KIIRE!!! kytkin
KIIRE!!! kytkin
kertokaa mikä kytkin kannattaa laittaa ja mikä pitää?? auto on 300 td ic manuaali. käykö M5 kytkin+asetelma suoraan??
Kerroppa tuollanen auto,onko foorumilaisenBenzo kirjoitti:190D Mersussa jossa tehoja +400 hv, kestää ja pitää kuulemma hyvin kytkin joka on vakiona 2.3 16v koneessa, että näin.
Luuucaksen autossa kytkin ensimmäisenä vaihtoon vaikka onkin orkkis 2.3 16v. Eikä pitänyt se "kunnon" kytkinkään ennenkuin syöttöjä vähensi. Sittenhän sitä vain vaatimattomat 446hv
EDIT: Vakiokytkimellä ei autoa edes startattu tuolla motilla,ei pidä millään kuten voi jokainen ymmärtää. Vakiona autossa vääntöä 235nm,ei edes mersun ingenjöörit suunnittele voimansiirtoa kestämään kolminkertaisia tehoja,kytkinhän se ensimmäinen sulake voimansiirrossa.
Luuucas,Stone,vil_ma,ajarol,jorma ym. kertokoon lisää kun tietävät kaiken mitä niistä näillä tehoilla tarvii. Näiltä hemmoilta löytyy varmasti ylimääräinen kytkinkin joka pitää.
Viimeksi muokannut jpk, To 17.03.2005 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei tiettävästi vielä kenenkään forumlaisen, auto on myynnissä nettiautossa, ja eräästä syystä olin yhteydessä myyjään ja myyjä kertoi että autossa oleva vakio kytkin kestää hienosti tulevan tehomäärän, en mainosta myyjää, mutta joku voi jo arvata mistä tai kestä on kyse.
Tiedä sitten pitemmän päälle, eiköhän kaikki saa hajoamaan.
Tiedä sitten pitemmän päälle, eiköhän kaikki saa hajoamaan.
Viimeksi muokannut mc, To 17.03.2005 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ja sinä uskoitBenzo kirjoitti:Ei tiettävästi vielä kenenkään forumlaisen, auto on myynnissä nettiautossa, ja eräästä syystä olin yhteydessä myyjään ja myyjä kertoi että autossa oleva vakio kytkin kestää hienosti tulevan tehomäärän, en mainosta myyjää, mutta joku voi jo arvata mistä tai kestä on kyse.
taitaa olla taas teholaput tehtyjä jos 2.3 16v vakio kytkin pitää eiköhän noista kolmilitraisista löydy sen verran vääntöä että tuskin pitää mut voi se jollain 250hp pitää mut tuskin jos tehot ovat jossain 350-400hp tuntumassa ja vääntöä 600-700nm tuntumaan tuskin pitää...
Eli voi se jossain vajaa syliterisessä neloskoneessa ja vitoskoneessa pitää...kun on vähemmän vääntöä mut epäilen...
Eli voi se jossain vajaa syliterisessä neloskoneessa ja vitoskoneessa pitää...kun on vähemmän vääntöä mut epäilen...
Itse tein ja säästin
Älkääs ny jauhako p...kaa. Mulla on 2.5D jatkona 2.3-16 kytkin ja meinaa luistella jo noilla tehoilla. Garret T03, ja 7mm tapit ja vapari kone. Ei penkitetty, mutta liikkuu varsin rauhallisesti verrattuna esim luucaksen tai wil_man autoon, joiden kyydillä olen käynyt ja joissa oikeasti alkaa tuota voiman paskaa talvi/käyttöautoon olla varsin riittävästi. Suttaa vielä kakkosellakin jäätiköllä
Vääntö jää arvatenkin alle 400nm jos ei jopa alle 300nm ja tehotkin varmasti alle 200hp pyörältä.
Vääntö jää arvatenkin alle 400nm jos ei jopa alle 300nm ja tehotkin varmasti alle 200hp pyörältä.
Joku mersupurkaamo??