Turbiinin tyhjennys
Turbiinin tyhjennys
Koitin hakea turbiinin tyhjennystulppaa,mut ei sattunut silmään.Täytyis varmaan pyörittää,mut mistä sais otteen?Diesel pistää aika hyvin vastaan.
On aika tuuria,et tyhjennystulppa osuis kohdalle,kun sammutan auton.
Kerran olen automaatin öljyn vaihtanut,mut öljypohjan kun avaa,ei tule kuin reilut 3 litraa ulos.Olisko hyviä ideoita remppaan?
Auto MB 220d 202 farkku-98
On aika tuuria,et tyhjennystulppa osuis kohdalle,kun sammutan auton.
Kerran olen automaatin öljyn vaihtanut,mut öljypohjan kun avaa,ei tule kuin reilut 3 litraa ulos.Olisko hyviä ideoita remppaan?
Auto MB 220d 202 farkku-98
W123:sta on hyvä pyörittää kampiakselinpäästä 27mm hylsyllä.
En tie sit näistä uusista saako sinne avainta sopiin?
Öljynjäähdyttimen vois saada tyhjemmäks avaamalla öljyputket. Mahtaako sit kannattaa, voi jäädä putket vuotaan jollei vaihda tiivisterikkoja.
En tie sit näistä uusista saako sinne avainta sopiin?
Öljynjäähdyttimen vois saada tyhjemmäks avaamalla öljyputket. Mahtaako sit kannattaa, voi jäädä putket vuotaan jollei vaihda tiivisterikkoja.
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Näin olen kuullut minäkin.dealer kirjoitti:Sieltä auton alta on hyvä pyörittää isolla meisselillä siitä reiästä mistä proppukin sitten löytyy.
Mutta eikö siinä ole vaara, että moisesta operaatiosta syntyy metallipurua joka voi jäädä sitten laatikkoon?
En tosiaan ole hommaa ikinä tehnyt, joten en tiedä millainen paikka siellä on väännellä.
Yleensä ottaen vaan tahtoo meisseli lipsua tai hiertyä, jolloin silpun riski on olemassa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
"Mutta eikö siinä ole vaara, että moisesta operaatiosta syntyy metallipurua joka voi jäädä sitten laatikkoon? "
Täh ? Ei nyt halavatussa sentään mistään propun reiästä laiteta meisseliä laatikkoon...
Tuossa hommassa ei ole minkäänlaista ongelmaa/riskiä , turbiinin päällys on maalaamatonta metallia eikä siihen mahdollisesti tuleva naarmu haittaa yhtään mitään.
Puru tippuu lattialle jos sellaista muodostuu.
Sama juttu kuin käsivalintaista pyörittäisit hammaskehästä, mutta automaatissa ei ole hampaita.
Kampiakselin päästä pyörittäminen on hankalaa.
Täh ? Ei nyt halavatussa sentään mistään propun reiästä laiteta meisseliä laatikkoon...
Tuossa hommassa ei ole minkäänlaista ongelmaa/riskiä , turbiinin päällys on maalaamatonta metallia eikä siihen mahdollisesti tuleva naarmu haittaa yhtään mitään.
Puru tippuu lattialle jos sellaista muodostuu.
Sama juttu kuin käsivalintaista pyörittäisit hammaskehästä, mutta automaatissa ei ole hampaita.
Kampiakselin päästä pyörittäminen on hankalaa.
wiimax.fi
sama hammaskehä löytyy automaatistaki... mites se muuten käynnistyis...dealer kirjoitti:"Mutta eikö siinä ole vaara, että moisesta operaatiosta syntyy metallipurua joka voi jäädä sitten laatikkoon? "
Sama juttu kuin käsivalintaista pyörittäisit hammaskehästä, mutta automaatissa ei ole hampaita.
Kampiakselin päästä pyörittäminen on hankalaa.
räikällä ja pitkällä 27mm hylsyllä kampiakselistaa... ei minusta mitenkän vaikeaa... toimii ainaki 123 126 ja 124sissa
Turbiinin tyhjennys
Hetkonen,mistä sait kampuran päästä kieputettua?
Itse sain alta hieman pyöritettyä,kun avasin sen mustan pienen muoviluukun.Hieman sain pyörähtään,kun kampesin pultinkannoista.Sitten tuli taas sileetä pintaa ja ote lipsui.Ei se niin helppoa ollutkaan.Täytyy vielä yrittää.Eikös sais mitenkään pyöritettyä konehuoneesta käsin?
Sain muuten veholta kaksi tiivisterengasta.Viimeksi en vaihtanut mitään,kun laskin öljyn öljypohjan propusta.Kuparinen on ilmeisesti öljypohjan propun tiiviste.Onkos tämä toinen kenties turbiinin roppuun?
Itse sain alta hieman pyöritettyä,kun avasin sen mustan pienen muoviluukun.Hieman sain pyörähtään,kun kampesin pultinkannoista.Sitten tuli taas sileetä pintaa ja ote lipsui.Ei se niin helppoa ollutkaan.Täytyy vielä yrittää.Eikös sais mitenkään pyöritettyä konehuoneesta käsin?
Sain muuten veholta kaksi tiivisterengasta.Viimeksi en vaihtanut mitään,kun laskin öljyn öljypohjan propusta.Kuparinen on ilmeisesti öljypohjan propun tiiviste.Onkos tämä toinen kenties turbiinin roppuun?
Re: Turbiinin tyhjennys
Pyöriihän se vaikka ohjaustehostajan siivapyörää kiintolenkillä pyörittämällä.Petromax kirjoitti:Hetkonen,mistä sait kampuran päästä kieputettua?
Itse sain alta hieman pyöritettyä,kun avasin sen mustan pienen muoviluukun.Hieman sain pyörähtään,kun kampesin pultinkannoista.Sitten tuli taas sileetä pintaa ja ote lipsui.Ei se niin helppoa ollutkaan.Täytyy vielä yrittää.Eikös sais mitenkään pyöritettyä konehuoneesta käsin?
Sain muuten veholta kaksi tiivisterengasta.Viimeksi en vaihtanut mitään,kun laskin öljyn öljypohjan propusta.Kuparinen on ilmeisesti öljypohjan propun tiiviste.Onkos tämä toinen kenties turbiinin roppuun?
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Hyvä sitten, jos riskiä ei ole.dealer kirjoitti:"
Tuossa hommassa ei ole minkäänlaista ongelmaa/riskiä , turbiinin päällys on maalaamatonta metallia eikä siihen mahdollisesti tuleva naarmu haittaa yhtään mitään.
On vaan pistänyt pienessä mielessä miettimään, miten tuo tapahtuu elävässä elämässä ja millä tavalla
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Sitten kun se todella paljon puhuttu, jopa kuuluisa ruuvi löytyy, niin se voi olla tiukassa. Ei kuitenkaan kannata vääntää sitä heti pyöreäksi. Vaan sovittaa hyvälaatuinen avain paikalleen, samalla kun avaimesta vääntää sen verran kuin uskaltaa, kannattaa avaimen päähän, proppua kohti, lyöda vasaralla napakasti. Silloin se yleensä aukeaa. Aika harvassa on ne turbiinintyhjennytproput, jotka ei olisi enemmän tai vähemmän jumissa.