Puolustusvoimille panssari-G -malleja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Puolustusvoimille panssari-G -malleja

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Melkoisen painavia ovat.
Eikö 270:nen tuota kovempaa liikuta?
Toisaalta, onhan tuota ilmanvastustakin.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 817
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

No onhan massaa noin 3 tonnia ekstraa matkassa. Kuulostaa aika paljolta. Kyllä sillä pitäisi jo suojaa saada aika mukavasti ainakin kiväärikaliberin aseilta. Ilmanvastus vuokrakerrostalon luokkaa ja varmaan huippuja rajoittaa myös välitykset, jotka varmaan aika erilaiset kuin vakiossa.

Haisuli kirjoitti:Melkoisen painavia ovat.
Eikö 270:nen tuota kovempaa liikuta?
Toisaalta, onhan tuota ilmanvastustakin.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Aika hyvä vauhti tuo 120 km/h on kun vertaa viiden tonnin painoon, ilmanvastuskertoimeen ja siihen että kotteroa liikutta 2,7 dieseli.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

http://www.mil.fi/maavoimat/kalustoesit ... ipment=220
No, sama teho/ paino /moottoritilavuussuhde kuin tässä suomalaisessa kuljetusvaihtoehdossa.
Ilmoitetut huiput ja todelliset ovat hieman eriäviä. 140 menee kun on pumppu säädöissään. :wink:
Toki 120 km/h on hyvin painavalta möhkäleeltä.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

266 666 €eroo/kpl ihanan halpaa...
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Vaikuttaisi siltä, että aletaan valmistautua NATO-aikaan ... NATO:n vaatimuksestahan noita G-malleja tullaan valmistamaan vuoteen 2026 saakka (vähintään). Ja G:hän on juuri Euroopassa NATO:n suosiossa?
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Väisänen kirjoitti:266 666 €eroo/kpl ihanan halpaa...
Voisipa tässä hieman Froikkareita lainata:
"Mutta jos minä saan sata miljoonaa, sen pistän Martelleen tai Monneeseen. Taikka johonkin vaan, mutta en ainakaan yhteen hävittäjäkoneeseen."
:?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Komu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 05.10.2004 11:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Komu »

Asiaa!!! Se on oikein että ostetaan kunnon autoja. Ei enää niitä defenderejä! Huonoja kokemuksia defendereistä on vuoden verran yk hommista...

Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Avatar
Mika.U
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: To 15.07.2004 08:07
Paikkakunta: Riihimäki / Pitsku

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

ja tuon painon alla varmaan vakioalustan hilippeet, hyvinnii kestäävät <- hymiö

Ei varmaankaan kuitenkaan paskin vaihtoehto tuhlata rahaa.
C 202 250TDT Elegance
-Diesel inside-
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mika.U kirjoitti: Ei varmaankaan kuitenkaan paskin vaihtoehto tuhlata rahaa.
Njaa. Tuolla keväisessä topicissahan puitiin intin hankkimia G-ambulansseja, ja laadusta käytiin vähän väittelyäkin.
Toisaalta, liekö monta muuta maasturia jotka saisi ostettua tuollaisella varusteuksella ilman mittavaa omaa kustomointia. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Väisänen kirjoitti:266 666 €eroo/kpl ihanan halpaa...
Pakko sanoa että hiukan sekä tympii että myös ihmetyttää koko asia!!!!

Samaan aikaan on PAKKO karsia merivalvonnan toteuttamisesta, lentotuntien määristä, reserviläisten koulutuksesta, varusmiekoulutuksesta, väkeä on pakko säästösyistä irtisanoa vaikka samaan aikaan kärsitään henkilöstöpulasta..ja sitten yhtäkkiä kuitenkin on varaa ostaa jotain 266t euroa/kpl maksavia maastureita!!!!!!!!!!!

Ei sillä..varmaan ne hyviä on ja noin..mutta taatusti saman asian ajaisi vaikka niiden joidenkin parjaamien Defendereiden kanssa..HUOMATTAVASTI edullisempaan hintaan!

Fakta on kuitenkin se että maanpuolustusta ja sen tehokkuutta ajatellen nuo Mersut ovat TÄYSIN merkityksettömiä..noilla rahoilla olisi saatu vaikkapa operatiivisessa käytössä oleville hävittäjäkoneille ja niiden lentäjille iso määrä lentotunteja, sekä valvontatehtäviin että myös harjoitteluun..joista kumpikin on mielestäni HUOMATTAVASTI tärkeämpi asia kuin se että Kv-tehtävissä voidaan näyttää että "kyllä meillä on millä mällätä.."

No, laivat pysyy satamissa, Hornetit maassa ja kertausharjoitukset jäissä..pääasia että Kosovossa voidaan ajella näyttävästi...V..TTU mitä touhua sanon minä!! :evil:
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Komu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 05.10.2004 11:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Komu »

Noniin nyt on panssaroituja G mersuja koeajettu!

Tänään tuli satamaan 3kpl valkoisia mustilla takalaseilla varustettua yksilöä. Ajoin niistä kahta. Ei tietoa olivatko menossa venäjälle, vai näitä suomeen tilattuja yksilöitä.

Ulkoapäin katsottaessa kiinnitin huomion ensimmäisenä isoihin maastokumeihin ja korotettuun alustaan. Ovi oli myös vankkaa tekoa. Sisällä huomasin samanlaisia yksityiskohtia kuin puolustusvoimien defendereissä mm. kartanlukuvalo. Sisusta oli työkalumainen, niinkuin pitääkin.

Liikkeellelähtö oli raskaantuntuinen ja kääntösäde aika isohko. Automaatti oli todella herkkä vaihtamaan pienemmälle. Varmaan niinkuin pitääkin, jotta saadaan massa liikkeelle. Muistaakseni myös mahdollinen käsinvalinta vaihtoehto pienemmälle&isommalle tälläinen oikee vasen systeemi. En ole varma tästä.

Sähkölasit edessä avautuivat vain 10-15cm. Vasta lasin paksuudesta tajusin minkä pelin ratissa oikein olinkaan. Lasi oli n5-8 normaalin lasin paksuinen.

Varmasti loistavia pelejä kriisialueille. On siinä pikkasen eri tunne olla partioimassa, kun on hieman suojaa. En sano että noilla ilokseni ajelisin kriisialueella, mutta kun siitä maksetaan niin mukavasti...

Tuomas
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Komu kirjoitti: Varmasti loistavia pelejä kriisialueille. On siinä pikkasen eri tunne olla partioimassa, kun on hieman suojaa. En sano että noilla ilokseni ajelisin kriisialueella, mutta kun siitä maksetaan niin mukavasti...

Tuomas
Nojoo..se on totta että panssarointi ympärillä tuo turvallisuudentunnetta kriisialuleilla partiointiin..ja kyllähän Saksalaiset ovat aina osanneet panssaroituja värkkejä tehdä..vaan MB ei ole koskaan kovin hyvin kunnostautunut siinä asiassa..

Fakta meinaan on että Porschellakin on huomatavasti Mersua paremmat perinteet panssaroitujen ajoneuvojen valmistuksessa kuin Mersulla.. :)

Vakavammin puhuen..Mersun "panssari-G:t" ovat varmaankin erittäin hyviä..mutta ovatko ihan kaikille maille ja armeijoille hintansa väärtejä..?!
Minusta eivät ole..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jva kirjoitti: Nojoo..se on totta että panssarointi ympärillä tuo turvallisuudentunnetta kriisialuleilla partiointiin..ja kyllähän Saksalaiset ovat aina osanneet panssaroituja värkkejä tehdä..vaan MB ei ole koskaan kovin hyvin kunnostautunut siinä asiassa..

Fakta meinaan on että Porschellakin on huomatavasti Mersua paremmat perinteet panssaroitujen ajoneuvojen valmistuksessa kuin Mersulla.. :)
Näinkö on? Tähän haluaisin hieman selvitystä. Tehtaan panssaroimia, B6- ja B7- luokituksilla olevia henkilöautoja on varmuudella valmistettu ainakin W126:n aikaan. Myös W116:sta olen nähnyt kuvan; lieneekö ollut sitten jälkikäteispanssarointi. Nykyaikana turvallisuushakuisesta asiakkaasta huolehtii MB-Guard -linja , joka on ulottanut panssaroinnin myös E-sarjaan.

Yksittäiskappaleina panssarointeja on suoritettu tehtaan toimesta mm. W100:aan ja vanhempiin Ässiin. Puhumattakaan sitten W150:stä :wink: . Panssaroidusta Porschesta en ole kuullut koskaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ziggi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 13.06.2005 13:21

Viesti Kirjoittaja Ziggi »

Timo L. kirjoitti:
jva kirjoitti: Nojoo..se on totta että panssarointi ympärillä tuo turvallisuudentunnetta kriisialuleilla partiointiin..ja kyllähän Saksalaiset ovat aina osanneet panssaroituja värkkejä tehdä..vaan MB ei ole koskaan kovin hyvin kunnostautunut siinä asiassa..

Fakta meinaan on että Porschellakin on huomatavasti Mersua paremmat perinteet panssaroitujen ajoneuvojen valmistuksessa kuin Mersulla.. :)
Näinkö on? Tähän haluaisin hieman selvitystä. Tehtaan panssaroimia, B6- ja B7- luokituksilla olevia henkilöautoja on varmuudella valmistettu ainakin W126:n aikaan. Myös W116:sta olen nähnyt kuvan; lieneekö ollut sitten jälkikäteispanssarointi.... Nykyaikana turvallisuushakuisesta asiakkaasta huolehtii MB-Guard -linja , joka on ulottanut panssaroinnin myös E-sarjaan.

Yksittäiskappaleina panssarointeja on suoritettu tehtaan toimesta mm. W100:aan ja vanhempiin Ässiin. Puhumattakaan sitten W150:stä :wink: . Panssaroidusta Porschesta en ole kuullut koskaan.
Viittaus lienee siihen että Porsche oli mukana suunnittelemassa ja valmistamassa useita toisen maailmansodan aikaisista saksalaisapanssarivaunuista muistaakseni esim Leopard ja Tiger. Nää siviilipuolen hommathan on ollut monille saksalisille auto/moottorialan firmoille vähän niin kuin sivuhommia aina 1945 asti, jolloin piti sitten miettiä asioita uudestaa.

Ziggi

EDIT
Leopard - lue siis Panther, menee näköään kissat sekaisin ja tulee puhuttua läpiä päähänsä.
Viimeksi muokannut Ziggi, Ti 04.10.2005 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Timo L. kirjoitti:
jva kirjoitti: Nojoo..se on totta että panssarointi ympärillä tuo turvallisuudentunnetta kriisialuleilla partiointiin..ja kyllähän Saksalaiset ovat aina osanneet panssaroituja värkkejä tehdä..vaan MB ei ole koskaan kovin hyvin kunnostautunut siinä asiassa..

Fakta meinaan on että Porschellakin on huomatavasti Mersua paremmat perinteet panssaroitujen ajoneuvojen valmistuksessa kuin Mersulla.. :)
Näinkö on? Tähän haluaisin hieman selvitystä. Tehtaan panssaroimia, B6- ja B7- luokituksilla olevia henkilöautoja on varmuudella valmistettu ainakin W126:n aikaan. Myös W116:sta olen nähnyt kuvan; lieneekö ollut sitten jälkikäteispanssarointi. Nykyaikana turvallisuushakuisesta asiakkaasta huolehtii MB-Guard -linja , joka on ulottanut panssaroinnin myös E-sarjaan.

Yksittäiskappaleina panssarointeja on suoritettu tehtaan toimesta mm. W100:aan ja vanhempiin Ässiin. Puhumattakaan sitten W150:stä :wink: . Panssaroidusta Porschesta en ole kuullut koskaan.
Jep..tässä vähän selvennystä viitakseen "panssari-Porscheista"..

Kuten tuossa edellä jo joku sanoikin..Porshen historia on hyvin vahvasti kytköksissä 30- ja 40-lukujen Saksan panssarivaunuteollisuuteen ja panssarivaunujen kehitystyöhön.
Porsche valmisti sekä panssarivaunujen moottoreita että myös panssarivanuja. Porschen visioiden ja kehitystyön tulosta ovat mm sellaiset sotahistorian harrastajille tutut, legendaariset tankit kuin Tiger I ja sen kehitysversiot, Panther ja sen kehitysversiot ja modifikaatiot, Königstiger ("kuningastiikeri") jota voitaneen pitää II-maailmansodan loppuvaiheiden superpanssarivaununa ym ym
Eli Porschen historia on hyvin kiintesti liitetty Saksalaiseen panssarivaunuteollisuteen..eikä siis vain valmistajana vaan nimenomaan visioijana, kokeilijana ja kehittäjänä.
Periaatteessa samaa "tankkiperhettähän" edustavat myös sittemmin valmistetut Leopardit..joiden erästä kehitysversiota siis meilläkin nykyisin on. Tosin nyky-Leopardilla ei enää Porscheen taida muuta kytköstä olla kuin historiassa..mutta kuitenkin siis Leopardit ovat ikäänkuin Tiikereiden ja Panttereiden "jälkeläisiä".

Tähän siis liittyi viittaukseni Porschen kokemukseen panssaroiduista ajoneuvoista :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Vastaa Viestiin