MB 200B-88 Pierburg kaasarin ryyppy aina päällä
MB 200B-88 Pierburg kaasarin ryyppy aina päällä
Kaasarin kanssa hieman ongelmia,ryyppy painuu kiinni aina kun polkaisee kaasua ja on hieman lörpän oloinen.Bensaa palaa enemmän kuin kakkosautoni Chevy vani.Auto nykii hiljaa tasakaasulla ajettaessa pienillä kierroksilla mutta kun polkee kaasua ei mitään ongelmia? Autolla ajettu 176 000 km :Onko se kaasari Hitlerin viimeinen kosto? Autoon vaihdoin tulpat, jakajan kannen,pyörijän ja tarkistin alipaineletkut. Anturiko kannessa vai ryyppyläpän päässä oleva sähkömötikkä vikana? ....Chevyllä ajettu 330 000km no problem .mersu on mersu...
Re: MB 200B-88 Bietsburg kaasarin ryyppy aina päällä
Siis eihän mesessä mitään vikaa ole, vain siinä Saa***** kaasarissa
Sama juttu minulla eli vetää n.15l/100km joten ei tolla opiskelijabudjetilla paljoo ajella. Korjaussarja auttoi n.vuosi sitten, parani kaasuun vastaavuus huomattavasti ja kulutuskin pysyi rajoissa. Ja öljyä on lisätty aina kun se on sitä halunnut eli täynnä on.
Tuossa alkutalvesta alkoi ihmetyttää kun menovesi maistui vallan kiihkeästi sylintereille tai sitten menee harakoille Liukkahilla tulee painettua välillä aika roimastikkin kaasua mutta kun ajaa siivosti niin mittari vaan aina heilahtaa valon puolelle. Vuotojakin ollaan tongittu, mitään ei löydy eikä valuta allensa. Säädötkään tuskin niin pahasti pielessä koska ei pölläyttele tai haise bensa pakokaasuissa. Kun korjaussarja laitettiin ja lämmitettiin autoa tallilla niin meinasi taju lähteä kun bensaa tuli putkestakin melkein pihalle. Teki muuten silmille gutaa
Neuvoa minäkin hiukan kaipailisin mistä vikaa lähtisi etsimään. Tosin kaasarin purkamisellahan se selviäisi mut on se vaan melkonen viritys sekin, sulattamoon joutas
Sama juttu minulla eli vetää n.15l/100km joten ei tolla opiskelijabudjetilla paljoo ajella. Korjaussarja auttoi n.vuosi sitten, parani kaasuun vastaavuus huomattavasti ja kulutuskin pysyi rajoissa. Ja öljyä on lisätty aina kun se on sitä halunnut eli täynnä on.
Tuossa alkutalvesta alkoi ihmetyttää kun menovesi maistui vallan kiihkeästi sylintereille tai sitten menee harakoille Liukkahilla tulee painettua välillä aika roimastikkin kaasua mutta kun ajaa siivosti niin mittari vaan aina heilahtaa valon puolelle. Vuotojakin ollaan tongittu, mitään ei löydy eikä valuta allensa. Säädötkään tuskin niin pahasti pielessä koska ei pölläyttele tai haise bensa pakokaasuissa. Kun korjaussarja laitettiin ja lämmitettiin autoa tallilla niin meinasi taju lähteä kun bensaa tuli putkestakin melkein pihalle. Teki muuten silmille gutaa
Neuvoa minäkin hiukan kaipailisin mistä vikaa lähtisi etsimään. Tosin kaasarin purkamisellahan se selviäisi mut on se vaan melkonen viritys sekin, sulattamoon joutas
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Neulan ja suutinputken vaihto, sillä korjaantuu. Korjaus-sarjassa noita osia ei ole. 3 päivää sitten vaihdoin omaan römperiin neulan ja suutinputken, maitti asettui kerralta. Neulat kestää jonkun 50tkm nykybensoilla ja sitten loppuu säätövara, suutinputkea voi käyttää kunnes suuttimen reikä on soikea.
Ainiin, eihän vaan neulaventtiili vuoda, tai bensapinta ole päin persettä?
Ainiin, eihän vaan neulaventtiili vuoda, tai bensapinta ole päin persettä?
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Lyönpä tuon oman strömpän metkut tähän samaan syssyyn kun kerta aloitettiin...
Isäukko tuolla 200 W123:lla on nyt jo jonkin aikaa ajellut, kuulemma silloin tällöin nykii ja saattaa sammua risteyksiin, kuumanakin. Ja kun sammumisen jälkeen starttaa, lähtee näpäyttämällä käyntiin ja toimii kuin ei ikuna mitään olisi ollutkaan... Muuten toimii ja vetää hyvin.
Ja maitti on hyvä, abaut 10l /100km työmatkalla mikä koostuu 95% maantieajosta.
Onko noita suutinputkia muualta saatavilla kuin Vehosta ja mitä lie kustantaa?
Vimosen suuttimen otin Motonetista (tosin ei ole nykyisessä kaasarissa), ja aikalailla oli hintaa silläkin...
Ja timo, katsoitko sen ryypyn bi-jousikotelon alta sitä ryyppyä vai miten?
Itselläni ainakin tuo varsinainen liikkuva osa, mäntä (tai mikä tappi se nyt onkaan), siellä ryypyn sisällä oli jumissa, ruuvimeisselillä sain nostettua sen kuitenkin ylös ja CRCtä väliin ja herkistelyä. Sen männän alapuolella ryyppykotelon ulkopuolella on talttapäinen ruuvi, joka pitää tuon tapin palautusjousta.
Tosin itselläni tuo patentti oli irrallaan kun laittelin sitä, ja senkin huomasin että jos sen ryyppypatentin kiinnitysruuveja kiristi liikaa, jumahti tuo mäntä kiinni...
Tosin näitä trömppiäkin on niin montaa eri mallia että vaikea lähteä sanomaan mistään mitään....
Ja huomenna taas rassailemaan...
Isäukko tuolla 200 W123:lla on nyt jo jonkin aikaa ajellut, kuulemma silloin tällöin nykii ja saattaa sammua risteyksiin, kuumanakin. Ja kun sammumisen jälkeen starttaa, lähtee näpäyttämällä käyntiin ja toimii kuin ei ikuna mitään olisi ollutkaan... Muuten toimii ja vetää hyvin.
Ja maitti on hyvä, abaut 10l /100km työmatkalla mikä koostuu 95% maantieajosta.
Onko noita suutinputkia muualta saatavilla kuin Vehosta ja mitä lie kustantaa?
Vimosen suuttimen otin Motonetista (tosin ei ole nykyisessä kaasarissa), ja aikalailla oli hintaa silläkin...
Ja timo, katsoitko sen ryypyn bi-jousikotelon alta sitä ryyppyä vai miten?
Itselläni ainakin tuo varsinainen liikkuva osa, mäntä (tai mikä tappi se nyt onkaan), siellä ryypyn sisällä oli jumissa, ruuvimeisselillä sain nostettua sen kuitenkin ylös ja CRCtä väliin ja herkistelyä. Sen männän alapuolella ryyppykotelon ulkopuolella on talttapäinen ruuvi, joka pitää tuon tapin palautusjousta.
Tosin itselläni tuo patentti oli irrallaan kun laittelin sitä, ja senkin huomasin että jos sen ryyppypatentin kiinnitysruuveja kiristi liikaa, jumahti tuo mäntä kiinni...
Tosin näitä trömppiäkin on niin montaa eri mallia että vaikea lähteä sanomaan mistään mitään....
Ja huomenna taas rassailemaan...
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Joo kyseltyäni viisaammilta tuon ryypynläpän pitääkin mennä kiinni kaasuttaessa se toimii kiihdytyspumppuna ja pitääkin olla vähän lörppä.Bensan pinta pitää jotenkin tarkastaa ja se suutin voi olla tosiaankin syynä että se saa liikaa gasoo.Tarviiko ottaa irti koko kaasari vai voiko sen suuttimen vaihtaa kannen irroittamalla kaasarista?
Timo67 kirjoitti:Joo kyseltyäni viisaammilta tuon ryypynläpän pitääkin mennä kiinni kaasuttaessa se toimii kiihdytyspumppuna ja pitääkin olla vähän lörppä.Bensan pinta pitää jotenkin tarkastaa ja se suutin voi olla tosiaankin syynä että se saa liikaa gasoo.Tarviiko ottaa irti koko kaasari vai voiko sen suuttimen vaihtaa kannen irroittamalla kaasarista?
Täytyy räjäyttää koko aparaatti eli kansi ja luisti pois, neula vaihtoon ja suutinputki kohokammioon tuurnalla lyömällä pois, uusi suutinputki määrä korkeuteen hylsyllä tai muulla vastaavalla asennustyökalulla paikalleen asentaen. Aikaa menee noin 45min jos vaihtaa vielä neulaventtiilin ja tarkistaa ettei kohossa ole bensaa ja että kelluu, säätää bensapinnan ja lyö läjään. Tuon jälkeen pakko tehdä seos-säätö mutta sekään pitäisi kunnossa olevalle kaasuttimelle olla ongelma...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Purinpa joutessani viikonloppuna bierburgin ,aika pyydys jos niin sanoisin! En mä mitään kongreettista vikaa sieltä löytänyt . Suuttimet putsailin mutta en mä mitään neulaa löytänyt koko kaasarista? Neulaventtiilin tappikin oli niin lujassa että olis varmaan koko koho hajonnnut jos olisin ruennut ruhjomaan sitä irti . Meseen peräpää on aika mustan oloinen ,kai se haluiais olla diiseli vaikka onkin bensa . Gasoo palaa .....On muuten aika pettymys koko perk.....mersu ! Kattoluukku vuotaa sateella ,kuskin oven lukkopesä jumissa , kaasari tai joku muu sekaisin ...mitähän vielä!!! kuten sanoin Chevyllä 330 000 no broblem.......en malta odottaa kun meseessä on samat kilometrit jos nyt sais ees 180 000 rikki....
No jos se on vähänkään samanlainen kuin bemarissa niin bensan kulutus johtunee alipainevuodoista jossain kaasarin apulaitteessa; lisäilmavent, alipainesäädin, jne. Ryyppyläpän työntää se tappi takaisin ylös, joten siittä on tod. näk. jousi väsyny ja se muovinen vipumekanismi kulunut joten saa liikaa ryyppyä. Mut tää vain jos kaasari on 2be.....