S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
Sytytti, moottorin kuvan mittaristoon. Tänään testattiin niin Urea tankissa joku tunnistin viallinen, niin pitää vaihtaa ureatankki download/file.php?mode=view&id=28764
Autolla 120000km ajettu ja kaikki huollot Mersulla, mutta ei tullut tehdaskyselyssä apuja!
Korjaus tarjous töineen Mersulla 1990 euroa. Kyllä nyt lähtee Urealaitteisto lepotilaan!
Autolla 120000km ajettu ja kaikki huollot Mersulla, mutta ei tullut tehdaskyselyssä apuja!
Korjaus tarjous töineen Mersulla 1990 euroa. Kyllä nyt lähtee Urealaitteisto lepotilaan!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
Jutusta tuli mieleen että onko näitä suht uusien autojen ongelmia koetettu ratkoa virhevastuuseen perustuen. Autollakin on oletettava käyttöikä mikä on paljon enemmän mitä autosi on tapahtumahetkellä. Good will vapaaehtoista, virhevastuu lakisääteistä.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
Kuluttajasuojan mukaan ensisijainen vastuu, on auton myyjällä, lain mukaan tuotteen pitää kestää sen oletettu kestoikä, ja varmaan kannattaisi, vastaava tapaus, selvittää kuluttajasuojan kautta, jos auto ostettu Suomesta! Itse olen ostanut autoni Saksasta, ettei kiinnosta sinne ruveta riitelemään, vaikka aivan selvä, valmistusvika, johon valmistajan pitäisi ottaa kantaa. Itse poistan koko Urea höpötyksen!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
Jos pitää auton paaliin asti niin samahan se on vaikka poistaa, jälleenmyyntiinhan tuosta ei enää ole muuta kuin 'samanhenkiselle'...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
En ymmärrä miten se myyntiin vaikuttaa,OBD-portissa lukee OK!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
No jos asiasta ei mainitse ostajalle, niin auto on joka tapauksessa tieliikenne kelvoton vaikka obd-portissa lukisi mitä, toki jos ostaja sen tietää ja hyväksyy niin sitten ei mitään ongelmaa. Ei siis tarkoitus moralisoida kenenkään valintoja, itse päätyisi tossa tilanteessa samaan ratkaisuunjussilampi kirjoitti: ↑La 15.10.2022 17:54 En ymmärrä miten se myyntiin vaikuttaa,OBD-portissa lukee OK!
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
Seuraava omistaja käy tekemässä vapaaehtoisen/pakollisen moottorinohjaimen päivityksen ja sen jälkeen auto liiku juuri mihinkään, kun valittaa kusivehkeistä -> Soppa on valmis käsiteltäväksi, hankalaa varsinkin jos välissä autoliike.
Koskeehan tuo mahdollinen pakollinen päivitys myös itseäsi, mutta tietysti tiedät mihin sen jälkeen auto aina viedä.
Noinkin uusi auto, niin miettisin pari kertaa ennen poistamista, jos vaikka katsastuksessakin rupeavat tarkkailemaan tilannetta joskus..
Koskeehan tuo mahdollinen pakollinen päivitys myös itseäsi, mutta tietysti tiedät mihin sen jälkeen auto aina viedä.
Noinkin uusi auto, niin miettisin pari kertaa ennen poistamista, jos vaikka katsastuksessakin rupeavat tarkkailemaan tilannetta joskus..
2007 R 320cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
Nyt esimerkiksi on tilanne,ettei esimerkiksi NOX-antureita ole saatavina,niin maahantuojan korjaamokin poistaa järjestelmän käytöstä! Jos Mersu ei osaa tehdä toimivaa Urea-järjestelmää ja 4kg painava muovitankki maksaa vaihdettuna 2000euroa,varmaan maksaa muutaman vuoden päästä 200-300euroa. pitää homma hoitaa mikä järkevältä tuntuu! Jokainen voi tehdä omat ratkaisunsa. Nykyisin diesselkannasta urea autoja henkilöautoista on muutama %,ettei päästöjen kannalta mitään merkitystä,eikä ureattomat autot ole tieliikenne kelvottomia. Nythän ne jo puunpolton kieltämistä suunnittelevat, ja sähkökatkoksia joita ei ole Suomessa sodan jälkeen ollut!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
Täällähän joku kirjoitti vastaavasta tilanteesta, ainakin sillä tarkkuudella että korjauksena olisi ollut kusisäiliön vaihto. Säiliön alaosassa/pohjassa olevan ”sähkötilan” tulpan takaa oli tullut vettä, kuivatuksen ja liitinten puhdistuksen jälkeen ongelmat olivat hävinneet.
Voi olla ettei tämä korjaa aloittajan ongelmaa, mutta on ainakin helppo ja edullinen konsti kokeilla ennen suurempia remontteja tai ohjelmointeja.
Voi olla ettei tämä korjaa aloittajan ongelmaa, mutta on ainakin helppo ja edullinen konsti kokeilla ennen suurempia remontteja tai ohjelmointeja.
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
Juuri näin, ja koko roskahan menee täysin jumiin kun sitä ei käytetä, joutuu vaihtamaan ihan kaiken mikä on jo varmaan lähellä lunastusarvoa. Sitä en tiedä jääkö siitä jälki tai osaavatko katsoa MILLOIN kyseinen muutos autoon on tehty.... ei taida löytä vielä ennakkotapaustaHuttiainen kirjoitti: ↑La 15.10.2022 18:07 Seuraava omistaja käy tekemässä vapaaehtoisen/pakollisen moottorinohjaimen päivityksen ja sen jälkeen auto liiku juuri mihinkään, kun valittaa kusivehkeistä -> Soppa on valmis käsiteltäväksi, hankalaa varsinkin jos välissä autoliike.
Koskeehan tuo mahdollinen pakollinen päivitys myös itseäsi, mutta tietysti tiedät mihin sen jälkeen auto aina viedä.
Noinkin uusi auto, niin miettisin pari kertaa ennen poistamista, jos vaikka katsastuksessakin rupeavat tarkkailemaan tilannetta joskus..
Viimeksi muokannut MiHe, La 15.10.2022 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
tupla
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
Onko tuosta maahantuojan korjaamokäytännöstä jotain luotettavaa referenssiä? Ottamatta kantaa omistajan tekemiin ureamuutoksiin, en oikein usko että laittaisivat merkkikorjaamolla auton katsastuskelvottomana liikenteeseen. Samalla kuitenkin vaativat vaihtoautosta omistajan vakuutuksen katsastuskelpoisuudesta.jussilampi kirjoitti: ↑La 15.10.2022 18:37 Nyt esimerkiksi on tilanne,ettei esimerkiksi NOX-antureita ole saatavina,niin maahantuojan korjaamokin poistaa järjestelmän käytöstä! Jos Mersu ei osaa tehdä toimivaa Urea-järjestelmää ja 4kg painava muovitankki maksaa vaihdettuna 2000euroa,varmaan maksaa muutaman vuoden päästä 200-300euroa. pitää homma hoitaa mikä järkevältä tuntuu! Jokainen voi tehdä omat ratkaisunsa. Nykyisin diesselkannasta urea autoja henkilöautoista on muutama %,ettei päästöjen kannalta mitään merkitystä,eikä ureattomat autot ole tieliikenne kelvottomia. Nythän ne jo puunpolton kieltämistä suunnittelevat, ja sähkökatkoksia joita ei ole Suomessa sodan jälkeen ollut!
Millä tulkinnalla auto on tieliikennekelpoinen jos urealaitteet on jostain näistä nykyisistä uusista poistettu? On se tieliikennekelpoinen sikäli että kulkee mukavasti paikasta toiseen eikä katsurikaan välttämättä autoa hylkää kun ei ole laitteita virheen toteamiseen mutta ei se laillinen ole.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
MB-W205 220CDI, valtuutetussa MB-korjaamossa poistettu urealaitteisto, viallinen NOX-anturi, osaa tulee 2-4kk sisällä, nyt auto ollut n.kuukauden,korjauksesta ajossa! Eikai tässä nyt ihan höpöjä puhuta! Eihän yksikään ohjelmoitu auto ole mielestäsi tieliikennekelpoinen.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
Eikai siinä mekaanisesti mitään poisteta, nyt poistetaan ohjelmasta vaan 332 täyttömäärän tunnistimen signaalin seuranta, joka aiheuttaa moottorin vikavalon palamisen.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 2780
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: S213 220CDI 2018, AdBlue ongelma!
Mistä tuota adbluta hommaatte? Nuo laitteethan ei mitä tahansa kuraa siedä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99