W212 farkku Airmatic ja pakkaset
W212 farkku Airmatic ja pakkaset
W212 220 CDI ’12 farkku.
Airmatic keskusteluja löytyy mutta en löytänyt searchilla vastausta aiheeseen.
Heitti mittaritauluun pari viikkoa sitten kovilla -20c pakkasilla ”Malfunction” ja auton kuva ja nuoli ylös 80-100km/h nopeudessa. Airmaticiin viittaavaa. Tapahtui kaksi kertaa 100km sisään. Eipä kyllä näkynyt perän korkeudessa mitenkään eikä kompressorikaan sen enempää äänellyt.
Sulattelin autoa hallissa, kelit lauhtui ja ei tullut enää ilmoituksia. Käytin sen jälkeen merkkihuollossa koodin luvussa starissa.
Diagnoosi oli tyly: paineventtii jäätynyt —> kompressori vaihtoon. Hinta 1100€ kompressorille.
Hieman ihmettelin diagnoosia kun perä ei ole kuitenkaan tontissa ja kompura käy ja kukkuu. Ajelin 700km sen jälkeen lauhemmilla keleillä ja ei mitään ongelmia tai ilmoituksia näyttöön ja peräkin pysynyt edelleen omassa korkeudessaan eikä kompressoristakaan mitään ilmoituksia.
Tänään kovemmat yli -20c pakkaset ja 100km/h nopeudessa tuli pitkästä aikaa ilmoitus tauluun malfunctionista. Perä edelleen normaali korkeudessa ja kompura käy ja kukkuu normaalisti.
Onko kokemuksia tilanteesta ja tietoa kuka Pohjois-Suomessa on ymmärtää airmatic sielun elämää?
Airmatic keskusteluja löytyy mutta en löytänyt searchilla vastausta aiheeseen.
Heitti mittaritauluun pari viikkoa sitten kovilla -20c pakkasilla ”Malfunction” ja auton kuva ja nuoli ylös 80-100km/h nopeudessa. Airmaticiin viittaavaa. Tapahtui kaksi kertaa 100km sisään. Eipä kyllä näkynyt perän korkeudessa mitenkään eikä kompressorikaan sen enempää äänellyt.
Sulattelin autoa hallissa, kelit lauhtui ja ei tullut enää ilmoituksia. Käytin sen jälkeen merkkihuollossa koodin luvussa starissa.
Diagnoosi oli tyly: paineventtii jäätynyt —> kompressori vaihtoon. Hinta 1100€ kompressorille.
Hieman ihmettelin diagnoosia kun perä ei ole kuitenkaan tontissa ja kompura käy ja kukkuu. Ajelin 700km sen jälkeen lauhemmilla keleillä ja ei mitään ongelmia tai ilmoituksia näyttöön ja peräkin pysynyt edelleen omassa korkeudessaan eikä kompressoristakaan mitään ilmoituksia.
Tänään kovemmat yli -20c pakkaset ja 100km/h nopeudessa tuli pitkästä aikaa ilmoitus tauluun malfunctionista. Perä edelleen normaali korkeudessa ja kompura käy ja kukkuu normaalisti.
Onko kokemuksia tilanteesta ja tietoa kuka Pohjois-Suomessa on ymmärtää airmatic sielun elämää?
Nykyinen: S205 C220d 4Matic -16
Exät:
S212 E220 CDI -12
S204 C250 CDI -10
S203 C220 CDI -06
Exät:
S212 E220 CDI -12
S204 C250 CDI -10
S203 C220 CDI -06
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Normi juttu talvella. Vettä kompurassa, jäätyy. Tarvii huoltoa.
Mutta kun kiva laskuttaa 1100€, niin ei tarjota 20€ vaihtoehtoa.
Hakuun: Airmatic Silica
Esim tässä on juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a#p1216173" onclick="window.open(this.href);return false;
212 käy tämä ilmansuodatin
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/160327/504106" onclick="window.open(this.href);return false;
Silica:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta kun kiva laskuttaa 1100€, niin ei tarjota 20€ vaihtoehtoa.
Hakuun: Airmatic Silica
Esim tässä on juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a#p1216173" onclick="window.open(this.href);return false;
212 käy tämä ilmansuodatin
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/160327/504106" onclick="window.open(this.href);return false;
Silica:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Loogiselta tuo kuulostaa että kosteus päässyt sisään ja jäätyminen aiheuttaa ongelmia kiristyneen pakkasen myötä.
Soittelin muutaman ei-merkkiliikkeen läpi ja eivät suostuneet tekemään ”kotiviritystä”, koska työlle pitäisi antaa takuu ja on epävarma työ. Ymmärettävää.
Katselin Arnottin kompuran vaihto-ohjetta ja eihän tuo mahdottoman isolta työltä näyttänyt. Eivätpä nuo korjaamotkaan olisi veloittaneet kuin 1 tunnin työstä.
Ongelma on että monttu tai nosturi paikkaa ei löydy. Sen takia mieluusti nyt nimiä ylös ketkä Pohjois-Suomen alueella tekee korjaustöitä?
Mitä muuta kannattaa samalla kertaa huoltaa kun kompressori kerta pöydälle nostetaan?
Soittelin muutaman ei-merkkiliikkeen läpi ja eivät suostuneet tekemään ”kotiviritystä”, koska työlle pitäisi antaa takuu ja on epävarma työ. Ymmärettävää.
Katselin Arnottin kompuran vaihto-ohjetta ja eihän tuo mahdottoman isolta työltä näyttänyt. Eivätpä nuo korjaamotkaan olisi veloittaneet kuin 1 tunnin työstä.
Ongelma on että monttu tai nosturi paikkaa ei löydy. Sen takia mieluusti nyt nimiä ylös ketkä Pohjois-Suomen alueella tekee korjaustöitä?
Mitä muuta kannattaa samalla kertaa huoltaa kun kompressori kerta pöydälle nostetaan?
Nykyinen: S205 C220d 4Matic -16
Exät:
S212 E220 CDI -12
S204 C250 CDI -10
S203 C220 CDI -06
Exät:
S212 E220 CDI -12
S204 C250 CDI -10
S203 C220 CDI -06
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Raskaaseen kalustoon suostuvat tekemään näitä ”kotivirityksiä”. Kuluu joka vuotuiseen perushuoltoon.
Kyselin itsekin myös jopa Tallinnasta. Ei onnistunut
Jos joku tietää paikan, voisi kertoa
Nosturia ei tarvita , on helpossa paikassa, vararengas kotelon vasemmalla puolen, musta suojamuovin alla,
Ajaan vähän lautojen päälle, tai jopa maastoasento riittää. Liitin irti, niin ei yritä säätää kesken.
Jos tarvii useampaan kertaan silicaa, löytyy ”kotivirityksille” sopivaa
https://www.raskaankalustonvaraosat.fi/ ... k-760.html" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Kyselin itsekin myös jopa Tallinnasta. Ei onnistunut
Jos joku tietää paikan, voisi kertoa
Nosturia ei tarvita , on helpossa paikassa, vararengas kotelon vasemmalla puolen, musta suojamuovin alla,
Ajaan vähän lautojen päälle, tai jopa maastoasento riittää. Liitin irti, niin ei yritä säätää kesken.
Jos tarvii useampaan kertaan silicaa, löytyy ”kotivirityksille” sopivaa
https://www.raskaankalustonvaraosat.fi/ ... k-760.html" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Vuoden välein jos kuivaa tai vaihtaa ne kuivaimen ryynit, niin pysyy systeemi tosi paljon kuivempana. Se on tosiaan pieni vaiva eikä vaadi osaamista, mutta ikävää että korjaamolla ei perushuoltoa saa tehtyä. Silcageelirakeet imee tosi vinhasti vettä, mutta ei ne kuivu ainakaan Suomen märissä oloissa tarpeeksi ilman ulkopuolista lämpöä eli uunia.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Todennäköisesti korjaamot eivät ala sen takia vaihtamaan rakeita yms kompuran jos sattuu jotain että katkeaa vaikka joku kompuraa kasassa pitävä pultti tai kompura lopettaa toimintansa tuon seurauksena, sen tietää jokainen keneltä aletaan vaatimaan uutta kompuraa kun kuitenkin toimivana tuli halliin...
Ihan ensiksi kannattaa vaihtaa se imuilman suodatin. Imee enimmät kosteudet pois.
Ensiapuna voisi auttaa kun käyttäisi sen tyhjennysventtiilin auki ka puhaltaisi paineilmalla kosteudet pois. Yhteen 211 romukompuraan tein vastaavan operaation lähinnä kokeiluna että pystyykö sen avaamaan. Pystyihän sen ja useampi vesihelmi oli siellä.
Ihan ensiksi kannattaa vaihtaa se imuilman suodatin. Imee enimmät kosteudet pois.
Ensiapuna voisi auttaa kun käyttäisi sen tyhjennysventtiilin auki ka puhaltaisi paineilmalla kosteudet pois. Yhteen 211 romukompuraan tein vastaavan operaation lähinnä kokeiluna että pystyykö sen avaamaan. Pystyihän sen ja useampi vesihelmi oli siellä.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Miksi?simosami kirjoitti:Raskaaseen kalustoon suostuvat tekemään näitä ”kotivirityksiä”.
Vaihtaa uuden suodattimen tilalle, kuten öljynsuodattimen.
Näkyy kuvassa vasemmalla.
https://www.raskaankalustonvaraosat.fi/ ... wabco.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Ei missään nimessä riitä suodattimen vaihto tai ilman puhaltelu, aina ehdottomasti kuivaimen ryynien vaihto tai kuivaus. Jos vettä on järjestelmässä, on ryynien kosteusprosentti lähellä sataa. Kompressorin kuivaimen irroittaminen on todella helppo homma. Ei sitä oikein rikki saa. Se mikä voi jumittaa ja katketa, ovat kiinnityspultit, mutta se ei vaikuta kompressorin toimintaan. Kyllä tässä olisi jollekin korjaamolle markkinarakoa, koska ilmajousitus yleistyy ns. paremman luokan menopeleissä.
multiviri kirjoitti:Todennäköisesti korjaamot eivät ala sen takia vaihtamaan rakeita yms kompuran jos sattuu jotain että katkeaa vaikka joku kompuraa kasassa pitävä pultti tai kompura lopettaa toimintansa tuon seurauksena, sen tietää jokainen keneltä aletaan vaatimaan uutta kompuraa kun kuitenkin toimivana tuli halliin...
Ihan ensiksi kannattaa vaihtaa se imuilman suodatin. Imee enimmät kosteudet pois.
Ensiapuna voisi auttaa kun käyttäisi sen tyhjennysventtiilin auki ka puhaltaisi paineilmalla kosteudet pois. Yhteen 211 romukompuraan tein vastaavan operaation lähinnä kokeiluna että pystyykö sen avaamaan. Pystyihän sen ja useampi vesihelmi oli siellä.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Mielenkiintoinen ajatus. Varsinkin autoissa, jossa on varmaankin 10.000 pulttia. Kuvittele, että kieltäytyvät jonkin pikku anturin tai pakosarjan vaihdosta, jos sattuu katkeamaan pultti, niin joutuvat korvaamaan koko moottorin..multiviri kirjoitti:Todennäköisesti korjaamot eivät ala sen takia vaihtamaan rakeita yms kompuran jos sattuu jotain että katkeaa vaikka joku kompuraa kasassa pitävä pultti tai kompura lopettaa toimintansa tuon seurauksena, sen tietää jokainen keneltä aletaan vaatimaan uutta kompuraa kun kuitenkin toimivana tuli halliin...
Ihan ensiksi kannattaa vaihtaa se imuilman suodatin. Imee enimmät kosteudet pois.
Ensiapuna voisi auttaa kun käyttäisi sen tyhjennysventtiilin auki ka puhaltaisi paineilmalla kosteudet pois. Yhteen 211 romukompuraan tein vastaavan operaation lähinnä kokeiluna että pystyykö sen avaamaan. Pystyihän sen ja useampi vesihelmi oli siellä.
Tämä mainittu ilmankuivaus kitti sopii Bendix AD 2 kuivaimeen, joka "uutena maksaa varmaan yli 1000€". Ainakin minä vaihdatun mielummin pelkät ryynit. Ko. osa on ollut käytössä yleisesti kuorma-autoissa , Scania, Volvo. Yms.etrade kirjoitti:Miksi?simosami kirjoitti:Raskaaseen kalustoon suostuvat tekemään näitä ”kotivirityksiä”.
Vaihtaa uuden suodattimen tilalle, kuten öljynsuodattimen.
Näkyy kuvassa vasemmalla.
https://www.raskaankalustonvaraosat.fi/ ... wabco.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uusissa, 2000 (?) jälkeen on käytetty noita patruunoita.
Niitä patruunoita valmistaa mm. Wabco (joka valmistaa liki kaikki eri henkilöauto merkkien Airmatic kompurat) Noita patruunoita on tuossa alemmassa kuvassa (linkki). Hinta niillä alkaa 15€
Kyse on jostakin muusta, kuin osaamattomuudesta. Tiedän tapauksia, joissa Airmatic ongelmat ovat johtaneet jopa automerkin vaihtoon.
Jaksavat vedättää asiakkaat raivon partaalle Stari peleilyllä: "kun ei tuu vika koodia" , tai vaihdetaan jotain, esim venttiili blokki, ilmajouset, yms.
.
..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Tuli tänään hommattua tuollainen '10 220 cdi Eemeli farkku ilmaperällä. Mitä kaikkea tuohon ilmaperän huoltoon kannattaa itse tehdä? Ja mistä päin autoa nämä kaikki osat löytyy?
W124 230 CE '91
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Kompura kannattaa huoltaa etukäteen, vaikka syksyllä 2-3v välein. Yllä ohjeita.BenDilde kirjoitti:Tuli tänään hommattua tuollainen '10 220 cdi Eemeli farkku ilmaperällä. Mitä kaikkea tuohon ilmaperän huoltoon kannattaa itse tehdä? Ja mistä päin autoa nämä kaikki osat löytyy?
Niin, kompura on vararengas kotelon vasemalla puolella, auton alla.
Pystyy irroittamaan, kun nostaa auton vaikka yläasentoon (airmatic). Tunnin homma.
Ilmansuodatin ja silicagelin kuivaus mikrouunissa tai vaan pellillä tavallisella uunilla.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Mistäs se suodatin löytyy ja miten ne geelit saa ulos?simosami kirjoitti:Kompura kannattaa huoltaa etukäteen, vaikka syksyllä 2-3v välein. Yllä ohjeita.BenDilde kirjoitti:Tuli tänään hommattua tuollainen '10 220 cdi Eemeli farkku ilmaperällä. Mitä kaikkea tuohon ilmaperän huoltoon kannattaa itse tehdä? Ja mistä päin autoa nämä kaikki osat löytyy?
Niin, kompura on vararengas kotelon vasemalla puolella, auton alla.
Pystyy irroittamaan, kun nostaa auton vaikka yläasentoon (airmatic). Tunnin homma.
Ilmansuodatin ja silicagelin kuivaus mikrouunissa tai vaan pellillä tavallisella uunilla.
W124 230 CE '91
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Tuossa hyvä Airmatic ohje (w220)
https://w220.ee/Airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;
Komperessorin Silican vaihto video
https://youtu.be/a3-173vjZo0" onclick="window.open(this.href);return false;
On täällä mersuforumilla myös kuvia, en vaan äkkiä löytänyt...
https://w220.ee/Airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;
Komperessorin Silican vaihto video
https://youtu.be/a3-173vjZo0" onclick="window.open(this.href);return false;
On täällä mersuforumilla myös kuvia, en vaan äkkiä löytänyt...
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Eli tuon pussin ryynit vaan kaataa kuivuriin?simosami kirjoitti:Normi juttu talvella. Vettä kompurassa, jäätyy. Tarvii huoltoa.
Mutta kun kiva laskuttaa 1100€, niin ei tarjota 20€ vaihtoehtoa.
Hakuun: Airmatic Silica
Esim tässä on juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a#p1216173" onclick="window.open(this.href);return false;
212 käy tämä ilmansuodatin
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/160327/504106" onclick="window.open(this.href);return false;
Silica:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 230 CE '91
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Saa, muttei veloituksetta.jusi kirjoitti:ikävää että korjaamolla ei perushuoltoa saa tehtyä
Yhteenkään korjaamon asiakkaan autoon jousituksen kompuraan ei meillä ole vielä tehty huoltoa ilmansuodattimen vaihtoa enempää, eli esimerkiksi rakeiden vaihtoa / kuivausta.
Siihenkin toimenpiteeseen pitää saada lupa siltä joka maksaisi kyseisen huollon, eikä kukaan jolta olen kysynyt ole lupaa antanut.
Olen kysynyt monelta ja aina kompuran suodatinta vaihtaessani maininnut asiasta.
Missä tilanteessa ? Mainittu 20€ on suunnilleen minimiveloitus, eli sillä summalla esimerkiksi otetaan auto nosturille ja kiinnitetään irronnut moottorin alasuojus paikalleen.simosami kirjoitti:Mutta kun kiva laskuttaa 1100€, niin ei tarjota 20€ vaihtoehtoa.
Ajattelitko että kahdellakympillä korjataan auto jossa on ilmajousituksessa sellaista ongelmaa että perä vajoaa yön aikana alas, tai ajon aikana tulee "malfunction" tasonsäädöstä ruutuun ?
Ilman muuta voi tarjota sitä vaihtoehtoa että irrotetaan ja avataan kompura ja kuivataan tai vaihdetaan ryynit. Mitään takeitahan siitä ei sitten ole auttaako kyseinen toimenpide kulloiseenkin ongelmaan eli asiakkaan pitää ymmärtää että saattaa joutua tekemään muutakin, esimerkiksi vaihtamaan vielä uuden kompuran.
Jos ongelma on se että perä vajoaa yön aikana alas niin ei varmasti auta rakeiden kuivaus, mutta ei siitä haittaakaan ole.
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Eli pakkaset ja perä laskee. Ei airmatic vaan normi tasonsäätö takana.
Missäs tuo kompura on ja miten se kannattaa irroittaa ? En nyt löydä millään videota tai muuta ohjetta aiheesta. Joku piuha irti siitä ensin ja
sitten vaan silicat vaihtoon? Motonetissa ei tuota aiemman linkin silicaa näytä löytyvän, joten mikä on oikea vaihtoehto?
Missäs tuo kompura on ja miten se kannattaa irroittaa ? En nyt löydä millään videota tai muuta ohjetta aiheesta. Joku piuha irti siitä ensin ja
sitten vaan silicat vaihtoon? Motonetissa ei tuota aiemman linkin silicaa näytä löytyvän, joten mikä on oikea vaihtoehto?
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Kompura on kuskin puolella takana, alakautta muovisuoja ensin pois edestä. Jokunen johto, putki ja ruuvit irti ja kompura on kourassa. Ryynit voi kuivailla mikrossa.
wiimax.fi
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Kiitos. Pari juttua vielä, perä varmaan putoaa kun kompuran irroittaa. Perä pukeilledealer kirjoitti:Kompura on kuskin puolella takana, alakautta muovisuoja ensin pois edestä. Jokunen johto, putki ja ruuvit irti ja kompura on kourassa. Ryynit voi kuivailla mikrossa.
Vai mikä on oikea tapa toimia?
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Onhan 212-tasonsäädössäkin erillinen venttiiliblokki. Jos venttiiliblokki on kunnossa niin perä pysyy ilmassa vaikka kompuran ottaa irti.
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Noniin, ryynit kuivattu. ja ilmansuodatin vaihdettu. Aika näyttää, pysyykö perä ylhäällä.
Ryynit olivat ruskeita väriltään, mahdollisesti vaalenivat kun kuivuivat? En alkanut korvaamaan ryynejä
noilla kirkkailla, mitä Motonetista hain. Mutta aika paljon tuntui kosteutta niistä lähtevän, vaikka ei aluksi
edes tuntunut kostealta. Mikrotuksen jälkeen puhaltelin ilmaa niihin ja kosteaa ilmaa poistui ja huvikseni suuntasin tuon kosteuden tallin
lämpö/kosteusmittariin. 80% kävi aluksi, sitten päästiin enää 50% kosteusprosentin lukemiin. Vähän vielä mikrotusta ja ryynit takaisin kompuraan.
Ryynit olivat ruskeita väriltään, mahdollisesti vaalenivat kun kuivuivat? En alkanut korvaamaan ryynejä
noilla kirkkailla, mitä Motonetista hain. Mutta aika paljon tuntui kosteutta niistä lähtevän, vaikka ei aluksi
edes tuntunut kostealta. Mikrotuksen jälkeen puhaltelin ilmaa niihin ja kosteaa ilmaa poistui ja huvikseni suuntasin tuon kosteuden tallin
lämpö/kosteusmittariin. 80% kävi aluksi, sitten päästiin enää 50% kosteusprosentin lukemiin. Vähän vielä mikrotusta ja ryynit takaisin kompuraan.
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Eipä auttanut.
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Työpaikallahan niitä kuivaillaan, muistuttaa vaan kaikkia asentajia että jos ruokatunnilla lihapiirakka maistuu oudolta niin se on normaalia tänään
wiimax.fi
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Olihan siellä jäätä jonkin verran
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Mistä kohtaa tuo kuva on otettu?
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Minun W212 CDI airmatic ’13 farkku on nyt talven kuukausina alkanut yön aikana pudottamaan perää tonttiin. Putoaa molemmin puolin. Yritin löytää netistä artikkelia jonka avulla löytäisin arvailematta airmaticin komponentit autosta mutta vaikeaa tuntuu olevan. Tietääkö kukaan mistä sellaisen saisi käsiinsä.
Ainoastaan takapää putoaa. Etupää ei tunnu putoavan yhtään. Kertooko se mitään mistä vikaa voisi etsiä?
Toinen erillinen asia mikä minua on vaivannut airmaticissa koko kymmenvuotisen omistuksen ajan on että etupää on mielestäni liian kova ja se myös kolahtaa ikävästi jos esim ajaa asvaltilla kohtaan jossa uusi kerros päättyy eli ajaa ikäänkuin jättöreunaan. Reunan ei tarvitse olla kuin viitisen senttiä. Kolahdus on kuin metalli metallia vastaan. Kahdeksan vuotta jaksoin asiasta valittaa Vehossa mutta kertoivat aina sen olevan normaalia. Minusta uskomaton ominaisuus. Olisko tähän kellään kommenttia?
Mutta tuo takapään putoaminen on nyt akuutti ja hyvät neuvot tarpeen. Asun Espoossa.
Ainoastaan takapää putoaa. Etupää ei tunnu putoavan yhtään. Kertooko se mitään mistä vikaa voisi etsiä?
Toinen erillinen asia mikä minua on vaivannut airmaticissa koko kymmenvuotisen omistuksen ajan on että etupää on mielestäni liian kova ja se myös kolahtaa ikävästi jos esim ajaa asvaltilla kohtaan jossa uusi kerros päättyy eli ajaa ikäänkuin jättöreunaan. Reunan ei tarvitse olla kuin viitisen senttiä. Kolahdus on kuin metalli metallia vastaan. Kahdeksan vuotta jaksoin asiasta valittaa Vehossa mutta kertoivat aina sen olevan normaalia. Minusta uskomaton ominaisuus. Olisko tähän kellään kommenttia?
Mutta tuo takapään putoaminen on nyt akuutti ja hyvät neuvot tarpeen. Asun Espoossa.
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Vaihettiin putket ja palkeet taakse ja perä pysyy taas ylhäällä.
Re: W212 farkku Airmatic ja pakkaset
Miten lopulta osasit lähteä etsimään vikaa, löytyikö jotain vikakoodia ja käytitkö missä (mihin hintaan)? Itsellä v2014 c350e ja samaa vikaa, nyt on välillä alkanut antamaan Malfunction ilmoituksen satunnaisesti ja myöskin Espoossa pähkäilen mitä seuraavaksi. Perän lasku jatkunut jo kuukausia mutta nyt tuli uutuutena myös tuo vikavalo..