OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 28.03.2024 11:46
OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
Elikkä kyseessä vm.2008 c 320cdi, ajettu 170tkm.
Autoon vaihdettu viallinen MAP-sensori, viallinen pakokaasu vastapaineanturi. Vuotavat suuttimet korjattu, PCV-venttiili vaihdettu.
Autosta on tyhjennetty dpf-pönttö edellisten omistajien toimesta, eikä ole mitään tietoa siitä, että millainen ohjelma autoon on lyöty sisään. Omana aikanani autosta puuttunut koko ajan tehoa. Vikakoodit on kuitenkin korjaustoimenpiteitten myötä pois ja autokin toimii paremmin, mutta sillä menee vieläkin n.12 sek 0-100km/h. Imuläpissä oli hetken tunnettu vastus-viritelmä, ei auttanut, joten purin sen pois.
Mahdollisia ahtopaineitten vuotoja olen tutkinut tähän mennessä äänien perusteella ja silmämääräisesti. Y-haaran kiinnitys turboon ei varmasti vuoda.
Veholla luettu koodit, ja sielä todettiin tuo häikkä pakokaasu vastapaineanturissa, muuten pikaisella katsauksella arvot ok. Turbo itsessään kuulemma ok. Turbon aktuaattori näyttäisi liikkuvan normaalisti, voisikohan vika olla siinä?
Voisikohan vika olla polttoaineen paineistuksen puolella?
Ontä voisiko vika olla huonossa ohjelmassa?
Mahdollinen jokin muu viallinen sensori?
Aiemmin ilmennyt vikakoodi oli p0299 (turbocharger underboost).
Osaisiko kukaan täällä auttaa?
Autoon vaihdettu viallinen MAP-sensori, viallinen pakokaasu vastapaineanturi. Vuotavat suuttimet korjattu, PCV-venttiili vaihdettu.
Autosta on tyhjennetty dpf-pönttö edellisten omistajien toimesta, eikä ole mitään tietoa siitä, että millainen ohjelma autoon on lyöty sisään. Omana aikanani autosta puuttunut koko ajan tehoa. Vikakoodit on kuitenkin korjaustoimenpiteitten myötä pois ja autokin toimii paremmin, mutta sillä menee vieläkin n.12 sek 0-100km/h. Imuläpissä oli hetken tunnettu vastus-viritelmä, ei auttanut, joten purin sen pois.
Mahdollisia ahtopaineitten vuotoja olen tutkinut tähän mennessä äänien perusteella ja silmämääräisesti. Y-haaran kiinnitys turboon ei varmasti vuoda.
Veholla luettu koodit, ja sielä todettiin tuo häikkä pakokaasu vastapaineanturissa, muuten pikaisella katsauksella arvot ok. Turbo itsessään kuulemma ok. Turbon aktuaattori näyttäisi liikkuvan normaalisti, voisikohan vika olla siinä?
Voisikohan vika olla polttoaineen paineistuksen puolella?
Ontä voisiko vika olla huonossa ohjelmassa?
Mahdollinen jokin muu viallinen sensori?
Aiemmin ilmennyt vikakoodi oli p0299 (turbocharger underboost).
Osaisiko kukaan täällä auttaa?
Viimeksi muokannut Tuhnu Kuntoo, La 30.03.2024 09:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
Tarkempi vikakuvaus, nyt on lueteltu vaihdetut osat.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 491
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
Toisessa autossa EGR venttiili jäi hiukan auki, tehot hävisivät, erityisesti alla 2000 kier. Eikä antanut vikakoodeja. Huoltoa vaan: EGR auki, puhdistus, ja ventiilivarren voitelu keraamisella voiteluaineella.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
Jos pakokaasun paine anturissa on jotain häikkääTuhnu Kuntoo kirjoitti: ↑La 30.03.2024 00:19 Elikkä kyseessä vm.2008 c 320cdi, ajettu 170tkm.
Autoon vaihdettu viallinen MAP-sensori, viallinen pakokaasu vastapaineanturi. Vuotavat suuttimet korjattu, PCV-venttiili vaihdettu.
Autosta on tyhjennetty dpf-pönttö edellisten omistajien toimesta, eikä ole mitään tietoa siitä, että millainen ohjelma autoon on lyöty sisään. Omana aikanani autosta puuttunut koko ajan tehoa. Vikakoodit on kuitenkin korjaustoimenpiteitten myötä pois ja autokin toimii paremmin, mutta sillä menee vieläkin n.12 sek 0-100km/h. Imuläpissä oli hetken tunnettu vastus-viritelmä, ei auttanut, joten purin sen pois.
Mahdollisia ahtopaineitten vuotoja olen tutkinut tähän mennessä äänien perusteella ja silmämääräisesti. Y-haaran kiinnitys turboon ei varmasti vuoda.
Veholla luettu koodit, ja sielä todettiin tuo häikkä pakokaasu vastapaineanturissa, muuten pikaisella katsauksella arvot ok. Turbo itsessään kuulemma ok. Turbon aktuaattori näyttäisi liikkuvan normaalisti, voisikohan vika olla siinä?
Voisikohan vika olla polttoaineen paineistuksen puolella?
Ontä voisiko vika olla huonossa ohjelmassa?
Mahdollinen jokin muu viallinen sensori?
Aiemmin ilmennyt vikakoodi oli p0299 (turbocharger underboost).
Osaisiko kukaan täällä auttaa?
se jo yksistään riittää syyksi moisiin oireisiin,
Nytkö korjausten jälkeen testeri ei löydä mitään vika koodeja ?
(riippu ohjelmasta mutta vika koodien näkyminen on voitu estää)
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 28.03.2024 11:46
Re: W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
Elikkä ei ole tällä hetkellä mitään muuta havaittavaa vikaa kuin, että tehot uupuu, kulutus normaali, eikä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä konehuoneen puolelta. Kiihdytettäessä ei vain ole riittävästi tehoa, antaa koneen kiertääkkin omasta mielestä ihan normaalisti.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 28.03.2024 11:46
Re: OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
Just samaa epäilen et jos joku ohjelma autoon on tehty (niin kuin varmastikkin on), nii mitäköhän kaikkia vikakoodeja sieltä on blokattu. Oon tässä harkinnu, että pitäskö viedä ohjelmoitavaks, nii siel varmaa osais samal sanoo missä vika.FinlandMerceds kirjoitti: ↑La 30.03.2024 12:27Jos pakokaasun paine anturissa on jotain häikkääTuhnu Kuntoo kirjoitti: ↑La 30.03.2024 00:19 Elikkä kyseessä vm.2008 c 320cdi, ajettu 170tkm.
Autoon vaihdettu viallinen MAP-sensori, viallinen pakokaasu vastapaineanturi. Vuotavat suuttimet korjattu, PCV-venttiili vaihdettu.
Autosta on tyhjennetty dpf-pönttö edellisten omistajien toimesta, eikä ole mitään tietoa siitä, että millainen ohjelma autoon on lyöty sisään. Omana aikanani autosta puuttunut koko ajan tehoa. Vikakoodit on kuitenkin korjaustoimenpiteitten myötä pois ja autokin toimii paremmin, mutta sillä menee vieläkin n.12 sek 0-100km/h. Imuläpissä oli hetken tunnettu vastus-viritelmä, ei auttanut, joten purin sen pois.
Mahdollisia ahtopaineitten vuotoja olen tutkinut tähän mennessä äänien perusteella ja silmämääräisesti. Y-haaran kiinnitys turboon ei varmasti vuoda.
Veholla luettu koodit, ja sielä todettiin tuo häikkä pakokaasu vastapaineanturissa, muuten pikaisella katsauksella arvot ok. Turbo itsessään kuulemma ok. Turbon aktuaattori näyttäisi liikkuvan normaalisti, voisikohan vika olla siinä?
Voisikohan vika olla polttoaineen paineistuksen puolella?
Ontä voisiko vika olla huonossa ohjelmassa?
Mahdollinen jokin muu viallinen sensori?
Aiemmin ilmennyt vikakoodi oli p0299 (turbocharger underboost).
Osaisiko kukaan täällä auttaa?
se jo yksistään riittää syyksi moisiin oireisiin,
Nytkö korjausten jälkeen testeri ei löydä mitään vika koodeja ?
(riippu ohjelmasta mutta vika koodien näkyminen on voitu estää)
Ja tosiaan tällä hetkellä ei ole mitään vikakoodeja.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 28.03.2024 11:46
Re: OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
Täytyypä vähän perehtyä tuohon, EGR on kyllä käytetty irti ja puhdistettu, oli kyllä karsee.EemeliErkki kirjoitti: ↑La 30.03.2024 11:08 Toisessa autossa EGR venttiili jäi hiukan auki, tehot hävisivät, erityisesti alla 2000 kier. Eikä antanut vikakoodeja. Huoltoa vaan: EGR auki, puhdistus, ja ventiilivarren voitelu keraamisella voiteluaineella.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
YleisestiTuhnu Kuntoo kirjoitti: ↑La 30.03.2024 16:02 Just samaa epäilen et jos joku ohjelma autoon on tehty (niin kuin varmastikkin on), nii mitäköhän kaikkia vikakoodeja sieltä on blokattu. Oon tässä harkinnu, että pitäskö viedä ohjelmoitavaks, nii siel varmaa osais samal sanoo missä vika.
Ja tosiaan tällä hetkellä ei ole mitään vikakoodeja.
Jos hitupönikä tyhjätään ilman ohjelmointia niin sittä seuraa ainakin tehtomuutta,
(jostain muista kulkimista sen voi tehdä autoista ei)
jos egr tapettaan ilman ohjelman muutosta niin sitäkin tulee tehotumuutta,
jos jotain mekanisia muutoksia tehdään virisoftan asentamisen jälkee(mitä ei ole huomioitu ohjelmassa etukäteen) niin tehotmuutta
mitä anturien arvot näytää kun virta on heku asenossa(tosin nekin saa näytämään mitä vaan)
Mökkillä
'
'
Re: OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
Jos kerran egr oli karsean näköinen on sitä karstaa muuallakin. Sehän voi olla vaan tukossa., ei muuta kun nilkka
suorana riittävän pitkään.
suorana riittävän pitkään.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 28.03.2024 11:46
Re: OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
On kyl poletettu oikein isän kädestä, en usko et silnlähtee ja, ei se imusarjakaa nii tukos oo että tehoihi pitäs vaikuttaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: To 28.03.2024 11:46
Re: OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
Auto tuli kuntoon ja tehot palas, kun vaihtoi paine-ero anturin DPF:ltä. Samalla tuli vaihdettua vuotava joustoputki ja DPF:ää itseä tuli puhdistettua. Osa tekiänä tehon häviämiseen saattoi siis olla tukkiutunut DPF tai vuotava joustoputki, mutta viallinen anturi ainakin vaikutti asiaan. Vaikuttaisi myös kovasti siltä ettei autossa ole minkäänlaista ohjelmaa.
Tuohon mitä aiemmin viestiketjussa sanoin, että DPF olisi tyhjennetty. Näin ei ollut, vaan katalysaattori oli. En tiedä mitä ammattilaisia veholla on, kun sanoivat, että DPF oli tyhjennetty. Kuvan kera sanoivat että iso hitsaussauma DPF:ssä, ja että on tyhjätty, mutta itse kun pääsi auton alle niin huomasin hämmästyksekseni, että DPF:ään ei oltu koskettu, vaan että tuo vehon kuva olikin katista, selkiyttikin sitten huomattvasti vika-analyysin tekemistä.
Tuohon mitä aiemmin viestiketjussa sanoin, että DPF olisi tyhjennetty. Näin ei ollut, vaan katalysaattori oli. En tiedä mitä ammattilaisia veholla on, kun sanoivat, että DPF oli tyhjennetty. Kuvan kera sanoivat että iso hitsaussauma DPF:ssä, ja että on tyhjätty, mutta itse kun pääsi auton alle niin huomasin hämmästyksekseni, että DPF:ään ei oltu koskettu, vaan että tuo vehon kuva olikin katista, selkiyttikin sitten huomattvasti vika-analyysin tekemistä.
Re: OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
Se kannattaa sitten vaihtaa se katti uuteen ennen seuraavaa leimaa. VARMASTI tulevat niitä tökkimään ja koputtelemaan ahkerasti kun uusi laki tuli voimaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 2361
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
Olisi mielenkiintoista tietää millä perusteella se katti ylipäätään on tyhjennetty koska hyvin harvoin alkuperäiset katit hajoavat jos mitään muuta totaalista tuhoa ei ole moottorissa tapahtunut.
Tänä vuonna katsastin bensa-Mersun ja niihin samoihin Mersun päästöihin olisi mahtunut vielä muutkin odotustilassa olleiden autot arvot jos olisivat olleet samat kuin Mersulla. Päästömittari tuskin värähti.
Joskus aiemmin yli 200tkm ajetun dieselin katti oli täysin virheetön, kaikki kennot täysin puhtaat ja auki.
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: OM642, W204 320cdi ei tehoa, ei vikakoodeja
Jos katti tyhjätty, niin eikö pitäisi kärytä kitkerälle?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99