M110 piristys.
M110 piristys.
Päivee. Onkohan kellään kokemusta M110 ruiskun lastuttamisesta? Ainakin megasquirtin lastut on ilmeisesti kohtuu halpoja ja hyviä. Paljonkohan kenties olisi vaikutusta tämmöisellä operaatiolla?
Samaan syssyyn jos vaihtais peltipakosarjat, vapaavirtaussuodattimen ja läpivirtaavat änkät, päästäisiin todennäköisesti yli 200hv:n?
Jos jollain kokemusta, laskiko/nousiko polttoaineen kulutus? Tunteeko piristyksen hyvin? pitikö laatikon paineita säädellä?
Korina siis W126 ja vaihteistona 722.3
Ja siksi alkoi kiinnostaa, ettei erästä turbo-uunoa tahtonu millään saaha kylillä jätettyä
Samaan syssyyn jos vaihtais peltipakosarjat, vapaavirtaussuodattimen ja läpivirtaavat änkät, päästäisiin todennäköisesti yli 200hv:n?
Jos jollain kokemusta, laskiko/nousiko polttoaineen kulutus? Tunteeko piristyksen hyvin? pitikö laatikon paineita säädellä?
Korina siis W126 ja vaihteistona 722.3
Ja siksi alkoi kiinnostaa, ettei erästä turbo-uunoa tahtonu millään saaha kylillä jätettyä
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Katsopa http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=22759 .
Minusta K-Jetronicia ei voi lastuttaa, koska kyseessä on mekaaninen ruisku.
Minusta K-Jetronicia ei voi lastuttaa, koska kyseessä on mekaaninen ruisku.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
K-Jettiä ohjaa bensanpaine, KE-Jetissä on sähköäkin mukana. Toimintaperiaate kuitenkin sama, eli kaikessa yksinkertaisuudessaan: mitä enemmän ilmaa menee koneeseen, sitä enemmän kone saa bensaa. En nyt jaksa enempää selittää tähän aikaan illasta.
Noilla muutoksilla voipi olla 200hp lähellä ja oikein säädetty ruisku (Megasquirt/Hestec/jne) pudottaa bensankulutusta. Huomioi kuitenkin että ruiskun muutoksessa pitää hommata suuttimet, bensanpaineensäädin, sekä joitain antureita. Myös M110:n paska imusarja kannattaa vaihtaa parempaan.
Imu- ja pakosarjoja 280:iin ei minun tietääkseni saa valmiina, pitää tehdä itse tai teettää jossain. Nokat
Noilla muutoksilla voipi olla 200hp lähellä ja oikein säädetty ruisku (Megasquirt/Hestec/jne) pudottaa bensankulutusta. Huomioi kuitenkin että ruiskun muutoksessa pitää hommata suuttimet, bensanpaineensäädin, sekä joitain antureita. Myös M110:n paska imusarja kannattaa vaihtaa parempaan.
Imu- ja pakosarjoja 280:iin ei minun tietääkseni saa valmiina, pitää tehdä itse tai teettää jossain. Nokat
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Saat tuon M110 piristämisen hinnalla 2-3 turbo uunoa
Noita pieniä kippoja ei kauheasti jätetä 0-100 km/h mersun painolla ja 180 hv+ tehoilla...
Noita pieniä kippoja ei kauheasti jätetä 0-100 km/h mersun painolla ja 180 hv+ tehoilla...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Paremman moottorinohjauksen kun laittaa niin saa laitettua matka-ajoon sytkän ennakon ja bensa/ilma-seokset semmosiksi että kuluttaa vakiota vähemmän.
Jyrkemmät nokat kyllä yleensä kasvattaa kulutusta, mutta ei aina. Riippuu muistakin koneen osista.
Jyrkemmät nokat kyllä yleensä kasvattaa kulutusta, mutta ei aina. Riippuu muistakin koneen osista.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Ei se uuno karkuunkaan päässy, vaan ohikaan en päässy . kyllä se ei ollu ku parista kymmenestä hepasta kiinni . ja kyllähän yleensä pienillä piristyksillä saadaan bensankulutusta alemmas, tarkoittaen nyt lähinnä kannen porttausta, uutta putkistoa, vapaavirtaussuodatinta.Petri M. kirjoitti:Saat tuon M110 piristämisen hinnalla 2-3 turbo uunoa
Noita pieniä kippoja ei kauheasti jätetä 0-100 km/h mersun painolla ja 180 hv+ tehoilla...
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL