GLC Hybrid käsijarru

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
57pannu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 10.01.2018 17:07

GLC Hybrid käsijarru

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Aina kun virrat katkaisee, menee käsijarru automaattisesti päälle. Talvella tuntuu että jäätyy, kun nytkähtää pahasti liikkeelle lähdössä. Saakohan käsijarruautomatiikka kytkettyä pois. Meneehän loota joka tapauksessa tönköksi, kun virrat katkaisee.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: GLC Hybrid käsijarru

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Aja jarrut kuumaks että kosteus poistuu. Mulla kanssa ollut ton hybridin kanssa samaa ongelmaa kun tulee käytettyy jarruja liian vähän. Pari kunnon jarrutusta motarinopeuksista niin johan alkaa kuivuu.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
miiice
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 23.12.2020 16:32

Re: GLC Hybrid käsijarru

Viesti Kirjoittaja miiice »

'Helpoin' keino pysäköidä ilman että käsijarru jää päälle on siten että ennen virtojen katkaisemista avaa ovi jolloin jarru menee päälle. Sitten napista jarru pois ja virrat pois. Näin se ei jää päälle kun auto lepää
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: GLC Hybrid käsijarru

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kumma kun tuota automatiikkaa on muutettu. Omassakin on "sähkökäsijarru" takasatuloissa mutta se kytkeytyy perinteisesti vain jarrunapista plus joissakin erikoisemmissa tilanteissa mutta ei normi parkkeerauksessa.

Jostain uudemman mallin ohjekirjasta luin että käsijarrukytkintä pitämällä vapautusasennossa autoa sammuttaessa jäisi käsijarru pois päältä. Ei tuota kyllä muista joka parkkeerauksessa tehdä.

Todennäköisesti saisi syvemmältä bittejä kääntämällä samanlaiseksi kuin omani.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: GLC Hybrid käsijarru

Viesti Kirjoittaja amatoori »

DBFI kirjoitti: Ti 16.02.2021 18:36 Kumma kun tuota automatiikkaa on muutettu. Omassakin on "sähkökäsijarru" takasatuloissa mutta se kytkeytyy perinteisesti vain jarrunapista plus joissakin erikoisemmissa tilanteissa mutta ei normi parkkeerauksessa.
Mitenköhän on sitten aina vanhemmiten kauhea jumppa ennen leimaa että ei ala konttorilla jumittaa? :roll:
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: GLC Hybrid käsijarru

Viesti Kirjoittaja DBFI »

amatoori kirjoitti: Ti 16.02.2021 18:41
DBFI kirjoitti: Ti 16.02.2021 18:36 Kumma kun tuota automatiikkaa on muutettu. Omassakin on "sähkökäsijarru" takasatuloissa mutta se kytkeytyy perinteisesti vain jarrunapista plus joissakin erikoisemmissa tilanteissa mutta ei normi parkkeerauksessa.
Mitenköhän on sitten aina vanhemmiten kauhea jumppa ennen leimaa että ei ala konttorilla jumittaa? :roll:
Mikä tuossa jumittaa muu kuin itse jarrupalat liimaantuu levyihin? Sama sylinteri liikkuu käsijarrulla kuin käyttöjarruillakin. Itse käsijarrun moottori ruuveineen tuskin käytöstä nöyrtyy, saattaa vaan ruuvi kulua vastuskohdasta?

Vähän eri asia mielestäni perinteinen käsijarru jossa on vaiheria ja vipuja ja niveliä.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: GLC Hybrid käsijarru

Viesti Kirjoittaja amatoori »

No lähinnä sitä moottoria funtsin. Tosin empä oo kovin perehtynyt tohon sähköseen kun ei (vielä) ole tullut purettua.

Toi pakkasjumittaminenhan on vaan sitä että paloissa kosteutta ja jäätyvät levyyn kiinni. Hybridillä kun tulee lähinnä regeneraatiojarrutteluita ja takajarrut muutenkin pelissä pienemmällä voimalla kuin etujarrut.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
57pannu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 10.01.2018 17:07

Re: GLC Hybrid käsijarru

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Jaa, minä kun luulin että siellä on perinteiset Mersun käsijarrukengät. Ainakin Merteilillä on saatavana https://www.merteil.fi/fin/kasijarruken ... 710-244-14
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: GLC Hybrid käsijarru

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kuvassa #80 on se käsijarruaktuaattori. Mihinkähän tuonne työntää jarrukengät. Vai onko korimallin sisälläkin eroja.
X253 rear wheel brake.JPG
57pannu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 10.01.2018 17:07

Re: GLC Hybrid käsijarru

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Minäpä huomenna kurkistan auton alle, niin homma selviää sillä.
57pannu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 10.01.2018 17:07

Re: GLC Hybrid käsijarru

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

DBFI kirjoitti: Ti 16.02.2021 21:49 Kuvassa #80 on se käsijarruaktuaattori. Mihinkähän tuonne työntää jarrukengät. Vai onko korimallin sisälläkin eroja.

X253 rear wheel brake.JPG
Tuommoinen systeemihän siellä on, eli puristaa käyttöjarrun paloja.
Vastaa Viestiin