GLA 2014 2,1l ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
thaiviking
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.05.2007 21:31

GLA 2014 2,1l ongelmia

Viesti Kirjoittaja thaiviking »

Moi,

Yritin hakutoiminnolla etsiä samantapaisia ongelmia, mutta en ihan onnistunut löytämään. En ole automies, joten pyydän kärsivällisyyttä jos tekstini tai tietoni ei ole ihan jiirissä

Kyseessä siis GLA vuosimallia 2014, 2,1 diesel. Vaihteisto on "DSG" 7 vaihteinen. Ajettu 130.000km, joista itse 30.000km

Ihmetyksen aiheita:
- kiihdyttäessä paikaltaan manuaalisesti vaihtaen ratista tai automaatilla, jossain 1100-1200 kierroksen kohdalla kierrokset laskee hetkellisesti 50-100 kierrosta ja kiihdytykseen tulee sellainen tauko. Lisäksi paikaltaan lähtiessä on turha yrittää ehtiä mihinkään tiukkaan väliin, koska painaessa kaasupoljinta viive kiihdytyksen alkuun on aika pitkä. Jos kaasua on painanut reippaasti, auto hyökkää viiveen jälkeen ihan hemmetisti. Todella ärsyttävävää.

- Joskus, mutta harvemmin käy niin, että autolla jo ajettaessa hiljaisilla nopeuksilla kaasupoljinta painaessa, vaikka kolmos vaihteella, ei tapahdu juuri mitään. Auton reagointi kaasun painamiseen on TODELLA hidasta ja laiskaa. Tämä ei ole jatkuvasti toistuva vika.

- Kovemmin kiihdyttäessä ja kiihdytyksen lopussa vakionopeussäätimen päälle laittamisen jälkeen ja kun jalka on nostettu kaasulta, auto jatkaa kiihdyttämistä hetken ja nopeus laskee asetettuun arvoon. Esim kiihdytys 90km/h ja vakkari päälle mittariin tulee 90km/h lukema, mutta auto saattaa jatkaa kiihdyttämistä vaikka 100km/h saakka ja sitten hidastaa sinne 90km/h

En muista tällaista kun koeajoin autoa sitä hankkiessa, mutta kauan tuo on vaivannut. Kävin viime viikolla korjaamolla katsomassa jos olisi vikailmoituksia, mutta ei ollut mitään. Autoon tehtiin huolto myyjän toimesta koeajon jälkeen ennen kuin myöhemmin hain vehkeen liikkeestä. MUISTAAKSENI silloin vaihdettiin vaihteistoöljyt (tarkastan asian vielä). Yritin teettää autoon Tuikun moottorinoptimointia, mutta se ei onnistunut. Jostain syystä auto meni aina vikatilaan ja alkoi nilkuttamaan. Muistaakseni se herjas vaihdelaatikkoa, en ole tästä 100% varma. Viime huollossa syksyllä huoltoliikkeen mukaan ei mitään vikakoodia näkynyt.

Aika pitkä teksti, kiitos kun luit. Miten tätä kannattaisi alkaa tutkimaan?
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: GLA 2014 2,1l ongelmia

Viesti Kirjoittaja Forestman »

Ei ole DSG kokemuksia, mutta tuliko nuo ominaisuudet epäonnistuneen moottorin ohjelmoinnin jälkeen?
thaiviking
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.05.2007 21:31

Re: GLA 2014 2,1l ongelmia

Viesti Kirjoittaja thaiviking »

Moi, nuo ongelmat olivat jo aikaisemmin olemassa.

Sellainen lisäys vielä, että sutimisen esto töksäyttää aika kovasti kun renkaat sutaisee tyhjää. Tämän jälkeen on usein tehot aika lailla kateissa ja vaikka kaasua painaa, niin mitään ei tapahtu tai tapahtuu hyvin vähän.
thaiviking
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.05.2007 21:31

Re: GLA 2014 2,1l ongelmia

Viesti Kirjoittaja thaiviking »

Voisiko tässä olla osa ongelmaa imusarjassa? Olen yrittänyt selvittää asiaa ja ainakin joissain videoissa noi läpälliset imusarjat joita vaihdetaan, on ihan karstassa ja jumissa.

Muokkaus: Otin irti sen putken pätkän joka lähtee EGR (?) ventiilistä. Aika karskilta näyttää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
thaiviking
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.05.2007 21:31

Re: GLA 2014 2,1l ongelmia

Viesti Kirjoittaja thaiviking »

Taidan alkaa putsaamaan tuota imupuolta ja egr:ää. Kaikki käytävä läpi. Laitan tänne viestiä miten etenee ja vaikuttaako mitenkään. Jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan, ja ihan huvin vuoksiskin 🤪
Vastaa Viestiin