Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Aika jännä että uudemmassa tuo ratas on muovia. No eipä ihme että sutii kun on paloina.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Rattaan sain liimattua hyvin, mutta toistaiseksi on ongelmia saada koneisto pyörimään.
Nyt kun päätyrattaan laittaa paikoilleen ja akselin työntää rungon läpi, niin koko paketti menee jostain syystä jumiin
Akseli on kyllä tiukka menemään päätyrattaan läpi, mutta minusta tuon pitääkin olla tiukka, jotta se jaksaa pyörittää myös trippimittarin välipyörää.
Jos on väljä, niin voima ei välity. Tosin haljenneella rattaalla kaikki pelasi hyvin siihen saakka kunnes oli aika pyöräyttää se seuraava numerorulla.
Nyt kun päätyrattaan laittaa paikoilleen ja akselin työntää rungon läpi, niin koko paketti menee jostain syystä jumiin
Akseli on kyllä tiukka menemään päätyrattaan läpi, mutta minusta tuon pitääkin olla tiukka, jotta se jaksaa pyörittää myös trippimittarin välipyörää.
Jos on väljä, niin voima ei välity. Tosin haljenneella rattaalla kaikki pelasi hyvin siihen saakka kunnes oli aika pyöräyttää se seuraava numerorulla.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
sen kuuluukin jäädä "jumiin" , lähtee pyörimään tietysti vasta kun vaijeri sitä pyörittää.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
KIITOS!
Pelaahan se siis! En tullut testanneeksi tuota vaijerilla. Ajelin akkuporalla jo useamman kilometrin mittariin.
Matoruuveihin ja rattaisiin hiukan teflon vaseliinia ja huomenna sitten mittaritaulu ja neula.
Kiitos myös Evo X
Viimeksi muokannut Bemaristi, Ti 09.05.2023 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Juu se tosiaan lukittuu kun on kasassa ja ”ehjä”. Hyvä kun tuli kuntoon.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Hinausluukusta on kadonnut osat minkä varaan se jää roikkumaan mikäli luukku avataan.
Koitin netistäkin noita etsiä, mutta eipä ainakaan toistaiseksi löytynyt. Onko joku onnistunut löytämään osanumeroa noille?
Tein nyt ohuesta rosterilangasta tuollaiset minkä varaan luukku jää jos sattuu jostain syystä irtoamaan.
Tämmöisiä mustia osia etsin.
Koitin netistäkin noita etsiä, mutta eipä ainakaan toistaiseksi löytynyt. Onko joku onnistunut löytämään osanumeroa noille?
Tein nyt ohuesta rosterilangasta tuollaiset minkä varaan luukku jää jos sattuu jostain syystä irtoamaan.
Tämmöisiä mustia osia etsin.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
En tiedä onko noita irrallaan saatavilla, mutta olis melko helppo mallintaa ja tulostaa 3D printtinä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Itse ostin käyttistenavaan ritiläpuskurin hinauslenkin luukun ebaysta ~10 euron hintaan ja mukana tuli nuo tuollaiset muoviset "klipsit" lankoineen. Jotain jälkituotantoahan ne on mutta ajaa asian jos ei alkuperäisiä etsitä
W124 300E-24 -89
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Löytyy hyllystä W124:sen uusi luukku mallia Kiina ja siinä nauhat on muovihitsattu kiinni. W201 luukuissa voi olla toisin.
Jostain purkuautosta täytyy ottaa nuo strapit ja siirtää omaan. Rosterilangat jätän silti lisä varmistukseksi.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Parisen tuhatta kilometriä tullut Mersun mittariin tänä kesänä.
Museotarkastajalle kävin autoa ennakkoon näyttämässä, eikä tuossa ilmennyt mitään tarvittavia korjauksia tai muutoksia. Varsinaisen tarkastuksen voisi hoitaa sitten ensi keväänä.
Sellainen kiusallinen vika autossa on, että kuumaksi ajettuna moottori saattaa joskus risteykseen tullessa sammahtaa jos ilmastointi on kytkettynä päälle. Tuo tapahtuu vain silloin jos pysähdys on hyvin nopea. Toisinsanoen vaihde on tuolloin käytännössä vielä kolmosella pysähtymisen jo tapahduttua.
Vaihde N:llä tyhjäkäynti on kuumanakin täysin normaali. Myös ilmastoinnin kompressorin pyöriessä.
Museotarkastajalle kävin autoa ennakkoon näyttämässä, eikä tuossa ilmennyt mitään tarvittavia korjauksia tai muutoksia. Varsinaisen tarkastuksen voisi hoitaa sitten ensi keväänä.
Sellainen kiusallinen vika autossa on, että kuumaksi ajettuna moottori saattaa joskus risteykseen tullessa sammahtaa jos ilmastointi on kytkettynä päälle. Tuo tapahtuu vain silloin jos pysähdys on hyvin nopea. Toisinsanoen vaihde on tuolloin käytännössä vielä kolmosella pysähtymisen jo tapahduttua.
Vaihde N:llä tyhjäkäynti on kuumanakin täysin normaali. Myös ilmastoinnin kompressorin pyöriessä.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Hinausluukun pidikkeestä oli juttua. Luultavasti osa nro on A006 988 28 78. W124:n varaosakirja erottelee tuollaisen osan, muttei w201:n kirja. Luultavasti kyseessä on sama osa. Taitaa olla myös tilattavissa alkuperäisenä.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Tuo on hyvä homma. Museotarkastuspöytäkirja ja se todistus on voimassa 6 kk päiväyksestä. Ihan varmuuden välttämiseksi senhän voi tehdä syksyllä, voi sitten keväällä käyttää muutoskatsastuksessa. Toki kun auto on tallissa ja hyvässä huomassa niin onnistuuhan se keväälläkin. Semmoinenkin yllättävä asia kuten korona vaikuttaa MR tarkastuksen tekemiseen, ja esim MR tarkastajan kuolema, sellaistakin on täälläpäin ollut.
Ihan vaan posiiivisena vinkkinä, näin vanhempana setämiehenä
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224