om651 Tikitys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Parkami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 09.04.2023 20:52

om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Parkami »

Moikka,

Täällä tuore om 651 c 220 omistaja. Olen paljon kuullut ja tutkinut kyseisen tekniikan ketjuongelmista ja nyt mietin, mahtaako omassa autossa olla jotakin vialla. Eli, auton kylmäkäynnistäessä lähtee todella nätisti käyntiin, ilman sivuääniä. Jos ajan auton lämpimäksi, sammutan ja käynnistän vaikka tunnin jälkeen, kuuluu käynnistäessä noin 2-3 sekunnin ajan tikitys, joka sitten hiljenee. Auto toimii täysin moitteetta. Onko kyseessä normaali juttu, vai onko ketjunkiristin tms menossa? Autolla ajettu 220k vm 12 ja todella hyvä huoltohistoria.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Mitä tarkoittaa todella hyvä huoltohistoria? Tehtaan ohjeiden mukaan huollettu?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Parkami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 09.04.2023 20:52

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Parkami »

Tenutähti kirjoitti: Su 09.04.2023 21:00 Mitä tarkoittaa todella hyvä huoltohistoria? Tehtaan ohjeiden mukaan huollettu?
Vähän vielä tehtaan ohjeita tiheämmin. Öljyjä vaihdeltu noin 15k välein.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Eli ei yhtään turhan harvoin! Tietysti paljon riippuu kuinka paljon aikaa ollut välissä ja onko ajo ollut nurkka ajoa vai maantietä.
Mutta juu… ketju, kiristin ensin tulee mieleen. Ammattilaiset jatkaa.
Minulla vitossa vastaava moottori 240000km menny. Käy sievästi, eikä tiettävästi, todella suurella todennäköisyydellä ole jakopäälle tehty mitään.
Viimeistään 10000km välein uudet öljyt. Se nyt ei toisaalta takaa mitään.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Parkami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 09.04.2023 20:52

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Parkami »

Tenutähti kirjoitti: Su 09.04.2023 21:11 Eli ei yhtään turhan harvoin! Tietysti paljon riippuu kuinka paljon aikaa ollut välissä ja onko ajo ollut nurkka ajoa vai maantietä.
Mutta juu… ketju, kiristin ensin tulee mieleen. Ammattilaiset jatkaa.
Minulla vitossa vastaava moottori 240000km menny. Käy sievästi, eikä tiettävästi, todella suurella todennäköisyydellä ole jakopäälle tehty mitään.
Viimeistään 10000km välein uudet öljyt. Se nyt ei toisaalta takaa mitään.
Juu, kaipa se on käytävä näyttämässä ammattilaisella ja antaa heidän tehdä päätelmät! Jännä vaan, että esimerkiksi aamulla kun kylmällä koneella lähtee, niin ei pidä tikitystä.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Tämä juuri hämää kun miettii näitä jakopääjuttuja. Ääni kuultavissa vasta lämpimänä.
Mutta älä luota sokeasti mihinkään ammattilaisiin! Merkkiliikkeessä takuulla saavat äänen pois kun vaihtavat koko moottorin tai jotain muuta yhtä älytöntä välittämättä kustannuksista.
Onko mahdollista saada videopätkää mihinkään? Tällä palstallakin on muutama nimimerkki jonka sanomisiin ainakin minä laitan enempi painoarvoa kun merkkiliikkeen arvailuihin.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Accord
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: To 06.04.2023 21:55

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Accord »

Kannattaa lukaista ainakin pintapuolisesti:
http://www.stephensservice.com/bluetec- ... sproblems/

Olin itse juuri om651 dieseliä hankkimassa, mutta peruin päätökseni kun perehdyin käytettyjen sellaisten potentiaalisiin ongelmiin.

Ongelma kai on se, että kylmissä ilmastoissa nämä ei vaan luonnostaan toimi kunnolla, varsinkaan pätkäajossa. Siitä kertoo esim. lukuisat nox-anturiongelmat ko. autoissa, mihin tulee tossa stoorissa selitys myös. Ohipuhalluksesta johtuva nokinen sakka kuluttaa jakopään ennenaikaisesti eikä normaali öljynvaihtoväli riitä. Periaatteessa siis vaikka öljyjä olisikin vaihdettu tiuhaan (muttei ihan tarpeeksi tiuhaan), jos autolla on ajettu kylmässä lyhyttä pätkää (voitko edes välttää tätä suomessa), saattaa kone olla kuorruttunut sille tasolle että jakopää(kin) voi olla vaihtokunnossa.

Tikitykset kyllä voi johtua niin monesta muustakin jutusta, esim. apulaitehihnan rissojen laakeroinneista. Bemareissa jakopää pitää tietääkseni vihellystä tai rallatusta kylmäkäynnistettäessä muttei juurikaan lämpimänä.

En ole itse minkään tason ammattilainen, mutta tässä arvailuja.
Viimeksi muokannut Accord, Ma 10.04.2023 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ännen voimakuus vaikutta myös arvialu tulokseen mutta hihnapyöräta usein alkavat "tikitämään"
helppo tarkistaa hihna pois hetkeksi ja loppuiko ääni samalla voi pyöritellä ne kaikki mitä hihna pyörittää testa tuntuuko jotain epänormalia
Mökkillä
'
Parkami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 09.04.2023 20:52

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Parkami »

VID20230409220211.mp4
Tenutähti kirjoitti: Ma 10.04.2023 11:39 Tämä juuri hämää kun miettii näitä jakopääjuttuja. Ääni kuultavissa vasta lämpimänä.
Mutta älä luota sokeasti mihinkään ammattilaisiin! Merkkiliikkeessä takuulla saavat äänen pois kun vaihtavat koko moottorin tai jotain muuta yhtä älytöntä välittämättä kustannuksista.
Onko mahdollista saada videopätkää mihinkään? Tällä palstallakin on muutama nimimerkki jonka sanomisiin ainakin minä laitan enempi painoarvoa kun merkkiliikkeen arvailuihin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Parkami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 09.04.2023 20:52

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Parkami »

Lisäys tähän. Kun painan tyhjäkäynnillä jarrun pohjaan ja palautan, tulee tikitys taas hetkeksi. 🤔🤔
Jasu80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ma 05.09.2022 05:54
Paikkakunta: Tampere

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Jasu80 »

Alipainepumppu?
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Accord kirjoitti: Ma 10.04.2023 12:27 Kannattaa lukaista ainakin pintapuolisesti:
http://www.stephensservice.com/bluetec- ... sproblems/

Olin itse juuri om651 dieseliä hankkimassa, mutta peruin päätökseni kun perehdyin käytettyjen sellaisten potentiaalisiin ongelmiin.
No nyt on jo hätävarjelun liiottelua :roll: tuolla periaatteella et voi ostaa mitään autoa, ainakaan käytettynä.
Oma 651 on pääsääntöisesti pätkäajossa, paitsi mökkimatkat. Pari noxia mennyt, joista toinen marmorin varaosatakuuseen. Tämä siis 3,5 vuodessa ja n.60tkm matkalla. Normi huoltojen lisäsi tuo eka nox vaihto 1250€
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Parkami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 09.04.2023 20:52

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Parkami »

Jasu80 kirjoitti: Ma 10.04.2023 14:09 Alipainepumppu?
Nopealla googlauksella veikkaan että juurikin alipainepumppu viallinen. Onkohan kuinka kiire/kallis homma.
Accord
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: To 06.04.2023 21:55

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Accord »

tahtoomersun kirjoitti: Ma 10.04.2023 15:24 No nyt on jo hätävarjelun liiottelua :roll: tuolla periaatteella et voi ostaa mitään autoa, ainakaan käytettynä.
Oma 651 on pääsääntöisesti pätkäajossa, paitsi mökkimatkat. Pari noxia mennyt, joista toinen marmorin varaosatakuuseen. Tämä siis 3,5 vuodessa ja n.60tkm matkalla. Normi huoltojen lisäsi tuo eka nox vaihto 1250€
Kaikista vaihtoehdoistani nimenomaan bluetec om651 vaikuttaa olevan kaikkein riskialttein kalliimmille ongelmille kuten jakopää, noxit ja adblue järjestelmä, oikein kunnon värisuora jos huonosti käy. Kun tiedän etukäteen käyttäväni dieselautoa vastoin sen toimintaperiaatetta, ei kovin järkevä valinta kun sopivampiakin vaihtoehtoja on. En tiedä paljonko sulla on kilsoja taulussa, mutta lähemmäs 200k rullatuissa mitä kattellut alkaa olemaan jo riittävästi historiaa takana, todennäköisyys värisuoralle kasvaa.

Se että joissain yksilöissä ei ilmaannu muutaman kymppitonnin aikana suurempia ongelmia pätkäajosta ei kumminkaan muuta sitä faktaa että nokea muodostuu ja koneet kärsii. Mielestäni noxien vaihto pariin kertaan 60tkm aikana viittaa kyllä ongelmaan, mutta riippuu miten asian näet. Toisaalta en sano mitään noxien laadusta, voihan nekin olla skeidaa. :(
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Accord kirjoitti: Ma 10.04.2023 17:07
tahtoomersun kirjoitti: Ma 10.04.2023 15:24 No nyt on jo hätävarjelun liiottelua :roll: tuolla periaatteella et voi ostaa mitään autoa, ainakaan käytettynä.
Oma 651 on pääsääntöisesti pätkäajossa, paitsi mökkimatkat. Pari noxia mennyt, joista toinen marmorin varaosatakuuseen. Tämä siis 3,5 vuodessa ja n.60tkm matkalla. Normi huoltojen lisäsi tuo eka nox vaihto 1250€
Kaikista vaihtoehdoistani nimenomaan bluetec om651 vaikuttaa olevan kaikkein riskialttein kalliimmille ongelmille kuten jakopää, noxit ja adblue järjestelmä, oikein kunnon värisuora jos huonosti käy. Kun tiedän etukäteen käyttäväni dieselautoa vastoin sen toimintaperiaatetta, ei kovin järkevä valinta kun sopivampiakin vaihtoehtoja on. En tiedä paljonko sulla on kilsoja taulussa, mutta lähemmäs 200k rullatuissa mitä kattellut alkaa olemaan jo riittävästi historiaa takana, todennäköisyys värisuoralle kasvaa.

Se että joissain yksilöissä ei ilmaannu muutaman kymppitonnin aikana suurempia ongelmia pätkäajosta ei kumminkaan muuta sitä faktaa että nokea muodostuu ja koneet kärsii. Mielestäni noxien vaihto pariin kertaan 60tkm aikana viittaa kyllä ongelmaan, mutta riippuu miten asian näet. Toisaalta en sano mitään noxien laadusta, voihan nekin olla skeidaa. :(
195tkm on nyt mittarissa. Edellisessä s212 oli vaihtoon mennessä satatonnia enemmän. Lisäksi ollut sprinttereitä ko. moottorilla, joista eniten ajetulla kilometrejä 450tkm ja ei ongelmia.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Itsellä oli 2012 vuoden w204 om651 moottorilla välin 211tkm-316tkm. Jakopään ääntä tarkkailin, mutta mitään erityistä huolta aiheuttavaa ääntä ei tuolla välillä alkanut tulla. Auto on jatkanut matkaansa tutulla tuon jälkeen. Koneeseen tehtyjä remppoja ja korjauksia tuolla välillä oli yksi haljennut ahtoputki ja dpf eropaine anturi. Muutoin normaaleilla huolloilla pärjäili. Itsellä ei kauheasti pätkäajoa tullut vaan pääosin 60km työmatkaa motarilla. Itse asiassa itsellä on tuolla autolla vielä ensi viikolla tulossa 2500km reissu euroopassa, toivotaan ettei pitkän yhteiselon jälkeen ala nyt jälleen näkemisessä oikuttelemaan. :D
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Dorado
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 16.09.2022 08:58

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Dorado »

Accord kirjoitti: Ma 10.04.2023 17:07
tahtoomersun kirjoitti: Ma 10.04.2023 15:24 No nyt on jo hätävarjelun liiottelua :roll: tuolla periaatteella et voi ostaa mitään autoa, ainakaan käytettynä.
Oma 651 on pääsääntöisesti pätkäajossa, paitsi mökkimatkat. Pari noxia mennyt, joista toinen marmorin varaosatakuuseen. Tämä siis 3,5 vuodessa ja n.60tkm matkalla. Normi huoltojen lisäsi tuo eka nox vaihto 1250€
Kaikista vaihtoehdoistani nimenomaan bluetec om651 vaikuttaa olevan kaikkein riskialttein kalliimmille ongelmille kuten jakopää, noxit ja adblue järjestelmä, oikein kunnon värisuora jos huonosti käy. Kun tiedän etukäteen käyttäväni dieselautoa vastoin sen toimintaperiaatetta, ei kovin järkevä valinta kun sopivampiakin vaihtoehtoja on. En tiedä paljonko sulla on kilsoja taulussa, mutta lähemmäs 200k rullatuissa mitä kattellut alkaa olemaan jo riittävästi historiaa takana, todennäköisyys värisuoralle kasvaa.

Se että joissain yksilöissä ei ilmaannu muutaman kymppitonnin aikana suurempia ongelmia pätkäajosta ei kumminkaan muuta sitä faktaa että nokea muodostuu ja koneet kärsii. Mielestäni noxien vaihto pariin kertaan 60tkm aikana viittaa kyllä ongelmaan, mutta riippuu miten asian näet. Toisaalta en sano mitään noxien laadusta, voihan nekin olla skeidaa. :(
Mites OM651 pätkäajossa, jos puuttuu bluetec systeemit? Onko ollut ongelmallisia?
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 580
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja puunakki »

En itse ainakaan pidä ongelmallisena, toki kaikille moottoreille pätkäajo on huonoa. En myöskään pidä mahdollista jakopääremonttia (ketju + kiristin) oston esteenä. Juuri pariviikkoa sitten paikallisella mersuspesialistilla vaihdettiin ketju + kiristin W204 OM651 menopeliin hintaan 900€.

Itselle päästövehkeistä riittää EGR ja hitupönttö, koitetaan tällä S212:sella päästellä niin pitkään kuin mahdollista.
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Accord
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: To 06.04.2023 21:55

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Accord »

puunakki kirjoitti: Ma 10.04.2023 21:19 Juuri pariviikkoa sitten paikallisella mersuspesialistilla vaihdettiin ketju + kiristin W204 OM651 menopeliin hintaan 900€.
Ei kyllä sitten yhtään paha, olisin kuvitellut +2000€ luokkaa kun ketju on koneen takaosassa. Mutta tässähän taitaa onnistua yläkautta konetta irrottamatta.
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Äskettäin sain myytyä 532 tuhatta ajetun w212. Hyvin toimi sen ajan mitä mulla oli, en osaa kyllä pelätä om 651 moottoria.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 580
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Accord kirjoitti: Ti 11.04.2023 10:25
puunakki kirjoitti: Ma 10.04.2023 21:19 Juuri pariviikkoa sitten paikallisella mersuspesialistilla vaihdettiin ketju + kiristin W204 OM651 menopeliin hintaan 900€.
Ei kyllä sitten yhtään paha, olisin kuvitellut +2000€ luokkaa kun ketju on koneen takaosassa. Mutta tässähän taitaa onnistua yläkautta konetta irrottamatta.
Näin minäkin ajattelin kun k.o auto oli minulla diagnosoitavana. Iloinen yllätys tuli, kun käskin käydä kysymässä tarjousta puljusta, jossa näitä tehdään työkseen.
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4000
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Dorado kirjoitti: Ma 10.04.2023 20:35
Accord kirjoitti: Ma 10.04.2023 17:07
tahtoomersun kirjoitti: Ma 10.04.2023 15:24 No nyt on jo hätävarjelun liiottelua :roll: tuolla periaatteella et voi ostaa mitään autoa, ainakaan käytettynä.
Oma 651 on pääsääntöisesti pätkäajossa, paitsi mökkimatkat. Pari noxia mennyt, joista toinen marmorin varaosatakuuseen. Tämä siis 3,5 vuodessa ja n.60tkm matkalla. Normi huoltojen lisäsi tuo eka nox vaihto 1250€
Kaikista vaihtoehdoistani nimenomaan bluetec om651 vaikuttaa olevan kaikkein riskialttein kalliimmille ongelmille kuten jakopää, noxit ja adblue järjestelmä, oikein kunnon värisuora jos huonosti käy. Kun tiedän etukäteen käyttäväni dieselautoa vastoin sen toimintaperiaatetta, ei kovin järkevä valinta kun sopivampiakin vaihtoehtoja on. En tiedä paljonko sulla on kilsoja taulussa, mutta lähemmäs 200k rullatuissa mitä kattellut alkaa olemaan jo riittävästi historiaa takana, todennäköisyys värisuoralle kasvaa.

Se että joissain yksilöissä ei ilmaannu muutaman kymppitonnin aikana suurempia ongelmia pätkäajosta ei kumminkaan muuta sitä faktaa että nokea muodostuu ja koneet kärsii. Mielestäni noxien vaihto pariin kertaan 60tkm aikana viittaa kyllä ongelmaan, mutta riippuu miten asian näet. Toisaalta en sano mitään noxien laadusta, voihan nekin olla skeidaa. :(
Mites OM651 pätkäajossa, jos puuttuu bluetec systeemit? Onko ollut ongelmallisia?
Eipä ole ongelmia ollut jonkun 50tkm nyt menty pätkää kun etätyö muuttui kotityöksi.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

No yksi esimerkki on, jonka voinen kertoa vähän vähemmän huolletusta. Meni joskus limppiin ja tutkin sitä sitten. No eipä ollut muuta kuin ahtopaineherja tallentuneena mutta ei enää limpissä. Huomautin, että sulla on muuten ahtopainevuoto, en ole nähnyt noin pikeentynyttä ahtoletkua ennen. Vaihda se pikimmiten. 1.5v kuluttua tästä oli sitten limpissä pysyvästi ja olis pitänyt pakkopolttaa dpf kun sekin tietysti tukossa ja pidempi matka tulossa. Ja ahtopanevika. Ei ollut letkua vaihtanut. Ilmoitin etteipä onnistu, vaihda se letku nyt ensin niin katsotaan sitten. No siitä se sitten lähti skulaamaan taas.

En niin hirveää käyntiääntäkään ole usein kuullut, rallattaa ja ronksottaa. Ketjustakin olen maininut, mutta eipä kannata hosua, kun se kulkee. :D

Totesin, että jos se kone ei kohta laukea, niin se on paskapuhetta että näitä huoltaa pitää. Ja vieläkin se vaan mennä rouskuttaa, ekä ajomääräkään ole ihan pieni.

Ei se VOI olla niin susipaska kuin puhutaan.

Tämä ei ollut nyt sitten mikään mallitapaus, että tehkääpä näin :D
Accord
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: To 06.04.2023 21:55

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Accord »

Menee kyllä toden teolla aivot solmuun :D Netissä haukutaan tekniikka ihan ammattilaisten toimesta mutta nettiautossa pilvin pimein 300-600tkm ajettuja, eihän se kovin huono moottori siis voi olla.
Herää kysymys onko noi adblue systeemitkään ihan niin kauheita kuin väitetään. Tekis kovasti mieli ottaa selvää ja ostaa tuollainen 280tkm ajettu -15 c220d pätkäajoon. Arvatenkin olisi positiivinen yllätys, tuntuis turhalta investoida vähän ajettuun jos nämä tietyt viat uusii jo aikaisemmillakin kilsoilla.
C205 C200 Coupé
Ex 2x S205
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12612
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja epk »

Accord kirjoitti: Ke 12.04.2023 11:36 Netissä haukutaan tekniikka ihan ammattilaisten toimesta mutta nettiautossa pilvin pimein 300-600tkm ajettuja, eihän se kovin huono moottori siis voi olla.
niin, nettiautoon tulee viikottain myyntiin ~300-500tkm ajettuja w212 ja w204 jossa kone totaalisen paskana, alakerta jumissa, männässä reikää.

En näkisi kovin pahana ongelmana noita pelättyjä jakopää tms ongelmia :lol: Eihän ne noilla kilsoilla kaikki pauku, mutta sen verta hyvällä prosentilla että mua ainakaa kiinnosta paskan vertaa kyseinen moottori yli 200tkm ajettuna.
Parkami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 09.04.2023 20:52

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja Parkami »

Käytin auton huollossa ja eivät osanneet sanoa, tuleeko juuri alipainepumpusta. Kuulemma jos olisi tullut vain huoltoon, eivät olisi huomanneet ollenkaan. Tosiaan oireet nyt viittaa vain ja ainoastaan tuohon pumppuun, kun jarrujen kanssa ääni menee synkassa. Jos ääni pahenee, niin vien uudestaan, mutta ilmeisesti ei mitään sen suurempaa huolta.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: om651 Tikitys

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Minkähänlainen tuo alipainepumpun rakenne on, jos hajoaa kokonaan, pääseekö mahdolliset irronneet osat tekemään lisävahinkoa?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Vastaa Viestiin