pääluku väheni
pääluku väheni
Mitenkäs teillä kun enemmän olette näitä rakennelleet.
Turbotettiin 250D ja coolerikin tuli pantua sekä paineohjattu pumppu.
No kaikki katsastus hommat suju murheetta(tarvittiin tehomittaus+korjaamokäsikirja kainaloon todistamaan jarrut) Mutta sitten hullu katastuspiällikkö päätti et pitää ottaa rekkariotteesta yks henkilö pois koska paino on noussu liikaa
Mistäs mahto tietää mitä se nyt painaa ku ei puntariin vieny?
Luulenpa että jos siitä jätti vittuilun pois niin ei jääny ku suu auki...
Auto on siis 124 250D -86
Turbotettiin 250D ja coolerikin tuli pantua sekä paineohjattu pumppu.
No kaikki katsastus hommat suju murheetta(tarvittiin tehomittaus+korjaamokäsikirja kainaloon todistamaan jarrut) Mutta sitten hullu katastuspiällikkö päätti et pitää ottaa rekkariotteesta yks henkilö pois koska paino on noussu liikaa
Mistäs mahto tietää mitä se nyt painaa ku ei puntariin vieny?
Luulenpa että jos siitä jätti vittuilun pois niin ei jääny ku suu auki...
Auto on siis 124 250D -86
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
No huhhuh, enpä kyllä voi käsittää mistä oli kats. inssi tuommosen keksinyt. Ellei sitten kyseessä ollut 7hlön farmari tai viime vuonna muutettu pakuksi?
Kyllähän sedania on saanut viidelle rekisteröitynä raskaammallakin tekniikalla kuin 5-syl diesel vaikka tuohon lisäisikin painolastiksi turpon ja kuulerin. Pikkukoppaiseen 190-malliin tuon kyllä ymmärtää kun vaihdetaan keulalle raskaampi kone kuin mitä malliin koskaan on ollut tarjolla.
Kyllähän sedania on saanut viidelle rekisteröitynä raskaammallakin tekniikalla kuin 5-syl diesel vaikka tuohon lisäisikin painolastiksi turpon ja kuulerin. Pikkukoppaiseen 190-malliin tuon kyllä ymmärtää kun vaihdetaan keulalle raskaampi kone kuin mitä malliin koskaan on ollut tarjolla.
So long, and thanks for all the fish
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vaakaan
Ei kun mittaukseen. Punnitus on helppo juttu. Silloin tietää todellisen tilanteen.
Saattavat konttorilla veloittaa muutaman euron, mutta sitten homma on ainakin virallinen.
Saattavat konttorilla veloittaa muutaman euron, mutta sitten homma on ainakin virallinen.
Terveisin
Tero
Tero
Joo voi olla katto samalla tavalla mut eipä maininnu mitään.Wahva115 kirjoitti:Mulla ainakin punnittiin, ens katto jostakin iskaritesteristä tai jostain, että painot noussu ja sen jälkeen viralliseen punnitukseen...että oisko se vaa sillä testerillä kattonu...
Mikäs siinä muuten on et pelkän ahtimen saa laittaa jarrut muuttamalla mut jos tulee cooleri ni vaadittiin teholappu?Ei se nyt ihan ihmeitä tee
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Inssin/konttorin vakiintunut tapa. Jälkiasennetulle turbollekin pitäisi vaatia teholappu. Toisaalta voivat olettaa että jälkiasennusturbo ilman kuuleria vastaa tehdasturboa, jonka tehot ovat tiedossa 2,5-litraisen koneen tapauksessa. Tämä ei kuitenkaan ole virallinen toimintatapa, vaan pääsääntöisesti turbotettua moottoria muutoskatsastettaessa teholappu vaaditaan.tomaatti kirjoitti:Mikäs siinä muuten on et pelkän ahtimen saa laittaa jarrut muuttamalla mut jos tulee cooleri ni vaadittiin teholappu?Ei se nyt ihan ihmeitä tee
So long, and thanks for all the fish
No kylläpä kaivoit verta nenästä...tomaatti kirjoitti:Voipi olla että katastussetää otti se vähän pannuun kun päästökoe otettiin niin nyppäsin pumpulta paineletkun auki ja tökkäsin sen pultin päähän pystyyn. Silti oli siinä hilkulla et meni läpi. Kyseli kovin meinaanko aina ajaa letku tulpattuna
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei voi kyllä muuta sanoa..... se on ruukattu ottaa jo kotona pois tai sitten se on sähköllä. Tahtoopi syyni tarkentua tommosista kujeista....veskola kirjoitti:No kylläpä kaivoit verta nenästä...tomaatti kirjoitti:Voipi olla että katastussetää otti se vähän pannuun kun päästökoe otettiin niin nyppäsin pumpulta paineletkun auki ja tökkäsin sen pultin päähän pystyyn. Silti oli siinä hilkulla et meni läpi. Kyseli kovin meinaanko aina ajaa letku tulpattuna
Joku mersupurkaamo??
Siinä kun inssi ottaa tötteröä putkesta pois voi painaa nappia, ja puhaltaa voimasauhut naamalle. Varsinkin jos on monta katsastuspaikkaa paikkakunnalla, heh heh, no ei kait. Tärkeitä hemmoja ne K-inssitkin on ja kaikkea hyvää heille valitsemallaan tiellä.Aki P kirjoitti:Ei voi kyllä muuta sanoa..... se on ruukattu ottaa jo kotona pois tai sitten se on sähköllä. Tahtoopi syyni tarkentua tommosista kujeista....
Lisää tietoa: www.skg.fi
Niinhän se PITI otaa mutta just ennen testausta katottiin kaverin kans toisiimme -Muistiks sen letkun??Aki P kirjoitti:Ei voi kyllä muuta sanoa..... se on ruukattu ottaa jo kotona pois tai sitten se on sähköllä. Tahtoopi syyni tarkentua tommosista kujeista....veskola kirjoitti:No kylläpä kaivoit verta nenästä...tomaatti kirjoitti:Voipi olla että katastussetää otti se vähän pannuun kun päästökoe otettiin niin nyppäsin pumpulta paineletkun auki ja tökkäsin sen pultin päähän pystyyn. Silti oli siinä hilkulla et meni läpi. Kyseli kovin meinaanko aina ajaa letku tulpattuna
No kyllä on juuu. Ihan niinkuin siellä olisi omat lait minkämukaan autoja katsastavat.tomaatti kirjoitti:No mistäs arvasit Taitaa olla jo kuuluisa paikka noista oudoista katastustavoistaan.Petehri kirjoitti:Missäs konttorilla autoasi käytit??
Et kai vaan loimaan konttorille eksynyt?
Ketäs sankari sinun autosi kohtalon tuomitsi? Loimaaltahan löytyy suomen virallinen mestarikatsastajakin
Itse en ainakaan käytä siellä yhtäkään autoa vaan vien kaikki järjestäen forssan K1 katsastus asemalle. Siellä palvelu pelaa eikä turhasta valiteta.
Järvi sen syynäs. Äijä on itekki mesemiehiä ja sitte keljuilee sielunveljillePetehri kirjoitti:No kyllä on juuu. Ihan niinkuin siellä olisi omat lait minkämukaan autoja katsastavat.tomaatti kirjoitti:No mistäs arvasit Taitaa olla jo kuuluisa paikka noista oudoista katastustavoistaan.Petehri kirjoitti:Missäs konttorilla autoasi käytit??
Et kai vaan loimaan konttorille eksynyt?
Ketäs sankari sinun autosi kohtalon tuomitsi? Loimaaltahan löytyy suomen virallinen mestarikatsastajakin
Itse en ainakaan käytä siellä yhtäkään autoa vaan vien kaikki järjestäen forssan K1 katsastus asemalle. Siellä palvelu pelaa eikä turhasta valiteta.
Sitte siellä on tää nuori neitonen joka yhen kerran anto mulle leiman vaikka autossa oli niin paljon vikaa et ite olisin pistäny ajokieltoon
Harmi ettei ole enää bemaria kun niistä siellä tykättiin. Sollahan oli ainakin silloin joskus bemumiehiä ja anto mulle armosta leiman vaikkei järvi antanu. Oli pyyhin muutettu yhelle sulalle ja se ei sitten järvelle mitenkään käyny.
Nyt taitaa mennä jo liikaa asian ohi.