W204 C220 CDI 2008 latausjännite riittävä AGM akulle?
Re: W204 C220 CDI 2008 latausjännite riittävä AGM akulle?
Motonetin OM648 300€ laturi kesti myös 10000km, mutta se sentään pisti ihan kerralla rehellisesti savut pihalle. Takuuseen sai onneksi rahat takaisin ja maksoivat vielä vaihtotyöstä kotituraajan tuntipalkalla.
Re: W204 C220 CDI 2008 latausjännite riittävä AGM akulle?
Kyseinen laturihan on KL-varaosilta ostettu R61
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... p-468406-0
Onko nämä korjatut laturit näin surkeita? Sparetolta saisi uutta (oletan että uusi) Valeota ~360 eurolla.
https://spareto.fi/tuotteet/valeo-laturi/439546#nav-oe
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... p-468406-0
Onko nämä korjatut laturit näin surkeita? Sparetolta saisi uutta (oletan että uusi) Valeota ~360 eurolla.
https://spareto.fi/tuotteet/valeo-laturi/439546#nav-oe
S212 E350CDI 4Matic 2009
-
- Mersumies
- Viestit: 2362
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W204 C220 CDI 2008 latausjännite riittävä AGM akulle?
On ne niin surkeita.AaPoo kirjoitti: ↑La 12.08.2023 18:56
Onko nämä korjatut laturit näin surkeita? Sparetolta saisi uutta (oletan että uusi) Valeota ~360 eurolla.
https://spareto.fi/tuotteet/valeo-laturi/439546#nav-oe
Toisenmerkkiseen dieseliin ostin uuden 115A tarvikelaturin joka antoi myös savut mutta kesti sentään 60 000km. Nyt tilalle tullut toinen uusi tarvikelaturi mutta kilometrejä vasta 30 000km.
Toyotan uuden alkuperäis-Denson 100A saisi Saksasta rahteineen hintaan 240€.
Re: W204 C220 CDI 2008 latausjännite riittävä AGM akulle?
Latasin akun täyteen yöllä ja löin auton tänään käyntiin.
Ensimmäinen minuutti auto latasi ja lopetin kuvaamisen. Ensimmäisen minuutin jälkeen latausjännite alkoi laskea ja tippui 12,6 volttiin, jolloin aloitin kuvaamisen uudestaan.
Ensimmäinen minuutti startista
https://youtube.com/shorts/_MbZbEOkGrM?feature=share
Toinen minuutti
https://youtube.com/shorts/VnmFPw0NlDM?feature=share
Latausjännitteen ei varmaan missään nimessä pitäisi tippua näin alas? Jännä ettei auto anna kuitenkaan mitään vikakoodia tai sytytä laturin merkkivaloa.
Ensimmäinen minuutti auto latasi ja lopetin kuvaamisen. Ensimmäisen minuutin jälkeen latausjännite alkoi laskea ja tippui 12,6 volttiin, jolloin aloitin kuvaamisen uudestaan.
Ensimmäinen minuutti startista
https://youtube.com/shorts/_MbZbEOkGrM?feature=share
Toinen minuutti
https://youtube.com/shorts/VnmFPw0NlDM?feature=share
Latausjännitteen ei varmaan missään nimessä pitäisi tippua näin alas? Jännä ettei auto anna kuitenkaan mitään vikakoodia tai sytytä laturin merkkivaloa.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W204 C220 CDI 2008 latausjännite riittävä AGM akulle?
Eräästä W212 kommentoin joskus auton omistajalle että laturissa on vikaa, kun huomasin Starin näytöstä että latausjännite oli vain 12,5V luokkaa. Minkäänlaisia oireita siihen liittyen ei ollut tiedossa, ja vikatestiä tehtiin ihan muiden juttujen vuoksi.
Laturi oli melko vasta vaihdettu Valeo ja hän oli myöhemmin saanut takuuseen uuden vaihtoineen, eikä jännite siitä miksikään muuttunut. Virran vähyyttä auto ei sairastanut missään vaiheessa. Mysteeriksi jäi, kun vuosi pari myöhemmin meni sellaisenaan vaihtoon.
Boschin vaihtolaturit on ainakin olleet kestäviä ja toimivia, niitä laitettiin aikoinaan ja takuutapaukset 0. Omassa S211 OM647 on myös sellainen, nyt ajettu jotain 150tkm jos oikein muistan.
Laturi oli melko vasta vaihdettu Valeo ja hän oli myöhemmin saanut takuuseen uuden vaihtoineen, eikä jännite siitä miksikään muuttunut. Virran vähyyttä auto ei sairastanut missään vaiheessa. Mysteeriksi jäi, kun vuosi pari myöhemmin meni sellaisenaan vaihtoon.
Boschin vaihtolaturit on ainakin olleet kestäviä ja toimivia, niitä laitettiin aikoinaan ja takuutapaukset 0. Omassa S211 OM647 on myös sellainen, nyt ajettu jotain 150tkm jos oikein muistan.
wiimax.fi
Re: W204 C220 CDI 2008 latausjännite riittävä AGM akulle?
Kyllä se lataa aivan oikein, Kurkkaappa viileämmällä kelillä niin saat mielenrauhan
Re: W204 C220 CDI 2008 latausjännite riittävä AGM akulle?
Aivan uskomatonta mutta olet oikeassa. Tuo on ominaisuus, joka sitten tappaa kyllä täysin akun..
https://www.benzworld.org/threads/inter ... s.2509617/
https://www.benzworld.org/threads/inter ... s.2509617/
https://mbworld.org/forums/e-class-w212 ... -fine.htmlHere's the Poop: The "BlueEFFICIENCY" program is a laundry list of Energy-Saving-Fuel-Efficient Doo-Dads which help make these cars so gas-sipping.
ONE of these doo-hickies is a very complicated electrical and Charging system, run by the Rear SAM unit, and assisted by the ME-SFI engine management program.
The Reason why my battery is ONLY 80% Charged, even after a Looong Drive??? *IT IS DESIGNED THAT WAY*!!
Basically, the Alternator is *OFF*/Disconnected MOST of the time. Only when there is a heavy electrical load, will the Alternator engage. *WHEN* does it engage you ask??
Apparently we have "Brake Charging". This means the Alternator will Engage when you are BRAKING, or in a "Deceleration" phase. The Logic?? Have the Alternator Sap Energy off the engine during these SLOW-DOWN Phases, rather than be a Parasitic engine power-Drain during other 'Less-Fuel-Efficient' Phases.
Oma auto on siis Blue Efficiency, DPF löytyy mutta ei kusivehkeitä. Aivan helvetin uskomatonta, 6kk vanha 90Ah AGM akku oli niin tyhjä, että akun piti olla latauksessa yhteensä yli 12 tuntiaThere are 2 kinds of charging systems on W212
-standart where alternator pumps constant voltage
-regenerative charging, aka blue efficiency , where alternator charges depends on driving situation. It suppose to be smart charging, but driving with voltage displayed I'd question its intelligence.
Don't think 2010 come with regenerative charging, but good to confirm what system you have since troubleshooting goes in different directions.
Yup, 12.6v output was 'normal' for the fuel saving alternator at idle. Eats batteries to save some fuel. There are other threads where folks got similar results. As KEY08 suggested, if your car is taking longer to start, it could be an early sign of the starter going or just showing its age.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: W204 C220 CDI 2008 latausjännite riittävä AGM akulle?
No entisessä 2010 mallin E350cdi:ssä kesti akku 9v että ei se nyt kamala akuntappaja ollut.
Pikkusen kun kelit jäähtyy niin latausjännite lähtee nousemaan ja talvella se on ollut ehkä 14,4-14,8v välillä. Tuota tulee katottua webaston sovelluksesta toisinaan.
Ps.mulla on kusivehkeet mutta ei autossa
Pikkusen kun kelit jäähtyy niin latausjännite lähtee nousemaan ja talvella se on ollut ehkä 14,4-14,8v välillä. Tuota tulee katottua webaston sovelluksesta toisinaan.
Ps.mulla on kusivehkeet mutta ei autossa
Re: W204 C220 CDI 2008 latausjännite riittävä AGM akulle?
No paha sanoa tuosta, mutta ei täyttä akkua ladata tuollaista aikaa (yli kymmenen tuntia) erillisellä laturilla.
S212 E350CDI 4Matic 2009