M110 piristys.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

M110 piristys.

Viesti Kirjoittaja mazza »

Päivee. Onkohan kellään kokemusta M110 ruiskun lastuttamisesta? Ainakin megasquirtin lastut on ilmeisesti kohtuu halpoja ja hyviä. Paljonkohan kenties olisi vaikutusta tämmöisellä operaatiolla?

Samaan syssyyn jos vaihtais peltipakosarjat, vapaavirtaussuodattimen ja läpivirtaavat änkät, päästäisiin todennäköisesti yli 200hv:n?

Jos jollain kokemusta, laskiko/nousiko polttoaineen kulutus? Tunteeko piristyksen hyvin? pitikö laatikon paineita säädellä?

Korina siis W126 ja vaihteistona 722.3

Ja siksi alkoi kiinnostaa, ettei erästä turbo-uunoa tahtonu millään saaha kylillä jätettyä :oops:
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Katsopa http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=22759 .

Minusta K-Jetronicia ei voi lastuttaa, koska kyseessä on mekaaninen ruisku.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Samaa itsekin epäilin. Mites, mitä eroa sit K- ja KE-Jetronikissa on?
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

K-Jettiä ohjaa bensanpaine, KE-Jetissä on sähköäkin mukana. Toimintaperiaate kuitenkin sama, eli kaikessa yksinkertaisuudessaan: mitä enemmän ilmaa menee koneeseen, sitä enemmän kone saa bensaa. En nyt jaksa enempää selittää tähän aikaan illasta. :lol:

Noilla muutoksilla voipi olla 200hp lähellä ja oikein säädetty ruisku (Megasquirt/Hestec/jne) pudottaa bensankulutusta. Huomioi kuitenkin että ruiskun muutoksessa pitää hommata suuttimet, bensanpaineensäädin, sekä joitain antureita. Myös M110:n paska imusarja kannattaa vaihtaa parempaan.

Imu- ja pakosarjoja 280:iin ei minun tietääkseni saa valmiina, pitää tehdä itse tai teettää jossain. Nokat
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Sivonen, mites sinulla, yleensähän jyrkemmät nokat kasvattaa bensankulutusta?
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Virittäminen nyt sattuu nostamaan kulutusta yleensä, vai saako tehoa muka ilman polttoainetta? Jos murehtii kulutusta niin ei kannata edes harkita koko asiaa...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tai jos murehtii kulutusta niin kannattaa ottaa työn jokin muu kone kuin M110. :D
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Saat tuon M110 piristämisen hinnalla 2-3 turbo uunoa ;)

Noita pieniä kippoja ei kauheasti jätetä 0-100 km/h mersun painolla ja 180 hv+ tehoilla...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Mika.T kirjoitti:Tai jos murehtii kulutusta niin kannattaa ottaa työn jokin muu kone kuin M110. :D

Taitaa kuitenin mun ´tuleva 110 moottori kuluttaa vähemmän ainetta kun vaio kone. Reseptin kerron vasta kun kone on nipussa. Voimaa on tulossa reilusti enemmän kuin vakiossa on.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllähän se kuitenkin taitaa niin olla että jos tehoja käytetään niin kulutuskin kasvaa.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Paremman moottorinohjauksen kun laittaa niin saa laitettua matka-ajoon sytkän ennakon ja bensa/ilma-seokset semmosiksi että kuluttaa vakiota vähemmän.

Jyrkemmät nokat kyllä yleensä kasvattaa kulutusta, mutta ei aina. Riippuu muistakin koneen osista.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Petri M. kirjoitti:Saat tuon M110 piristämisen hinnalla 2-3 turbo uunoa ;)

Noita pieniä kippoja ei kauheasti jätetä 0-100 km/h mersun painolla ja 180 hv+ tehoilla...
Ei se uuno karkuunkaan päässy, vaan ohikaan en päässy :oops: . kyllä se ei ollu ku parista kymmenestä hepasta kiinni :) . ja kyllähän yleensä pienillä piristyksillä saadaan bensankulutusta alemmas, tarkoittaen nyt lähinnä kannen porttausta, uutta putkistoa, vapaavirtaussuodatinta.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Vastaa Viestiin