Ohjaustehostimen öljyt.
Ohjaustehostimen öljyt.
mb E 270cdi -05 S211Ohjaustehostimen öljyt vuotaa jostain repsikan etunurkasta?
Mitä siellä on?
Voiko olla liitos?
Mitä siellä on?
Voiko olla liitos?
Re: Ohjaustehostimen öljyt.
Joskus vilkaissut pojan autoa, niin ei siellä taida olla muutakuin raidetangon pää repsikan puolella?
Onko punaista öljyä? Ettei olis vlaatikon öljyä?
Onko punaista öljyä? Ettei olis vlaatikon öljyä?
Re: Ohjaustehostimen öljyt.
Eli on siis vihreää öljyä. Mites mulla on semmonen muistikuva, jotta kaikki liitokset olisi kuskin puolella
Eikös se kierrä säiliöön syylarin kautta? Jos vaikka jompikumpi liitos vuotaisi ja valuisi syylaria pitkin repsikan puolelle? Tai pohjan suojaa pitkin, kyllä pitäs moinen vuoto olla ihan silmin nähtävissä, kun on öljykin tehty näkyväksi.
Käyttää vaikka taskulamppua
Eikös se kierrä säiliöön syylarin kautta? Jos vaikka jompikumpi liitos vuotaisi ja valuisi syylaria pitkin repsikan puolelle? Tai pohjan suojaa pitkin, kyllä pitäs moinen vuoto olla ihan silmin nähtävissä, kun on öljykin tehty näkyväksi.
Käyttää vaikka taskulamppua
Re: Ohjaustehostimen öljyt.
Näkeekö ne kuskin puoleiset liitokset konehuoneesta vai vain altapäin?Orlov kirjoitti: ↑Ma 01.04.2024 15:01 Eli on siis vihreää öljyä. Mites mulla on semmonen muistikuva, jotta kaikki liitokset olisi kuskin puolella
Eikös se kierrä säiliöön syylarin kautta? Jos vaikka jompikumpi liitos vuotaisi ja valuisi syylaria pitkin repsikan puolelle? Tai pohjan suojaa pitkin, kyllä pitäs moinen vuoto olla ihan silmin nähtävissä, kun on öljykin tehty näkyväksi.
Käyttää vaikka taskulamppua
Re: Ohjaustehostimen öljyt.
Jos ei ole lootaöljyä, niin voi vuotaa hammastanko, mutta pohjamuovin päältä valuu eteen sinne minne pääsee. Hammastanko voi porsia useammastakin paikasta. Mulla porsi viime vuonna sieltä minne rattiakseli tulee kiinni, piti vaihtaa hammastanko. Jos alle pääsee, niin ei ole kaksinen homma vaihtaa. Ei tahdo selvitä vuotokohta muuten kuin pohjamuovit pois ja alle vahtaamaan mistä tulee.
Re: Ohjaustehostimen öljyt.
Etummainen suojamuovi pois ja alta pääsee noihin syylärille meneviin lootaöljyletkuihin käsiksi. Ne putkenpäät mätänee näistä ja rupeavat vuotamaan.paxi kirjoitti: ↑Ma 01.04.2024 16:16Näkeekö ne kuskin puoleiset liitokset konehuoneesta vai vain altapäin?Orlov kirjoitti: ↑Ma 01.04.2024 15:01 Eli on siis vihreää öljyä. Mites mulla on semmonen muistikuva, jotta kaikki liitokset olisi kuskin puolella
Eikös se kierrä säiliöön syylarin kautta? Jos vaikka jompikumpi liitos vuotaisi ja valuisi syylaria pitkin repsikan puolelle? Tai pohjan suojaa pitkin, kyllä pitäs moinen vuoto olla ihan silmin nähtävissä, kun on öljykin tehty näkyväksi.
Käyttää vaikka taskulamppua
Re: Ohjaustehostimen öljyt.
Jos vuoto on niissä syylärin päässä olevissa letkuissa, ei kai syyläriä tarvitse vaihtaa?Behemoth kirjoitti: ↑Ma 01.04.2024 17:03Etummainen suojamuovi pois ja alta pääsee noihin syylärille meneviin lootaöljyletkuihin käsiksi. Ne putkenpäät mätänee näistä ja rupeavat vuotamaan.paxi kirjoitti: ↑Ma 01.04.2024 16:16Näkeekö ne kuskin puoleiset liitokset konehuoneesta vai vain altapäin?Orlov kirjoitti: ↑Ma 01.04.2024 15:01 Eli on siis vihreää öljyä. Mites mulla on semmonen muistikuva, jotta kaikki liitokset olisi kuskin puolella
Eikös se kierrä säiliöön syylarin kautta? Jos vaikka jompikumpi liitos vuotaisi ja valuisi syylaria pitkin repsikan puolelle? Tai pohjan suojaa pitkin, kyllä pitäs moinen vuoto olla ihan silmin nähtävissä, kun on öljykin tehty näkyväksi.
Käyttää vaikka taskulamppua
Re: Ohjaustehostimen öljyt.
Eikös tehostimenöljy kierrä siinä syylärin edessä olevassa putkilenkissä, eli ei syylärinpäädyssä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Ohjaustehostimen öljyt.
Ensin pitää tutkia mistä se vuotaa ? Tai voihan niitä letkuja vaihtaa muutenkin, mutta ainakin itse viitsisin sen verran että tarkistaa vuotopaikan ennen osien hankkimista ja vaihtamista.
wiimax.fi
Re: Ohjaustehostimen öljyt.
Siis kiertääkö näissä ohjaustehostinöljy oikeasti syylärin kautta vai sekoitatteko te nyt vaihteiston öljynkiertoon?
Mulla alkoi juuri vuotamaan s211 ohjaustehostimen pumpulta hammastangolle menevä paineletku. Letkussa on vuoto letkun ja väliputken liitoksessa siinä kohtaa, jossa letku kiertää hammastangon kylkeä pitkin ja heittää lenkin kautta hammastangolle. Vuotoa oli hankalaa paikallistaa letkuun, koska siinä ihan lähes kyljessä kiinni oli hammastangon kyljessä oleva laippa, joka oli myös öljyyntynyt. Kun laittoi nosturilla auton käymään ja käänsi ohjauksen tappiin, ei jäänyt epäselväksi mikä kohta vuotaa.
Toki vuotokohta täytyy paikallistaa alhaalta käsin kuten aiemminkin mainittu, mutta kerroin tämän ihan sen vuoksi, kun on vielä tuoreessa muistissa ja jos sattuu olemaan sama kohta, niin vinkkinä diagnosointiin. Foorumilta on jäänyt sellainen perstuntuma, että yleisimmät vuotajat taitavat olla hammastanko ja paineletku.
Mulla alkoi juuri vuotamaan s211 ohjaustehostimen pumpulta hammastangolle menevä paineletku. Letkussa on vuoto letkun ja väliputken liitoksessa siinä kohtaa, jossa letku kiertää hammastangon kylkeä pitkin ja heittää lenkin kautta hammastangolle. Vuotoa oli hankalaa paikallistaa letkuun, koska siinä ihan lähes kyljessä kiinni oli hammastangon kyljessä oleva laippa, joka oli myös öljyyntynyt. Kun laittoi nosturilla auton käymään ja käänsi ohjauksen tappiin, ei jäänyt epäselväksi mikä kohta vuotaa.
Toki vuotokohta täytyy paikallistaa alhaalta käsin kuten aiemminkin mainittu, mutta kerroin tämän ihan sen vuoksi, kun on vielä tuoreessa muistissa ja jos sattuu olemaan sama kohta, niin vinkkinä diagnosointiin. Foorumilta on jäänyt sellainen perstuntuma, että yleisimmät vuotajat taitavat olla hammastanko ja paineletku.
Re: Ohjaustehostimen öljyt.
Kyllä nuo letkut pitäisi nähdä yläpuolelta, olleet näköjään takaisinkutsun kohteenakin noilla nurkilla, kiertää ne sitten mistä kautta vain