W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Hei!
Kysytäämpä arvon kanssa-ajelijoilta vinkkiä. Forumia olen lueskellut jo lähes kuukauden päivät, mutta haluaisin vinkkiä mitä seuraavaksi. Lyhyesti ja ytimekkäästi:
Ostin noin kuukausi sitten otsikon mukaisen auton, 11/2010 rakennettuna. Kone 195kW -versio. Ajettu 230tm. Haettiin auto noin 700 km päästä kotoa ja puolessa välissä matkaa takaisin meni vikatilaan (kierrokset rajoittaa alle 3000rpm, vaihteista toimi vain 1-4, ei oikein tahtonut kiihtyä, vikavalo ei syttynyt). Vaihteiston vikatila siis?
->Uudelleenkäynnistäminen ei auttanut ja auto jäi Jyväskylään pieneen firmaan tutkittavaksi liikkeen piikkiin ja itsellä matka jatkui VR:llä kotiin. Maanantaina soitin korjaamolle (sanoi että Star käytössä) ja auto oli antanut vikakoodit DPF:n täyttöasteesta, sekä DPF:n korkeapaine-eroanturista. Päädyimme liikkeen kanssa ratkaisuun että huuhdellaan DPF ensiavuksi ja vaihdetaan anturi ja seurataan auttaako. Hain auton loppuviikosta sitten kotiin ja 350km matka sujui ongelmitta. Seuraavana päivänä noin 20 km matkalla meni jälleen vikatilaan (tästä aikaa nyt aika lailla 2 viikkoa) ja yhden kerran tämän jälkeen 70km matkalla. Kummallakin kerralla auton noin 30 min seisominen poisti vikatilan. Tämän jälkeen autolla ajettu noin 400-500km 1.5vkn aikana, mutta vikatila ei ole ilmaantunut.
Käytin auton myös merkkiliikkeessä vikakoodien luvussa vikatilan jälkeen, josko muistiin olisi jäänyt jotain herjaa. Ainut herja tuli apukuskin jalkatilan ilmanlaatuanturista.. Ei siis muistissa mitään ongelmaa.
Auton pakoputken päät menevät kuitenkin aika nopeasti nokiseksi ja tänään huomasin kun parempi puolisko kiihdytti autolla, niin tupsautti hennon, nokisen tummanharmaan savun putken päistä ulos.
Auto kiihtyy muuten mielestäni normaalisti ja käyntiääni on tasainen. Moottorilämmöt tahtovat hitusen heitellä (epäilen termostaatin temppuilua ja se menee lähiaikoina vaihtoon). Nakutuksia tai supsutuksia ei kuulu. Mielestäni syö hitusen enemmän polttoainetta, kaupungissa noin 10L pintaan ja maantiellä 7:n pintaan. Öljyt vaihdoin viikko sitten, pitää seurata syökö.
Arvelin kuitenkin tämän päiväisen havainnon perusteella viedä auton korjaamolle vielä (kun menee siis liikkeen piikkiin, sain 6kk takuun ongelmalle: jos toistuu niin maksavat korjaukset).
Autoon tehty tehtaan päästökampanjan mukainen päivitys tms. tammikuussa.
Kysynkin siis teiltä, onko kokemusta/arvauksia?
Olen lueskellut kaikenlaisista suutinongelmista yms, voisiko perimmäisenä aiheuttajana olla siis se?
Hyvä puoli tässä asiassa siis onneksi se, että menee liikkeen piikkiin korjaus (pienehkö autoliike, eivät tod. näk. suostu merkkiliikkeeseen, mutta paikkakunnallani on hyvä pienempi, mersuihin erikoistunut korjaamo ja se on seuraava kohde minne auto menee).
Kysytäämpä arvon kanssa-ajelijoilta vinkkiä. Forumia olen lueskellut jo lähes kuukauden päivät, mutta haluaisin vinkkiä mitä seuraavaksi. Lyhyesti ja ytimekkäästi:
Ostin noin kuukausi sitten otsikon mukaisen auton, 11/2010 rakennettuna. Kone 195kW -versio. Ajettu 230tm. Haettiin auto noin 700 km päästä kotoa ja puolessa välissä matkaa takaisin meni vikatilaan (kierrokset rajoittaa alle 3000rpm, vaihteista toimi vain 1-4, ei oikein tahtonut kiihtyä, vikavalo ei syttynyt). Vaihteiston vikatila siis?
->Uudelleenkäynnistäminen ei auttanut ja auto jäi Jyväskylään pieneen firmaan tutkittavaksi liikkeen piikkiin ja itsellä matka jatkui VR:llä kotiin. Maanantaina soitin korjaamolle (sanoi että Star käytössä) ja auto oli antanut vikakoodit DPF:n täyttöasteesta, sekä DPF:n korkeapaine-eroanturista. Päädyimme liikkeen kanssa ratkaisuun että huuhdellaan DPF ensiavuksi ja vaihdetaan anturi ja seurataan auttaako. Hain auton loppuviikosta sitten kotiin ja 350km matka sujui ongelmitta. Seuraavana päivänä noin 20 km matkalla meni jälleen vikatilaan (tästä aikaa nyt aika lailla 2 viikkoa) ja yhden kerran tämän jälkeen 70km matkalla. Kummallakin kerralla auton noin 30 min seisominen poisti vikatilan. Tämän jälkeen autolla ajettu noin 400-500km 1.5vkn aikana, mutta vikatila ei ole ilmaantunut.
Käytin auton myös merkkiliikkeessä vikakoodien luvussa vikatilan jälkeen, josko muistiin olisi jäänyt jotain herjaa. Ainut herja tuli apukuskin jalkatilan ilmanlaatuanturista.. Ei siis muistissa mitään ongelmaa.
Auton pakoputken päät menevät kuitenkin aika nopeasti nokiseksi ja tänään huomasin kun parempi puolisko kiihdytti autolla, niin tupsautti hennon, nokisen tummanharmaan savun putken päistä ulos.
Auto kiihtyy muuten mielestäni normaalisti ja käyntiääni on tasainen. Moottorilämmöt tahtovat hitusen heitellä (epäilen termostaatin temppuilua ja se menee lähiaikoina vaihtoon). Nakutuksia tai supsutuksia ei kuulu. Mielestäni syö hitusen enemmän polttoainetta, kaupungissa noin 10L pintaan ja maantiellä 7:n pintaan. Öljyt vaihdoin viikko sitten, pitää seurata syökö.
Arvelin kuitenkin tämän päiväisen havainnon perusteella viedä auton korjaamolle vielä (kun menee siis liikkeen piikkiin, sain 6kk takuun ongelmalle: jos toistuu niin maksavat korjaukset).
Autoon tehty tehtaan päästökampanjan mukainen päivitys tms. tammikuussa.
Kysynkin siis teiltä, onko kokemusta/arvauksia?
Olen lueskellut kaikenlaisista suutinongelmista yms, voisiko perimmäisenä aiheuttajana olla siis se?
Hyvä puoli tässä asiassa siis onneksi se, että menee liikkeen piikkiin korjaus (pienehkö autoliike, eivät tod. näk. suostu merkkiliikkeeseen, mutta paikkakunnallani on hyvä pienempi, mersuihin erikoistunut korjaamo ja se on seuraava kohde minne auto menee).
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Jos pakoputken päät nokiset ja auto savuttaa niin dpf ei hoida tehtäväänsä.
Kannattaa tarkastaa dpf kunto, mahdollisesti kennosto vaurioitunut.
Kannattaa tarkastaa dpf kunto, mahdollisesti kennosto vaurioitunut.
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Jep, tätä veikkaisin itsekkin. Liike ehdotti jo aiemmin, että tilataan saksasta uusi DPF (autodocilta tms), sieltä saa noin 700-800e pintaan. Veholta 2200e tehdaskunnostettu Saksasta tilaamalla.
Olen vain lueskellut, että kovinkaan usein ei tuota DPFää joudu vaihtamaan vaan vika jossain muualla. Noh, kertahan se on ensimmäinenkin..
Pitänee vaihdattaa se, kun kerran itse ehdottivat.
Olen vain lueskellut, että kovinkaan usein ei tuota DPFää joudu vaihtamaan vaan vika jossain muualla. Noh, kertahan se on ensimmäinenkin..
Pitänee vaihdattaa se, kun kerran itse ehdottivat.
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Samat oireet ,pakoputkien paat nokiset,ei kyllakaan paljon ajettu ahtopaineputken vaihdon jalkeen.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=206346" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=206346" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 497
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
jos tarinan mukaan se dpf on huuhdeltu niin olisi ne huomanneet jos se on tuhoutunut. ? ja sen huuhtelun olisi pitänyt viedä tuhkat pesästä myös.
todennäköisintähän on, että se auto on mennyt vaihtoon tuon takia.
EDIT: tuli muuten mieleen, että jos ne imusarjojen läpät on jostain pytystä jääneet kiinni(toinen kanava tukossa), mennyt muovinen ohjaustanko rikki, niin tuloksena on savua koska sylinteriin ei vaan mene riittävästi ilmaa.
todennäköisintähän on, että se auto on mennyt vaihtoon tuon takia.
EDIT: tuli muuten mieleen, että jos ne imusarjojen läpät on jostain pytystä jääneet kiinni(toinen kanava tukossa), mennyt muovinen ohjaustanko rikki, niin tuloksena on savua koska sylinteriin ei vaan mene riittävästi ilmaa.
W212 E350cdi
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Se partikkelisuodattimen (DPF) huuhtelun voi tehdä kahdella tavalla, jos ei ole otettu irti vaan ruiskutettu näitä ylihintaisia "puhdistusaineita" anturin aukosta ja sitten perään "huuhteluaine " niin yhtä tyhjän kanssa. Varmasti auttaa hiukan jos DPF on vain huoltoputsauksessa eikä tukossa. Sitten kun DPF on tukossa niin saat elvytettyä vähäksi aikaa (ellei kenno vaurioitunut kuumuudesta tai taitamattomasta painepesurin käytöstä) irrottamalla koko partikkelisuodattimen ja joko pesemällä itse tai lähettämällä niitä pesevälle firmalla pesuun. Veikkaan että ei ole tehty kuin tuo ensimmäinen "huuhtelu".
Uusi DPF on tuhottoman kallis ja tietysti kyse on siitä onko pitoauto vai ei ts.paljonko haluat hakata autoon kiinni .
Uusi DPF menee tukkoon alta aikayksikön jos vian aiheuttaa joku muu (esim.turbo falskaa öljyä) joten DPF:n uusiminen on sitten viimeinen konsti kun kaikki muut on tehty ja varmistettu että ok. Kilometrien puolesta uskoisin että DPF pesulla (koko DPF irti) saat elvytettyä vielä.
Antureita on turha vaihtaa ennen kuin DPF virtaa ja muut vikapaikat selvät. "Vikakoodi" tässä koodien luku kertoi tässä tapauksessa että anturi toimii (täytösaste liian korkea/paine liian korkea) ja alettava selvittää mistä se johtuu.
Suuttimet saa kyllä STAR:lla testattua ja visuaalisesti lisäksi jos pohjaprikka falskaa.
Pieni savu polkiessa on ok, varsinkin näin kesällä kuumilla keleillä. Tämä kaikki sillä oletuksella että haluat pitää DPF:n käytössä.
Uusi DPF on tuhottoman kallis ja tietysti kyse on siitä onko pitoauto vai ei ts.paljonko haluat hakata autoon kiinni .
Uusi DPF menee tukkoon alta aikayksikön jos vian aiheuttaa joku muu (esim.turbo falskaa öljyä) joten DPF:n uusiminen on sitten viimeinen konsti kun kaikki muut on tehty ja varmistettu että ok. Kilometrien puolesta uskoisin että DPF pesulla (koko DPF irti) saat elvytettyä vielä.
Antureita on turha vaihtaa ennen kuin DPF virtaa ja muut vikapaikat selvät. "Vikakoodi" tässä koodien luku kertoi tässä tapauksessa että anturi toimii (täytösaste liian korkea/paine liian korkea) ja alettava selvittää mistä se johtuu.
Suuttimet saa kyllä STAR:lla testattua ja visuaalisesti lisäksi jos pohjaprikka falskaa.
Pieni savu polkiessa on ok, varsinkin näin kesällä kuumilla keleillä. Tämä kaikki sillä oletuksella että haluat pitää DPF:n käytössä.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Kyllä. Joo DPFn haluan säilyttää. Kiitos teille vastauksista. Vien auton keskiviikko aamuna testerin päähän, jossa vilkaistaan mistä voisi johtua. Liikkeestä itse ehdottivat uutta DPFfää, mutta juuri mainitsemallasi syyllä en haluaisi sitä vaihtaa; jos ongelma onkin muualla niin sama kohta vastassa.
Miten jos DPFn putsaa itse (löytyy nosturit yms) niin täytyykö nollata täyttöastetta esim starilla tms? Voiko siis vain ottaa irti, putsata ja laittaa takaisin plug out-in tyylisesti? Joo veikkaan että pajalla jossa auto kävi, niin huuhtelu tosissaan tehtiin vain noin.. Tai ylipäätään auton vikakoodit luettiin jollain testerillä, jolla ei saatu riittävän tarkkaa tulosta aikaiseksi (vaan etsittiin neulaa heinäkasasta tyylisesti).
Imusarjan läpät kävi itselläkin jo aiemmin mielessä, luulisi tosin antavan näistä vikakoodin/valon?
Auto ei siis vikavalo ole sytyttänyt ja tehot tallella.
Siks tuo noki mietityttää, kun aiempi 4F kopan A6 V6 koneella ei millään kelillä päästänyt mustia savuja, DPF paikallaan ja ymmärtääkseni DPFn ei mustaa pitäisi läpi päästääkkään.
Katsotaan mitä keskiviikkona kuuluu, korjaamo erikoistunut mersuihin.
Miten jos DPFn putsaa itse (löytyy nosturit yms) niin täytyykö nollata täyttöastetta esim starilla tms? Voiko siis vain ottaa irti, putsata ja laittaa takaisin plug out-in tyylisesti? Joo veikkaan että pajalla jossa auto kävi, niin huuhtelu tosissaan tehtiin vain noin.. Tai ylipäätään auton vikakoodit luettiin jollain testerillä, jolla ei saatu riittävän tarkkaa tulosta aikaiseksi (vaan etsittiin neulaa heinäkasasta tyylisesti).
Imusarjan läpät kävi itselläkin jo aiemmin mielessä, luulisi tosin antavan näistä vikakoodin/valon?
Auto ei siis vikavalo ole sytyttänyt ja tehot tallella.
Siks tuo noki mietityttää, kun aiempi 4F kopan A6 V6 koneella ei millään kelillä päästänyt mustia savuja, DPF paikallaan ja ymmärtääkseni DPFn ei mustaa pitäisi läpi päästääkkään.
Katsotaan mitä keskiviikkona kuuluu, korjaamo erikoistunut mersuihin.
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Itse painin samojen ongelmien kanssa alkukesästä samankorisen, mutta 231hv version kanssa. Auto tuuttasi mustaa DPF paikallaan, mutta usean järjestelmätestin jälkeen mitään vikaa ei mistään löytynyt. Suurin savutus saatiin kuriin turbon imuputken tiivisteen vaihdolla. Vuotava tiiviste aiheutti aivan älyttömän savuverhon.Burana kirjoitti:Kyllä. Joo DPFn haluan säilyttää. Kiitos teille vastauksista. Vien auton keskiviikko aamuna testerin päähän, jossa vilkaistaan mistä voisi johtua. Liikkeestä itse ehdottivat uutta DPFfää, mutta juuri mainitsemallasi syyllä en haluaisi sitä vaihtaa; jos ongelma onkin muualla niin sama kohta vastassa.
Miten jos DPFn putsaa itse (löytyy nosturit yms) niin täytyykö nollata täyttöastetta esim starilla tms? Voiko siis vain ottaa irti, putsata ja laittaa takaisin plug out-in tyylisesti? Joo veikkaan että pajalla jossa auto kävi, niin huuhtelu tosissaan tehtiin vain noin.. Tai ylipäätään auton vikakoodit luettiin jollain testerillä, jolla ei saatu riittävän tarkkaa tulosta aikaiseksi (vaan etsittiin neulaa heinäkasasta tyylisesti).
Imusarjan läpät kävi itselläkin jo aiemmin mielessä, luulisi tosin antavan näistä vikakoodin/valon?
Auto ei siis vikavalo ole sytyttänyt ja tehot tallella.
Siks tuo noki mietityttää, kun aiempi 4F kopan A6 V6 koneella ei millään kelillä päästänyt mustia savuja, DPF paikallaan ja ymmärtääkseni DPFn ei mustaa pitäisi läpi päästääkkään.
Katsotaan mitä keskiviikkona kuuluu, korjaamo erikoistunut mersuihin.
Lisäksi visuaalisesti tarkastellessa ahtoputkissa hiukan kosteutta, jotka pitäisi paremmin tarkistella vielä kun saisi aikaiseksi. Jään seuraamaan tätä, päivittele tänne, jos joku syy tälle löytyisi.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Ei DPF täyttöastetta tarvitse nollata, jos ei ole STAR :ia käytössä. Sen DPF irti ottaminen ja takaisin laitto on hiukan työlästä. Joudut irrottamaan hiukan takaputkia eli kunnollinen talli ja nosturi auttaa ja auttava käsi. Jos ei ole ikinä ollut irti niin DPF jäljessä olevat putket puree kiinni melko lujaan. Kannattaa etukäteen tilata se putken siäpuolinen tiiviste ja toiseen putkeen se soikea laippa jos halkeaa kiristettäessä - vanhentuneena hiukan hauras ja varsinkin jos taitamattomasti kuten allekirjoittanut aikoinaan yritin punnata putkia yhteen kiristämällä lisää laipan kiinnitystä... Pesun osalta on sitten hemmetin sotkuista hommaa eli ulkona tai likaisessa pesuhallissa.Pihakivetyksen saat kyllä pilattua (uusi väri) jos etupihalla teet nokipesun. Paras tietysti viedä ammattilaiselle jolla ko.laite, näitä alkaa olemaan Suomessa jo muuallakin kuin PK-seudulla ja Hämeenlinnassa.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 497
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
"Suurin savutus saatiin kuriin turbon imuputken tiivisteen vaihdolla. Vuotava tiiviste aiheutti aivan älyttömän savuverhon."
aika kumma. jos se vetää ylimääräilmaa ohitse ilmamäärämittareista, niin luulisi että savua ei tulisi.
aika kumma. jos se vetää ylimääräilmaa ohitse ilmamäärämittareista, niin luulisi että savua ei tulisi.
W212 E350cdi
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Itsekin tuota pähkin, että ei siinä mitään järkeä olekaan. Savutus jokatapauksessa hävisi, en tiedä nitkahtiko joku muukin asia sitten samalla oikeaan asentoon.Nurmituomas kirjoitti:"Suurin savutus saatiin kuriin turbon imuputken tiivisteen vaihdolla. Vuotava tiiviste aiheutti aivan älyttömän savuverhon."
aika kumma. jos se vetää ylimääräilmaa ohitse ilmamäärämittareista, niin luulisi että savua ei tulisi.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Se ilmamäärämittari määrää myös takaisinkierrätyksen määrää, se kierrätys kun lasketaan siitä sisään mitattavasta määrästä. Olisiko nyt päässyt kierrätys sotkemaan koko systeemiä, en tiedä mutta muutakaan selitystä lisääntyneeseen savuun en keksi ohi mittarin virtaavasta ilmasta.
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Noniin, autohan kävi starin nokassa reilu tunteroinen sitten. Starin mukaan ei vikakoodeja mistään; DPFn arvot kaikki reilusti 'vihreällä' täyttöastetta, vastapainetta myöten. Koska termostaatti rikki, niin moottorilämmöt ei ole tarpeeksi korkealla jatkuvasti, että saisi pakkopolttoja suoritettua, voi siitä johtua että keräsi paskaa DPFfää polttamatta ja meni tukkoon joka nyt napsahti minun kohdalle. Huuhtelu todennäköisesti on auttanut kun arvot lähes nollautuneet. Mustan savun syytä ei tämän enempää keretty tutkia kun ei ollut aikaa, ei pidetty huonona vaihtoehtona imupuolen tiivisteiden vaihtoa varmuuden vuoksi, kun itse jaksan ne hääräillä. Pitää seurailla tilannetta ja käyttää testerin nokassa jos mahdollinen vikatila vielä tulee ja on päällä, niin saisi suoran syyn mistä johtuu vai voiko olla juurikin siitä että ei saa tehtyä polttoa --> menee vikatilaan.
Savutuksen osalta tilanteen seuraaminen jatkuu, henk. kohtaisesti haluan sen kuntoon.
Savutuksen osalta tilanteen seuraaminen jatkuu, henk. kohtaisesti haluan sen kuntoon.
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Jos itse vaihdat turbon imupuolen tiivisteen, se menee tosi helposti huonosti ja jää vuotamaan.
Ole tarkkana ja huolellinen.
OM642 Tyyppivikapaikka suorastaan.
Ole tarkkana ja huolellinen.
OM642 Tyyppivikapaikka suorastaan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke 19.08.2020 09:10
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Uusi DPF saattaa tehdä tempun. Saako sen tarkistaa korjaamossa, olen varma, että he osaavat selvittää sen
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
^^
Nää uudet botit on mielenkiintosia, tuleeko ne opetteleen tänne suomenkieltä vai mitä?
Nää uudet botit on mielenkiintosia, tuleeko ne opetteleen tänne suomenkieltä vai mitä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Melkein olisin tuon kaupan purkanut ja ainakin tuon toisen vikatilan jälkeen. Aika iso mahdollisuus on, että sinne on joku paskaohjelma pistetty ja tuon kanssa saat tapella loputtomasti. Lämmön vaeltelu saatta olla myös merkki kansipahviviastakin. Savutus on näissä esivaroitus ongelmista ja vaikkapa huono suutin rikkoo pian myös männän.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Jep, kovasti teki kyllä mieli mutta ilmeisesti olen optimistinen. Menee onneksi liikkeen piikkiin jos temppuaa, ja haluan saada auton kuntoon. Se myös laitetaan kuntoon, niin kauan kun temppua. Ärsyttävä kun ei jätä vikatilasta muistiin mitään, pitää ajaa starin päähän vikatilan ollessa seuraavan kerran päällä. Auto oli tänään puolisolla mennyt vikatilaan kaupunkiajossa muutaman minuutin ajon jälkeen.
Hirvittäähän tämä tietysti, ja harmittaa.
Hirvittäähän tämä tietysti, ja harmittaa.
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Noniin, päivitystä tähän mokomaan. Savutus entisellään, vaihtelin imupuolen tiivisteet/ilmansuodattimet, putsasin EGRn mutta ei apua. Vikatilan osalta auto oli tilattomana 3 viikkoa kunnes noin viikko sitten meni kahtena päivänä peräkkäin vikatilaan. Lähdin ajamaan autolla eräänä aamuna ideana saada testerin päähän vikatila päällä; no sehän onnistui. Herjaa vika päällä P244A:ta, eli DPFn paine-eroanturia jonka pitäisi olla vaihdettu. Koodi nollattiin ja anturi sopeutettiin, koska se on elokuun alussa vaihdettu. Tänään oli sitten reissu Etelään tiedossa, 50km ajon jälkeen vikatila päälle. Auto tien sivuun ja sammutus, käynnistys. Vikatila noin 2min päästä matkaanlähdöstä uudelleen päälle mutta tällä kertaa vikavalon kanssa ensimmäistä kertaa ikinä! Hain mersun alkuperäisen anturin matkalla ja vaihdoin paikalleen: heti motarille päästyä taas vikatila päällä. Anturin vaihdosta ei siis apua; syyllinen voisi olla siis viallinen johtosarja, DPFlle menevissä putkissa häikkää tai probleema DPFn toiminnassa. DPFn täyttöaste yms kuitenkin OK. Seuraavana syyniin varmaankin johtosarja ja anturin päihin tulevat putket. Vikakoodi poistui sammuttamalla, mutta tuli valon kanssa loppumatkaksi takaisin vikatilan kanssa.
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Ainiin tosissaan vaihdoin alkuperäisen termostaatin ja lämpöropleema loppui siihen, auto tuntui tämän jälkeen kuin uudelta ja pelitti tuon aiemmin mainitsemani 3 viikkoa.
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 497
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
itse kun vaihdoin sitä anturia, niin otin hitsaus mig lankaa ja kokeilin ne putket että menevät läpi. toisen ainakin pystyi kokeilemaan toisessa taitaa olla tiukkoja mutkia, mutta voi olla, että senkin pystyi kokeilemaan.
ongelma voi siis olla johdossa anturille, anturissa tai siinä mitä anturi 'näkee' esim jos anturi näkee suoran putken niin voi suuttua siitä. odottaa paine-eroa. starilla näkisi kyllä sen paine-eron ja myös sen nousemisen esim kaasua polkiessa.
ongelma voi siis olla johdossa anturille, anturissa tai siinä mitä anturi 'näkee' esim jos anturi näkee suoran putken niin voi suuttua siitä. odottaa paine-eroa. starilla näkisi kyllä sen paine-eron ja myös sen nousemisen esim kaasua polkiessa.
W212 E350cdi
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Jep. Arvelin kokeilla eihän ne oo tukossa. Kärsiikö ensin työntää esim mig lanka läpi ja puhaltaa paineilmaa perään? Juurikin noin, auton savutusarvo 0.45 (raja 0.5) joka kertoo että joku DPFfssä mättää. Minulle kuitenkin myytiin auto jossa DPF paikallaan.
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 497
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
mulla oli edellisessä katsastuksessa 0.01 ja tänä vuonna 0.00
W212 E350cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Isolta vaikutta arvo hiukas suodatimelleBurana kirjoitti:Jep. Arvelin kokeilla eihän ne oo tukossa. Kärsiikö ensin työntää esim mig lanka läpi ja puhaltaa paineilmaa perään? Juurikin noin, auton savutusarvo 0.45 (raja 0.5) joka kertoo että joku DPFfssä mättää. Minulle kuitenkin myytiin auto jossa DPF paikallaan.
Kokeile pyöräytää sormella putken päästä tuleeko sormi mustaksi
jos tulee niin sudatinta ei ole tai se on rikki jos se musta on on nokea,
ettei vaan taas kerran olisi kyse autosta mistä hikassa suodatin poistettu(epä onnistuneesti)
mutta kun on noin vähän alle hylkyrajan niin koita aja 10-30km niin että kierokset pysyy lähempän 4000 kuin 3000 sitten saman tien päästö mittaus
ja täälhän on jotkut mainostaneet että
nesteen pasaka disele laskee savauja niin koita sitä jos tuo kieroksilla ajo ei auta
niin ja puhdista putken päät ennen konnotorille menoa
. .
. .
Mökkillä
'
'
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Itse en polttaisi aikaa enkä yhtään rahaa ongelmaan minkä liike jo suostunut korvaamaan. Auto osaavalle korjaamolle ja vuokra auto liikkeen piikkiin niin kauaksi aikaa kun vian selvittäminen kestää.
Itse ajelin erään liikeen esittely kieseillä kuukauden kun korjasivat vaihtaria minkä olin ostanut ja ilmeni vikaa.
Itse ajelin erään liikeen esittely kieseillä kuukauden kun korjasivat vaihtaria minkä olin ostanut ja ilmeni vikaa.
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Kyllä. Selvittelin tänään asioita kun tuli itsellekkin mieleen savutusarvon takia, onko sitä koko DPF:fää olemassa. Savutusarvo ollut heinäkuussa maahantuontikatsastuksessa 0,00 ja itse mittautin syyskuun alussa 0,45. Jotakin on tänä aikana tapahtunut. Liekkö DPF poistettu kun jäi ensimmäisen kerran liikkeen piikkiin korjattavaksi. Alkaa olla melko paljon todistusaineistoa.
Kyllä. Putken päät nokeutuvat nopeasti, ei tarvitse edes pyyhkäistä kun pesen auton kerran viikossa ja tällä ajalla päissä nokea.
Kyllä. Putken päät nokeutuvat nopeasti, ei tarvitse edes pyyhkäistä kun pesen auton kerran viikossa ja tällä ajalla päissä nokea.
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Kuulostaa paine-eroanturin johtosarjavialta. Tuohon on olemassa korjaussarja mersulta eli uusi liitin johtoineen kutistesukilla.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Huomenta
Auto kävi vianselvityksessä ja n. tunnin jälkeen vika selvisi. DPFn sisusta on murtunut, merkkiliikkeen kustannukset 4t e pintaan. Katsotaan mitä myyjä toteaa..
Saahan noita halvemmallakin, tai jostain vähemmän ajetusta tempastua.
Eihän tuota savutusarvon nousua mikään muu selitä.
Auto kävi vianselvityksessä ja n. tunnin jälkeen vika selvisi. DPFn sisusta on murtunut, merkkiliikkeen kustannukset 4t e pintaan. Katsotaan mitä myyjä toteaa..
Saahan noita halvemmallakin, tai jostain vähemmän ajetusta tempastua.
Eihän tuota savutusarvon nousua mikään muu selitä.
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Savuttaakohan noin runsaasti, vaikka ei olisi koko dpf:ää lainkaan?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W212 E350CDI 4matic (OM642) - Savutus/nokiongelma
Näkyvää savua tulee siis vain pieni pöläys kun tyhjäkäynnillä ryntäyttää, kiihdytyksessä voi nähdä vähän jos lämmin ilma. Savutusarvo tosin korkeahko, muuten syynäsivät ja pitäisi olla kunnossa. Liekkö nokea tulee DPFstä läpi jos rakenne murtunut, ja se näkyy mustana
W212 E350 CDI 4matic aut. 195kW -11/2010
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007
Entinen audisti..
A6 3.0TDI (ASB) aut. Quattro S-line 2007