pääluku väheni

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
tomaatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 26.02.2004 11:41
Paikkakunta: yläne

pääluku väheni

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mitenkäs teillä kun enemmän olette näitä rakennelleet.
Turbotettiin 250D ja coolerikin tuli pantua sekä paineohjattu pumppu.
No kaikki katsastus hommat suju murheetta(tarvittiin tehomittaus+korjaamokäsikirja kainaloon todistamaan jarrut) Mutta sitten hullu katastuspiällikkö päätti et pitää ottaa rekkariotteesta yks henkilö pois koska paino on noussu liikaa :shock: :shock:
Mistäs mahto tietää mitä se nyt painaa ku ei puntariin vieny?
Luulenpa että jos siitä jätti vittuilun pois niin ei jääny ku suu auki...
Auto on siis 124 250D -86
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

No huhhuh, enpä kyllä voi käsittää mistä oli kats. inssi tuommosen keksinyt. Ellei sitten kyseessä ollut 7hlön farmari tai viime vuonna muutettu pakuksi?

Kyllähän sedania on saanut viidelle rekisteröitynä raskaammallakin tekniikalla kuin 5-syl diesel vaikka tuohon lisäisikin painolastiksi turpon ja kuulerin. Pikkukoppaiseen 190-malliin tuon kyllä ymmärtää kun vaihdetaan keulalle raskaampi kone kuin mitä malliin koskaan on ollut tarjolla.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Hiukan oudolta kuulostaa, oisit vaikka väittänyt, että autossa on edessä 300d jouset. Muutenkin joskus tuntuu, että mersuja syynätään konttorilla usein tarkemmin, kuin joitain muita autoja.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Vaakaan

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Ei kun mittaukseen. Punnitus on helppo juttu. Silloin tietää todellisen tilanteen.

Saattavat konttorilla veloittaa muutaman euron, mutta sitten homma on ainakin virallinen.
Terveisin
Tero
tomaatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 26.02.2004 11:41
Paikkakunta: yläne

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

sedan on kyseesssä juu.Kyllähän se sitä syytä yritti selittää mutta meni niin pahasti yli etten tajunnu mitään :roll:
no eipä siitä mitään haittaakaan ole ollut ku yleensä yksin autossa istuskelee ja eikös autossa tilapäisesti saa olla yks ylimääränen?
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Mulla ainakin punnittiin, ens katto jostakin iskaritesteristä tai jostain, että painot noussu ja sen jälkeen viralliseen punnitukseen...että oisko se vaa sillä testerillä kattonu...
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mulla ei ollut tuon oman kanssa mitään ongelmaa katsastuksessa. Tsekkasi vaan että jarrut on vaihdettu ja merkkasi niistä prosentit.

Painoista ei ollut mitään puhetta.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mulla on nelipaikkanen urheiluauto. Sen ymmartää kun 2.0E:n tilalle heitetään 2.5Turbod, että painoa tulee reilusti lisää.
Mutta jos auto on jo ollut 250D alunperin niin mitä tuota sitten vähentämään :shock:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No siellä on sitten "normaalin" ämpärin kokoisen turbon sijaan HIEMAN isompi kun noin paljon painaa.
tomaatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 26.02.2004 11:41
Paikkakunta: yläne

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Wahva115 kirjoitti:Mulla ainakin punnittiin, ens katto jostakin iskaritesteristä tai jostain, että painot noussu ja sen jälkeen viralliseen punnitukseen...että oisko se vaa sillä testerillä kattonu...
Joo voi olla katto samalla tavalla mut eipä maininnu mitään.
Mikäs siinä muuten on et pelkän ahtimen saa laittaa jarrut muuttamalla mut jos tulee cooleri ni vaadittiin teholappu?Ei se nyt ihan ihmeitä tee
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

tomaatti kirjoitti:Mikäs siinä muuten on et pelkän ahtimen saa laittaa jarrut muuttamalla mut jos tulee cooleri ni vaadittiin teholappu?Ei se nyt ihan ihmeitä tee
Inssin/konttorin vakiintunut tapa. Jälkiasennetulle turbollekin pitäisi vaatia teholappu. Toisaalta voivat olettaa että jälkiasennusturbo ilman kuuleria vastaa tehdasturboa, jonka tehot ovat tiedossa 2,5-litraisen koneen tapauksessa. Tämä ei kuitenkaan ole virallinen toimintatapa, vaan pääsääntöisesti turbotettua moottoria muutoskatsastettaessa teholappu vaaditaan.
So long, and thanks for all the fish
tomaatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 26.02.2004 11:41
Paikkakunta: yläne

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Voipi olla että katastussetää otti se vähän pannuun kun päästökoe otettiin niin nyppäsin pumpulta paineletkun auki ja tökkäsin sen pultin päähän pystyyn. Silti oli siinä hilkulla et meni läpi. Kyseli kovin meinaanko aina ajaa letku tulpattuna :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tomaatti kirjoitti:Voipi olla että katastussetää otti se vähän pannuun kun päästökoe otettiin niin nyppäsin pumpulta paineletkun auki ja tökkäsin sen pultin päähän pystyyn. Silti oli siinä hilkulla et meni läpi. Kyseli kovin meinaanko aina ajaa letku tulpattuna :lol:
No kylläpä kaivoit verta nenästä... :shock: :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Missäs konttorilla autoasi käytit??

Et kai vaan loimaan konttorille eksynyt?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

veskola kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Voipi olla että katastussetää otti se vähän pannuun kun päästökoe otettiin niin nyppäsin pumpulta paineletkun auki ja tökkäsin sen pultin päähän pystyyn. Silti oli siinä hilkulla et meni läpi. Kyseli kovin meinaanko aina ajaa letku tulpattuna :lol:
No kylläpä kaivoit verta nenästä... :shock: :lol:
Ei voi kyllä muuta sanoa..... se on ruukattu ottaa jo kotona pois tai sitten se on sähköllä. Tahtoopi syyni tarkentua tommosista kujeista....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aki P kirjoitti:Ei voi kyllä muuta sanoa..... se on ruukattu ottaa jo kotona pois tai sitten se on sähköllä. Tahtoopi syyni tarkentua tommosista kujeista....
Siinä kun inssi ottaa tötteröä putkesta pois voi painaa nappia, ja puhaltaa voimasauhut naamalle. Varsinkin jos on monta katsastuspaikkaa paikkakunnalla, heh heh, no ei kait. Tärkeitä hemmoja ne K-inssitkin on ja kaikkea hyvää heille valitsemallaan tiellä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
tomaatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 26.02.2004 11:41
Paikkakunta: yläne

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Petehri kirjoitti:Missäs konttorilla autoasi käytit??

Et kai vaan loimaan konttorille eksynyt?
No mistäs arvasit :shock: Taitaa olla jo kuuluisa paikka noista oudoista katastustavoistaan.
tomaatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 26.02.2004 11:41
Paikkakunta: yläne

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Aki P kirjoitti:
veskola kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Voipi olla että katastussetää otti se vähän pannuun kun päästökoe otettiin niin nyppäsin pumpulta paineletkun auki ja tökkäsin sen pultin päähän pystyyn. Silti oli siinä hilkulla et meni läpi. Kyseli kovin meinaanko aina ajaa letku tulpattuna :lol:
No kylläpä kaivoit verta nenästä... :shock: :lol:
Ei voi kyllä muuta sanoa..... se on ruukattu ottaa jo kotona pois tai sitten se on sähköllä. Tahtoopi syyni tarkentua tommosista kujeista....
Niinhän se PITI otaa mutta just ennen testausta katottiin kaverin kans toisiimme -Muistiks sen letkun??
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

tomaatti kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Missäs konttorilla autoasi käytit??

Et kai vaan loimaan konttorille eksynyt?
No mistäs arvasit :shock: Taitaa olla jo kuuluisa paikka noista oudoista katastustavoistaan.
No kyllä on juuu. Ihan niinkuin siellä olisi omat lait minkämukaan autoja katsastavat.

Ketäs sankari sinun autosi kohtalon tuomitsi? Loimaaltahan löytyy suomen virallinen mestarikatsastajakin :lol:

Itse en ainakaan käytä siellä yhtäkään autoa vaan vien kaikki järjestäen forssan K1 katsastus asemalle. Siellä palvelu pelaa eikä turhasta valiteta.
tomaatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 26.02.2004 11:41
Paikkakunta: yläne

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Petehri kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Missäs konttorilla autoasi käytit??

Et kai vaan loimaan konttorille eksynyt?
No mistäs arvasit :shock: Taitaa olla jo kuuluisa paikka noista oudoista katastustavoistaan.
No kyllä on juuu. Ihan niinkuin siellä olisi omat lait minkämukaan autoja katsastavat.

Ketäs sankari sinun autosi kohtalon tuomitsi? Loimaaltahan löytyy suomen virallinen mestarikatsastajakin :lol:

Itse en ainakaan käytä siellä yhtäkään autoa vaan vien kaikki järjestäen forssan K1 katsastus asemalle. Siellä palvelu pelaa eikä turhasta valiteta.
Järvi sen syynäs. Äijä on itekki mesemiehiä ja sitte keljuilee sielunveljille :cry:
Sitte siellä on tää nuori neitonen joka yhen kerran anto mulle leiman vaikka autossa oli niin paljon vikaa et ite olisin pistäny ajokieltoon :lol:
Harmi ettei ole enää bemaria kun niistä siellä tykättiin. Sollahan oli ainakin silloin joskus bemumiehiä ja anto mulle armosta leiman vaikkei järvi antanu. Oli pyyhin muutettu yhelle sulalle ja se ei sitten järvelle mitenkään käyny.
Nyt taitaa mennä jo liikaa asian ohi.
Vastaa Viestiin