w201 m119 V8
Re: w201 m119 5.0 V8
Taka-akseli nipussa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Tähän väliin pientä tilannepäivitystä tämänhetken suunnitelmista, jotka onkin vähän muuttuneet alkuperäisistä. Saa laittaa muutosehdotuksia!
Alusta: Yellow Speed Racing Dynamic Pro Sport, jossa siis etutolpat ihan oikeet coilit. saapunut perille ja sovitettu
Vakaajat mallia jämyt eteen ja taakse. Eteen tuli w202 c280 vakaaja. sovitettu
Hammastanko väyrysestä asennettu
Laatikko: Bemarin iso ZF eli gs6 53dz. Salmisen Mika tekee. Koska manuaalihan on aina manuaali. tehty ja sovitettu
Vauhtis ja kytkin: Vauhtipyöränkin Mika lupaili tehdä. tehty
Kytkimestä ei vielä varmuutta, olisko se perinteinen sre 765 ja massalevyllä? Valinta oli Kopio sre 765 ja 6-lapanen jousitettu sintteri. saapunut ja asennettu
Perä: Edelleen sama w201 ASD, rasvaprässilukolla tällä hetkellä.
Moottorinohjaus: MS2 hukkakipinällä, ainakin alkuun. Kokonainen valmis setti tuli ässän moottorin mukana. Aemin laajakaistalambda löytyy myös.
Pa-pumpuksi aito Boschin 044 pumppu hommattu ja asennettu
Sisusta: e39 sisusta myyty ja alkuperäiset karojakkarat lähtee myös. Eli jotain vähän sporttisempaa ja teemaan sopivaa hakusessa. Recaroa? Ehkä...
Jarrut: Eteen edelleen w211 320cdin satulat ja levyt. Takajarrut pysyy vielä orkkiksena. asennettu
Alusta: Yellow Speed Racing Dynamic Pro Sport, jossa siis etutolpat ihan oikeet coilit. saapunut perille ja sovitettu
Vakaajat mallia jämyt eteen ja taakse. Eteen tuli w202 c280 vakaaja. sovitettu
Hammastanko väyrysestä asennettu
Laatikko: Bemarin iso ZF eli gs6 53dz. Salmisen Mika tekee. Koska manuaalihan on aina manuaali. tehty ja sovitettu
Vauhtis ja kytkin: Vauhtipyöränkin Mika lupaili tehdä. tehty
Kytkimestä ei vielä varmuutta, olisko se perinteinen sre 765 ja massalevyllä? Valinta oli Kopio sre 765 ja 6-lapanen jousitettu sintteri. saapunut ja asennettu
Perä: Edelleen sama w201 ASD, rasvaprässilukolla tällä hetkellä.
Moottorinohjaus: MS2 hukkakipinällä, ainakin alkuun. Kokonainen valmis setti tuli ässän moottorin mukana. Aemin laajakaistalambda löytyy myös.
Pa-pumpuksi aito Boschin 044 pumppu hommattu ja asennettu
Sisusta: e39 sisusta myyty ja alkuperäiset karojakkarat lähtee myös. Eli jotain vähän sporttisempaa ja teemaan sopivaa hakusessa. Recaroa? Ehkä...
Jarrut: Eteen edelleen w211 320cdin satulat ja levyt. Takajarrut pysyy vielä orkkiksena. asennettu
Viimeksi muokannut Kakew201, Pe 13.08.2021 06:09. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Re: w201 m119 5.0 V8
Unohda se perän rasvaprässilukko, ei tuu kestämään pitkään. Pistä vaikka joku sähköohjattu pumppu, minkä saa napilla lukkoon.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: w201 m119 5.0 V8
Joo ilmeisesti syö ne kitkapakat äkkiä piloille? tuota sähköpumppua pitänee suunnitella. Paljon lie vaatii painetta että lukottaa tuommonen asd
Re: w201 m119 5.0 V8
Tartteeko välttämättä olla edes sähköpumppu? Aiheesta on aika paljon juttua myös ulkolaisilla foorumeilla ja toteutuksia on muunmuassa hyödyntäen erilaisia jarrupääsylintereitä "pumppuna". Pääasia kaiketi on että lukon saa myös pois päältä jotta ei tarpeettomasti rasita koko voimansiirtoa ja kuluta renkaita yms. Ei sitä nyt kuitenkaa monikaan halua jokaista mutkaa jokapäivä ajaa kahva edellä manuaalinen pumppu riittää varmasti jos lukon tarpeen voi ennakoida eikä sen kytkeytymiselle tarvita millisekuntien reaktionopeutta...
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 5FH9xzmI3q
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 5FH9xzmI3q
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: w201 m119 5.0 V8
Toimii taatusti ilman sähköäkin. Tuli vaan yks tapaus mieleen jossa oli muistaakseni jostain volkkarista käytetty sähköistä ohj.tehostajan pumppua.
Painetta sais olla varmaan liki 100bar
Painetta sais olla varmaan liki 100bar
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: w201 m119 5.0 V8
Juuri näin eli 100% jatkuva lukko ei ole tosiaan vaihtoehto... Tälläkin hetkellä sinne on prässillä ruutattu sen verran painetta, että mutkissa antaa periksi mutta kahdella sutii. Mielenkiintoinen ratkaisu tuokin jarrusylinteristä rakennettu versio.
Re: w201 m119 5.0 V8
Mersun oma ASD-pumppu antaa muistaakseni 30bar paineen.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 m119 5.0 V8
Tämä on varmaan lähempänä totuutta tuosta paineen tarpeesta. Muistelin varmaan sen volkkarin tehostajan pumpun tuottamaa painetta tai sitten jotain omiani.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: w201 m119 5.0 V8
Seuraavaksi niitä "kermahommia" eli ajattelin käydä auton pohjan ruosteiden kimppuun. Ulkokuorihan on täysin läpikäyty ja ruosteeton mutta auton alta sitä ruskeaa kultaa löytyikin vielä jonkin verran... Joten eikun töihin. Ensiksi pressut ympärille, ettei koko halli olisi ihan pölyn peitossa.
Sitten kurat pois painepesurilla ja liuottimella hangaten:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Pintaruosteet pois rälläkän kivilaikalla ja rust stopit perään. Ja löytyihän sieltä vielä hitsaamistakin...
Noh eikun pari pikku paikkaa, ruosteenestomaalit ja massat perään niin hyvä siitä tulee [attachment=6]IMG-20201220-WA0008.jpg[/attachment
Noh eikun pari pikku paikkaa, ruosteenestomaalit ja massat perään niin hyvä siitä tulee [attachment=6]IMG-20201220-WA0008.jpg[/attachment
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Paikat hitsattu ja maalit ja massat päälle. Jospa se kestäs jonku aikaa.
Taka-akselikin laitettiin lopullisesti nippuun ja paikoilleen. Alustasarjan laitoin tilaukseen eli kohta sais auton vihdoin pyörilleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Ohjausakselille jää myös melko ruhtinaallinen tila, eikä kulmakaan mene liian jyrkäksi. Mallailin jo yhtä GM:n akselia ja kohta pitäs varmaan hammastankoa ruveta suunnittelemaan etupalkkiin kiinni.
Jarrutehostin pitää hommata jostain vielä pienempi (saa vinkata jos tiedossa mikä kävisi suht suoraan).
Konehuoneen takakulmia aloin hitsailla umpeen ja samalla tekastiin koneenkorvakot kunnon latasta, kun ei alkuperäsiä tahtonut löytyä mistään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Rohkeaa rakentamista!
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 m119 5.0 V8
Ja ennenkaikkea bensakoneella eikä millään hiukkaskiihdyttimellä.
Re: w201 m119 5.0 V8
Kyllä! Tästä minäkin tykkään.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: w201 m119 5.0 V8
Kiitoksia kannustavista kommenteista!
Re: w201 m119 5.0 V8
Viikonloppu taas hujahti vaan tulipahan jotain taas tehtyä tenavankin parissa. Moottorinkannakkeet olis maalia vaille ja hyväthän niistä tuli. Hieman löysähköt nuo yleismallin kumit, mutta onpahan mallit valmiina. Pitänee etsiä jotkut jämymmät esim. Scanian jotkut laatikon kumit tais olla samanmalliset.
Alkaa olla konehuoneesta kaikki tila otettu irti.
Samalla hitsailin konehuoneen toisen kulman ja tein poikkipalkkiin kunnolliset moottorin kiinnityspisteet.Alkaa olla konehuoneesta kaikki tila otettu irti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
EI VOI MENNÄ NÄIN PITKÄÄN!!! Tai sitten voi... Nimittäin alustasarjan tilasin Englannista puolitoista kuukautta sitten ja paketti vasta Hollannin tullissa ja hitaasti etenee.
Hieman taas ollut hektistä töissä ja muuta hässäkkää mutta sen verran kerkesin viikonloppuna rojektin kimppuun, että purin lämppärin kennon pois. Johan tuo alkas olla vaihtokunnossa? Samalla pistettiin pitkään odotellut kuskin penkki nippuun ja koko sisusta tuli myytyä samointein... Pitää siis jotain metsästää tilalle.
Noooooh kyllä se kai sieltä tulee. Ja sitäpaitsi onhan tässä pari pikku juttua vielä tekemättä ennenkun autolla ajellaan Hieman taas ollut hektistä töissä ja muuta hässäkkää mutta sen verran kerkesin viikonloppuna rojektin kimppuun, että purin lämppärin kennon pois. Johan tuo alkas olla vaihtokunnossa? Samalla pistettiin pitkään odotellut kuskin penkki nippuun ja koko sisusta tuli myytyä samointein... Pitää siis jotain metsästää tilalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Omistaja tietysti päättää mitä autolleen tekee mutta raati toivoo nahkaa ja äänieristystä. Ei mitään riisuttua kylmän kolkkoa race-henkistä sisustaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: w201 m119 5.0 V8
Joo samoilla linjoilla ollaan Ei todellakaan tule mitään turkkipeltikoppia vaan mahdollisimman mukava, siisti ja samalla "sporttinen" kabiini on tarkotus tehdä.
Re: w201 m119 5.0 V8
Minullakin on ollut kauan sitten w201 ei kyllä silloin olisi saanut laittaa siihen säännösten puolesta isoa moottoria nyt on näköjään trafi muuttanut sääntöjä ja tällainenkin kai mahdollista tässä rakentajalla hyvä tuuri kävi sääntöjen osalta ennen vaihtoivat bensamoottoreja diiselimoottoreiksi
Näyttää että moottoria piti siirtää eteenpäin kun on moottoritukien paikkaa siirretty eteenpäin olisi kyllä ensin ajatellut että edestä tila kortilla vai johtuiko siirto omavalmisteisista moottorintuista?
Näyttää että moottoria piti siirtää eteenpäin kun on moottoritukien paikkaa siirretty eteenpäin olisi kyllä ensin ajatellut että edestä tila kortilla vai johtuiko siirto omavalmisteisista moottorintuista?
Re: w201 m119 5.0 V8
Tuo poikittaispalkki ja moottorin kiinnityspisteet tulee ässässä ihan eri kohtaan kuin w201. Siitä johtuen muutaman sentin eteenpäin tuli uudet kiinnityspisteet. Nuo kannakkeet on tehty w140 s500 alkuperäisten korvakoiden mukaan.201202220 kirjoitti: ↑Ke 03.03.2021 18:04 Minullakin on ollut kauan sitten w201 ei kyllä silloin olisi saanut laittaa siihen säännösten puolesta isoa moottoria nyt on näköjään trafi muuttanut sääntöjä ja tällainenkin kai mahdollista tässä rakentajalla hyvä tuuri kävi sääntöjen osalta ennen vaihtoivat bensamoottoreja diiselimoottoreiksi
Näyttää että moottoria piti siirtää eteenpäin kun on moottoritukien paikkaa siirretty eteenpäin olisi kyllä ensin ajatellut että edestä tila kortilla vai johtuiko siirto omavalmisteisista moottorintuista?
Mutta käytännössä moottori tulee aika lähelle samaan kohtaan kuin m102 alunperin.
Re: w201 m119 5.0 V8
Todella mielenkiintoinen yhdistelmä v8+190. Kulkee varmasti reippaasti pieni koppa tollasella motilla. Kuten arvata saattaa, niin yksi ehdottomasti mielenkiintoisin kysymys on, että saako tuota mitenkään tieliikennelailliseksi? Oletko asiaa selvittänyt?
Oli tässä kerran myynnissä yksi farmari w211 moottorista palanut niin kävi mielessä saisikohan siitä tehtyä peräkärryä jos laittaisi b-pilarin kohdalta auton poikki. Kyselin asiaa katsastuskonttorilta, niin kuulemma on mahdollista saada jopa kilpiin mutta hiton vaikeaa.
Oli tässä kerran myynnissä yksi farmari w211 moottorista palanut niin kävi mielessä saisikohan siitä tehtyä peräkärryä jos laittaisi b-pilarin kohdalta auton poikki. Kyselin asiaa katsastuskonttorilta, niin kuulemma on mahdollista saada jopa kilpiin mutta hiton vaikeaa.
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
Re: w201 m119 5.0 V8
Katsastushommaa onkin käsitelty jo tuolla aiemmin ja asia on vielä auki. Eli jätetään spekulointi myöhemmäksi ja yritetään saada ensin auto valmiiksitoni20 kirjoitti: ↑Ma 08.03.2021 17:50 Todella mielenkiintoinen yhdistelmä v8+190. Kulkee varmasti reippaasti pieni koppa tollasella motilla. Kuten arvata saattaa, niin yksi ehdottomasti mielenkiintoisin kysymys on, että saako tuota mitenkään tieliikennelailliseksi? Oletko asiaa selvittänyt?
Oli tässä kerran myynnissä yksi farmari w211 moottorista palanut niin kävi mielessä saisikohan siitä tehtyä peräkärryä jos laittaisi b-pilarin kohdalta auton poikki. Kyselin asiaa katsastuskonttorilta, niin kuulemma on mahdollista saada jopa kilpiin mutta hiton vaikeaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su 18.11.2018 21:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: w201 m119 5.0 V8
Aivan mahtavaa luettavaa ja hyvät kuvat homman etenemisestä . Tullut jo pitkän aikaa luettua tätäkin topikkia, mutta nyt pakko ilmoittaa että täälläpäin seurataan myös aktiivisesti hommien etenemistä. Rispektit koko hommalle täältä Helsingin suunnalta, voisi ihan sanoa että ammattilainen on siellä asialla.
W164 ML500 V8 -05 (perheauto)
Mitsubishi Lancer 1.2L -87 (työmatka-auto)
Subaru Pickup "Brat/Brumby" 1.8L -92 (projekti)
Yamaha XV750 Virago "viagra" -97
+10kpl mopoa ja moottoripyörää
Ex.
W124 CE 230 -88
S210 E320 V6 -97
W168 A140 Lang -02
VW Polo 9N 1.4L -03 (Romutettu/poistettu lopullisesti rekisteristä)
MB Star C3 + läppäri (kattaa vm. 1989-2016 mersut)
Mitsubishi Lancer 1.2L -87 (työmatka-auto)
Subaru Pickup "Brat/Brumby" 1.8L -92 (projekti)
Yamaha XV750 Virago "viagra" -97
+10kpl mopoa ja moottoripyörää
Ex.
W124 CE 230 -88
S210 E320 V6 -97
W168 A140 Lang -02
VW Polo 9N 1.4L -03 (Romutettu/poistettu lopullisesti rekisteristä)
MB Star C3 + läppäri (kattaa vm. 1989-2016 mersut)
Re: w201 m119 5.0 V8
Kiitoksia vaan ja mukava kuulla että kiinnostaa ja joku jaksaa seurailla.Moniosaaja97 kirjoitti: ↑Pe 12.03.2021 17:01 Aivan mahtavaa luettavaa ja hyvät kuvat homman etenemisestä . Tullut jo pitkän aikaa luettua tätäkin topikkia, mutta nyt pakko ilmoittaa että täälläpäin seurataan myös aktiivisesti hommien etenemistä. Rispektit koko hommalle täältä Helsingin suunnalta, voisi ihan sanoa että ammattilainen on siellä asialla.
Vaikka pikkuhiljaa rakennetaan niin kyllä tämä joskus valmistuu.
Re: w201 m119 5.0 V8
Moottorinkannakkeet totesin toimiviksi eli väriä pintaan. Niistähän tuli melkein ku tehdastekoset.
Etupään eristelen kunhan laatikkotunnelin mahdolliset muokkaukset on tehty. Myös lämppärin kotelon sain paikoilleen ja seuraavaksi voikin asentaa kojelaudan.
Aloittelin myös siihen mukavuuteen liittyen äänieristys-savotaa. Muutamat pintaruosteet löytyi vielä lattiasta sisäpuolelta. Irtoruosteet hankasin pois, ruosteenmuuntajat ja kotelosuojat perään ja eikun bitumia päälle. Hyvänoloista tavaraa tuo Stp:n Black Silver. Etupään eristelen kunhan laatikkotunnelin mahdolliset muokkaukset on tehty. Myös lämppärin kotelon sain paikoilleen ja seuraavaksi voikin asentaa kojelaudan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
https://www.youtube.com/watch?v=Nk1K3zhS3W8
varmaan olet näitä jo kattellutkin, et varmaan kuitenkaan turbottamaan ollut aikomassa
varmaan olet näitä jo kattellutkin, et varmaan kuitenkaan turbottamaan ollut aikomassa
W210 E320cdi