CE:n vikoja??
CE:n vikoja??
Oon ihastunu tohon CE malliin( yhdeksänkymmentäluvun taitteen/alun) Jos saisin ton 2001 V70 TDI:ni kaupaksi voisin mersua etsiä! Millä koneella kannattais ostaa? onko 230:stä mihinkään? entä 300 12V / 24V? 24 venasessa ainakin mukavat tehot Mitkä olis noiden koneiden heikkoja kohtia? Entä CE-mallin?
Itsellä on toi pikkukoneinen 2.3. Kulutus luokkaa 10 litraa sadalla, ainakin viisvaihteisen manuaalin kanssa pärjää ihan hyvin. Ei valittamista. Mutta jos jälleenmyyntiä ajattelee, niin kyllä nuo kutoskoneiset varmaan kaupaksi menee paremmin. Ite tyydyin tähän pikkukoneiseen eikä kauheasti ainakaan harmita. (Vakuutukset ja käyttökustannukset)
Mutta millä koneella kannattais ostaa? Riippuu vähän että mitä haet autoltasi, jos vähän ripeämpi meno kiinnostaa niin kyllä nuo kutoskoneiset on sitten must.
Nehän sitten kuluttaakin jo yli 15 litraa kaupunkiajossa. Nokka-akselit noissa taitaa joissakin olla vähän pehmeämpää materiaalia ja siksi kuluneet, kuulee kyllä koneen käyntiäänestä.
CE- mallin heikkoja kohtia? Taitaa suurpiirteissään olla samoja vikoja kuin normi 124. Mulla ainakin perä ulvoo(ja vuotaa öljyä), virtalukko on joskus vaihdettu. Moottorin nykimisen takia vaihdettu tulpanjohdot. Jarrut täristi helvetisti, sytytti ABS-vikavalon, uudet levyt ja palat joka nurkkaan niin bueno.
Pyöränlaakerit on eteen uusittu, piti melkosta meteliä. Sähköantenni jumittaa, uus piiska niin bueno. Mitäs vielä... Joskus nuo turvavyönojentajat elää omaa elämäänsä, kuulemma. (Itsellä ei niissä ongelmaa).
Mutta millä koneella kannattais ostaa? Riippuu vähän että mitä haet autoltasi, jos vähän ripeämpi meno kiinnostaa niin kyllä nuo kutoskoneiset on sitten must.
Nehän sitten kuluttaakin jo yli 15 litraa kaupunkiajossa. Nokka-akselit noissa taitaa joissakin olla vähän pehmeämpää materiaalia ja siksi kuluneet, kuulee kyllä koneen käyntiäänestä.
CE- mallin heikkoja kohtia? Taitaa suurpiirteissään olla samoja vikoja kuin normi 124. Mulla ainakin perä ulvoo(ja vuotaa öljyä), virtalukko on joskus vaihdettu. Moottorin nykimisen takia vaihdettu tulpanjohdot. Jarrut täristi helvetisti, sytytti ABS-vikavalon, uudet levyt ja palat joka nurkkaan niin bueno.
Pyöränlaakerit on eteen uusittu, piti melkosta meteliä. Sähköantenni jumittaa, uus piiska niin bueno. Mitäs vielä... Joskus nuo turvavyönojentajat elää omaa elämäänsä, kuulemma. (Itsellä ei niissä ongelmaa).
Passat Variant 1.9TDI 2001
Siis sekalaisessa ajossa? Olisi vastaavanlainen haussa, ja tämmöinen nippelitieto on aika hankalasti löydettävissä, IMHO. Tai sitten en osaa etsiäPasi H. kirjoitti:Itsellä on toi pikkukoneinen 2.3. Kulutus luokkaa 10 litraa sadalla, ainakin viisvaihteisen manuaalin kanssa pärjää ihan hyvin.
Pasi H. kirjoitti:Mulla ainakin perä ulvoo(ja vuotaa öljyä), virtalukko on joskus vaihdettu.
Milläs tuo volina paranee, lienee jonkinmoinen savotta kun et ole korjaamaan/korjauttamaan alkanut?
E290 '98 (S210)
Moi!
Itse suosittelen kuutoskoneista versiota. Tuolla 24v mallilla ei tosiaan jää jalkoihin. Koneen huono puoli kulutuksen ohella on laimeahko alavääntö (ainakin verrattuna ylävääntöön..), mutta noin 3000 kierroksen jälkeen alkaa maisema vaihtumaan ja nopeasti.
Kulutuslukemat ovat vakiintuneet minulla 12 litran tuntumaan. Pienin kulutus maantiellä 10,7l/100km ja kaupunkipoljennassa maksimi on 16,6l/100km.
Tuntuu herättävän pitkä teksti takaluukussa kunnioitusta, yhtäkään liikennevalohaastajaa en ole vielä kohdannut..
Sanovat sähköisen takarullaverhon olevan 124-mallissa ongelmallisen. Itsekin metsästelen vieläkin vaijeria kyseiseen vempeleeseen..
Itse suosittelen kuutoskoneista versiota. Tuolla 24v mallilla ei tosiaan jää jalkoihin. Koneen huono puoli kulutuksen ohella on laimeahko alavääntö (ainakin verrattuna ylävääntöön..), mutta noin 3000 kierroksen jälkeen alkaa maisema vaihtumaan ja nopeasti.
Kulutuslukemat ovat vakiintuneet minulla 12 litran tuntumaan. Pienin kulutus maantiellä 10,7l/100km ja kaupunkipoljennassa maksimi on 16,6l/100km.
Tuntuu herättävän pitkä teksti takaluukussa kunnioitusta, yhtäkään liikennevalohaastajaa en ole vielä kohdannut..
Sanovat sähköisen takarullaverhon olevan 124-mallissa ongelmallisen. Itsekin metsästelen vieläkin vaijeria kyseiseen vempeleeseen..
Joo sekalaisessa ajossa. Talvella tuo vei noin 13 litraa sadalla. (Tähänkin saattaa vähän vaikuttaa tuo lukkoperä ja liukkaat ) Tuo perän ulvonta on vähän arvokasta puuhaa alkaa korjaamaan(varsinkin kun on ASD-perä), siksi jäänyt korjaamatta. Koetetaan kestää ulvontaa, ei vielä kovin paha ole.
Ja vielä tuosta vaihteistosta, vitosvaihdetta ei tule käytettyä juuri lainkaan, se on parhaimmillaan vasta yli 120km/h nopeudessa, eikä täällä meidän suunnalla saa ajaa kuin 100km/h. Eli nelosella mennään pikatiellä.
Ja "paves" kirjoitti tuosta sähköisestä takarullaverhosta, siitä en tarkemmin tiedä, koska omassani sitä ei ole.
Ja vielä tuosta vaihteistosta, vitosvaihdetta ei tule käytettyä juuri lainkaan, se on parhaimmillaan vasta yli 120km/h nopeudessa, eikä täällä meidän suunnalla saa ajaa kuin 100km/h. Eli nelosella mennään pikatiellä.
Ja "paves" kirjoitti tuosta sähköisestä takarullaverhosta, siitä en tarkemmin tiedä, koska omassani sitä ei ole.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Suosittelen 320CE :tä, siinä on vääntöä paremmin. Vai onkohan se merkintä pelkästään E 320paves kirjoitti:Moi!
Itse suosittelen kuutoskoneista versiota. Tuolla 24v mallilla ei tosiaan jää jalkoihin. Koneen huono puoli kulutuksen ohella on laimeahko alavääntö (ainakin verrattuna ylävääntöön..), mutta noin 3000 kierroksen jälkeen alkaa maisema vaihtumaan ja nopeasti.
Siis viimeisen faceliftin malli 93- 95 (96?) 220hv, 310Nm koneella.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Itse väitttäisin että ko. koneella ja automaatilla pääsee allekin kymppiin keskimäärin, viime kesänä mittailin jotain 9 litran lukemia sekalaisessa ajossa. Tähänpä tietysti vaikuttaa minkälaista "sekalainen" ajo on, PK-seudun ruuhkissa vai pienemmissä taajamissa.Pasi H. kirjoitti:Itsellä on toi pikkukoneinen 2.3. Kulutus luokkaa 10 litraa sadalla, ainakin viisvaihteisen manuaalin kanssa pärjää ihan hyvin. Ei valittamista.
ps. jos "pienimoottorinen" CE kiinnostaa, niin saattaisi olla yksi "ylimääräisenä"
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Ei näissä coupeissa sen enempää vikoja(lue:kuluvia osia) ole kuin sedaneissakaan,samoja autoja,vähemmän ovia
Parempaa autoa en koskaan ole vielä omistanut,kolme vuotta kurvaillut,eikä ole kädet rasvassa täytynyt olla,bensaa menee 9,5-15 L/100 km,ja saman verran vahaa vuodessa,hahahaaaa.
Toi Juhiksen auto on kyllä näkemisen arvoinen,on sitä sen verran kaveri hinkutellut
Parempaa autoa en koskaan ole vielä omistanut,kolme vuotta kurvaillut,eikä ole kädet rasvassa täytynyt olla,bensaa menee 9,5-15 L/100 km,ja saman verran vahaa vuodessa,hahahaaaa.
Toi Juhiksen auto on kyllä näkemisen arvoinen,on sitä sen verran kaveri hinkutellut
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Joo ei oo vikoja ollut meikäläisen ce:ssä. Mitä nyt sähköantenni vikuroi, mutta vaihtoon se menee.
En mä oikein muuta vikaa löydä ku on huomiotaherättävä. Helsingissä omani on saanut kengänkokoisen klommon perään
Samahan se on vioiltaan ku normi 124.
Ja eihän sitä tehoa ole ikinä liikaa. Kutoskoneen itse pellinalle valitsisin.
Tuomas.
edit: http://www.mercefreaken.com/ Tuolta modellene, ja sitten niitä kulutuksia vertailemaan.
En mä oikein muuta vikaa löydä ku on huomiotaherättävä. Helsingissä omani on saanut kengänkokoisen klommon perään
Samahan se on vioiltaan ku normi 124.
Ja eihän sitä tehoa ole ikinä liikaa. Kutoskoneen itse pellinalle valitsisin.
Tuomas.
edit: http://www.mercefreaken.com/ Tuolta modellene, ja sitten niitä kulutuksia vertailemaan.
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Re: CE:n vikoja??
Ei kukaan täyspäinen vaihda tuota autoa w124 CE-mersuun olettaen että tuo on ollut käyttöautonamnybacka kirjoitti:) Jos saisin ton 2001 V70 TDI:ni kaupaksi voisin mersua etsiä!
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Omistan tuon 300-24 eikä vikoja ei ole minullakaan ollut. Auto tosin kävi tarkastuksessa ja jo silloin uusittiin kuluneita osia, kuten pyörijä, virranjakajankansi jne.. Pelaa kuin unelma. Kulutus siinä 9.5----> kuten jo kuultu. Rivakka peli. Yksi hyvä yksilö myynnissä. Nettiauto id: 371680.
300ce-24 *MYYTY*