w210 etuakseli ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pkoistin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 30.10.2003 18:29
Paikkakunta: Mäntsälä

w210 etuakseli ongelma

Viesti Kirjoittaja pkoistin »

Olin tuossa viikko sitten Hyvinkään Sveitsinportissa huollattamassa autoani ja samalla kyselin äärimmäisen kiusallista vaivaa auton vaelteluun. Lyhyesti kuvattuna autoa on todella pidettävä tiellä, muuten ohjaus vie mennessään. Oireena on ilmeisesti oikean etupyörän epänormaali toiminta. Hyvinkäällä eivät löytäneet vikaa vaikka kaksikin huoltomiestä autoani kävi ajamassa. Jotenkin tuntuu, että oikea etupyörä olisi jotenkin herkempi ja väljempi verrattuna vasempaan. Vaivan huomaa erityisesti tienpinnan vaihteluista ja esim kun uria on korjattu. Tällaisista asvalttilaatoista auto oikein "nuljahtaa".
Lisäksi kun parkkeeraa ja ohjaus on tapissa ja renkaan alle sattuu joku kivi niin oikea etupyörä nuljahtaa kuin polvi olisi pois paikoiltaan.

Epäilin aluksi että laakerit ovat väljät. Nope.. Laakerit on tarkastettu. Alapallot vaihdettu pari viikkoa sitten.

Auto on menossa Pitskun Vehoon viikon päästä josko heillä olisi ideoita mutta ajatettelin ensin kysäistä täältä.


Asia vaivaa paljon ja oikea etupyöräkin on kulunut jo ihan pilalle. Ja luulen, että tuosta vaivasta se juuri johtuu. Kun ei tuo vasen mitenkään erikoisesti ole kulunut...



Josko löytyisi apua. Kiitollisimmin kiittäen!


Pasi
E 270 CDI Avantgarde -muuttoauto
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17278
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Etupyörän ?
Ylätukivarsi, alatukivarren sisäpään helat.

Takapäässä alatukivarren ulommat helat kuluvat nopeasti ja aiheuttavat nuljahtelua urissa.

Ajamalla vika ei löydy vaan nosturilla tutkien.

Miten se etupyörä on kulunut ?
wiimax.fi
Avatar
pkoistin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 30.10.2003 18:29
Paikkakunta: Mäntsälä

w210 etuakseli ongelma

Viesti Kirjoittaja pkoistin »

Jees.

Etupyörä on ollut takana yhden kesän ja vaihdoin siis gummit takaa eteen ja nyt näyttää siltä että kumi on keskeltä aivan sakoilla.

Olin siinä Sveitsinportin huoltopäällikön kanssa koeajolla ja kerroin paineet, joita olen käyttänyt ja ihmettelin että miksiköhän tuo kumikin on noin kulunut. Paine 2.7. Ei pitäisi siitä ilmeisesti olla.

Auto on ollut kerran jo nelipyöräsuuntauksessa samassa paikassa noin pari kuukautta sitten ja pojat sieltä sanoivat, että ei mitään välyksiä. En tiedä sitten miten tarkistavat onko välyksiä esim heloissa mutta niin vain väittävät ettei mitään ole.

En tiedä miten tuota takaa ovat tutkineet mutta kun se muljahtaa niin selvän tuntuisesti sieltä edestä. Ja Saksassa muuttoreissulla huollattaessani eräs inssi kertoi, että jotain vikaa tuolla oikeassa etupäässä on. En vain tajunnut silloin kysäistä tarkemmin että mitäköhän siellä... Aikaa siitä on kulunut noin vuosi.
E 270 CDI Avantgarde -muuttoauto
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Itsellänikin tuntuu välillä että paino on etuakselilla, kumit kyllä kuluu ihan tasaisesti :roll: 8) . Joku sitä akselia tuntuu silti vetelevän... :shock:

Ei varmaan ole isompaa vikaa hommassa kun kerran on antanu ajella ihan surutta.. :roll:

Edit: Niin, kyntökulman voisi kyllä tarkistaa, vai oliko se nyt auraus... :D
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Onko paljon ajettu iskareilla?

Kyllä Väyrysen ominaisuus on se veteleminen ja erityisesti oikean pyörän kun ajaa jonkun paikkauksen yli moottoritiellä, niin tarkkana saa olla, ettei lähde käsistä. ´Väyrynen muutenkin reagoi tienpinnan pomppuihin - jos pomppu on vain toisella puolella, niin niskathan siinä on katketa´, kun auto heilahtaa. :)

Laadulla on tekijänsä!
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
pkoistin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 30.10.2003 18:29
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pkoistin »

En oikein jaksa uskoa, että tuo vetely on väykylle ominaista. Ainakaan tuossa määrin.

Autolla on ajettu 150tkm ja iskareille luulisin saman verran ja kuten tuossa jo aiemmin mainitsin niin Stuttgartissa huollossa ollessani inssi sanoi ohimennen, että oikeassa etupyörässä on jotain häikkää, autolla silloin oli ajettu n. 110tkm. Luulen, että sieltä tuo ongelma nyt johtuu. Nooh, täytyy viedä auto Pitskuun ja kysellä sieltä tarkemmin.
E 270 CDI Avantgarde -muuttoauto
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Käytin omaa väyrystäni Pitskussa kun oli helvetin hutjakka ajella. Bongasivat siellä "viaksi" sen, että Olarissa oli etupäässä pusla asennettu väärin päin.

Seuraavana aamuna kun ajoin töihin, niin laukesi kerrasta laakeri 100 km/h vauhdissa. Olisi siinä ollut lakimiehellä hyvät saumat, jos olis käsistä karannut.

Se Pitskun ammattitaidosta.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
pkoistin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 30.10.2003 18:29
Paikkakunta: Mäntsälä

Ongelman aiheuttaja löytyi

Viesti Kirjoittaja pkoistin »

Auto oli siis Pitskussa tuossa männä viikolla ja ongelmana taisi olla vasemman puolen etujousen vajaatoiminta eli poikkihan se oli napsahtanut. Vaihtoivat etujouset ja nyt menee jokseenkin suoraan.

Kivasti 500euroa pelkkiin jousien vaihtoon. Halpaa..
E 270 CDI Avantgarde -muuttoauto
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ongelman aiheuttaja löytyi

Viesti Kirjoittaja E300TD »

pkoistin kirjoitti:Kivasti 500euroa pelkkiin jousien vaihtoon. Halpaa..
Voe herranjumala kun on kova tuntivelotus :!: :!: Mä olisin voinut vaihtaa molemmat etujouset jotain sadalla viidelläkympillä, jos ei ole omia jousia. Ottaen huomioon, että yksi jousi maksaa noin 60eskoa..... ja 20min. työt päälle.
Vastaa Viestiin