AdBlue

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3135
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja jysi »

No vähän kun kaivoi lisää niin näyttää siltä että vika on käyttöturvallisuustiedotteita laativissa kemisteissä.
MB:n mukaan ISO22241-standardin mukaisia AdBlue aineita saa käyttää.
Aine sisältää ureaa 32,5% ja loppu on deionisoitua vettä. Raja-arvot ureapitoisuudelle ovat 31.8 - 33.2% joten valmistustoleranssit huomioiden liemissä ei ole käytännössä eroa.
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

Kiitos jysille kaivelusta, voi siis hyvällä omalla tunnolla täytellä säiliötä markettitavaralla.

Ilmeisesti Norjassa on käytössä matalamman jäätymispisteen ainetta. Jos kolmannes ureaa pudottaa jäätymispisteen sinne noin -11 asteen tietämille niin liekö siellä sitten enemmän ureaa vaiko jotain muutakin seassa..

Edit. Tämä jälkimmäinen pelkkää kuultua huhupuhetta. Äkkiseltään tutkimalla en oikein tukea tälle löytänyt, tosin Norjan kieli ei ihan kovin hyvin taitu :silent:
Star @ Mikkeli

Tähdellistä jos jonkinmoista
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Jox »

Täällä vastusti Ad Blue laitteisto S205 laitteessa. Hälytys tuli, että 800 km saa ajaa sitten ei moottori käynnisty. Korjaamolla totesivat Ad Blue järjestelmän paineputken olevan halki. Sellaset 500€ kustansi vaihdettuna, kallis on putki. Liekkö yleistäkin, että alle 200th ajetussa putket halkeilee?
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2446
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

tuikku kirjoitti: Ke 06.01.2021 15:25 .
No, jos niinkuin omana mielipiteenäni näihin saastelaitteisiin liittyen.

Tämä lainlaatijan tyyli hoitaa tilanne ei kyllä ole minusta mitenkään kohtuullinen yksittäistä ihmistä kohtaan.
Kun auto myydään, tai se tulee markkinoille joidenkin varusteiden kanssa, niin perusajajtushan on se, että kun on kyse suurista ja tunnetuista, vieläpä ainakin omasta mielestään tavallista paremmista autoista, niin eikö ostajan pitäisi pystyä luottamaan siihen, että auto kaikkinensa myös toimii, siis myös saastelaitteet, eikös niin.

Nyt yksityisen ihmisen päälle vyörytetään ja uhkaillaankin jopa, että ajaminen loppuu ja kalliiksi tulee, jos ei saastelaitteita laiteta kuntoon, maksoi mitä maksoi. Miten ihmeessä auton omistajalla voisi olla sellaisia resursseja käytössään asian hoitamiseksi, kun ei valmistajakaan saa sitä kunnolla toimimaan ?
Yksityinen ihminen toimi siten, miten vaan pienimmällä kustannuksella asiasta päästään lopullisesti eroon, minusta ei niinkään huonoa ongelmanratkaisua.

Milloinkahan tämä uhkailuilla ja peloitteluilla hallitseminen loppuu - ei koskaan kait.
Nyt alkaa olla taas mahdollisuus vaikuttaa siihen omaankin liikkumiseen. Jos äänestää Vihreitä, Vas tai SDP:tä niin varmuudella tulee lisää sanktioita vihreän siirtymän johdosta.

Jokainen valitsee itse haluaako ruoskaa vaiko järkeä päätöksiin.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5471
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

E200kompressor kirjoitti: Su 16.01.2022 10:31
tuikku kirjoitti: Ke 06.01.2021 15:25 .
No, jos niinkuin omana mielipiteenäni näihin saastelaitteisiin liittyen.

Tämä lainlaatijan tyyli hoitaa tilanne ei kyllä ole minusta mitenkään kohtuullinen yksittäistä ihmistä kohtaan.
Kun auto myydään, tai se tulee markkinoille joidenkin varusteiden kanssa, niin perusajajtushan on se, että kun on kyse suurista ja tunnetuista, vieläpä ainakin omasta mielestään tavallista paremmista autoista, niin eikö ostajan pitäisi pystyä luottamaan siihen, että auto kaikkinensa myös toimii, siis myös saastelaitteet, eikös niin.

Nyt yksityisen ihmisen päälle vyörytetään ja uhkaillaankin jopa, että ajaminen loppuu ja kalliiksi tulee, jos ei saastelaitteita laiteta kuntoon, maksoi mitä maksoi. Miten ihmeessä auton omistajalla voisi olla sellaisia resursseja käytössään asian hoitamiseksi, kun ei valmistajakaan saa sitä kunnolla toimimaan ?
Yksityinen ihminen toimi siten, miten vaan pienimmällä kustannuksella asiasta päästään lopullisesti eroon, minusta ei niinkään huonoa ongelmanratkaisua.

Milloinkahan tämä uhkailuilla ja peloitteluilla hallitseminen loppuu - ei koskaan kait.
Nyt alkaa olla taas mahdollisuus vaikuttaa siihen omaankin liikkumiseen. Jos äänestää Vihreitä, Vas tai SDP:tä niin varmuudella tulee lisää sanktioita vihreän siirtymän johdosta.

Jokainen valitsee itse haluaako ruoskaa vaiko järkeä päätöksiin.
Politiikasta sen enpää
mutta eikös näissä vaaleissa ole kyse
siitä minne arvaus keskukseen se kela
taksi/ambulanssi kärrää eikä muulla tavoin liikkumisesta
esim bensan hintan tms
mihin joku aluevaltusto ei pysty vaikuttamaan yhtikäs mitään
Mökkillä
'
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2446
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

FinlandMerceds kirjoitti: Ma 17.01.2022 13:33
E200kompressor kirjoitti: Su 16.01.2022 10:31
tuikku kirjoitti: Ke 06.01.2021 15:25 .
No, jos niinkuin omana mielipiteenäni näihin saastelaitteisiin liittyen.

Tämä lainlaatijan tyyli hoitaa tilanne ei kyllä ole minusta mitenkään kohtuullinen yksittäistä ihmistä kohtaan.
Kun auto myydään, tai se tulee markkinoille joidenkin varusteiden kanssa, niin perusajajtushan on se, että kun on kyse suurista ja tunnetuista, vieläpä ainakin omasta mielestään tavallista paremmista autoista, niin eikö ostajan pitäisi pystyä luottamaan siihen, että auto kaikkinensa myös toimii, siis myös saastelaitteet, eikös niin.

Nyt yksityisen ihmisen päälle vyörytetään ja uhkaillaankin jopa, että ajaminen loppuu ja kalliiksi tulee, jos ei saastelaitteita laiteta kuntoon, maksoi mitä maksoi. Miten ihmeessä auton omistajalla voisi olla sellaisia resursseja käytössään asian hoitamiseksi, kun ei valmistajakaan saa sitä kunnolla toimimaan ?
Yksityinen ihminen toimi siten, miten vaan pienimmällä kustannuksella asiasta päästään lopullisesti eroon, minusta ei niinkään huonoa ongelmanratkaisua.

Milloinkahan tämä uhkailuilla ja peloitteluilla hallitseminen loppuu - ei koskaan kait.
Nyt alkaa olla taas mahdollisuus vaikuttaa siihen omaankin liikkumiseen. Jos äänestää Vihreitä, Vas tai SDP:tä niin varmuudella tulee lisää sanktioita vihreän siirtymän johdosta.

Jokainen valitsee itse haluaako ruoskaa vaiko järkeä päätöksiin.
Politiikasta sen enpää
mutta eikös näissä vaaleissa ole kyse
siitä minne arvaus keskukseen se kela
taksi/ambulanssi kärrää eikä muulla tavoin liikkumisesta
esim bensan hintan tms
mihin joku aluevaltusto ei pysty vaikuttamaan yhtikäs mitään
Jos valtaa annetaan tahoille jotka tuhoavat maatamme, on se aina haitallista tasosta riippumatta. Kustannukset nousevat ja merkittävimpiä verotulojen lähteitä on liikenne.
Johon se kiristyvien verojen vaikutus ensimmäiseksi myyrien ajaman Vihreän Siirtymän johdosta iskee.

Tuota kustannusten nousua on erityisesti luvassa terveydenhuollon saralle.
Samusebaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 17.01.2022 18:27

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Samusebaa »

Täällä s205 vm 2017 ja mittarissa 119tkm. Viimesen 5000km aikana mennyt 3 kertaa taaempi noxi. Edellinen omistaja kerkes päivittämään kummankin noxin. Ja minun omistuksessa nyt mennyt siis 3 kertaa. Auto näytti viimeviikolla 800km rangea ja moottorin vikavaloa. Viikonlopun aikana yks pitempi reissu ja vikavalo hävis. Tänään wetterillä tutkittu ja taaempi noxi taas rikki. Onneksi kaikki mennyt takuuseen. On nämä nykyajan autot hyviä vehkeitä:) Onhan tuo aiva käsittämätöntä että sitä ei saada kestämään.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 652
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

E200kompressor kirjoitti: Ma 17.01.2022 13:42
FinlandMerceds kirjoitti: Ma 17.01.2022 13:33
E200kompressor kirjoitti: Su 16.01.2022 10:31
tuikku kirjoitti: Ke 06.01.2021 15:25 .
No, jos niinkuin omana mielipiteenäni näihin saastelaitteisiin liittyen.

Tämä lainlaatijan tyyli hoitaa tilanne ei kyllä ole minusta mitenkään kohtuullinen yksittäistä ihmistä kohtaan.
Kun auto myydään, tai se tulee markkinoille joidenkin varusteiden kanssa, niin perusajajtushan on se, että kun on kyse suurista ja tunnetuista, vieläpä ainakin omasta mielestään tavallista paremmista autoista, niin eikö ostajan pitäisi pystyä luottamaan siihen, että auto kaikkinensa myös toimii, siis myös saastelaitteet, eikös niin.

Nyt yksityisen ihmisen päälle vyörytetään ja uhkaillaankin jopa, että ajaminen loppuu ja kalliiksi tulee, jos ei saastelaitteita laiteta kuntoon, maksoi mitä maksoi. Miten ihmeessä auton omistajalla voisi olla sellaisia resursseja käytössään asian hoitamiseksi, kun ei valmistajakaan saa sitä kunnolla toimimaan ?
Yksityinen ihminen toimi siten, miten vaan pienimmällä kustannuksella asiasta päästään lopullisesti eroon, minusta ei niinkään huonoa ongelmanratkaisua.

Milloinkahan tämä uhkailuilla ja peloitteluilla hallitseminen loppuu - ei koskaan kait.
Nyt alkaa olla taas mahdollisuus vaikuttaa siihen omaankin liikkumiseen. Jos äänestää Vihreitä, Vas tai SDP:tä niin varmuudella tulee lisää sanktioita vihreän siirtymän johdosta.

Jokainen valitsee itse haluaako ruoskaa vaiko järkeä päätöksiin.
Politiikasta sen enpää
mutta eikös näissä vaaleissa ole kyse
siitä minne arvaus keskukseen se kela
taksi/ambulanssi kärrää eikä muulla tavoin liikkumisesta
esim bensan hintan tms
mihin joku aluevaltusto ei pysty vaikuttamaan yhtikäs mitään
Jos valtaa annetaan tahoille jotka tuhoavat maatamme, on se aina haitallista tasosta riippumatta. Kustannukset nousevat ja merkittävimpiä verotulojen lähteitä on liikenne.
Johon se kiristyvien verojen vaikutus ensimmäiseksi myyrien ajaman Vihreän Siirtymän johdosta iskee.

Tuota kustannusten nousua on erityisesti luvassa terveydenhuollon saralle.
Lohtuna tässä kaikessa on se, että näillä vaaleilla ei ole enää mitään riskiä aiheuttaa ongelmaa, koska se on täällä jo. Valinta tapahtui silloin kun yksityinen talous skaalasi pakon edessä toimintojaan reaalimaailman tasolle vuoden 2008 romahduksen jälkeen. Julkinen talous ei ole vielä reagoinut millään tavoin siihen, että BKT ei ole vieläkään saavuttanut huippuvuotta 2007, vaan jatkaa kuluttamistaan syksyn 2007 tangentin suuntaan.

Pysyvästi alijäämäiseksi suunniteltu budjetti on päätös kiristyvän verotuksen puolesta. Eri puolueet voivat näkemyksensä mukaan ainoastaan pyrkiä kohdentamaan jo valittua kiristyvää verotusta muiden puolueiden äänestäjiksi epäilemiinsä kohteisiin kaupunkilaisten, maalaisten, sairaiden, terveiden, energian kuluttajien, palkansaajien tai yritysten maksettavaksi. Tämä kaikki on vain silmänlumetta, koska kohdennettiinpa kiristyvä verotus miten tahansa, Suomen teollisuus ja suomalaiset veronmaksajat sen silti maksavat muodossa tai toisessa.

On siis turha jännittää enää, koska me on hävitty tämä peli jo.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Turder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 09.05.2017 13:32
Paikkakunta: Klaukkala

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Turder »

Olisi näistä AdBlue ja SCR-systeemin "haasteista" helpompi saada tilannekuva jos listattaisiin vähän tarkemmin missä autossa, moottorissa ja käyttöprofiilissa ongelmat esiintyvät. W213-topiccikin täynnä näitä... Näkisi vähän trendiä mitkä asiat lopulta vaikuttaa vai ei, eli esim. ajetaanko pitkää siivua vai pätkäajoa, seisooko auto lämpimässä tallissa vai ulkosalla jne. Olisi kiinnostava kuulla niiltä, joilla auto ei seiso pakkasessa, että onko ongelmia ollut?

Oma auto seisoo kotona ja töissä lämpimässä tallissa, eikä kovilla pakkasillakaan ole ollut ulkona parkissa varmaan 2-3h pidempään. Ajot pääasiassa n. 25km siivuja kerrallaan. Kohta 200tkm lasissa ja odottelen koskahan NOx-anturit alkaa reistailemaan. Ei ole ollut vielä ongelmia AdBlue/SCR:n kanssa, ja kuittien mukaan ei ole aiemmallakaan omistajalla tullut korjaamoreissuja SCR:n takia. Ellei sitten Saksassa marmorilla ole vaihdettu ne hyshys-meiningillä.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5471
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Turder kirjoitti: Ke 19.01.2022 11:36 Olisi näistä AdBlue ja SCR-systeemin "haasteista" helpompi saada tilannekuva jos listattaisiin vähän tarkemmin missä autossa, moottorissa ja käyttöprofiilissa ongelmat esiintyvät. W213-topiccikin täynnä näitä... Näkisi vähän trendiä mitkä asiat lopulta vaikuttaa vai ei, eli esim. ajetaanko pitkää siivua vai pätkäajoa, seisooko auto lämpimässä tallissa vai ulkosalla jne. Olisi kiinnostava kuulla niiltä, joilla auto ei seiso pakkasessa, että onko ongelmia ollut?

Oma auto seisoo kotona ja töissä lämpimässä tallissa, eikä kovilla pakkasillakaan ole ollut ulkona parkissa varmaan 2-3h pidempään. Ajot pääasiassa n. 25km siivuja kerrallaan. Kohta 200tkm lasissa ja odottelen koskahan NOx-anturit alkaa reistailemaan. Ei ole ollut vielä ongelmia AdBlue/SCR:n kanssa, ja kuittien mukaan ei ole aiemmallakaan omistajalla tullut korjaamoreissuja SCR:n takia. Ellei sitten Saksassa marmorilla ole vaihdettu ne hyshys-meiningillä.
Ainkin 1 mikä näyttä aiheuttavan kohonnut riskiä kusi systtemin vaivoille
on auton vähäinen käyttö ja jos siihen yhdisteeän lyhyt ajomatka niin riski senkun vaikuttavaa
kasvavan lisää
Mökkillä
'
Samusebaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 17.01.2022 18:27

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Samusebaa »

Mulla siis 220d. Auto seisoo kylmässä, käyttö aika vähäistä, pääasisassa viikonloppusin vain ajossa. Taitaa se olla joo tuo lyhyt ajomatka ja pakkanen pahinta noxeille. Ajan pääasias kaupunkiajoo mut noxi menny aina kun n 300km pätkän ajanu vaikka mökille. Ei oo kertaakaa syttyny vikavalo kaupunkiajossa.
Viimeksi muokannut Samusebaa, To 20.01.2022 00:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samusebaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 17.01.2022 18:27

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Samusebaa »

Samusebaa kirjoitti: To 20.01.2022 00:34
Pata8
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 11.09.2021 18:49

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Pata8 »

Tää AdBlue pelleily on aivan haitarista. Viime keväänä vuokrattiin aivan uusi Fiatin matkailuauto, jolla oli ajettu joku 5000km yhteensä. Pakkasta oli reissun aikana -5--->-22 välillä. Tuo laitteisto jäätyili kokoajan ja piti pysähdellä sen takia tyyliin 100-150km välein. Säiliö on kuulemma lämmitetty vastuksilla, mutta eihän se neste sulana pysynyt noissa lämpötiloissa. Sillä reissulla totesin, että mulle ei IKINÄ tule autoa, jossa adblue. Myös tämä matkailuauto yrittäjä, jolla on näitä autoja 30kpl sanoi, että näitten AdBlue vehkeiden kanssa on ihan kokoajan ongelmia, eikä halpoja sellaisia. Ongelma oli siinä, että uusia autoja ei saa ilman tuota järjestelmää. Kivahan autoa on korjailla niin pitkään takuun piikkiin, kun se on voimassa, mutta sit en kyllä haluaisi maksaa samoja summia putkista, säiliöistä ja antureista+vikakoodin lukemiset yms, mitä tässäkin topikissa saa lukea. Parempi vaan pysyä noissa alkukantaisissa dieseleissä XD
Kahvipaussi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 02.09.2021 14:22

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Kahvipaussi »

Ajosuorite x218 250 bluetechilla 80k vuoteen ja auto seisoo yöt pihalla. Nox sensori meni vielä liikkeen takuuseen, mutta myöhemmin sitä seurannut vikavalo rajoitetulla ajomatkalla sai tekemään "lopullisen" korjauksen ongelmaan. Otin tuikun ohjelman, eli adbuen ohjainlaitteen pistoke irti ja uusi ohjelma sisään.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2889
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Transit -18 ajettu nyt 511000 eli vuosisuorite yli 120tkm. Ei ongelmia kusiruiskujen eikä muutenkaan saastelaitteiden kanssa. Joko voortilla ovat keksineet jotain uutta, tai sitten ajosykli vaikuttaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Sir_Hamilton
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 13.11.2021 11:19
Paikkakunta: Tampere

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Sir_Hamilton »

Onko ollut AdBlue-tankissa ongelmia.?
Onko tarvinnut isoja korjauksia?
Meseissä siis.
S205 250d 4Matic
RBaggio#10
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 04.05.2019 15:19

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja RBaggio#10 »

Tekeekö kukaan Adblue poistoja Salossa?
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3135
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja jysi »

Näyttää siltä että ollaan pääsemässä AdBlue-ongelmista... ihan sama toimiiko tekniikka vai ei, jos ainetta ei saa:
https://www.is.fi/autot/art-2000008686409.html
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3148
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Hage »

Varmaan on kymmenen topikkia asiasta mutta saako tuota adblueta deaktivoitua esim W213:sta? Taitaa olla justiinsa edessä ko. toimenpide.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2735
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja markoala »

Saa
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 652
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kyse on pian siitä saako sitä ad blueta:

https://www.hs.fi/talous/art-2000008686059.html

Ad Bluen saatavuus heikkenee, koska venäjä ei voi toimittaa sen valmistamiseksi tarvittavaa ureaa (koska se on kaikki pumpattu putlerin päähän).
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3148
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Hage »

Saattaa olla tyhmä kysymys mutta raukeaako takuu jos adbluen poistaa käytöstä?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1401
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Raukeaa rekisterikilvetkin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Juhani Halmeenmäki kirjoitti: To 17.03.2022 16:10 Raukeaa rekisterikilvetkin.
Jep, kilvet saa takasin kun järjestelmä korjattu, toimintakuntoinen ja laskut maksettu. Näitä meillä korjaillaan aina välillä, yleensä ulkomainen auto joka tulee poliisisaattueessa pajalle.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04

ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1588
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kahvipaussi kirjoitti: To 20.01.2022 12:25 Ajosuorite x218 250 bluetechilla 80k vuoteen ja auto seisoo yöt pihalla. Nox sensori meni vielä liikkeen takuuseen, mutta myöhemmin sitä seurannut vikavalo rajoitetulla ajomatkalla sai tekemään "lopullisen" korjauksen ongelmaan. Otin tuikun ohjelman, eli adbuen ohjainlaitteen pistoke irti ja uusi ohjelma sisään.
Oikein!

Näinä saatanallisina viherpesun-propaganda-aikoina on enemmän kuin suotavaa nostaa auton päästötaso sille tasolle mistä me maksetaan. Kokoajan vaan maksetaan enemmän ja silti ei saada mitään vastineeksi. Tieverkko rapistuu ja väylät ovat kuin pommituksen jäljiltä. Vallitseva asenne on niin yksityisautovastainen kuin mahdollista.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
mh jkl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 06.01.2013 11:45

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja mh jkl »

tulee muuten välillä hintoihin järjestelmän palauttaminen. se urea tuppaa käyttämättömänä kiteytymään sinne järjestelmän putkiin ja suuttimiin jolloin tukkii kaikki paikat. muutamiin kuorkkeihin nuita meillä palautettu ja puhutaan useiden tuhansien kustannuksista
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2735
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja markoala »

Uutisoinnista johtuen täytin pöntön eilen Porvoon Shellillä 0,84€ litra. Nyt pääsee 13-15 tkm. Toivottavasti sen jälkeen aine ei maksa 10€ litra kuten virtasenkaupassa nyt.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17606
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mielenkiintoinen tilanne, on ollut aikoja että jotkin mersun mallit on seisoneet kuukausia vian vuoksi kun ei saa osia Adblue-järjestelmään ja nyt näyttää ettei kohta saa edes ainetta eli kaikki adblue-vehkeet pysähtyy.
Järjestelmä taitaa tosiaan mennä nopeasti pilalle (säiliö-pumppu-putki-suutin) mainitun kiteytymisen vuoksi, mm. siltä suojaamaan on tehty se rajoituskin ettei moottori enää käynnisty tietyn ajomatkan jälkeen joidenkin vikojen ilmettyä.

Jokin vanhempi malli olisi hyvä olla vara-autona että pääsee töihin ja muuten pakollisia ajoja ajamaan jos pääasiallinen käyttöauto on adblue-laitteilla. Rekisterikilvetkään kun ei auta jos auto ei toimi.
wiimax.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13443
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja karra »

Mielenkiintoinen tilanne, on ollut aikoja että jotkin mersun mallit on seisoneet kuukausia vian vuoksi kun ei saa osia Adblue-järjestelmään ja nyt näyttää ettei kohta saa edes ainetta eli kaikki adblue-vehkeet pysähtyy.
Järjestelmä taitaa tosiaan mennä nopeasti pilalle (säiliö-pumppu-putki-suutin) mainitun kiteytymisen vuoksi, mm. siltä suojaamaan on tehty se rajoituskin ettei moottori enää käynnisty tietyn ajomatkan jälkeen joidenkin vikojen ilmettyä.

Jokin vanhempi malli olisi hyvä olla vara-autona että pääsee töihin ja muuten pakollisia ajoja ajamaan jos pääasiallinen käyttöauto on adblue-laitteilla. Rekisterikilvetkään kun ei auta jos auto ei toimi.
Huoltovarmuus? Onko puolustusvoimien dieselautoissa tämä systeemi? Miten ambulanssit ja pelastuslaitos? Ihan vaan mielenkiinnosta. Jotenkin vaikuttaa nyt ajankohtaiselta tämä asia.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3148
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: AdBlue

Viesti Kirjoittaja Hage »

markoala kirjoitti: Pe 18.03.2022 09:52 Uutisoinnista johtuen täytin pöntön eilen Porvoon Shellillä 0,84€ litra. Nyt pääsee 13-15 tkm. Toivottavasti sen jälkeen aine ei maksa 10€ litra kuten virtasenkaupassa nyt.
Tätä katselin kanssa eilen vihan ja naurun sekaisin tunnelmin kun yritin löytää firmoja joilla vielä olisi tavaraa jäljellä, kyllä Virtasella osataan kaupankäynnin jalot taidot :D
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Vastaa Viestiin