W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
Ongelmia ongelmien perään, aina porsii jotain heti kun saa edelliset viat korjattua.
W211 E320 CDI (om648) -03, 380 tkm
Eilen kun lähdin ajamaan, niin huomasin että ratin ollessa juuri tietyssä kulmassa ja moottorissa on sopivasti kierroksia, rattiin ja koko autoon tuntuu ihan huomattava tärinä, ja jonkinlainen uriseva ääni. Erityisesti tätä tapahtuu ratin ollessa käännettynä lievästi vasemmalle, vian saa varmasti esille esimerkiksi ajamalla pientä liikenneympyrää ympäri. Tämä alkoi tosiaan ihan yhtäkkiä, ei ole koskaan ennen tehnyt vastaavaa. Oire ilmenee, kun moottorissa on kierroksia noin 800-1400, korkeammilla kierroksilla ei. Ilmiötä on vaikea kuvailla, mutta tuntuu erittäin voimakkaalta resonanssilta joka tuntuu koko korissa, ja ratin kulma ja moottorin käyntinopeus selvästi vaikuttaa, eli oireen saa loppumaan kääntelemällä rattia.
Konetilassa kuuntelemalla ei oikein erotu mitään erikoisempaa, tosin paikallaan ollessa vikaa ei saa niin voimakkaasti päälle.
Tuntuisi liittyvän aika selvästi ohjaustehostukseen, mutta alanko vaihtamaan ensimmäisenä pumppua vai hammastankoa, vai mitä?
Ohjaustehostimen neste on oikeaa, se on puhdasta ja sitä on oikea määrä (vaihdettu nesteet vuosi sitten, toiminut hyvin tähän asti).
Moottorissa ja alustassa on kaikki kunnossa, hiljattain huollettu ja korjailtu perusteellisesti.
W211 E320 CDI (om648) -03, 380 tkm
Eilen kun lähdin ajamaan, niin huomasin että ratin ollessa juuri tietyssä kulmassa ja moottorissa on sopivasti kierroksia, rattiin ja koko autoon tuntuu ihan huomattava tärinä, ja jonkinlainen uriseva ääni. Erityisesti tätä tapahtuu ratin ollessa käännettynä lievästi vasemmalle, vian saa varmasti esille esimerkiksi ajamalla pientä liikenneympyrää ympäri. Tämä alkoi tosiaan ihan yhtäkkiä, ei ole koskaan ennen tehnyt vastaavaa. Oire ilmenee, kun moottorissa on kierroksia noin 800-1400, korkeammilla kierroksilla ei. Ilmiötä on vaikea kuvailla, mutta tuntuu erittäin voimakkaalta resonanssilta joka tuntuu koko korissa, ja ratin kulma ja moottorin käyntinopeus selvästi vaikuttaa, eli oireen saa loppumaan kääntelemällä rattia.
Konetilassa kuuntelemalla ei oikein erotu mitään erikoisempaa, tosin paikallaan ollessa vikaa ei saa niin voimakkaasti päälle.
Tuntuisi liittyvän aika selvästi ohjaustehostukseen, mutta alanko vaihtamaan ensimmäisenä pumppua vai hammastankoa, vai mitä?
Ohjaustehostimen neste on oikeaa, se on puhdasta ja sitä on oikea määrä (vaihdettu nesteet vuosi sitten, toiminut hyvin tähän asti).
Moottorissa ja alustassa on kaikki kunnossa, hiljattain huollettu ja korjailtu perusteellisesti.
Mercedes-Benz E320 CDI (W211, vm. 2003)
Re: W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
Koneen ja tai laatikon korvat loppu
Re: W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
Kaikki kolme vaihdettu muutama kuukausi sitten, sitä ennen kyllä täristi mutta ihan eri tavalla.
Tässä tuntuisi tosiaan, että ihan selvästi liittyy ohjaukseen ja ratin asentoon.
Mercedes-Benz E320 CDI (W211, vm. 2003)
Re: W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
Tuosta kuuluu ja näkyy hyvin, miten ääni muuttuu rattia käännellessä. Todellisuudessa ääni ei kuulosta noinkaan suurelta, mutta tärinä on voimakasta äänen kuuluessa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mercedes-Benz E320 CDI (W211, vm. 2003)
Re: W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
Jatketaanpa yksinpuhelua. Otin moniurahihnan irti ja kävin ajamassa ihan pienen lenkin. Ei vaikutusta, eli sama oire myös ilman moniurahihnaa. On muuten ihan yllättävän kova urakka vääntää rattia ilman tehostinta, ei olisi edes uskonut. Tämä ei johdu siis nähtävästi mistään apulaitteesta. Hämmentävää, koska ratin asennolla on ihan selvä vaikutus täristykseen, ja se esiintyy ajossa voimakkaammin, mutta myös paikoillaan. Ihan selvästi vasemmalle kaartaminen voimistaa sitä, oikealle kaartaessa en ole saanut sitä esiin.
Pitää tarkastella, olisiko uusissa moottorin kumityynyissä jotain vialla. On outoa, kun tämä vika tuli auton seisoessa tunnin paikoillaan. Töistä tullessa ei mitään erikoista, ja kun lähdin kauppaan niin huomasin heti parkkiruudusta pois kaartaessa ettei ole kaikki kunnossa.
Kaikki toimii muuten (viimein) normaalisti, moottori raksuttaa nätisti, vetoja on normaalisti ja vaihteisto toimii kuin uutena. Tähän tuli tosiaan hiljattain vaihdettua kolme suutinta sekä määränsäädin, ja kaikki käyntiin liittyvät ongelmat korjaantuivat niillä. Vaihdelaatikko tuli myös huuhdeltua ihan normaalisti joitain viikkoja sitten.
Pitää tarkastella, olisiko uusissa moottorin kumityynyissä jotain vialla. On outoa, kun tämä vika tuli auton seisoessa tunnin paikoillaan. Töistä tullessa ei mitään erikoista, ja kun lähdin kauppaan niin huomasin heti parkkiruudusta pois kaartaessa ettei ole kaikki kunnossa.
Kaikki toimii muuten (viimein) normaalisti, moottori raksuttaa nätisti, vetoja on normaalisti ja vaihteisto toimii kuin uutena. Tähän tuli tosiaan hiljattain vaihdettua kolme suutinta sekä määränsäädin, ja kaikki käyntiin liittyvät ongelmat korjaantuivat niillä. Vaihdelaatikko tuli myös huuhdeltua ihan normaalisti joitain viikkoja sitten.
Mercedes-Benz E320 CDI (W211, vm. 2003)
Re: W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
Onko moottorin uudet tukikumit varmasti oikeanlaiset? Silloin kun itselleni samaan moottoriin tyynyjä etsin huomasin, että moni varaosaputiikki myy samanlaisia tukikumeja molemmille puolille, vaikka ne ovat kumpikin omalla varaosamumerolla, eli jollain tapaa erilaiset ominaisuuksiltaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 2351
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
Siellä konehuoneessa voi olla joku keppi tai kivi tms. joka ottaa kiinni moottori-/vaihteistopakettiin.
Re: W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
Kyllä ovat, ihan EPC:stä kaivetuilla numeroilla hankitut Lemförderit, ja tosiaan erilaiset oikealla ja vasemmalla. Totta tuo, että helposti tulee laitettua väärät jos ei ole huolellinen.T-Row kirjoitti: ↑Ke 14.06.2023 21:54 Onko moottorin uudet tukikumit varmasti oikeanlaiset? Silloin kun itselleni samaan moottoriin tyynyjä etsin huomasin, että moni varaosaputiikki myy samanlaisia tukikumeja molemmille puolille, vaikka ne ovat kumpikin omalla varaosamumerolla, eli jollain tapaa erilaiset ominaisuuksiltaan.
Hämmentää kun auto toimi kuitenkin tuhansia kilometrejä ilman tärinöitä ja tämä alkoi kun auto seisoi tunnin parkkiruudussa.
Tuli itsellenikin mieleen ja alkaa vaikuttaa jopa todennäköiseltä. Menen huomenna käymään rasvamontun päällä ja käytän pohjamuovit irti.E200kompressor kirjoitti: ↑Ke 14.06.2023 22:16 Siellä konehuoneessa voi olla joku keppi tai kivi tms. joka ottaa kiinni moottori-/vaihteistopakettiin.
Ellei tämä ole kyseessä, niin jossain moottorin sisuskalussa tai turbiinissa on oltava ongelmaa, mikä on kyllä erikoista siinä mielessä että ratin kääntely vaikuttaa ihan selvästi, ajossa ja paikoillaan.
Mercedes-Benz E320 CDI (W211, vm. 2003)
Re: W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
Joku siellä ottaa ulkoa kiinni moottoriin tai vaihteistoon kun pyöriä kääntää, ei se ääni muutu jos moottorissa vikaa vaikka rattia kääntäisi miten.
Ohjausvaihde löysällä tai, tehostajan putki nojaa johkin kun kääntää, saattaa mahdollisesti muuttua putken asento hihna irtikin kun rattia kääntää, se varmaan työntää sitä nestettä linjassa se ohjausvaihde vaikka pumppu ei käy.
Joku yksinkertainen vika mitä ei vaan heti löydy.
Ohjausvaihde löysällä tai, tehostajan putki nojaa johkin kun kääntää, saattaa mahdollisesti muuttua putken asento hihna irtikin kun rattia kääntää, se varmaan työntää sitä nestettä linjassa se ohjausvaihde vaikka pumppu ei käy.
Joku yksinkertainen vika mitä ei vaan heti löydy.
Re: W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
Lemförder, Made in China. Toisen puolen Lemförder on valmistettu Saksassa, olivat ihan identtisissä laatikoissa. Onneksi tuli säästettyä vanhat osat, ja vasen oli vielä ok kunnossa, niin nakkasin sen takaisin, nyt tärinät hävisi.
Harmi että Lemförderiinkään ei oikein voi enää luottaa, kun tämä ei ole edes ainut esimerkki. Täytyy vaatia rahat takaisin, katsotaan miten käy kun tilasin osat virosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mercedes-Benz E320 CDI (W211, vm. 2003)
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
Hyvä et selvis tuokin. Joo ei noihin lemfördereihin voi luottaa kun kiinasontaa on osittain valmistusmaana
Star C3 @LPR
Re: W211 ohjaus täristää ja ääntää vasemmalle käännettäessä
No niin nättiä, alkaneet kiinan kopioita myydä. Itselle tuli Bilsteinin iskari mikä oli valmiiksi paskana. Ja näytti vähän halvemmalta kuin parinsa.