Kahdeksaan ja puoleen jäi. Olisi kiinnostava tietää, monta autokaupan trokaria tuossa oli mukana.Macc kirjoitti: ↑To 15.06.2023 17:52 Jännä nähdä mihin hinta nousee, kun vaihteeksi ihan oikea huutokauppa.
https://huutokaupat.com/4225616/mercede ... 00-se-1989
Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Nyt vaan jännittämään muuttuuko tila myydyksi vai jäikö vedättäjän käsiinEre866 kirjoitti: ↑Su 18.06.2023 20:52Kahdeksaan ja puoleen jäi. Olisi kiinnostava tietää, monta autokaupan trokaria tuossa oli mukana.Macc kirjoitti: ↑To 15.06.2023 17:52 Jännä nähdä mihin hinta nousee, kun vaihteeksi ihan oikea huutokauppa.
https://huutokaupat.com/4225616/mercede ... 00-se-1989
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Plus ne huuhaamaksut päälle, niin on jo yli 8700 euroa. Ja sehän on jo melkein yhdeksän tonnia.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tää menee nyt vähän OT. Olen tässä harkinnut taas kulkineen downshiftaamista edelleen. Tuo CLK on nyt palvellut käyttiksenä neljä ja puoli vuotta. Alunperin oli ajatuksena ajella sillä viitisen vuotta. Ajomäärien vähentyessä olen ruvennut miettimään W124.sta käyttikseksi. Oli näitä aikoinaan 90-luvulla 5 kappaletta.
Olen tässä tarjontaa tutkinut ja monista yksilöistä löytyy yksi minua todella ahdistava piirre: lokasuojien vilkkujen sijainti. En voi käsittää miten ne täytyy asentaa ihan miten sattuu. On jopa museoidussakin vehkeessä laitettu väärään paikkaan.
Ostin aikoinaan yhden vähän ajetun ja todella hyväkuntoisen S124 yksilön, mutta vilkut oli asennettu "persiilleen". Ratkaisu oli hankkia hankkia autoon uudet etu lokasuojat, niin sain mielenrauhan.
Etsintä jatkuu.
Tämmöinen avautuminen tällä kertaa.
Olen tässä tarjontaa tutkinut ja monista yksilöistä löytyy yksi minua todella ahdistava piirre: lokasuojien vilkkujen sijainti. En voi käsittää miten ne täytyy asentaa ihan miten sattuu. On jopa museoidussakin vehkeessä laitettu väärään paikkaan.
Ostin aikoinaan yhden vähän ajetun ja todella hyväkuntoisen S124 yksilön, mutta vilkut oli asennettu "persiilleen". Ratkaisu oli hankkia hankkia autoon uudet etu lokasuojat, niin sain mielenrauhan.
Etsintä jatkuu.
Tämmöinen avautuminen tällä kertaa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tämä on kyllä enemmän sääntö kuin poikkeus. Ja yllättäen, itsekin olen aikalailla kaikista 124:sta ne korjannut oikeaan paikkaan. Työlästä, mutta minkäs teet.
Ja mitä tulee W124 käyttöautoksi nyt kun se on 30-vuotias, niin en suosittele. Ei ne kestä enää yhtälailla kuin silloin 10-vuotiaana, tai edes 20-vuotiaana. Pikkuajoilla ei niin ongelmaa ole, mutta kun vanhus laitetaan eläkkeeltä töihin niin alkaa valitettavasti osaa paukkua. On kokemusta aiheesta. On myös toinen pointti, eli riittävän hyvän kun löytää, niin se maksaa yhtä paljon tai enemmän kuin uudempi ja ehkä vähän turvallisempi/mukavampi laite. Ja jos hyvän yksilön valjastaa käyttöautoksi, niin eipä siinä ainakaan arvo nouse.. mutta toki kukin saa kokeilla jos siltä tuntuu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Toki vanhemmissa autoissa osat "paukkuu", mutta ei se ongelma ole niin kauan, kun varaosia on saatavilla. Itse näitä on tähänkin saakka korjattu.EVO X kirjoitti: ↑To 06.07.2023 20:45 Ja mitä tulee W124 käyttöautoksi nyt kun se on 30-vuotias, niin en suosittele. Ei ne kestä enää yhtälailla kuin silloin 10-vuotiaana, tai edes 20-vuotiaana. Pikkuajoilla ei niin ongelmaa ole, mutta kun vanhus laitetaan eläkkeeltä töihin niin alkaa valitettavasti osaa paukkua. On kokemusta aiheesta. On myös toinen pointti, eli riittävän hyvän kun löytää, niin se maksaa yhtä paljon tai enemmän kuin uudempi ja ehkä vähän turvallisempi/mukavampi laite. Ja jos hyvän yksilön valjastaa käyttöautoksi, niin eipä siinä ainakaan arvo nouse.. mutta toki kukin saa kokeilla jos siltä tuntuu.
Kyse ei ole uudemman ja mukavamman hankkimisesta, vaan autosta josta itse pitää. Vanhan liiton miehenä uudet autot aiheuttavat lähinnä inhoreaktiota.
Arvonnousua nyt ei millekään käyttöautolle saa eikä ole tarkoituskaan. Noista allekirjoituksen autoista jotkut ovat jo arvoa nostaneet, mutta ovatkin lähinnä olleet tallissa säilössä. Tuo Skyline on ollut mulla jo 37 vuotta ja 220Sb sekin jo kohta kolmekymmentä vuotta. Käyttöautojen virkaa ajavat tällä hetkellä CLK ja CLS. Toki monien mielestä ikäloppuja jo nekin.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Juu, saa osia ja saa korjattua. Oma kokemus on vaan niistä 9:stä W124:sta ollut että viimeisimpiä on saanut korjata sitten ihan kokoajan. Sieltä tulee sellasta mystistä vikaa esille mitä ei aikanaan ole edes ajateltu, kun materiaalit vanhenee. Kyllä itsekin voisin ehkä joskus hankkia vielä yhden lankun, mutta en enää koskaan käyttöautoksi.
Arvonnousulla tarkoitin lähinnä että jos ostaa käyttöautoksi kelpaavan kymppitonnin 124:n, niin jotenkin itse toivoisi että se pitää arvonsa, tai jopa nostaa sitä. Mutta käyttöautona se kuluu ja hetkenpäästä se on 2000€ auto, mutta toki niinhän noille muillekin uudemmille käy. Toki vielä huonompi vaihtoehto on ostaa se 2000€ auto ja upottaa siihen se kymppitonni, niinkuin yleensä (aina) näissä halvoissa käy.
Arvonnousulla tarkoitin lähinnä että jos ostaa käyttöautoksi kelpaavan kymppitonnin 124:n, niin jotenkin itse toivoisi että se pitää arvonsa, tai jopa nostaa sitä. Mutta käyttöautona se kuluu ja hetkenpäästä se on 2000€ auto, mutta toki niinhän noille muillekin uudemmille käy. Toki vielä huonompi vaihtoehto on ostaa se 2000€ auto ja upottaa siihen se kymppitonni, niinkuin yleensä (aina) näissä halvoissa käy.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Youngtimeri jonkin asteisena käyttiksenä taitaa itse asiassa olla suht trendikäs. Varmaan toki riippuu paljon auton käytön tarpeesta, omistajan/käyttäjän valmiuksista ja muusta elämänfilosofiasta kuinka homma käytännössä menee. Jotenkin tykkään ajatuksesta.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
C124:n kanssa samalla linjalla, uudet ei vaan nappaa samalla lailla. Itelle kaikki modernit autot aiheuttaa stressireaktioia. Väyrynenkin tuntuu aika ajon liian uudelta.
+30 vuotiaan auton käyttiksenä pitäminen niin ettei se kulu loppuun eikä 'arvonalenemaa' tule vaatii tietynlaista asennetta; se vaatii erityistä ja jatkuvaa huolenpitoa mitä en suosittele monelle. Taloudellisessa mielessä toki täysin kannattamatonta kun 700€:n W202 ajaa saman asian pääsemmällä A:sta B:hen.
+30 vuotiaan auton käyttiksenä pitäminen niin ettei se kulu loppuun eikä 'arvonalenemaa' tule vaatii tietynlaista asennetta; se vaatii erityistä ja jatkuvaa huolenpitoa mitä en suosittele monelle. Taloudellisessa mielessä toki täysin kannattamatonta kun 700€:n W202 ajaa saman asian pääsemmällä A:sta B:hen.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Sopii yrittää adbluevehkeillä pysyä liikenteessä siinä missä 124:t edelleen porskuttaa erittäin vähillä ongelmilla huomattavia kilometrimääriä
Kokemusta on sanotaanko melko monesta yksilöstä, tälläkin hetkellä käyttöautoina lähipiirissä joitain...
Kokemusta on sanotaanko melko monesta yksilöstä, tälläkin hetkellä käyttöautoina lähipiirissä joitain...
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hagen ja diilerin kanssa samoilla linjoilla olen.
Ymmärrän myös Evoxin ajatukset, ja oma teoriani on tämä: Jos käsiin sattuu yksilö, jota on ylinysvätty, eli osia on vaihdeltu tuhkatiheään ”varmuuden vuoksi”, niin sitä saa sitten luultavasti olla koko ajan korjaamassa. Vaikka äkkiä ajatellen sellainen auto olisikin ”täydellisessä kunnossa”.
Syy on se, ettei edes ns. alkuperäisosien laatu enää ole sitä, mitä 80-luvulla. Siksi oma linja on ollut vankasti se, että huolletaan ja kunnostetaan enemmin vanhoja osia kuin uusitaan, ja kaikki korjaaminenkin tehdään vain oikeaan tarpeeseen. Tämä resepti ei ole vielä meillä pettänyt yhdenkään auton kohdalla.
Luulen, että 124 ei tässä suhteessa eroa 126:sta. Kohta 600tkm ajettu luottoässämme on jättänyt tielle vain kaksi kertaa, ja sanon rehdisti, että kumpikin oli minun vikani, ei auton.
Ymmärrän myös Evoxin ajatukset, ja oma teoriani on tämä: Jos käsiin sattuu yksilö, jota on ylinysvätty, eli osia on vaihdeltu tuhkatiheään ”varmuuden vuoksi”, niin sitä saa sitten luultavasti olla koko ajan korjaamassa. Vaikka äkkiä ajatellen sellainen auto olisikin ”täydellisessä kunnossa”.
Syy on se, ettei edes ns. alkuperäisosien laatu enää ole sitä, mitä 80-luvulla. Siksi oma linja on ollut vankasti se, että huolletaan ja kunnostetaan enemmin vanhoja osia kuin uusitaan, ja kaikki korjaaminenkin tehdään vain oikeaan tarpeeseen. Tämä resepti ei ole vielä meillä pettänyt yhdenkään auton kohdalla.
Luulen, että 124 ei tässä suhteessa eroa 126:sta. Kohta 600tkm ajettu luottoässämme on jättänyt tielle vain kaksi kertaa, ja sanon rehdisti, että kumpikin oli minun vikani, ei auton.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kyllä satalankuilla vielä käyttöautoilee, mutta vaatii oman asenteensa kuten muutkin todenneet. Ja jos aikoo pitää museokunnossa ympärivuotisessa käytössä niin vielä vähän parempaa asennetta.
Itselle ei mitään ihmevikoja ole sattunut, lähinnä kuluvien osien vaihtoa. Ja kun auto on päivittäisessä käytössä, alkavien vikojen havainnointi on helpompaa. Ennakoitu korjaus on aina miellyttävämpää korjata kaikkinensa. Enkä nyt tarkoita ehjän korjaamista, vaan korjaamista ennen totaalista hajoamista.
En toki yritäkään väittää, etteikö mitään olisi tarvinnut tehdä. Melko monta tuntia on vietetty kädet rasvassa.
Kori on työläin kunnostaa. Koko alustan laittaa uusiksi suurinpiirtein uudemman mersun määräaikaishuollon hinnalla.
Itselle ei mitään ihmevikoja ole sattunut, lähinnä kuluvien osien vaihtoa. Ja kun auto on päivittäisessä käytössä, alkavien vikojen havainnointi on helpompaa. Ennakoitu korjaus on aina miellyttävämpää korjata kaikkinensa. Enkä nyt tarkoita ehjän korjaamista, vaan korjaamista ennen totaalista hajoamista.
En toki yritäkään väittää, etteikö mitään olisi tarvinnut tehdä. Melko monta tuntia on vietetty kädet rasvassa.
Kori on työläin kunnostaa. Koko alustan laittaa uusiksi suurinpiirtein uudemman mersun määräaikaishuollon hinnalla.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/13711887
No näinhän tämänkin kanssa kävi Ei päätynyt huutokaupassa harrastajalle niinkuin toivoin. Täytyypä käydä renkaita potkimassa huvin vuoksi, uusien kuvien perusteella on kyllä kehnommassa kunnossa kuin mitä oletin.
Ja tälle ei ole kuvien perusteella tehty oikeastaan mitään puunausta.
No näinhän tämänkin kanssa kävi Ei päätynyt huutokaupassa harrastajalle niinkuin toivoin. Täytyypä käydä renkaita potkimassa huvin vuoksi, uusien kuvien perusteella on kyllä kehnommassa kunnossa kuin mitä oletin.
Ja tälle ei ole kuvien perusteella tehty oikeastaan mitään puunausta.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Auto myydään erikoisautona Oulun Autolle.comin myymälästä!Ere866 kirjoitti: ↑To 13.07.2023 12:16 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/13711887
No näinhän tämänkin kanssa kävi Ei päätynyt huutokaupassa harrastajalle niinkuin toivoin. Täytyypä käydä renkaita potkimassa huvin vuoksi, uusien kuvien perusteella on kyllä kehnommassa kunnossa kuin mitä oletin.
Ja tälle ei ole kuvien perusteella tehty oikeastaan mitään puunausta.
Eli koittavat keplotella irti sekä ajoneuvojen kuluttajakaupan kuluttajansuojasta että etämyynnin kuluttajansuojasta. Ei taida lentää jos riitatilanne oikeasti tulee ja lähdetään asiaa puimaan muualla kuin myyjän ja ostajan välisesti...
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Näkyy sen verran pukkaavan kuplaa takalasin tiivisteen alta, että on syytä varautua yllätyksiin ehkä muuallakin. No, autohan ei ole uusi ja kaikesta päätellen säilynyt räpeltämättömänä.Ere866 kirjoitti: ↑To 13.07.2023 12:16 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/13711887
No näinhän tämänkin kanssa kävi Ei päätynyt huutokaupassa harrastajalle niinkuin toivoin. Täytyypä käydä renkaita potkimassa huvin vuoksi, uusien kuvien perusteella on kyllä kehnommassa kunnossa kuin mitä oletin.
Ja tälle ei ole kuvien perusteella tehty oikeastaan mitään puunausta.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Julkinen kertomus (lynkkays )kun on kerran liikkeessä myytävänä. Tosin kuulemma jonkun yksityishenkilön omistuksessa. Näin se kauppa toimii nykyään.
Kävin kopeloimassa ja täytyy sanoa että alkuperäisen huutokaupan 6200€ lähtökin tuntui tämän jälkeen korkealta. Ja kaikkien harmillisinta on, ettei autoa ole edes puunattu myyntiä varten. Konepellin alta ei ole kuvaa syystäkin. Sisustassa kaikenlaista epäpuhtautta jonka kyllä saisi pienellä työllä siistiksi.
Yhden tunkinreiän aukaisin ja sieltä tippui murut päälle eikä se ollut hiekkaa ja soraa. Takaluukku ei istu täysin paikoillaan, takalasin reunat ruosteessa kuskin puolelta, takakaarissa ruostetta. Katossa ja takaluukussa maalivikaa ja lakkavikaa. Konepellin äänieriste alkuperäinen ja roikkui tyypilliseen tapaansa.
En laittanut käyntiin, en katsonut pohjaan. Ei tuntunut myyjän kanssa löytyvän yhteisymmärrystä.
Mutta tosiaan jotain hyvääkin. Ei huono aihio kunnostukseen. Moni asia joka voisi olla huonosti, oli varsin kunnossa.
Summa summarum, voisi sanoa että perus-suomimersu. Ainiin, takakontista löytyy kaupan päälle jumppakaapelit (kertoo aika paljon nykyajan automyynnin tasosta)
Kävin kopeloimassa ja täytyy sanoa että alkuperäisen huutokaupan 6200€ lähtökin tuntui tämän jälkeen korkealta. Ja kaikkien harmillisinta on, ettei autoa ole edes puunattu myyntiä varten. Konepellin alta ei ole kuvaa syystäkin. Sisustassa kaikenlaista epäpuhtautta jonka kyllä saisi pienellä työllä siistiksi.
Yhden tunkinreiän aukaisin ja sieltä tippui murut päälle eikä se ollut hiekkaa ja soraa. Takaluukku ei istu täysin paikoillaan, takalasin reunat ruosteessa kuskin puolelta, takakaarissa ruostetta. Katossa ja takaluukussa maalivikaa ja lakkavikaa. Konepellin äänieriste alkuperäinen ja roikkui tyypilliseen tapaansa.
En laittanut käyntiin, en katsonut pohjaan. Ei tuntunut myyjän kanssa löytyvän yhteisymmärrystä.
Mutta tosiaan jotain hyvääkin. Ei huono aihio kunnostukseen. Moni asia joka voisi olla huonosti, oli varsin kunnossa.
Summa summarum, voisi sanoa että perus-suomimersu. Ainiin, takakontista löytyy kaupan päälle jumppakaapelit (kertoo aika paljon nykyajan automyynnin tasosta)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
En ota hintaan kantaa, mutta erikoinen historia autolla. Classic Datan arvosana on vähän outo, eikös näille anneta ihan tarkka arvosana, eikä mitään "1-2"?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/13747709
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/13747709
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tuohon aikaan turva-autoon riitti takalasien turvaverhot ja takalasin rollo? En katsonut EPC:stä oliko Günter laittanut muuta kuin varustekoodit kertoo.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Todennäköisesti ja kuvien perusteella ihan perus 300SE jossa verhot tilattu mukaan tai jälkikäteen Suomessa asennettu. Presidettin saattoautona kyllä, turva-autona ei.
Tuossa ilmoituksessa on viimeinen kuva, jossa on oikea turva-auto eli 500SEL panssaroituna. Kyseessä on kuitenin eri auto kuin mitä ollaan myymässä. Joko myyjä yrittää vähän "ylimyydä" autoaan tai sitten ei itsekkään tiedä asian oikeaa laitaa.
Tuossa ilmoituksessa on viimeinen kuva, jossa on oikea turva-auto eli 500SEL panssaroituna. Kyseessä on kuitenin eri auto kuin mitä ollaan myymässä. Joko myyjä yrittää vähän "ylimyydä" autoaan tai sitten ei itsekkään tiedä asian oikeaa laitaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
mun matikalla noin reikäisellä sisustalla lienee arvosana 1+2=3
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1326
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Pitäisikö itkeä vai nauraa...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Onkohan ollut museotarkastuksessakin jo uudemman mallin penkit alkuperäisten ovipahvien "kaverina"
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
En tiedä onko näiden kommenttien jälkeen ilmoitusta päivitetty, mutta on mielestäni oikein asiallinen ja neutraali ilmoitus. Kenties tuo sana turva-auto oli väärin käytetty, mutta sille vastapainoksi on erittäin paljon sävyttämätöntä faktaa auton omistushistoriasta ja virkakäytön luonteesta, eli just mitä kannattaa ollakin ilmoituksessa, kun autoyksilö on tämmöisellä historialla.
Hinta kyllä on sitä luokkaa, että pitää olla historian lisäksi aika priima yksilö muulta osin.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Siellähän lukee "meseorekisteröity 2021.karra kirjoitti: ↑Ke 02.08.2023 15:32 Siitäpä ykkössarjan muovikylkinen museoauto:
https://huutokaupat.com/4299418/mercedes-benz-e-1988
Jos se mese on silloin rekisteröity
Itse en noita väärien vuosimallien varusteita näistä erota kun ei ole tullut tutkittuakaan. Ihan siisti omaan silmään kuitenkin vaikkei olisikaan museointikelpoinen.
Seuraillaan mihin nousee
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tämä vaikuttaisi hyvältä. Todennäköisesti muutaman viikon päästä nettiautossa yli 10 ke hinnalla:
viewtopic.php?t=219091
viewtopic.php?t=219091
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Vähän ajettu 560SEC
Hintakaan ei ehkä niin takapuoilesta ole vedetty mutta herranjumala tuohon määrään pitäisi olla edes auto pesty sisältä.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/13760929
Hintakaan ei ehkä niin takapuoilesta ole vedetty mutta herranjumala tuohon määrään pitäisi olla edes auto pesty sisältä.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/13760929
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Olen Eren kanssa niiiin samaa mieltä.
Ei sen vertaa ole viitsitty että muovipussia laittaa keskikonsolista piiloon ja lattiamattoa siivota. Varmaan selitys olisi se että kun auto ei ole oma.
Toki en tuon hintaluokan harrasteautoa muutenkaan olisi ostamassa, mutta silloinkin kun maininta on muutaman tonnin romun yhteydessä tilanne on sama.
Ei sen vertaa ole viitsitty että muovipussia laittaa keskikonsolista piiloon ja lattiamattoa siivota. Varmaan selitys olisi se että kun auto ei ole oma.
Ikinä ei ole tarvinnut kiinnostua vähääkään autosta jonka ilmoituksessa mainitaan asiasta ymmärtäminen, koska en ole sitä asiaa ymmärtänytmyyjä kirjoitti:Asiasta ymmärtävät kysyy lisää.
Toki en tuon hintaluokan harrasteautoa muutenkaan olisi ostamassa, mutta silloinkin kun maininta on muutaman tonnin romun yhteydessä tilanne on sama.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kerrankin omiin kriteereihin osuisi lähes kaikki kohdalleen jos tälläistä olisin ostamassa uudestaan.
Vähintään 5.0 moottori, siisti ja km kohdillaan. Ei puutu kun takaovet.
Aiemmassa osui moottori, siisti ulkokuori, epäsiisti kyhäelmä sisältä, km reilusti tätä enemmän, mutta olipahan takaovet ja parempi väri.
Vähintään 5.0 moottori, siisti ja km kohdillaan. Ei puutu kun takaovet.
Aiemmassa osui moottori, siisti ulkokuori, epäsiisti kyhäelmä sisältä, km reilusti tätä enemmän, mutta olipahan takaovet ja parempi väri.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Siinä olisi 560 SEC projektina tarjolla
Mitenhän tuokin museorekisteriin päätynyt kun kromeissa läpiruostereikiä ja kaaret kukkii komeasti.
Nähtävästi ollut kylma kesä ja tiet kovalla suolauksella
https://huutokaupat.com/4311172/mercede ... 0-sec-1988
Mitenhän tuokin museorekisteriin päätynyt kun kromeissa läpiruostereikiä ja kaaret kukkii komeasti.
Nähtävästi ollut kylma kesä ja tiet kovalla suolauksella
https://huutokaupat.com/4311172/mercede ... 0-sec-1988