Lähes 1400 tkm ajettu Lang - missä vika ?
Lähes 1400 tkm ajettu Lang - missä vika ?
Tuttavaperhe piipahti iltakylässä, ja kävin ajamassa heidän 123 langilla.
Autolla on ajettu 1370000 kilometriä.
Suurin osa kilometreistä on ajettu taksissa, tuttavani käytössä auto on ollut jo useita vuosia.
Auto on sininen, maalia sieltätäältä paikkailtu ja mm. umpion alla olevat listat alkavat olla puhki - maalia niissä ei ole.
Isommilta kolhuilta auto on kuitenkin säästynyt.
Kuskin penkille istahtaminen tuottaa pienoisen järkytyksen; penkkiä on topattu ja vahvistettu niin että se on kuin puupinon päälle istuisi.
Moottori (240 D) hörähtää heti käyntiin. Joutokäynti on isolla, liian isolla...
Ykkönen päälle, kytkin ylös ja siihen sammui.
Siinäpä se, juuri tuota lähdin kokeilemaan.
Uusi yritys, ja sama juttu.
Moottori tarvitsee reilusti kierroksia, jos nostaa kytkintä normaalisti niin siihen sammuu.
Ongelma on tullut kun eräällä korjaamolla on lisätty syöttöä pumppuun.
Jos tyhjäkäynnin säätää normaalille tasolle, kylmänä auto ei jaksa käydä ollenkaan ellei nosta käsisäädöstä kierroksia reilusti.
Missä vika, tietäjät
Liikkeelle päästyä meno on rauhallista.
Nelosella 70-80 vauhdista kuitenkin kiihdytään selvästi, auto jopa enemmän kuin kuski.
Kuski ei savua, auto jonkinverran.
Syöttöä on oikeasti lisätty, savuarvo on kohonnut 0,6-0,8 paikkeilta 1,5 kohdille.
Pitkä akseliväli tekee auton liikkeistä erittäin rauhallisia, kyyti on hyvää !
Kuopissa toinen tasonsäätöiskari kolahtaa, vika onkin tiedossa.
Ratti on vähän kierossa.
Jarrut ovat oikein hyvät, raskas auto pysähtyy hallitusti - ja sammuu pari kertaa kun käännän sitä sivutien liittymässä.
Ajaessani osaan kuvitella, kuinka mahtava tällainen auto on ollut uutena, ja olisi nytkin "uuden kunnossa".
Vaikutuksen se tekee hieman ränsistyneenäkin, varsinkin kun tiedostaa sen kulkemat kilometrit.
Mese on jokapäiväisessä ajossa, kerran vuodessa omistaja vie sen tutulle korjaamolle joka tekee tarvittavat korjaukset, huollon ja käy katsastamassa auton.
Välillä vaihdetaan öljyt pari kertaa.
Autolla on ajettu 1370000 kilometriä.
Suurin osa kilometreistä on ajettu taksissa, tuttavani käytössä auto on ollut jo useita vuosia.
Auto on sininen, maalia sieltätäältä paikkailtu ja mm. umpion alla olevat listat alkavat olla puhki - maalia niissä ei ole.
Isommilta kolhuilta auto on kuitenkin säästynyt.
Kuskin penkille istahtaminen tuottaa pienoisen järkytyksen; penkkiä on topattu ja vahvistettu niin että se on kuin puupinon päälle istuisi.
Moottori (240 D) hörähtää heti käyntiin. Joutokäynti on isolla, liian isolla...
Ykkönen päälle, kytkin ylös ja siihen sammui.
Siinäpä se, juuri tuota lähdin kokeilemaan.
Uusi yritys, ja sama juttu.
Moottori tarvitsee reilusti kierroksia, jos nostaa kytkintä normaalisti niin siihen sammuu.
Ongelma on tullut kun eräällä korjaamolla on lisätty syöttöä pumppuun.
Jos tyhjäkäynnin säätää normaalille tasolle, kylmänä auto ei jaksa käydä ollenkaan ellei nosta käsisäädöstä kierroksia reilusti.
Missä vika, tietäjät
Liikkeelle päästyä meno on rauhallista.
Nelosella 70-80 vauhdista kuitenkin kiihdytään selvästi, auto jopa enemmän kuin kuski.
Kuski ei savua, auto jonkinverran.
Syöttöä on oikeasti lisätty, savuarvo on kohonnut 0,6-0,8 paikkeilta 1,5 kohdille.
Pitkä akseliväli tekee auton liikkeistä erittäin rauhallisia, kyyti on hyvää !
Kuopissa toinen tasonsäätöiskari kolahtaa, vika onkin tiedossa.
Ratti on vähän kierossa.
Jarrut ovat oikein hyvät, raskas auto pysähtyy hallitusti - ja sammuu pari kertaa kun käännän sitä sivutien liittymässä.
Ajaessani osaan kuvitella, kuinka mahtava tällainen auto on ollut uutena, ja olisi nytkin "uuden kunnossa".
Vaikutuksen se tekee hieman ränsistyneenäkin, varsinkin kun tiedostaa sen kulkemat kilometrit.
Mese on jokapäiväisessä ajossa, kerran vuodessa omistaja vie sen tutulle korjaamolle joka tekee tarvittavat korjaukset, huollon ja käy katsastamassa auton.
Välillä vaihdetaan öljyt pari kertaa.
wiimax.fi
En osaa sanoa viasta muuta ku että pumppu hoitoon, sen varmaan tiesitki jo että auttaa...Itellä oli joskus aiemmin käsitys ettei OM617 väännä tyhjäkäynnillä(vääntää kyllä matalillakin kierroksilla kun polkee kunnolla kaasua) ajamieni mersujen perusteella...liikkeelle lähtiessä sai suht. helposti sammumaan. Mutta käsitys osoittautui vääräksi, kun olin käyttänyt pumpun säädätyksessä niin tyhjäkäynnin vääntö lisääntyi HUOMATTAVASTI. Muuten kone kävi kyllä ennen säätöäkin nätisti ja oli potkua, mutta tuo tyhjäkäynnin vääntö oli todellakin heikkoa( jopa heikomman tuntoista kuin pystärin 220deessä).
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: Lähes 1400 tkm ajettu Lang - missä vika ?
Se on kyllä ihme homma tuo, että W123 ei hevin ala tuntua kovin virttyneeltä. Tässä on tullut sentään eräskin satakakskolmonen ajettua, ja joukkoon mahtuu todella laulukuntoisiakin yksilöitä. Ihmeen jämäköitä ja mersuntuntuisia ne kaikki vaan ovat olleet. Joku W124 voi hoidotta olla alta 300 000 km ajettuna paljon enemmän maailmaa kiertäneen näköinen ja "lähempänä loppua" noin tuntumien puolesta. Tämä pätee periaatteessa lähes joka osa-alueella: voimansiirron käytöksessä, lukkojen toiminnassa, sisustuksen ehjyydessä, ajettavuudessa ylipäätään....dealer kirjoitti: Ajaessani osaan kuvitella, kuinka mahtava tällainen auto on ollut uutena, ja olisi nytkin "uuden kunnossa".
Vaikutuksen se tekee hieman ränsistyneenäkin,.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
oma w123 300d on 1,5miljoonaa ajettu ja kulkee ku juna. ainoa mitä sisälle on vaihettu on etupenkit, ja kaikki muu onki käytännössä uuden veroista . enon 900tkm ajettu w124 on sisältä paljon resumpi . eikä kulje ihan junan lailla, toisin ku minun yksilöni. kyllä w123 on rautaa
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Ajoin eilen ihka ensimmäistä kertaa Mersedes-Benz merkkisellä autolla. Ja kyseessä oli tämä hyvin sisäänajettu W123 240 Lang malli. Kieltämättä tämä yksilö on aika lailla kaikin puolin ränsistynyt. Ei tullut minusta mersumiestä tämän koeajon perusteella
No omistaja tuntuu olevan hyvin mieltynyt kyseiseen malliin, koskapa hommasi näitä pari kappaletta lisää 300 varaosa-auto (joka vaikuttaa paremmalta sekin mitä tämä 240) tuli eilen tuohon meidän navetan taakse ja aika hienokuntoiselta vaikuttanut 300 tulee uuteen kotiin ensiviikolla.
Illalla jos näit 3 kappaletta langeja rivissä Vaskikellossa, niin me oltiin siellä
No omistaja tuntuu olevan hyvin mieltynyt kyseiseen malliin, koskapa hommasi näitä pari kappaletta lisää 300 varaosa-auto (joka vaikuttaa paremmalta sekin mitä tämä 240) tuli eilen tuohon meidän navetan taakse ja aika hienokuntoiselta vaikuttanut 300 tulee uuteen kotiin ensiviikolla.
Illalla jos näit 3 kappaletta langeja rivissä Vaskikellossa, niin me oltiin siellä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Pe 23.09.2005 09:28
- Paikkakunta: Isojoki
Ei oo enää pojilla pitkää peltoautoa. Vähän aikaa olivat rälläneet ja saivat ilmeisesti jarruputken poikki, ainakin jarrut oli hävinnyt. Tuossa se nyt meidän pihalla odottaa tuomiota. Ilmeisesti purkuun menee, jos ei kukaan halua ostaa kunnostettavaksi. Hitsaamista ainakin löytyy jonkin verran.
Kannattaa tiilerinkin kysäistä Eskolta, saattaahan ne olla myynnissäkin kun sille päälle sattuu.
Pikku laittoa tuossa hyvässä autossa on, tässä pikku hiljaa laittelen.
Kannattaa tiilerinkin kysäistä Eskolta, saattaahan ne olla myynnissäkin kun sille päälle sattuu.
Pikku laittoa tuossa hyvässä autossa on, tässä pikku hiljaa laittelen.
Tietääkseni autosta ei ole verorästejä, mutta varma en ole kun ei ole ollut mitään puhetta. Paperit pitäisi olla, kilpiä ei ole. Kuntoa ei ole tutkittu sen kummemmin, ajamalla tuli Kuopiosta. Mätää löytyy ainakin helmoista ja ovenpielistä. Päältä päin auto on aika rujo.
Toinen (tämä 1400000km sisäänajettu 240) On vielä leimassa tämän kuun loppuun, eikä varmaan isoja remontteja vaadi katsastukseen. Aika rujon näköinen on tämäkin, eli projektia on tässäkin jos hyvän haluaa...
Nämä saattaa olla jouten, en uskalla luvata kun ei ole omia. Kysyä voin kyllä. Hinnoistakaan en siis tiedä sanoa
Kolmisataset on nyt tuossa pihalla, kuvia saa kyllä otettua.
Toinen (tämä 1400000km sisäänajettu 240) On vielä leimassa tämän kuun loppuun, eikä varmaan isoja remontteja vaadi katsastukseen. Aika rujon näköinen on tämäkin, eli projektia on tässäkin jos hyvän haluaa...
Nämä saattaa olla jouten, en uskalla luvata kun ei ole omia. Kysyä voin kyllä. Hinnoistakaan en siis tiedä sanoa
Kolmisataset on nyt tuossa pihalla, kuvia saa kyllä otettua.
On ne myynnissä.
Illalla kattelin vähän nosturilla tuota varaosa kolmesatkua. Kuviakin on mutta en usko että haluatte edes nähdä niitä Lyhyesti ja ytimekkäästi: LAHO! Mm helmat, takarunkopalkit, varapyöräkotelo ruostunut irti plus vielä reikiä pohjalla. Poikkipalkki, missä perämurikka kiinni, on ruostunut poikki ja repinyt vielä kontinpohjaa ja toisesta päästä melkein poikki. Oven alareunoissa ruostetta, pohjassa reilun kämmenen kokoisia reikiä siellä sun täällä ja muutakin lahoa... Eli purkuun menee tämä auto. En hyvällä tahdollakaan kyllä usko että joku haluaisi tehdä tästä vielä auton.
Tämä 240 on sitten parempi, onhan se vielä ajossakin. Takalamppujen ympärillä on hitsattavaa. Muut viat selviääkin ylhäältä Dealerin koeajoraportista. Ehjät iskarit (ja 300 tekniikka) löytyy varaosabiilistä. Tämä kunnostetaan itse jos ei käsistä viedä
Kiinnostuneille yhteystietoja YV:llä
Illalla kattelin vähän nosturilla tuota varaosa kolmesatkua. Kuviakin on mutta en usko että haluatte edes nähdä niitä Lyhyesti ja ytimekkäästi: LAHO! Mm helmat, takarunkopalkit, varapyöräkotelo ruostunut irti plus vielä reikiä pohjalla. Poikkipalkki, missä perämurikka kiinni, on ruostunut poikki ja repinyt vielä kontinpohjaa ja toisesta päästä melkein poikki. Oven alareunoissa ruostetta, pohjassa reilun kämmenen kokoisia reikiä siellä sun täällä ja muutakin lahoa... Eli purkuun menee tämä auto. En hyvällä tahdollakaan kyllä usko että joku haluaisi tehdä tästä vielä auton.
Tämä 240 on sitten parempi, onhan se vielä ajossakin. Takalamppujen ympärillä on hitsattavaa. Muut viat selviääkin ylhäältä Dealerin koeajoraportista. Ehjät iskarit (ja 300 tekniikka) löytyy varaosabiilistä. Tämä kunnostetaan itse jos ei käsistä viedä
Kiinnostuneille yhteystietoja YV:llä
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Vieläkös moottorissa on ongelmaa kylmänä ja tehonpuutetta? Eräällä pajalla laitettiin miehissä ajoitus pieleen niin savutti, ei käynyt kylmänä ja tarvitsi paljon kierroksia liikkeelle lähdettäessä. Korjasin ajoituksen niin löytyi ne kadonneet tehot ja savutus pieneni oleellisesti.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96