaa. Hyvää palvelua Veholta taas kerran.
Tyhjäkäynti viileällä moottorilla oli korkeammilla kierroksilla kuin ennen, muuta eroa en havainnut tuossa 10 kilsan matkalla.
Jäädään seuraamaan miten vaikuttaa. Hyvää palvelua Veholta taas kerran.
-- C200 4Matic 2019 --
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Vika ilmeni taas. CEL (Check Engine Light) vilkkuu, kone käy epätasaisesti. Sain videolle.Mustikka60 kirjoitti:Noniin, nyt on moottorin lämpötila-anturi vaihdettu. Ja näyttää kuulemma oikeaa lämpötilaakin.
Tyhjäkäynti viileällä moottorilla oli korkeammilla kierroksilla kuin ennen, muuta eroa en havainnut tuossa 10 kilsan matkalla.
Jäädään seuraamaan miten vaikuttaa. Hyvää palvelua Veholta taas kerran.
Pistin vaihteen P:lle ja yritin kaasutella, kelaa kierroksia hitaasti. Moottorin sammutus ja uudelleen käyntiin - kaikki toimii.
Katsotaan löytääkö Veho nyt mitään.
-- C200 4Matic 2019 --
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Mikään anturin vaihto ei auta asiaan.Vika korjataan uudella softalla. Tehtaalla on tiedossa tämä ongelma. Ihan kuulemma löyty aktio/kampanja tästä asiasta. Samassa paikassa ajettiin tänään softa ku missä sulla vaihdettiin anturi.
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
TIPS:issä kuusi eri dokkaria moottorin vikavalon sytyttävistä ongelmista. Luettujen vikakoodien mukaan haarukoituu mistä tapauksesta kyse.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Mitään vikakoodeja ei autosta löytynyt ja videonkin vilkkuvasta valosta toimitin Veholle viime viikolla. Pyysin kysymään asiaa tehtaalta. Eipä ole mitään kuulunut.JJN78 kirjoitti:Mikään anturin vaihto ei auta asiaan.Vika korjataan uudella softalla. Tehtaalla on tiedossa tämä ongelma. Ihan kuulemma löyty aktio/kampanja tästä asiasta. Samassa paikassa ajettiin tänään softa ku missä sulla vaihdettiin anturi.
Mutta hyvä tietää, että korjausyritys on olemassa.
-- C200 4Matic 2019 --
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
No mulla on esiintynyt tuo ongelma viisi kertaa 38000km:n aikana ja startteja tulee lukuisia per päivä. Ajoakin tulee siis myös melkoinen määrä koska auto täytti elokuun alussa vasta vuoden. Mun onni oli se että yhdestä kerrasta oli auton dataan tallentunut vikakoodi ja se liittyi just siihen asiaan minkä tuo softa korjaa/sen on tarkoitus korjata. Voi olla mutua mutta minusta tuntuu, että tyhjäkäynti on nyt tasalämmöillä korkeampi kuin aiemmin ja ainakin se kuuluu minusta sisään selvemmin....Tuntuu myös että auto kiihtyisi nyt hieman eri tapaan eli astetta rivakammin mutta saattaa olla vaan pään sisäistä ja sen luomaa illuusiota.Mustikka60 kirjoitti:Mitään vikakoodeja ei autosta löytynyt ja videonkin vilkkuvasta valosta toimitin Veholle viime viikolla. Pyysin kysymään asiaa tehtaalta. Eipä ole mitään kuulunut.JJN78 kirjoitti:Mikään anturin vaihto ei auta asiaan.Vika korjataan uudella softalla. Tehtaalla on tiedossa tämä ongelma. Ihan kuulemma löyty aktio/kampanja tästä asiasta. Samassa paikassa ajettiin tänään softa ku missä sulla vaihdettiin anturi.
Mutta hyvä tietää, että korjausyritys on olemassa.
Palvelu oli ihan huikeeta muutenkin. Tunsin itteni hyvin tärkeäksi ja speciaaliksi kun huomioitiin niin hyvin ihan aulapalvelusta lähtien. Vaikka kuka kysy sinä aikana kun liikkeessä aikaa vietin, että onko kaikki hyvin tai onko asiat hoidossa tai miten voin olla avuksi.
Safkat oli myös todella mainiot siellä yläkerran viihtyisässä raflassa. Yleensä kun olen tottunut siihen, että autoliikkeen ruokalat on miljööltään ja safkoiltaan aikamoista kuraa. Iltalehden toimittaja Rönkkö näky olleen samaan aikaan talossa palauttaen jonkun mersun avaimet, eli raporttia varmaan pukkaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
No, Veho Airport työnjohtaja on kysyttäessä autuaan tietämätön mistään softakorjauksista.
Vika on nyt esiintynyt kolme kertaa 26tkm matkalla, vikaa edeltävän ajomatkan vaihdellessa 8 km - 140 km.
Joutunen siis ajamaan vielä 12tkm, että saadaan vikakoodi tarttumaan muistiin.
Vika on nyt esiintynyt kolme kertaa 26tkm matkalla, vikaa edeltävän ajomatkan vaihdellessa 8 km - 140 km.
Joutunen siis ajamaan vielä 12tkm, että saadaan vikakoodi tarttumaan muistiin.
-- C200 4Matic 2019 --
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
No jännä kun mulla mekaanikko/työnjohtaja tiesi tuon softakorjauksen....Sama liike.Mustikka60 kirjoitti: ↑Ke 14.10.2020 15:50 No, Veho Airport työnjohtaja on kysyttäessä autuaan tietämätön mistään softakorjauksista.
Vika on nyt esiintynyt kolme kertaa 26tkm matkalla, vikaa edeltävän ajomatkan vaihdellessa 8 km - 140 km.
Joutunen siis ajamaan vielä 12tkm, että saadaan vikakoodi tarttumaan muistiin.
Eikä mulla ole mitään haisua milloin toi vikakoodi on jäänyt muistiin. Voi olla vaikka ekalta kerralta jolloin vikavalo muistaakseni paloi vielä seuraavana aamunakin vaikka auto toimi oireetta. Muulloin eli neljänä seuraavana kerta valo sammui heti uuden startin jälkeen. Auto-Suni sanoi silloin ekalla kerralla että vikakoodi viittaa sytytyskatkoihin mutta vian aiheuttajaa ei silloin vuosi sitten löytynyt. Syyttivät siellä bensaa kun eivät muuta keksineet.
Re: C200 4matic ärsyttävä vika
Hei, tosian halusin kysyä teiltä kenellä on ollut kokemuksia tästä samasta mersusta, että kannattaisko osta samalainen mersun veholta? Eli siis Mercedez benz C200 2019 1.5 bensa EQ boost, ja auto on siis ajettu 104tkm jo katsoin autosta historia, se on ollut taksi kuski ja ei oo ollu mitään ongelmia autossa eli siis historia näytti puhtaalta.
Tarvitsen hiemaan myös neuvoja että olisko whortti osta? ja olen tällänen nuori mies btw:)
Tarvitsen hiemaan myös neuvoja että olisko whortti osta? ja olen tällänen nuori mies btw:)