Mekaaninen ahdin

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Mekaaninen ahdin

Viesti Kirjoittaja iteite »

Mekaaninen ahdin MB E320:een.
Laitteeseen pitäis saada mekaaninen ahdin, joku bolt on sarja kiinnostais.
Paxton tyyppinen mielellään.
Tietääkö joku mistä??? :shock:
Mosselmanilla ei ole kun turboja.
Pitäis saada "vähän" tehoa lisää ettei tervakeitin miehet aja ohi. :wink:
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Avatar
JustMy2Cents
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: La 08.05.2004 12:58
Paikkakunta: Helsinki

ahdin takaa mahdin

Viesti Kirjoittaja JustMy2Cents »

Demecillä oli tai ehkä on edelleen käytetty Vortech sarja, joka on raapastu E240:sta irti, huomaa syy.

http://www.demec.fi/modules.php?name=ta ... uct_id=281

Väittämän mukaan moisen katsastaminen on ainakin kallista ellei mahdotonta.

Suomessa ehkäpä eniten kompressoriasennuksía mersuihin lienee tehnyt MB-Stock. Käy kysymässä, se ei ainakaan maksa paljoa.

Forumilaisista ainakin Taxana -nimimerkillä kirjoittava hemmo on laittanut itselleen Vortechin kompuran.

Kimi
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Jaa,ajattelin että joku paja germaaniassa tekis mokomia sarjoja.
Tyyliin Mosselman, paketissa tulis Tyv paperit joilla vois mennä konttorille.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Avatar
JustMy2Cents
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: La 08.05.2004 12:58
Paikkakunta: Helsinki

Ahdin määrää tahdin

Viesti Kirjoittaja JustMy2Cents »

Tüv -hyväksyntä ei välttämättä auta, kun armaan Tasavaltamme päättäjät ovat sitä mieltä, että jälkeenpäin tapahtuvan ahtamisen tulee olla hankalaa tai vähintäänkin kallista, joten suosittelen ottamaan selvää asiasta ensin. Katsastuskonttorilla kyllä neuvovat.
Mulle sanoivat, että pitää olla valmistajan lausunto vähäpäästöisyydestä ja pitää teettää VTT:llä "käytönaikaiset päästötestit" (=2000€) ellei valmistajalta löydy moisia. Tämän vaadin tietenkin kirjallisena kun oma mersu sattuu olemaan Made In Finland -mallia ja valmistajalta sattuu löytymäään juurikin oikeat dokumentit 8)

Tietysti jos et aio katsastaakaan ahdinta, niin sittenhän asia on aivan toinen...

Mosselman mainitaan mm. Vortechin jälleenmyyjäksi mersuasioihin, ainakin heillä oli valmis sarja W126 malleille, kun itse kävin heidän webbisivuillaan, sieltä ei löytynyt muuta kuin turboja. Mosselmanin suomalainen maahantuoja on kuopiossa toimiva Professional Motor. Tässä muutama kotimainen, joiden tiedetään tehneen mersun ahtimia: Pro Turbo, Artec-Power, AMW, Demec, PitStop, MB-Stock

Valmiin turbosarjan saat esim. gikturbosta (www.gikturbo.no), kompurasettiä noilla ei näyttänyt enää olevan.

Pistä google tekemään töitä puolestasi ja etsi sopivilla hakusanoilla, niin varmasti löydät tietoa valmiista sarjasta. Parhaan tuloksen saanet, mikäli haet saksankielisillä hakusanoilla. Tietenkin voit myös hakea tältä foorumilta mersunsa ahtaneita. Mulla on projekti vasta aluillaan ja itse yritän päästä kauppoihin MB-Stockin tai PitStopin kanssa. Osat on jo hankittuna, vain kompuran kiinnitysrauta puuttuu

Käännöksiä saksasta englantiin voit tehdä sivustolla http://www.babelfish.altavista.com/

terv

Kimi
Avatar
pirre
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 20.01.2005 20:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pirre »

Hankalaa se on mutta ei mahdotonta. Suosittelen operoimaan asiassa suoraan AKE:n kanssa, katsastusmiehiltä _voi_ saada montaa eri tulkintaa asiasta. Itsellä riitti ahdin valmistajan sertifikaatti päästörajoista (rajat alunperin californiaan) ja tehopaperit ahtopaineineen dynosta. Muutoskatsastuksen jälkeen otteessa maininta teoista, mekaanisesta ahtimesta, välijäähystä ja tietenkin vähäpäästöisyydestä.
´93 vette /w supercharger
Vastaa Viestiin