Kyllä 450 SLC 5.0 on täysalumiinikone! Se toimi vähänkuin tutkimusalustana alusil- tms. pinnoitteineen. Vanhalla askilla kyllä. Harvinainen, vajaa 2800 tehty (muttei niin harvinainen kuin 4Maticini ).karra kirjoitti: ↑Pe 02.12.2022 11:59Kyllä. Muistan unskin kertoilleen että 5.0 oli sillä kolmivaihteisella askilla ja 500 oli se uusi alumiiniaikakauden neliportainen loota sitten, ja varmaan muutkin 1980 uudistukset.Karel kirjoitti: ↑Pe 02.12.2022 09:54En niin tunne sataseiskoja, mutta silmiin tuossa sattui eniten 70-luvun detskut: robotti-ilmastointi ja mm. vanhemman mallinen ratti. Kyllähän SL-malleihin tuli päivitetyt rojut W126:n esittelyn myötä. Eli tuon vuosimalliksi voisi kuvien perusteella veikata 1979.
Ja eikö tosiaan viimeinen vuosikerta ollut 500 SLC, ennen kuin C126 korvasi C107:n?
Olikohan eroa myös bellhousingin pulttikuviossa, ja/tai startin paikassa myös?
MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Upeita nuo 126 AMG:t, kyllä kelpais. Mobilessa oli jokin aika sitten sininen (arvatkaa väristä mistä maasta kotoisin) V126 6.0 hintaan ~70t€ ja 040-värinen C126 6.0 WB hintaan 299t€.
6.0 WB SEC -mallia taisi olla tehty 50kpl? Sentään joku malli mikä ylittää harvinaisuudessa Timon TDT 4-Maticin
6.0 WB SEC -mallia taisi olla tehty 50kpl? Sentään joku malli mikä ylittää harvinaisuudessa Timon TDT 4-Maticin
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Toisin päin. Tekstin valaistus tulee siitä, että paneelin alla on valot, joka paistaa valkoisen ja sinisen maalin läpi. Kun jokin nappi on painettu alas, se saa valon paneelin sisällä olevasta muovista ja valaisee samalla napissa olevan täpän. Eli vain valitun ohjelman napissa palaa valo.
Tuollaisen entisöinnissä onkin haaste löytää maalit, jotka juuri oikealla tavalla päästävät valoa lävitseen.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Harvinainen rattiautomaati-S123
Eipä noita ole tullut liikaa vastaan. Tuolla liikkeellä on muutenkin kivaa kalustoa myynnissä mutta taitaa olla (ainakin osa) aikamoisia työmaita.
Eipä noita ole tullut liikaa vastaan. Tuolla liikkeellä on muutenkin kivaa kalustoa myynnissä mutta taitaa olla (ainakin osa) aikamoisia työmaita.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Nytpä tuli etee jotain erittäin hekumoitavaa! Nättejä ja kopsakoita SECkejähä on kuiteski miltei joka nurkalla, mut että sellane on veluureilla, onki sit jo harvinaisempaa
https://www.autoscout24.com/offers/merc ... aign=share
Sikäli harvinainen tunne, eli et vaik mie oon lähtökohtasesti aika tyytyväinen nykysee kalustoo - enkä nyt tarkota Vitoa - eli Ässään ja Geehe, niin tuo SEC on kyl sellane yksilö, et miltei pitäs jo alkaa funtsii et "Mikä pankki ryöstetään?"
Toisena hauskana löytönä miun Ässän vähä vajaaks jääny veli
https://www.autoscout24.com/offers/merc ... aign=share
https://www.autoscout24.com/offers/merc ... aign=share
Sikäli harvinainen tunne, eli et vaik mie oon lähtökohtasesti aika tyytyväinen nykysee kalustoo - enkä nyt tarkota Vitoa - eli Ässään ja Geehe, niin tuo SEC on kyl sellane yksilö, et miltei pitäs jo alkaa funtsii et "Mikä pankki ryöstetään?"
Toisena hauskana löytönä miun Ässän vähä vajaaks jääny veli
https://www.autoscout24.com/offers/merc ... aign=share
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Miksi tuossa SECIssä on kolme kattoluukun nappia?
Katsoin ensin että on kyllä All inclusive-varustelu (eli taitaa olla kaikki optiot mitä on saanut autoon) mutta tuo kolmen samanlaisen kytkimen sarja viittaa jo törkeään huijaukseen. Eikös tuon ikäisessä pitäisi jo kattoluukun ohjauksen oltava katossa luukun etuosassa?
EDIT: niinkuin näyttää olevankin luukun ohjaus oikeassa paikassa. Manuaali-ilmastoiintihan tuossa myös on.
Katsoin ensin että on kyllä All inclusive-varustelu (eli taitaa olla kaikki optiot mitä on saanut autoon) mutta tuo kolmen samanlaisen kytkimen sarja viittaa jo törkeään huijaukseen. Eikös tuon ikäisessä pitäisi jo kattoluukun ohjauksen oltava katossa luukun etuosassa?
EDIT: niinkuin näyttää olevankin luukun ohjaus oikeassa paikassa. Manuaali-ilmastoiintihan tuossa myös on.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Luultavasti puulevy jouduttu vaihtamaan syystä taikka toisesta ja sattunut sopivasti löytymään liian monella aukolla varustettu kappale. Turhat kolot täytetty ”dami”-napeilla.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Olisiko syystä tai toisesta jouduttu vaihtamaan paneeli, ja otettu sitten kaikilla reijillä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Ja 50 tonnia tommosella räpellyksellä hinta Hohhoijaa
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
No mut hei, etipä seurava 560 SEC veluureilla, eli myyjän markkinat
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Kerkesin vastaamaan ekaks, nipin napin.
Tästä muistuu mieleen ensimmäinen autoni: 1. srj W123 280E 1979. Siinä oli konsolissa vain takalasin lämmitys ja takamatkustamon valokatkaisin, eli kolme ”vapaata” paikkaa. Luukkukin oli, mutta käsikäyttöinen.
Jälkiasensin automaatti-ilmastoinnin, joten tuohon nappularivistöön ei muutosta tullut.
Puuhastelin silloin isäni mainostoimistossa, ja päätin disainata muutaman lisänapin takaikkunanlämmittimen ja hyttivalon nappien kaveriksi.
Mersun grafiikkaa jäljitellen syntyivät kahvikuppi, pommi ja laskuvarjo, jotka sitten reprokameralla skaalattiin ja siirtokalvoilla laitettiin kolmeen puhtaaksi pyyhittyyn katkaisimen täppään. Tuli täysin ”aidon” näköiset.
Oli aina hauska silmäillä reaktioita ”automiesten” ollessa kyydissä...
En enää muista, menivätkö auton mukana vai ei. Saattavat hyvinkin vielä olla jossakin tallessa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
[quote=Ere866 post_id=1366774 time=1672477247 user_id=2230]
Miksi tuossa SECIssä on kolme kattoluukun nappia?
Katsoin ensin että on kyllä All inclusive-varustelu (eli taitaa olla kaikki optiot mitä on saanut autoon) mutta tuo kolmen samanlaisen kytkimen sarja viittaa jo törkeään huijaukseen. Eikös tuon ikäisessä pitäisi jo kattoluukun ohjauksen oltava katossa luukun etuosassa?
EDIT: niinkuin näyttää olevankin luukun ohjaus oikeassa paikassa. Manuaali-ilmastoiintihan tuossa myös on.
[/quote]
Millä te pystytte erottamaan että kaikki katkaisijat ovat samalla symbolilla
Varmaan uutena tai jossain vaiheessa lisätty katkaisijoita johonkin toimintoon.
Itse tein näin aikoinaan orkkis katkaisijoilla uuteen lankkuun.
Näköjään samanlainen nmt millä itse aloitin 1985 operoimaan
Miksi tuossa SECIssä on kolme kattoluukun nappia?
Katsoin ensin että on kyllä All inclusive-varustelu (eli taitaa olla kaikki optiot mitä on saanut autoon) mutta tuo kolmen samanlaisen kytkimen sarja viittaa jo törkeään huijaukseen. Eikös tuon ikäisessä pitäisi jo kattoluukun ohjauksen oltava katossa luukun etuosassa?
EDIT: niinkuin näyttää olevankin luukun ohjaus oikeassa paikassa. Manuaali-ilmastoiintihan tuossa myös on.
[/quote]
Millä te pystytte erottamaan että kaikki katkaisijat ovat samalla symbolilla
Varmaan uutena tai jossain vaiheessa lisätty katkaisijoita johonkin toimintoon.
Itse tein näin aikoinaan orkkis katkaisijoilla uuteen lankkuun.
Näköjään samanlainen nmt millä itse aloitin 1985 operoimaan
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Tunnistaako joku tuosta SECistä, että onko takaikkunan verho sähköllä liikkuva, mä en osaa sitä sanoa? Kun takalasin verhon nappulaa ei ole, niin vois kuvitella, että kattoluukun auki-kiinni -nappi on toiminnaltaan samanlainen kuin verhon ylös-alas -nappi. Mutta väärällä symbolilla laitettu.
Vähän kuin yhdellä kaverilla oli joskus 4-koppainen Golf, ja kojelaudassa ESP -nappi. Mä kehuin, että on hyvin varusteltu, kun tuommoinenkin ajohallintajärjestelmä löytyy, niin kaveri totesi, että ei tässä mitään ESP:tä ole, ku se on jälkikäteen laitettu nappula, josta saa lisävalot päälle tai pois.
Vähän kuin yhdellä kaverilla oli joskus 4-koppainen Golf, ja kojelaudassa ESP -nappi. Mä kehuin, että on hyvin varusteltu, kun tuommoinenkin ajohallintajärjestelmä löytyy, niin kaveri totesi, että ei tässä mitään ESP:tä ole, ku se on jälkikäteen laitettu nappula, josta saa lisävalot päälle tai pois.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Vaikuttaisi siltä, että tuossa secissä on alkujaan ollut sakemannien D-netz puhelin, koska istuinlämmittimien katkaisimet ovat erillisessä konsolissa. Normaalisti ne olisivat tuhkakupin alla. Tehdasasenteisessa puhelimessa näppäimistö on tuhkiksen alapuolella.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Ei kai noin vanhassa autossa ole ollut D-netz puhelinta alkujaan, meinaatko että olisi ollut C-netz puhelin (jos niitä on mersuihin laitettu) ja se vaihdettu NMT:hen Hollannissa (en tunnista sitä NMT-luuriakaan, referoin aiempaan kommenttiin)?
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Mietinki et miks persgrillien nappulat on "väärässä" paikassa, ja tuhkakupin ja vaihekepin kehysparkettien välissä on suora levy, eikä ees sitä pientä lokeroa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Hyvä huomio. 80-luvulla tosiaan C eikä D. Olennaista tässä oli kuitenkin tehdasasenteinen puhelin, ei se missä verkossa mahdollisesti toiminut.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
En muista nähneeni "düsseldorfilaista" koskaan myytävän Euroopassa näin kalliilla, mutta tässä olisi vuoden 1972 Mercedes-Benz 508 D tarjolla 99 900 dollarin (92 000 euron) edulliseen hintaan: https://www.carsforsale.com/vehicle/details/83765564
No, ehkä nuo ovat Amerikassa harvinaisempia, mikä epäilemättä nostaa hintaa.
-Daaz
No, ehkä nuo ovat Amerikassa harvinaisempia, mikä epäilemättä nostaa hintaa.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Ja yäk, tuohonkin pitänyt laittaa kiiltävät pyörät.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Ja peilit. Pystyputket enään puuttuu.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Varhainen, kauniin värinen 115 diesel rattimanuaalina:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =359250258
Sivuvilkkutoteutus tehty todella hienosti verrattuna mitä yleensä näkee. Nopeusmittari bensamallista (?) ja vetohehku suolasirottimineen radion alapuolella. Onko toi jälkimmäinen jokin oma viritys vai ensimäisten vuosien ominaisuus? Alkujaan bensamalli?
Hauska nähdä pystärissä myös tuollainen pissapojansäiliö, uudemmissahan se on paljon pitkulaisempi.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =359250258
Sivuvilkkutoteutus tehty todella hienosti verrattuna mitä yleensä näkee. Nopeusmittari bensamallista (?) ja vetohehku suolasirottimineen radion alapuolella. Onko toi jälkimmäinen jokin oma viritys vai ensimäisten vuosien ominaisuus? Alkujaan bensamalli?
Hauska nähdä pystärissä myös tuollainen pissapojansäiliö, uudemmissahan se on paljon pitkulaisempi.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Miksi tuohon on laitettu sivuvilkut? Eihän noihin edes ole saanut tuollaisia vilkkuja.Hage kirjoitti: ↑Su 22.01.2023 17:22 Varhainen, kauniin värinen 115 diesel rattimanuaalina:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =359250258
Sivuvilkkutoteutus tehty todella hienosti verrattuna mitä yleensä näkee. Nopeusmittari bensamallista (?) ja vetohehku suolasirottimineen radion alapuolella. Onko toi jälkimmäinen jokin oma viritys vai ensimäisten vuosien ominaisuus? Alkujaan bensamalli?
Hauska nähdä pystärissä myös tuollainen pissapojansäiliö, uudemmissahan se on paljon pitkulaisempi.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Mietin samaa, oiskohan joku Nederlandian silloisten lakien vaatima juttu. Vähän sama kuin Suomessa tänäkin päivänä vallitseva sivuvilkkupelleily.
Onko muuten niin että Italian malleissa oli jenkkityyliset äärivalot pakollisia aikoinaan pystäreissä? Monessa Italian tuonneissa nähnyt semmoset
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Luultavasti. Meidän 230 TE W123 tuli aikoinaan Hollannista, ja siinäkin oli aivan umpityhmät pienet lisävilkut heti auton omien vilkkulyhtyjen takana.Hage kirjoitti: ↑Su 22.01.2023 18:10Mietin samaa, oiskohan joku Nederlandian silloisten lakien vaatima juttu. Vähän sama kuin Suomessa tänäkin päivänä vallitseva sivuvilkkupelleily.
Onko muuten niin että Italian malleissa oli jenkkityyliset äärivalot pakollisia aikoinaan pystäreissä? Monessa Italian tuonneissa nähnyt semmoset
Mutta onpa muuten tyylipuhdas ja nätti kokonaisuus tuo pystyvalo. Joka detskun oikeellisuuteen ei oma osaaminen riitä kommentoimaan, mutta silti mielestäni erittäin hieno kokonaisuus. Ja siihen nähden hintapyynti on järkevissä rajoissa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
On sitä siis osattu muuallakin kuin Suomessa näiden kanssaKarel kirjoitti: ↑Su 22.01.2023 19:07Luultavasti. Meidän 230 TE W123 tuli aikoinaan Hollannista, ja siinäkin oli aivan umpityhmät pienet lisävilkut heti auton omien vilkkulyhtyjen takana.
Mutta onpa muuten tyylipuhdas ja nätti kokonaisuus tuo pystyvalo. Joka detskun oikeellisuuteen ei oma osaaminen riitä kommentoimaan, mutta silti mielestäni erittäin hieno kokonaisuus. Ja siihen nähden hintapyynti on järkevissä rajoissa.
Eiköhän Daaz valista meitä jos sattuu näkemään viestit niin ollaan taas vähän viisaampia
Vaan oispa rattiautomaatti mutta ehei tietenkään. Tuntuu ettei sitä mulle täydellistä pystäriä tule koskaan löytymään.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Daaz ON valistus itse, mutta tuleeko kukaan siitä viisaammaksi on sitten ihan toinen juttu...Hage kirjoitti: ↑Su 22.01.2023 19:18
On sitä siis osattu muuallakin kuin Suomessa näiden kanssa
Eiköhän Daaz valista meitä jos sattuu näkemään viestit niin ollaan taas vähän viisaampia
Vaan oispa rattiautomaatti mutta ehei tietenkään. Tuntuu ettei sitä mulle täydellistä pystäriä tule koskaan löytymään.
Äläkä Hage masennu! Sun täydellisen pystärin löytyminen vaikuttaa tasan yhtä varmalta kuin mulle sen täydellisen Heckflossen löytyminen.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Ihan sattumalta huomasin viestin.
Lisäetuvilkut ovat tosiaan erikoinen juttu. En ole nähnyt niitä kuin muutamassa autossa Alankomaissa, ja olen olettanut, että ne autot on uitettu Italiasta, jossa W115/114-malleissa on jenkkityyliset lisäetuvilkut edessä (mutta ei takana). Tuo auto on kuitenkin kilvestä päätellen rekisteröity Hollantiin ennen vuotta 1973. Nyt kun tämä tuli esille, niin minäpä kysyn asiasta hollantilaiselta tutulta.
Muuten auto näyttää suhteellisen ryhdikkäältä. Tuollaiset 0,5-sarjan autot ovat myöhempiä hieman halutumpia keräilymarkkinoilla, joten en pidä tuota mitenkään mahdottomana hankintana.
Vähän töitä tuo vaatisi, koska joku on entisöinyt autoa hieman keskinkertaisesti, mutta osat näyttäisivät olevan kohtuullisen hyvin vuosimalliin 1968 kuuluvia. Esimerkiksi etupenkkien selkänoja ei ole vielä säädettävä, eikä sitä ole vaihdettu uudempaan – mikä on hyvä juttu. Lattiamatothan eivät ole alkuperäiset, ja ihan kuin joku olisi mennyt korvaamaan kynnyskoteloiden harmaan kumin tuollaisella messumatolla. Ja ajovaloiksi on vaihdettu halogeenit. Mutta muuten.
Epäilyttävästi tuo tosiaan vaikuttaa 200- tai 220-bensamallilta, jos katsoo tyyppikilpeä ja nopeusmittaria. Hyvä huomio! Eikä suolasirottimen tuossa kuuluisi olla vaan ihan normaalissa paikassa. Noin reiätön kojelauta on vähintäänkin lainattu bensamallista.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
Lähetin kuvan ja kysyin vilkuista. Kaveri kysyi, että onko autossa vetokoukku. Ja sehän siinä on. Aikanaan Alankomaissa piti kuulemma olla etusivuvilkut, jos oli vetokoukku. Muuten ei tarvinnut. Syytä kaveri ei tiennyt. Erikoinen juttu. No, aina oppii uutta.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)