No nyt meni tennarit!
No nyt meni tennarit!
Laittelin amusella krokotiilinnahkaisia jalkaan, ja ihmettelin, että mitä h...in töhnää on oikean kengän päällä...
Näytti ihan öljyltä, ja kun menin katsomaan autoon, niin kaasupolkimen ympäristö oli aivan öljyssä!
Eli ilmeisesti öljynpainemittari tai sen putki on päättänyt alkaa rasvaamaan kenkiäni, kai tutkinut ne liian kuiviksi.
Miten olette korjanneet vastaavan ongelman, veljeni suossa?
Onko vika yleensä mittarin liitoksessa vai kuinka herkkä tuo putki on nirhaumaan poikki
Alkaa huumori kohta loppumaan, viimeksi auto on purkanut aineita syliin kultaisen 80-luvun alussa polsoi-viatissa....
Näytti ihan öljyltä, ja kun menin katsomaan autoon, niin kaasupolkimen ympäristö oli aivan öljyssä!
Eli ilmeisesti öljynpainemittari tai sen putki on päättänyt alkaa rasvaamaan kenkiäni, kai tutkinut ne liian kuiviksi.
Miten olette korjanneet vastaavan ongelman, veljeni suossa?
Onko vika yleensä mittarin liitoksessa vai kuinka herkkä tuo putki on nirhaumaan poikki
Alkaa huumori kohta loppumaan, viimeksi auto on purkanut aineita syliin kultaisen 80-luvun alussa polsoi-viatissa....
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
Purkaamolta mittari
vaihdoin joskus koko mittarin, hyvin onnistui.
-------
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
Öljy tippuu juuri kaasupolkimen kohdalta, eli virtalukon kohdalta, mikä vuotaa, jos tulee alipaineletkua pitkin, sammutinlaiteko?Sivonen kirjoitti:Mittari irti ja katso mistä vuotaa.
Öp-mittari on sellainen käyrä messinkiputki, siinä voipi olla reikä -> tinaamalla kuntoon.
Voi sitä öljyä tulla virtalukonkin kautta (alipaineletkuja pitkin).
Minusta se kyllä vahvasti näyttää öljyltä, ja kierroksilla ajaessa sitä tippui jatkuvasti kenkäni ympärille käärimääni paperiin.
Jos se on öljynpainemittari tai letku, niin haittaako jos tukkii sen letkun heti öljynsuodattimen jälkeen?
Tarvitsiko joku hyvää koria johonkin projektiin...
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
Ei kai se sammutttimesta voi tulla. Eihän siellä ole alipainetta kun auto käy. Ja eihän se pumppu ole täynnä öljyä. Sammutinhan on pumpun päällä.
Eipä olis eka kerta kun 123sesta menee öljynpaine letku poikki mittarilta. kannattaa korjata äkkiä jos letku lähtee kokonaan irti niin on kabiinissa äkkiä paljon öljyä
Eipä olis eka kerta kun 123sesta menee öljynpaine letku poikki mittarilta. kannattaa korjata äkkiä jos letku lähtee kokonaan irti niin on kabiinissa äkkiä paljon öljyä
Piti oikein tarkistaa.
http://benzworld.org/forums/forums/thre ... s=5&fid=10Joku jenkkipoika kirjoitti:The only sources of oil under the dash are the oil gauge/line or the ignition switch. Since the vacuum for the shut-off solenoid on the injection pump goes through the switch, the only reason there would be oil at the switch is due to a leaking solenoid or leaking vacuum pump sucking oil from the engine. Since the engine would probably not shut off if the solenoid was leaking, I suspect it is the vacuum pump. Your car should have the pump with the diaphragm, which can be purchased as a kit for repair. I would get this fixed asap, as I have heard the oil can go throughout the vacuum system and damage components over time.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
No voi ....Sivonen kirjoitti:Kai se öljy valuu sitä verhoilumuovia pitkin polkimien luokse...
Olikohan se sammutinkalvossa reikä, jos öljyä tulee virtalukon kautta.. Vai oliko ap-pumppu rikki? Enpä muista.
Häätyy illalla tutkiskella, jos se on öljenpainemittarin letku, niin vedän sen solmuun puhdistimen juuresta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos alipainepumppu niin *%¤¤&### sanat ei riitä kertomaan!
Taitaa toisen kulkineen seisonta-aika katketa tänään...
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
Millä tavalla katkennut letku korjataan, onko muovinen? Ei satu olemaan noita putkimiehen vermeitä...Mika.T kirjoitti:Ei kai se sammutttimesta voi tulla. Eihän siellä ole alipainetta kun auto käy. Ja eihän se pumppu ole täynnä öljyä. Sammutinhan on pumpun päällä.
Eipä olis eka kerta kun 123sesta menee öljynpaine letku poikki mittarilta. kannattaa korjata äkkiä jos letku lähtee kokonaan irti niin on kabiinissa äkkiä paljon öljyä
Sitä öljyä oli aamulla jo varmasti pari desiä, mittari kyllä näytti täyttä 3:a...
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
Tavallista juotostinaa.roiala kirjoitti:Mitä käytit "tinana"?
Eli tarkemmin:
Mittarin sisällä on messinkinen ontto spiraali, jossa on öljyä sisällä. Kun sinne tulee painetta, niin spiraali suoristuu, ja liikuttaa neulaa rattaan välityksellä. Tuo spiraaliputki vuoti päästään (joka on siis tukittu). Puhdistin putken teräsharjalla ja juotin vuotokohdan umpeen.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Jos tuo alipainepumpun kalvo vuotaa (mikä ei niin harvinaista, siis dieselissä), sen näkee mm. siitä että ne kirkkaat muoviputket (mitkä menee mm. jarrutehostimelle ja ilmansuodattimelle) ovat öljystä mustat. Lisäksi sitä öljyä kerääntyy ilmansuodattimen koteloon.
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
Purin mittariston, ja kyllä kyllä öljy on tullut öljynpainemittarista.
Mutta en löydä siitä reikää, eikä ainakaan puhaltamalla eikä imemällä saa vuotoa aikaan, eli reiän täytyy olla tosi pieni.
Olispa mistä laittaa ehjä mittari paikoilleen, oli pikkasen hankala saada mittarin vaijeri irti, kun kourat on liian suuret....
Voisikohan tuo mittari mullakin vuotaa siitä päästä mistä se on lintattu, toisella puolen on rako siinä saumassa.
Häätyy kokeilla tinata se umpeen, voe elämän kevät näitä .......
P...le kun olis sopiva tukko mistä ruuvata letkun päähän, niin saisi minun puolestani olla seuraavaan suveen!!!!
Mutta en löydä siitä reikää, eikä ainakaan puhaltamalla eikä imemällä saa vuotoa aikaan, eli reiän täytyy olla tosi pieni.
Olispa mistä laittaa ehjä mittari paikoilleen, oli pikkasen hankala saada mittarin vaijeri irti, kun kourat on liian suuret....
Voisikohan tuo mittari mullakin vuotaa siitä päästä mistä se on lintattu, toisella puolen on rako siinä saumassa.
Häätyy kokeilla tinata se umpeen, voe elämän kevät näitä .......
P...le kun olis sopiva tukko mistä ruuvata letkun päähän, niin saisi minun puolestani olla seuraavaan suveen!!!!
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
Autostereoiden antennipistokkeen suojakumi menee letkun päähän just sopivasti, ja nippusiteellä se pysyy siinä kiinni. Tuli päivän verran ajeltua ilman mittaristoa joskus, niin piti tuokin kokeilla.
Onnistunee vähintään yhtä hyvin letkunpätkällä, pultilla ja parilla klemmarilla.
Ja se reikä oli minunkin mittaristossa todella pieni, vuoto löytyi vasta kun pesin mittarin koneiston ja laitoin öp-mittarin kiinni letkuun. Auto käyntiin, ja vuoto löytyi.
Onnistunee vähintään yhtä hyvin letkunpätkällä, pultilla ja parilla klemmarilla.
Ja se reikä oli minunkin mittaristossa todella pieni, vuoto löytyi vasta kun pesin mittarin koneiston ja laitoin öp-mittarin kiinni letkuun. Auto käyntiin, ja vuoto löytyi.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
onko se nailon putkella vai kupari putkella ja lähteekö siitä mittarin takaa sellainen putken lähtö mikä on jollain 1/8 tuumaisella jengalla kiinni minulla kävi vanhassa 190E sillee et öljyt kusasi kengälle joten hain liittimet ja uuden putken ja vedin suodatin jalasta uuden nailonputken mittarin taka ja laitoin vähän varaa että helpottaa mittarin asennusta ja irroitusta ja muistaakseni homma pelasi jonkun aikaa 4mm paineen kestävällä hydrauliikka putkellakin...
Itse tein ja säästin
Mittaristo pura ja kokoa....
Aikaa meni kolvauksineen ja muine oheistanssahteluineen koko ilta.
No, koska reikää en löytänyt, töskäsin tinaa kolvilla joka paikkaan, enkä sen kummemmin kokeillut, vaan ruuvasin paikoilleen.
Minusta näytti, että mittari on tihkunut jo jonkin aikaa, mutta mittarin takana olevat paksut pehmustekankaat vai mitänelieovat, olivat imeneet itseensä varmaan jonkun litran öljyä.
Häätyy tässä kattella ehjää mittaria jostakin, vai onko tuohon saatavana sopivaa sähköistä toteutusta
Letku oli muovia ja hyvän ja ehjän näköinen, mittaritaulun tausta oli vähän käynyt kuumana kun öljyä oli mennyt joka paikkaan.
Sais nähdä, kuinka tuo polttoainemittari ja lämpömittari pitää kutinsa, koetin merkata kohdat kun irrotin neulat...
Öljyä kyllä on tosiaa toppauksissa niin paljon, että ihme kun ei ole syttynyt tuleen!
Vae victis, sano saamelainen....
Aikaa meni kolvauksineen ja muine oheistanssahteluineen koko ilta.
No, koska reikää en löytänyt, töskäsin tinaa kolvilla joka paikkaan, enkä sen kummemmin kokeillut, vaan ruuvasin paikoilleen.
Minusta näytti, että mittari on tihkunut jo jonkin aikaa, mutta mittarin takana olevat paksut pehmustekankaat vai mitänelieovat, olivat imeneet itseensä varmaan jonkun litran öljyä.
Häätyy tässä kattella ehjää mittaria jostakin, vai onko tuohon saatavana sopivaa sähköistä toteutusta
Letku oli muovia ja hyvän ja ehjän näköinen, mittaritaulun tausta oli vähän käynyt kuumana kun öljyä oli mennyt joka paikkaan.
Sais nähdä, kuinka tuo polttoainemittari ja lämpömittari pitää kutinsa, koetin merkata kohdat kun irrotin neulat...
Öljyä kyllä on tosiaa toppauksissa niin paljon, että ihme kun ei ole syttynyt tuleen!
Vae victis, sano saamelainen....
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
No nyt on uusi vanha ehja mittaristo paikoillaan, kiitos Wahva115!
Ainakaan testatessa ei mustaa kultaa vuotanut, toivottavasti ei jatkossakaan!
Samalla tuli heitettyä paikoilleen ehja monitoimiviiksi, kiitokset Kuitsille!
Molemmat osat olivat vähän erilaisia kuin paikoillaan olevat, mutta thank God ne sopivat paikoilleen heittämällä ja pelittävät!
Tässä on mesen hyvä puoli, ei ihan joka vuoden välein ole muutettu konsepteja, kuten nousevan auringon suunnalla on tapana!
Seuraava projekti on alkaa takakonttia tai vissiinkin takaikkunan tiivistettä paikkailemaan, kun meinaa koirat kastua peräkontissa sateella...
Ainakaan testatessa ei mustaa kultaa vuotanut, toivottavasti ei jatkossakaan!
Samalla tuli heitettyä paikoilleen ehja monitoimiviiksi, kiitokset Kuitsille!
Molemmat osat olivat vähän erilaisia kuin paikoillaan olevat, mutta thank God ne sopivat paikoilleen heittämällä ja pelittävät!
Tässä on mesen hyvä puoli, ei ihan joka vuoden välein ole muutettu konsepteja, kuten nousevan auringon suunnalla on tapana!
Seuraava projekti on alkaa takakonttia tai vissiinkin takaikkunan tiivistettä paikkailemaan, kun meinaa koirat kastua peräkontissa sateella...
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Ehkä tämä linkki autaa:Seuraava projekti on alkaa takakonttia tai vissiinkin takaikkunan tiivistettä paikkailemaan, kun meinaa koirat kastua peräkontissa sateella...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=17543
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974