W204 220cdi tehot katosi, ei vikavaloa
W204 220cdi tehot katosi, ei vikavaloa
Huomasin kaupasta lähtiessä hieman omituista vaihteiston toimintaa. Piti ja vaihtoi väkisin liian pientä pykälää vaikka kuinka yritin käsin pykältää isompaa.
Tarkemmin tunnusteltuani autoa tajusin että koneesta oli tehot kadoksissa ja vapaalla se otti sen maksimissaan 3000 kierrrosta.
Moottorin vikavalo vaan ei ota syttyäkseen. Tuntuu vähän samalta kun talvella naftasuodatin jäätyi. Mutta silloin syttyi kyllä vikavalokin. Tämänpäiväistä vikaa edelsi hieman hurjempi kiihdytys, jonka jälkeen kauppaan ja sen kauppareissun jälkeen vika alkoi, onko sattumaa vaan sitten.
Onko arvailuja missä vika on/vinkkejä mitä voisi tarkastaa kotipihassa? En tiedän milloin pääsee koodinlukuun ja töissä pitäisi kuitenkin käydä autolla
Ja jos Lahden seudulla on avuliasta vikakoodin lueskelijaa niin voin korvata pikku puuhastelun.
Auto on vm 2011 om651
Tarkemmin tunnusteltuani autoa tajusin että koneesta oli tehot kadoksissa ja vapaalla se otti sen maksimissaan 3000 kierrrosta.
Moottorin vikavalo vaan ei ota syttyäkseen. Tuntuu vähän samalta kun talvella naftasuodatin jäätyi. Mutta silloin syttyi kyllä vikavalokin. Tämänpäiväistä vikaa edelsi hieman hurjempi kiihdytys, jonka jälkeen kauppaan ja sen kauppareissun jälkeen vika alkoi, onko sattumaa vaan sitten.
Onko arvailuja missä vika on/vinkkejä mitä voisi tarkastaa kotipihassa? En tiedän milloin pääsee koodinlukuun ja töissä pitäisi kuitenkin käydä autolla
Ja jos Lahden seudulla on avuliasta vikakoodin lueskelijaa niin voin korvata pikku puuhastelun.
Auto on vm 2011 om651
Viimeksi muokannut Armo, To 09.05.2024 09:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W204 220cdi tehot katosi, ei vikakoodeja
Ilman testeriä vain villejä arvauksia tarjolla: ahtopainevika.
Re: W204 220cdi tehot katosi, ei vikakoodeja
Vikavalo on eri asia kuin vikakoodi.
Se on sitten vaan ajettava seuraavaan (kesä)lomapäivään saakka sillä riskillä, että vikatila aiheuttaa jotain tyyriimpää murhetta. Aiheuttaa varmasti ennen pitkää, kun ei DPF poltto käynnisty ym.
Sitten seuraavalla kerralla miettii, että onko ihan oikeasti niin ettei pysty järjestämään autoa testerin piuhan nokkaan.
Se mitä pystyt tarkistamaan kotipihassa on ahtopaineletkujen kunto.
Todennäköisin vika on ahtopainetunnistimessa / kaasuläpässä / eropainetunnistimessa, mutta niille et voi muuta kuin vaihtaa osia arpomalla. Ensimmäiseksi ja viimeiseksi mainitut onnistuvat vaihtaa kotipihassa, olettaen että on työkaluja ja jonkinlaista taitoa. En muista mitkä noista sytyttäisivät heti vikavalon.
Se on sitten vaan ajettava seuraavaan (kesä)lomapäivään saakka sillä riskillä, että vikatila aiheuttaa jotain tyyriimpää murhetta. Aiheuttaa varmasti ennen pitkää, kun ei DPF poltto käynnisty ym.
Sitten seuraavalla kerralla miettii, että onko ihan oikeasti niin ettei pysty järjestämään autoa testerin piuhan nokkaan.
Se mitä pystyt tarkistamaan kotipihassa on ahtopaineletkujen kunto.
Todennäköisin vika on ahtopainetunnistimessa / kaasuläpässä / eropainetunnistimessa, mutta niille et voi muuta kuin vaihtaa osia arpomalla. Ensimmäiseksi ja viimeiseksi mainitut onnistuvat vaihtaa kotipihassa, olettaen että on työkaluja ja jonkinlaista taitoa. En muista mitkä noista sytyttäisivät heti vikavalon.
wiimax.fi
Re: W204 220cdi tehot katosi, ei vikakoodeja
Joo. Huomasin että mullahan on käynyt ajatuskatko tuossa otsikossa. Eli siis vikavalo ei syty kojetauluun, niinkun tuossa tekstissä myöhemmin näemmä vihdoin asian saan oikein ilmaistua. Otsikko muokattu.
Siksi kyselinkin onko jotain letkuja tms asioita mitä nopeasti pystyisi katsomaan ja toteamaan vian mitä auto ei itse tajua.
Toki koitan parille pätevälle, mielummin sinne Mersuihin erikoistuneelle korjaamolle tunkea huomenna vikakoodin lukuun, se on vaan niin pätevä ja suosittu paikka että että edes koodien luku ei välttämättä onnaa samana päivänä kiireestä johtuen.
Siksi kyselinkin onko jotain letkuja tms asioita mitä nopeasti pystyisi katsomaan ja toteamaan vian mitä auto ei itse tajua.
Toki koitan parille pätevälle, mielummin sinne Mersuihin erikoistuneelle korjaamolle tunkea huomenna vikakoodin lukuun, se on vaan niin pätevä ja suosittu paikka että että edes koodien luku ei välttämättä onnaa samana päivänä kiireestä johtuen.
Re: W204 220cdi tehot katosi, ei vikavaloa
Nythän se vikavalo sitten palaakin kun antoi auton levätä yön yli. Eli asiaa varmastikin selviää korjaamolla. Näemmä autolla kestää sitten hetki itse tajuta vika.
Päivitän vaikka tähän ketjuun sitten tulokset jos siitä on apua jollekin tulevaisuudessa.
No aiemmat arvailut ahtopaineeseen liittyviin juttuihin on kyllä varmaan aika lähellä oikeaa. Oletan että vaihdelaatikko tutkailee niitä paineita ja toimii sen mukaan.
Päivitän vaikka tähän ketjuun sitten tulokset jos siitä on apua jollekin tulevaisuudessa.
No aiemmat arvailut ahtopaineeseen liittyviin juttuihin on kyllä varmaan aika lähellä oikeaa. Oletan että vaihdelaatikko tutkailee niitä paineita ja toimii sen mukaan.
Re: W204 220cdi tehot katosi, ei vikavaloa
Itsellä oli sama homma ja vaihdettiin ahtopaine anturi kun se oltiin vaihdettu meni viikko ja taas vikatilaan sit staari ilmoitti että dpf paine ero anturi rikki ,sitä en oo vielä vaihtanut kun auto välillä toimii. Nyt ei oo menny parin viikkoon vikatilaan.
W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 490
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W204 220cdi tehot katosi, ei vikavaloa
Tsekkaa EGR, siis puhdista, jos on aikaa, etkä pääse Staariin.
Paineet ei nouse, jos jää vähänkin auki, ei välttämättä anna vikakoodia, mutta valon sytyttää.
Paineet ei nouse, jos jää vähänkin auki, ei välttämättä anna vikakoodia, mutta valon sytyttää.
Re: W204 220cdi tehot katosi, ei vikavaloa
EGR vika harvinainen 651:ssä, etenkin nuin että jäisi raolleen. Lisäksi puhdistus iso homma, varsinkin jos ei ole aiemmin ropaillut niin useamman tunnin saa kulumaan projektiin.
Kuten Dealer jo mainitsi, jos jotain haluaa tehdä, tarkastaa ahtoputket silmämääräisesti.
Kuten Dealer jo mainitsi, jos jotain haluaa tehdä, tarkastaa ahtoputket silmämääräisesti.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W204 220cdi tehot katosi, ei vikavaloa
Mulla äskettäin täsmälleen sama vika S212:ssa, ahtopaineanturi vaihtoon. Ei ollut kallis, jotain 40€ AD korjaamossa, töiden kanssa n. 100€.
Edit: koodi jonka carly tästä antoi oli P023714 "boost pressure sensor has short circuit to ground", eli aika selkeästi tuohon anturiin viittasikin.
Edit: koodi jonka carly tästä antoi oli P023714 "boost pressure sensor has short circuit to ground", eli aika selkeästi tuohon anturiin viittasikin.
Re: W204 220cdi tehot katosi, ei vikavaloa
Ahtopaineanturi se oli minullakin eli ketjun aloittajalla. Ei kyllä satasella selvinnyt tällä korjaamolla, osa oli sen 40€, vikakoodin luku 39€ js työt melki satasen. Samalla tuli todettua että ahtoputki vuotaa ja on öljyinen.