Kattoluukun sulkeutuminen
Kattoluukun sulkeutuminen
Katsastelin tuossa netin ihmeellistä maailmaa ja huomasin jorma-k:n kotisivuilla (komeet sivut, pai tö vei) http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td/mb-kori.html
että mersussa olisi toiminto, mikäli oikein ymmärsin, että luukku menee kiinni kun vääntää avaimella ovesta...?
Onkohan tämä toiminto vain jossain tietyssä mallissa vai saisikohan sen toimimaan myös W201:ssä? Ei nimittäin pelaa tuollainen hienous ainakaan nyt ja kun huonomuistisuus vaivaa niin välillä katto jää kesällä auki esim. kauppareissun ajaksi... Kun kerran on autosta noustu niin enpä nyt enää kyllä istu luukkua sulkemaan... (näin ainakin viime kesänä..) Olispa mukava kun se luukku menis kiinni itsestään.
Vai pitääkö avainta pitää minuuttitolkulla kiinni asennossa....
että mersussa olisi toiminto, mikäli oikein ymmärsin, että luukku menee kiinni kun vääntää avaimella ovesta...?
Onkohan tämä toiminto vain jossain tietyssä mallissa vai saisikohan sen toimimaan myös W201:ssä? Ei nimittäin pelaa tuollainen hienous ainakaan nyt ja kun huonomuistisuus vaivaa niin välillä katto jää kesällä auki esim. kauppareissun ajaksi... Kun kerran on autosta noustu niin enpä nyt enää kyllä istu luukkua sulkemaan... (näin ainakin viime kesänä..) Olispa mukava kun se luukku menis kiinni itsestään.
Vai pitääkö avainta pitää minuuttitolkulla kiinni asennossa....
Ei puristeta mailasta...
Pitäis toimia, siis jos ovi on auki...niinkun ikkunatkin toimii vaikkei virrat päällä oliskaan mutta ovi pitää avata että toimii.Pasi H. kirjoitti:Ei mulla ainakaan toimi kattoluukku ellei ole virrat päällä. Onko tämä vika vai ominaisuus? Olen kyllä ajatellut kytkeä sen jatkuvalla virralla, ettei tosiaan huonomuistisuuden takia aina tarvi avaimia kun luukkua sulkee..
MB W210 200cdi -01
Termos,
t.
Risto
Ei pitäisi. Ainakin autoissa ilman mukavuushöpsöttimiä pitäisi kattoluukulle tulla virta virtalukon 15R kontaktilta ja sen pitäisi toimia siis samassa asennossa kuin raadiokin. Ainakin allekirjoittaneen autossa toimiipi noin. Sähköklasit kyllä toimivat oven auki ollessa.Boss kirjoitti:Pitäis toimia, siis jos ovi on auki...niinkun ikkunatkin toimii vaikkei virrat päällä oliskaan mutta ovi pitää avata että toimii.
t.
Risto
E500 – 211.070
Mikäli nyt ymmärsin oikein niin:Jussi300 kirjoitti:Hieman asiaa sivuavasti: onko kattoluukussa jokin seis-kohta sillä välillä kun toiseen suuntaan nostaa vähän takaosaa ylös ja toiseen vetää luukun kokonaan sisään? Eli onko vikaa kun menee katkotta ääriasennosta toiseen? Kun nyt tuntuu että pitää arpoa, että onko kiinni just oikein.
eikö se nappi liiku sulla kolmeen suuntaan...? Ylös (takareunalta), taaksepäin ja eteenpäin. Ainakin itsellä menee näin. Eli takareunaa ylös -> takaosa nousee auki, nappia taaksepäin ->luukku menee katon sisään ja nappia eteenpäin -> luukku kiinni.
Ja luukku menee kiinni olipa auki-asento kumpi tahansa....
edit: Joskin itsellä luukku pitää käyttää takareunan avaamisen jälkeen pari senttiä takanapäin... Ei jostain syystä vedä ihan kiinni asti sitä muuten, enää nykyisin.
Mitähän tuolle vois tehdä? Fiksata joo, mutta miten?
Ei puristeta mailasta...
Kattoluukun nappihan liikkuu neljään suuntaan.
Ylös painaessa nousee takareuna, taakse vetäessä luukku aukeaa kokonaan (jos takareuna on ylhäällä, luukku käy ensin kiinni ja sitten vetäytyy taaksepäin, ilman seis -kohtaa). Eteenpäin työntäessä ja alas päin vetäessä luukku menee kiinni, oli se sitten kokonaan auki tai takareuna ylhäällä. Kiinni laitettaessa luukku osaa pysähtyä oikeaan kohtaan kun se on kiinni.
Ylös painaessa nousee takareuna, taakse vetäessä luukku aukeaa kokonaan (jos takareuna on ylhäällä, luukku käy ensin kiinni ja sitten vetäytyy taaksepäin, ilman seis -kohtaa). Eteenpäin työntäessä ja alas päin vetäessä luukku menee kiinni, oli se sitten kokonaan auki tai takareuna ylhäällä. Kiinni laitettaessa luukku osaa pysähtyä oikeaan kohtaan kun se on kiinni.
Hups. Niinpäs olikin.Wikke kirjoitti:Kattoluukun nappihan liikkuu neljään suuntaan.
Ylös painaessa nousee takareuna, taakse vetäessä luukku aukeaa kokonaan (jos takareuna on ylhäällä, luukku käy ensin kiinni ja sitten vetäytyy taaksepäin, ilman seis -kohtaa). Eteenpäin työntäessä ja alas päin vetäessä luukku menee kiinni, oli se sitten kokonaan auki tai takareuna ylhäällä. Kiinni laitettaessa luukku osaa pysähtyä oikeaan kohtaan kun se on kiinni.
Ei puristeta mailasta...
Mitäs huoltovinkkejä teillä ois tolle kattoluukulle. Tässä huomasin että mulla on kontin perällä vettä ja poistin vasemman puolen muovin kokonaan. Sieltähän löyty ilmeisesti kattoluukun sähkömoottori ja sitte joku valumaputki. Se kumitutti josta veden pitäs mennä ulos oli ihan mökissä ja tukossa, ilmeisesti jotai kotelosuojamassaa täynnä..
Niin kun tuo kattoluukku narisee ja kulkee tosi huonosti eteen ja taaksepäin siirrettäessä. Pitääkö sisäverhoilut purkaa vai miten pääsen kattoluukkua huoltamaan? Oisko jollakin räjäytyskuvia katosta? Korjausopas ei tunne koko sähköistä kattoluukkua.
Niin kun tuo kattoluukku narisee ja kulkee tosi huonosti eteen ja taaksepäin siirrettäessä. Pitääkö sisäverhoilut purkaa vai miten pääsen kattoluukkua huoltamaan? Oisko jollakin räjäytyskuvia katosta? Korjausopas ei tunne koko sähköistä kattoluukkua.
-----------------------------
W201 250D -89
W201 250D -89
Mistä mä löydän ne vaijerit? Sain jo melkeen sen kattoluukun sisäverhoilun pois, mutta ilmeisesti pitää poistaa se tuuliohjain ennen ku saa nouseen sen verhoilun ylös ja pois..
Takakontista ei ainakaan äkkiä katsottuna näkyny vaijereiden päitä tai mitään niihin viittaavaa.. moottori siellä kyllä oli.. Hmm..
Takakontista ei ainakaan äkkiä katsottuna näkyny vaijereiden päitä tai mitään niihin viittaavaa.. moottori siellä kyllä oli.. Hmm..
Rässi66 kirjoitti:Kaveri ajamaan luukkua ees-taas ja ite ruuttaat aseöljyä vaijeriin.
Sitte niihin liukuihiki putsausta ja jotain ohutta öljyä; CRC 5-56, WD-40, you know.
-----------------------------
W201 250D -89
W201 250D -89