miten kiristin löysätään

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tomppa785
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 17.06.2005 23:02

miten kiristin löysätään

Viesti Kirjoittaja tomppa785 »

jakoketjun vaihto ois kyseessä, mutta miten tuo ketjun kiristin löysätään kokonaan?? olen ottanut sen tulpan ja jousen josieltä pois, mutta ei löysty vielä kovin paljoa.. siellä on vielä joku n. 12-kulmainen (mutteri???), täytyykö sitäkin avata?? Auto on vm-87 ,300E
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Mulla oli samanlaisia ongelmia kun vaihdoin omaan 230E koneeseen ketjua. Siinä se kiristäjä piti helpata siten että ottaa sen kiristystangon kokonaan läpi sieltä systeemistä ja työntää sen takaisin sitä takakautta mistä olet ottanut sen tulpan ja jousen veke. Se tappi ei näes liiku siellä ku yhteen suuntaan vaikka näin juhannuksen jälkeenkin haluaisikin sen liikkuvan kahteen suuntaan :)
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

En varmaa tiedä kun pelannut vain dieseleiden kanssa. Just tossa tänään kun vaihtelein tohon omaan W124 200D tuon kannentiivisteen ja löysäsin kiristimen, niin kiersin koko kiristimen pois. En siis purkanut ollenkaan vaan siitä juuresta käänsin irti koko paketin. Voi olla samanlainen myös tuo bensakoneen kiristin.

Dealeri varmaan osaa vastata tarkemmin.
tomppa785
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 17.06.2005 23:02

Viesti Kirjoittaja tomppa785 »

eli jos se liikkuu vaan yhteen suuntaan ni sekö täytyy työntää sinne ketjuunpäin??? sopiiko se tulemaan kokonaan ulos ja miten sen sit saa takas?? ja pitääkö siitä ensin ottaa irti se kumiosa mikä on ketjua vasten??
Vastaa Viestiin